quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:32 schreef zodiakk het volgende:Maar ja, niet iedereen is tevreden te stellen en dus zul je altijd Liejannuh's op je begrafenis hebben die tijdens de dienst alleen maar zitten te denken 'dit zou ik echt nóóóit doen hoor'.
Ik ben blij dat jij me zo grondig weet te analyseren.
Ik ben van mening dat een begrafenis of crematie een gelegenheid is met een lach en een traan. Je herdenkt de persoon die is overleden en dat is heel pijnlijk, maar je probeert juist de goede gedachtes aan die persoon te bewaren.
En natuurlijk moet iedereen dat voor zich weten, maar ik vind het een stuk "mooier" als er ook nog iets gezegd wordt over de overledene waardoor je misschien weer even terug denkt aan een leuke gebeurtenis met de overledene.
Muziek hoort ook bij een uitvaart en kan inderdaad geweldig goed gevoelens weergeven van de betrokkenen. Maar een uitvaart met alleen maar muziek en geen verhalen over de overledene vind ik persoonlijk nogal kaal eigenlijk. Dus ik zou het niet op die manier willen. Ik zou graag willen dat bij mijn uitvaart iets leuks over mij verteld werd, iets herkenbaars, iets dat een glimlach oproept.
Overigens betrof de crematie waar ik maandag was geweest, de vrouw van een collega van me. Ik heb de beste vrouw geloof ik een keer gezien en ben dan ook alleen maar voor mijn collega geweest. Ik had het fijn gevonden een verhaal over haar te horen, maar de familie heeft er voor gekozen om alleen maar muziek te spelen en daar zat toevallig Frans Bauer bij.