Ik niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef maartena het volgende:
Wie van julie overweegt er momenteel om Nederland te verlaten met de "verislamisering" als reden?
Nee.quote:Of blijf je in Nederland,
De afo amerikanen in ww11, korea en vietnam (met name na vietnam), de hispanics na met name vietnam. Deze immigratiegolf vond later plaats namelijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, vertel eens? Welke minderheden waren dat dan?
Volgens mij hebben minderheden juist moeten vechten met de VS om rechten te krijgen, 40 jaar geleden was discriminatie en segregatie op huidskleur nog usance in dat land en tot op de dag van vandaag is discriminatie niet uitgebannen.
Eitje, Turkije. Daarnaast zijn er nog wel een paar min-of-meer democratisch.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef drammers het volgende:
Noem mij één democratisch islamitisch land.
Wat ik hier uit leer is dat deze persoon zich volledig aangepast had aan de omgeving, ondanks dat niet geaccepteerd werd als Nederlander, en daarna ofwel vlucht in zijn geloof ofwel zich af ging zetten tegen de maatschappij die het vertikte hem te accepteren. Ik ken ook een paar soortgelijke gevallen. Je kunt dat afdoen als 'slachtofferrol' maar dat is me te makkelijk. Onder de zogenaamde NLse tolerantie ging en gaat veel onverschilligheid en verborgen racisme schuil. Dat veel medelanders zich hier niet geaccepteerd voelen is niet zonder reden. Dat er van de weeromstuit een paar radicaliseren is dan niet meer dan logisch.quote:Het zijn 'jongeren' die radicaliseren. Na een heel leven hier te hebben gewoond. ik ken een marokkaan die als nederlander door het leven ging. Nu is hij getrouwd, laat z'n vrouw het huis niet uit, drinkt j'n biertje niet meer en bidt weer 5 keer per dag, laat z'n baard staan en sprak goed nederlands en spreekt nu gebrekkig nederlands. Wat leer je hier uit.....???
Puur gelul. Mischien eens een boek lezen over Martin Luther King, Kennedy en Lyndon Johnson voor het echte verhaal. Burgerrechten voor minderheden zijn tussen Korea en Vietnam (globaal) IN de VS afgedwongen en niet door militaire dienst maar door burgers die er genoeg van hadden dat ze als minderwaardig behandeld werden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:59 schreef drammers het volgende:
De afo amerikanen in ww11, korea en vietnam (met name na vietnam), de hispanics na met name vietnam. Deze immigratiegolf vond later plaats namelijk.
[..]quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:01 schreef Parabola het volgende:
[..]
Eitje, Turkije. Daarnaast zijn er nog wel een paar min-of-meer democratisch.
[..]
Wat ik hier uit leer is dat deze persoon zich volledig aangepast had aan de omgeving, ondanks dat niet geaccepteerd werd als Nederlander, en daarna ofwel vlucht in zijn geloof ofwel zich af ging zetten tegen de maatschappij die het vertikte hem te accepteren. [..]
Dat is onzin, denk ik. Er is inderdaad verborgen racisme, maar ik ken marokkanen die bij aankomst in Nederland zelfs met nederlanders op de foto moesten. Hadden ze nog nooit gezien. Nedelanders zijn namelijk geïnteresseerd in wat van ver komt. Historie he. Op de een of andere manier is dat omgeslagen... Ligt dit misschien aan de nieuw komers. Met vietnamezen of brazialianen hebben de meesten geen enkel probleem... Kun jij me vertellen hoe dat kan?
[..]
Als je je daardoor weg laat jagen, laat je je leven wel heel erg door anderen beïnvloeden. En waarom eigenlijk? Wat voor last heb je in de praktijk nou echt van die baarddragers die geen bier drinken en hun vrouw binnen houden?
Nee, maar ook voor niet-fundamenteel-islamitsiche NLers is dat al lang geen standaard gebruik meer. Zeker niet in de stad. Bovendien zie ik nog steeds niet waarom je gaat emigreren om die paar geradicaliseerde figuren.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:11 schreef drammers het volgende:
[..]
[..]
Dat is heel simpel. Alle studies tonen aan dat maatschappelijke cohesie bestaat bij. in buurten met veel sociaal verkeer. Dus als ik niet met zijn vrouw kan praten, leert zij geen Nederlands en leer ik haar niet kennen. Dan zal ik ook minder tolerant zijn bij problemen. Als ik verhuis maak ik altijd meteen kennis met de buren... Is dat gek?
[..]
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Ja de meeste begrippen zeggen me wel iets. En ja, men heeft er hard voor gevochten (zowel leger als maatschappelijk, politiek, etc.). En ja, deze onderdrukking was waanzin. Echter een groot gedeelte van het begrip van mensen, kwam nadat ze naast elkaar gedient hadden, terwijl de kogels om de oren vlogen. Schept een band hé. Is zeg niet dat dienstplicht de enige reden was van verkregen terechte burgerrechten.....Is trouwens ook behoorlijk Offtopic...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Puur gelul. Mischien eens een boek lezen over Martin Luther King, Kennedy en Lyndon Johnson voor het echte verhaal. Burgerrechten voor minderheden zijn tussen Korea en Vietnam (globaal) IN de VS afgedwongen en niet door militaire dienst maar door burgers die er genoeg van hadden dat ze als minderwaardig behandeld werden.
Zegt Birmingham, Alabama je mischien iets? Medgar Evers? Martin Luther King jr? de NAACP? Thurgood Marshall? de SCLC? Little Rock, Arkansas? Vermoedelijk niet.
Ik ga niet emmigreren vanwege baarddragers. Ik doe dat omdat:quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:16 schreef Parabola het volgende:
[..]
Nee, maar ook voor niet-fundamenteel-islamitsiche NLers is dat al lang geen standaard gebruik meer. Zeker niet in de stad. Bovendien zie ik nog steeds niet waarom je gaat emigreren om die paar geradicaliseerde figuren.
Fout, Turkije is een seculiere staat.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:01 schreef Parabola het volgende:
[..]
Eitje, Turkije. Daarnaast zijn er nog wel een paar min-of-meer democratisch.
Wijsneus, seculiere staat en islamitisch land sluiten elkaar geenszins uit.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Fout, Turkije is een seculiere staat.
Okay, mij best, ik liet me misleiden door de topictitelquote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef drammers het volgende:
[..]
Ik ga niet emmigreren vanwege baarddragers. Ik doe dat omdat:
1) avontuur,
2) geweld en criminaliteit,
3) weer,
4) bevolkingsdichtheid,
5) bekrompenheid,
6) asocialiteit gemiddelde burger.
7) halfzachte mentaliteit hier,
Een aantal van mijn redenen hebben natuurlijk wel met onwelwillende naffers te maken natuurlijk, anders zou ik in de verkeerde topic zitten..quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:29 schreef Parabola het volgende:
[..]
Okay, mij best, ik liet me misleiden door de topictitel
Ben trouwens wel benieuwd welk land wel aan al jouw wensen tegemoet komt
Ik heb ernsitige twijfels of je in die landen zult vinden wat je hier mist. En dat geldt in het algemeen voor alle landen en een heel groot deel van de mensen met een emigratiewens. Veel mensen met een emigratiewens hebben een erg rooskleurig beeld van een bepaald land, gebaseerd op tv-beelden of een vakantieverblijf. Daadwerkelijk in zo'n land wonen en werken is andere koek.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:23 schreef drammers het volgende:
Landen die goed zijn om te wonen zijn denk ik: Australië, Canada, Italië, Spanje en bepaalde landen Midden en Zuid Amerika.
In een dergelijk land wonen is zeker andere koek. Maar ik heb in andere landen gewoond (weliswaar tijdelijk, maar geen vakantie). Ik denk dus dat ik dat wel kan inschatten.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:09 schreef Parabola het volgende:
[..]
Daadwerkelijk in zo'n land wonen en werken is andere koek.
Daar komt bij dat mensen die uit negatieve overweging vertrekken de situatie in eigen land te zwaar inschatten.
In onderzoeken naar levensgeluk scoren Nederlanders en Scandinaviërs steevast hoog. Dat hebben we te danken aan een combinatie van welvaart, vrijheid en een redelijk tot goed functionerende overheid.
Zeker niet te min! Maar als westerling wordt je toch enigszins melaats behandeld. Ik denk ook dat veel problemen zich als een olievlek uitspreiden en op termijn ook daar zullen nestelen. Achterhoek heb ik al enkele voorbeelden van gezien. En dan hebben we het nog niet over werk gehad, want dat gaat ook wat lastiger daar.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:27 schreef Barista het volgende:
Wat is er mis met Drenthe? Of de Achterhoek? Zeeuws-Vlaanderen?
Te min?
Daar zijn baarddragers grotendeels verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef drammers het volgende:
[..]
Ik ga niet emmigreren vanwege baarddragers. Ik doe dat omdat:
1) avontuur,
2) geweld en criminaliteit,
3) weer,
4) bevolkingsdichtheid,
5) bekrompenheid,
6) asocialiteit gemiddelde burger.
7) halfzachte mentaliteit hier,
Wat je beschrijft is het verschil tussen stad en platteland. In een Spaanse of Italiaanse stad zal je niet vinden wat je zoekt, op het platteland, ook in NL, ws wel. Het bezwaar dat je noemt tegen Drenthe, de Achterhoek en Zeeuws-Vlaanderen, zul je ook tegenkomen op het platteland in andere landen. Juist de sociale cohesie die je zo waardeert, zorgt in eerste instantie voor terughoudendheid tegenover nieuwelingen. Zowel in NL als in andere landen zul je na verloop van tijd geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:52 schreef drammers het volgende:
Ik heb echter liever dat de mensen normaal en respectvol met elkaar omgaan en een praatje maken bij de bakker, dan dat de stoplichten werken. M.a.w. een goed functionerende overheid is alleen van belang als je vertrouwd/ afhankelijk bent van die overheid. In Spanje en Italië (vooral Italië) is die afhankelijkheid van de overheid veel kleiner, want daar heb je de gemeente, straat, familie en vrienden die veel zaken oplossen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |