en de islam-mieten doen het nog in Sudanquote:Op zondag 23 januari 2005 02:07 schreef Ruimer het volgende:
Alles kan je de mensen wijs maken, vooral hier dan kennelijk.
Een mevrouw heeft zogenaamd via een tolk de waarheid gehoord.
Wat wel zeker is, is dat katholieke priesters in het Westen op grote schaal kinderen misbruikt hebben.
ik moest er ook meteen aan denkenquote:Op zondag 23 januari 2005 02:07 schreef Ruimer het volgende:
Wat wel zeker is, is dat katholieke priesters in het Westen op grote schaal kinderen misbruikt hebben.
Nee, dat mag niet. Daarbij, Katholieken ontkennen niet dat dat voorkomt.quote:Op zondag 23 januari 2005 08:48 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik moest er ook meteen aan denken
maar dat mag, dat zijn geen moslims
Wie zegt dat dat wel mag? Aan die zaken is genoeg aandacht gegeven ook hier op Fok, waarom zouden we dat dan ook niet bij dit soort zaken gaan doen?quote:Op zondag 23 januari 2005 08:48 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik moest er ook meteen aan denken
maar dat mag, dat zijn geen moslims
Is dat zo? Ik dacht dat het grootste deel van Afrika Islamieten waren. Blijkbaar met nadruk op mieten als ik dit zo lees :/quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Maar een stuk groter gedeelte is christelijk.
Niet alleen arabische nederlanders schreeuwen en huilen om het leed wat de mensen van irak wordt aangedaan, maar je hebt ook van die kaaskop-nederlanders die dat schreeuwenquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef Pracissor het volgende:
Terwijl onze arabische nederlanders schreeuwen en huilen om het leed wat hun 'broeders' in Irak wordt aangedaan, zijn sommige 'broeders' met hele andere zaken bezig die blijkbaar wel hun zegening hebben.
Geen enkel moslim of arabisch land maakt zich druk om dit soort mistanden, wat het afschuiven van alle problemen op Israel wegens hun beleid natuurlijk ook een lachertje maakt.
Tel hierbij op de islamitiseringen in Indonesie, Syrie en het stelselmatig onderdrukken van christenen in centraal azie...
Ik vindt voordat de moslim wereld weer vol van kritiek is over het handelen van andere landen en volkeren ze eerst maar iets aan hun eigen misstanden mogen gaan doen!
![]()
Geen idee, ik volg persoonlijk niet elk persbericht van elke organisatie.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:52 schreef Luger het volgende:
Hmm, en waarom hoor ik geen groepen Marokkanen/Britste moslimleiders etc janken hierover?
Of je blijft on-topic...quote:
in turkije worden christenen niet geweerd uit overheidsfuncties en mogen moslims ook geen scholen beginnen, alle scholen zijn godsdienst vrijquote:Op donderdag 20 januari 2005 16:00 schreef oheng het volgende:
Zelfs in het "enigszins moderne" turkije worden christenen nog geweerd uit overheidsfuncties en mogen ze niet hun eigen scholen beginnen.
Dat het hedentendage en in het verleden bij iedereen is voorgekomen maakt het uiteraard niet minder erg.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:13 schreef The_Langolier het volgende:
Dat artikel heeft geen zak te maken met de 'religie' die de mensen 'zeggen' aan te hangen. Ook niet met de 'afkomst' of het 'ras' van die verkrachters.
Voor hetzelfde geld waren het christelijken, (Ruanda/Burundi/Kongo), of zelfs blanke christenen (de kaukasus en rusland) daar gebeurt hetzelfde maar dan hoor je er niemand over.
plak ze een moslim stickertje op en slacht ze af. Knap hoor.Dat deden de Duitsers 60 jaar geleden ook.
Bij gebrek aan argumenten proberen mensen toch een gevoelige snaar te raken en Hitler/WOII-vergelijkingen doen het altijd goed.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat het hedentendage en in het verleden bij iedereen is voorgekomen maakt het uiteraard niet minder erg.
Het verkrachten het 'slaaf maken'van kinderen is niet enkel de Islam voorbehouden.
Ik meen dat er ergens een legertje ( het leger van de Heer, meen ik)
in Afrika optreed dat 'namens het Christendom' behoorlijke slachtingen aanricht.
Wat is dat toch de hele tijd, dat mensen MANKE WO II vergelijkingen proberen te maken die kant noch wal raken en als enige conclusie hebben dat degene die de vergelijking maakt nog eens diep de geschiedenisboeken in mag?
