abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24621698
Persoonlijk had ik mijn auto misschien nog eens in de achteruit gezet.
pi_24621738
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Persoonlijk had ik mijn auto misschien nog eens in de achteruit gezet.
En daarna een burnout op het stoffelijk overschot.
pi_24621744
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Als die jongens onderuit zijn gegaan en zij is er moedwillig overheen gejakkerd dan is het doodslag. Maar dat weten we nog niet.

(geen voorbedachte rade idd, maar dat was een reactie op "beroepsrisico")

Je kunt hier gewoon geen oordeel over hebben als je absoluut niet weet hoe het gegaan is.

Overigens heeft zij een risico genomen waarbij een dode is gevallen. Die keuze is wel haar eigen verantwoording. Stel dat ze in haar wilde rit een willekeurige fietser had doodgereden.
HIJ heeft een risico genomen door loeihard weg te rijden.
Was hij blijvenstaan had ze hem niet achterna hoeven zitten met alle gevolgen van dien.

Oh wacht, vluchten is een NATUURLIJKE reactie van een dief die net wat gestolen heeft.
Erachter aan gaan als slachtoffer is alleen maar dom, natuurlijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:28:19 #279
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_24621844
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:20 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh wacht, vluchten is een NATUURLIJKE reactie van een dief die net wat gestolen heeft.
Precies.

Je brengt alleen maar jezelf, omstanders en de dief in gevaar. Nu zit ze met de consequenties. Dom idd.
pi_24621894
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja maar zo werkt het niet. Je mag ook geen dodelijke boobytraps in je woning aanleggen voor het geval er een inbreker langskomt.

"Ja maar meneer de rechter, dat is zijn beroepsrisico"
Jij vindt dat de mevrouw verkeerd gehandeld heeft.
Nu een tegenvraag:
Wat had ze dan WEL moeten doen?
Ze kan onmogelijk lopend de brommerrijder achtervolgen.
En ze heeft alleen de auto tot haar beschikking.
En gezien de fanclub van de tasjesdief die zich nadien heeft gemanifesteerd, zou de kreet "Houdt de dief" wellicht ook in haar nadeel zijn gekeerd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24621896
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:28 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Precies.

Je brengt alleen maar jezelf, omstanders en de dief in gevaar. Nu zit ze met de consequenties. Dom idd.
Dom van die jongen, klopt.
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 10:34:44 #282
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24621948
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Jij vindt dat de mevrouw verkeerd gehandeld heeft.
Dat vind ik niet want ik weet niet hoe ze gehandeld heeft.
pi_24621979
quote:

[..]

Ja maar zo werkt het niet. Je mag ook geen dodelijke boobytraps in je woning aanleggen voor het geval er een inbreker langskomt.

Heb je de film "Home Alone" wel eens gezien?
Met dat jochie dat alleen thuis is, en die elke keer met Kerst weer de harten van half Nederland steelt, door op creatieve wijze zijn huis te beveiligen.
Dat vind jij dus ook een crimineel en die boeven zijn de slachtoffers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24621992
update nu.nl
quote:
Doodrijden tasjesdief 'lijkt tragisch ongeval'

Uitgegeven: 18 januari 2005 10:26
Laatst gewijzigd: 18 januari 2005 10:28

AMSTERDAM - Het doodrijden van een 19-jarige tasjesdief in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost maandagavond "lijkt een tragisch ongeval". Dat liet de politie dinsdag weten. De 43-jarige automobiliste zit nog wel vast.

Twee jongens op een brommer bestalen de vrouw, toen zij stilstond met haar auto. Een van de daders griste een tas uit de wagen, waarna het duo de Derde Oosterparkstraat invluchtte. De vrouw reed vervolgens achteruit, de dieven achterna.

"Door nog onbekende oorzaak" ontstond volgens de politie een aanrijding met de bromfiets, waarna de auto doorschoot. Daarbij kwam de 19-jarige jongen beklemd te zitten tussen de auto en een boom. Hij raakte levensgevaarlijk gewond en overleed ter plekke.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=469742&c=13
pi_24622015
wat ik VIND

Is dat het die jongen zijn eigen schuld is. Moet hij maar niet stelen. Je hoort van ander man zijn spullen af te blijven met je poten.

Ja jongen, 19 jaar... Je denkt dat je iedereen aan kan. Je steelt wel zo even iets uit iemand zijn auto. Makkelijk geld verdienen.
Ik vind dat die vrouw goed gehandeld heeft. Als ze het expres heeft gedaan.
Jullie zijn zo kinds
pi_24622091
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:20 schreef milagro het volgende:

[..]

HIJ heeft een risico genomen door loeihard weg te rijden.
Was hij blijvenstaan had ze hem niet achterna hoeven zitten met alle gevolgen van dien.

Ik weet niet of dit sarcastisch is, maar ik reageer er toch even op.

Een voorbeeld:
Jij loopt op de markt met je tas. Twee jochies van jaar of 18/20 rennen voorbij, en pakken snel je tas.
En wat jij dus doet, is stil blijven staan, beetje om je heen kijken, en roepen om hulp? Dat kan natuurlijk..Maar of het helpt... is weer een andere vraag..

Wat ik zou doen, is er ook achter aan gaan. En onder tussen omhulp roepen ofzoiets .. Dit gaat nog steeds over het voorbeeld van hierboven..
Als ik dan die jochies in me handen krijg, krijgen ze toch echt wel paar raken klappen tussen hun ogen.

Weer over het onderwerp van de vrouw die is beroofd:
Ik vind dat die vrouw goed gehandeld heeft. Die jongen is dood, eigen schuld.. moet hij maar van iemand anders zijn spullen afblijven.. Als die andere jongen ook dood was, door val ofziets.. OOK NET GOED.. dat is wat ik VIND..
Jullie zijn zo kinds
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:44:16 #287
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_24622098
Kunnen we geen tocht voor deze heldendaad organiseren?
En hoe voelt u zich nu?
pi_24622102
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:38 schreef Fujifilm het volgende:
wat ik VIND Is dat het die jongen zijn eigen schuld is. Moet hij maar niet stelen. Je hoort van ander man zijn spullen af te blijven met je poten. Ja jongen, 19 jaar... Je denkt dat je iedereen aan kan. Je steelt wel zo even iets uit iemand zijn auto. Makkelijk geld verdienen. Ik vind dat die vrouw goed gehandeld heeft. Als ze het expres heeft gedaan.
Ik ben het met je eens. Ook met Milagro, trouwens. Of die vrouw het trouwens wel of niet expres heeft gedaan, vind ik niet relevant voor de vraag of ze juist heeft gehandeld. Dat heeft ze. Ze heeft geprobeerd een dief staande te houden, iets wat bij mijn weten niet is verboden. Dat uit die poging een dodelijk ongeval is voortgekomen, tja... shit happens. Zoals ik al eerder zei: wie steelt, moet ook maar instaan voor de gevolgen en moet maar incalculeren dat je wel eens achterna gezeten kan gaan worden. Je kunt moeilijk verwachten dat een gedupeerde applaudiserend langs de kant van de weg gaat staan als je als tasjesdief wegrijdt.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:46:09 #289
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_24622124
quote:

[..]

Maar je bent volgens de wet wel geoorloofd om de achtervolging in te zetten.
Sterker nog, deze week geeft de politie een boekje uit waarin ze de burger aanmoedigt om actief deel te nemen aan misdaadbestrijding.

Dat er nu iemand is omgekomen is tragisch, maar het punt dat ze 'm wilde achtervolgen is compleet terecht.
zzz
pi_24622130
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat is nou inderdaad het probleem in de Indische buurt he,
al die veertig-jarige vrouwen die niks anders te doen hebben dan onschuldige Marokkanen achtervolgen..
Misschien moeten we ze een hangplek geven.
Oh wacht, ze kunnen fijn meedoen met de naailessen en fietscursussen die georganiseerd zijn voor de Marokkaanse huisgebonden vrouwen. Dat ze daar niet aan mee wilde doen en in plaats daarvan liever op straat rondhing en Marokkaanse jongens overrijdt bewijst het al: wat een raciste!

Begrijpelijk maar fout.

Overigens heeft mijn vader er een keer een jongen op een scooter uitgespurt (veel steegjes en hekjes) toen zijn autoraam ingeslagen werd en zijn laptop gejat. Toen ie te dichtbijkwam gooide die gozer die laptop maar weg. Geen doden, verzekering dekte de schade. Geen idee of het een Marokkaan was, maar de reactie van mijn vader (uitstappen en lópen) heeft in ieder geval een hoop ellende voorkomen van deze aard. Als die jongen in zijn klauwen was gevallen niet, want dan had mijn vader gehakt van hem gemaakt, tis een kouwe. Waarschijnlijk heeft hij daarom ook de situatie beter ingeschat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:48:34 #291
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24622149
Ali, hou jij dat tassie maar niet vast
want die vrouw daar, die gaat nu flippen
Ali, geef jij dat tassie maar weer terug
haar auto gaat je dan open knippen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 10:49:32 #292
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24622163
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Dat vind jij dus ook een crimineel en die boeven zijn de slachtoffers.
Criminelen en boeven zijn daders.

- Maar dat betekent niet dat ze vogelvrij zijn.

Iedereen heeft recht om zichzelf te verdedigen.

- Maar dat betekent niet dat je niet meer verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes en gedrag.

Eigen schuld, dikke bult is gewoon veel te kort door de bocht.
pi_24622187
Heel vreemd, maar dit heeft ermee te maken...
quote:
Man vermoord bij overval op café

Uitgegeven: 18 januari 2005 10:35
Laatst gewijzigd: 18 januari 2005 10:45

LEEUWARDEN - Gemaskerde personen hebben bij een gewelddadige overval op café Nijlân in Leeuwarden in de nacht van maandag op dinsdag een man vermoord en een andere man verwond. De politie heeft nog geen verdachten opgepakt. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.

De identiteit van de overleden man is nog niet bekend. De gewonde is een 46-jarige man uit Leeuwarden. De dertig rechercheurs die de zaak onderzoeken, zijn op zoek naar enkele personen. Zij kwamen vlak na middernacht gemaskerd het café binnen. Volgens een getuige werden beide slachtoffers geslagen.

Wat er daarna gebeurde, is onduidelijk, omdat de getuige vluchtte. Hoe de man is vermoord, heeft de politie nog niet bekendgemaakt. De tweede verdachte wist te ontkomen en is nog voortvluchtig.

Brommer

In de loop van de avond arresteerde de politie nog twee jongens van 15 en 16 jaar die bij het incident waren betrokken. De politie kwam het tweetal op het spoor door de brommer die bij de tasjesroof werd gebruikt. Welke rol zij precies hebben gespeeld, is nog onduidelijk. De politie onderzoekt of de jongens betrokken zijn bij meerdere soortgelijke diefstallen die de laatste weken in deze omgeving werden gepleegd.

Na het incident maandagavond ontstond even een grimmige sfeer onder een groepje deels Marokkaanse jongeren dat op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden. De vader van het slachtoffer ging bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie nam hem mee naar het bureau, waar een crisisteam hem heeft opgevangen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=469748&c=13
pi_24622199
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:49 schreef NorthernStar het volgende:

Eigen schuld, dikke bult is gewoon veel te kort door de bocht.
pi_24622254
Ik hoorde trouwens net van iemand dat die vrouw d'r auto van schrik in z'n achteruit heeft gezet en zo die brommer heeft geplet. Weet niet of het waar is natuurlijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24622263
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:50 schreef Redux het volgende:

volgens mij lijken dat 2 verhalen door elkaar.

Eerst een moord, en dan "de daders die bij de tasjesroof" betrokken waren.
Vaag verhaal.
pi_24622268
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:50 schreef Redux het volgende:
Lijkt me meer op een foutje van nu.nl, Redux... Ik denk dat alles wat onder de tussenkop "Brommer" staat niet thuishoort in het bericht over het café. De redacteur is vast vergeten om het onderste tekstgedeelte (onder de advertentie) te wissen...
pi_24622273
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik hoorde trouwens net van iemand dat die vrouw d'r auto van schrik in z'n achteruit heeft gezet en zo die brommer heeft geplet. Weet niet of het waar is natuurlijk.
Nee, de vrouw zette nadat de jongen de tas uit de auto jatte de auto in de achteruit en ging achter de scooter aan.
Lees ook http://www.nu.nl/news.jsp?n=469742&c=13
pi_24622295
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:57 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, de vrouw zette nadat de jongen de tas uit de auto jatte de auto in de achteruit en ging achter de scooter aan.
Lees ook http://www.nu.nl/news.jsp?n=469742&c=13
Ah, ze zette hem in zn achteruit en achtervolgde ze zo? Dan heb je idd weinig overzicht.
pi_24622306
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:57 schreef dVTB het volgende:

[..]

Lijkt me meer op een foutje van nu.nl, Redux... Ik denk dat alles wat onder de tussenkop "Brommer" staat niet thuishoort in het bericht over het café. De redacteur is vast vergeten om het onderste tekstgedeelte (onder de advertentie) te wissen...
Ik weet niet, het stukje over dat de politie gaat onderzoeken of ze achter meer van deze voorvallen zitten komt niet in de andere nieuwsberichten over dit voorval voor...

http://www.nu.nl/news.jsp?n=469607&c=14

Dit stuk:
quote:
In de loop van de avond arresteerde de politie nog twee jongens van 15 en 16 jaar die bij het incident waren betrokken. De politie kwam het tweetal op het spoor door de brommer die bij de tasjesroof werd gebruikt. Welke rol zij precies hebben gespeeld, is nog onduidelijk. De politie onderzoekt of de jongens betrokken zijn bij meerdere soortgelijke diefstallen die de laatste weken in deze omgeving werden gepleegd.
De aanhouding van die 2 jongens wordt verder niet in de andere nieuwsberichten genoemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')