Het haalde het journaal voor het laatst toen het gironummer voor Darfur werd omgezet in een hulpfonds voor Azië. Want blijkbaar is er maar ruimte voor één ramp per keer.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:28 schreef Bastard het volgende:
Alle aandacht aan Azie.. miljoenen euro's opgehaald voor paar honderdduizend doden, miljoen daklozen, en dit soort nieuws haalt niet eens het 2000 journaal
Het leger van de Heer heeft niks (behalve de naam) met het Christendom te maken, er waren laatst ook een aantal nonnen vermoord door deze groepering/sekte die totaal geen ondersteuning heeft van de lokale Christelijke bevolking. Daarnaast veroordeelt elke 'Christelijke' lees Westerse regering deze idioten. Dit in tegenstelling tot Sudan, de andere arabische landen spreken over een binnenlandse aangelegenheid...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat het hedentendage en in het verleden bij iedereen is voorgekomen maakt het uiteraard niet minder erg.
Het verkrachten het 'slaaf maken'van kinderen is niet enkel de Islam voorbehouden.
Ik meen dat er ergens een legertje ( het leger van de Heer, meen ik)
in Afrika optreed dat 'namens het Christendom' behoorlijke slachtingen aanricht.
Wat is dat toch de hele tijd, dat mensen MANKE WO II vergelijkingen proberen te maken die kant noch wal raken en als enige conclusie hebben dat degene die de vergelijking maakt nog eens diep de geschiedenisboeken in mag?
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:59 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Je gaat toch niet beweren dat je jezelf serieus neemt hè? Want dan suggereer ik je nog eens je postgeschiedenis te bestuderen.
Ooit eens van die gasten ergens gezien die ergens rekening mee hielden, behalve met een bloeddorstige Fatwa voor een aanslag op onschuldige burgers?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:51 schreef concac het volgende:
had de heilige profeet mohammed ook slaven en sex met minderjarigen? En had hij ook niet dorpen van bedoeinen en jooden uitgemoord en karavanen beroofd?
volgens mij worden de arabische milities in sudan hierdoor geinspireerd.
'The acceptance of Islam was a way out of slavery. For centuries former black slaves were assimilated into Arab-Islamic society which in turn changed its complexion and became black. This is in sharp contrast to US society, where black people are still a caste oppressed by racism even after the abolition of slavery. In the Sudan we should rather speak of cultural chauvinism than of racism, although the phenomena overlap.'quote:Op zaterdag 29 januari 2005 08:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Als we de joden, palestijnen en varkensverwijzingen even met rust kunnen laten, dan kun je meer vinden over dit conflict:
http://www.antiimperialista.com/view.shtml?category=9&id=1097783464&keyword=+
De islam kent geen nationaliteiten en geen rassen. Mensen worden op hun religie beoordeeld. Het was niet voor niks dat binnen het Ottomaanse Rijk armenen, grieken en assyriërs op een hoop werden gegooid als Christenen. Racisme is dus tegen de islamitische wetten. Of heb jij informatie waaruit blijkt dat dit niet zo is? Het afdoen als 'quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:37 schreef Pracissor het volgende:
[..]
'The acceptance of Islam was a way out of slavery. For centuries former black slaves were assimilated into Arab-Islamic society which in turn changed its complexion and became black. This is in sharp contrast to US society, where black people are still a caste oppressed by racism even after the abolition of slavery. In the Sudan we should rather speak of cultural chauvinism than of racism, although the phenomena overlap.'
Dat wordt nergens gezegd. Er wordt slechts gezegd dat de communistische beweging juist voor een autonoom Zuiden vocht.quote:'The leftist and communist movement in the Sudan – which had been for a while one of the strongest in the reason – has always been demanding the right of self-determination of the south and was advocating autonomy. This would be the only way to preserve the unity of the Sudan – implying unity against imperialism. The oppressive policies of the jellaba class, the scorched earth in the oil regions, can only lead to the opposite.'
![]()
Sorry hoor maar dit kan ik moeilijk serieus nemen. De sitenaam zegt het al, ze lijken zich voornamelijk druk te maken op enig ingrijpen van buitenaf... en de oplossing is een communistische regering?![]()
Jammer dat in de praktijk de zwarte Afrikanen door de Arabieren als minderwaardig worden gezien.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:30 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De islam kent geen nationaliteiten en geen rassen. Mensen worden op hun religie beoordeeld. Het was niet voor niks dat binnen het Ottomaanse Rijk armenen, grieken en assyriërs op een hoop werden gegooid als Christenen. Racisme is dus tegen de islamitische wetten. Of heb jij informatie waaruit blijkt dat dit niet zo is? Het afdoen als '' is niet genoeg.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |