quote:[
Kan iemand zich voorstellen dat de VVD of PvdA bij de volgende verkiezing nog geen kwart is van het huidige ?
De verzorginsstaat is niet het enige wat drukt op de begroting. Wat dacht je van de subsidies zoals cultuursubsidies, ontwikkelingshulp, geld voor de POs, landbouwsubsidies.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Blijft het feit dat bij een belastingverlaging het geld ergens vandaan moet komen. Ik wil straks als ik afgestudeerd ben en mijn eigen bedrijfje in heb geruild voor een goede baan best veel belasting afdragen, als ik weet dat daardoor de minst bedeelde mensen (mensen die niet zo goed konden leren en een minimumloon hebben, gehandicapten, ouderen) tenminste een menswaardig leven kunnen hebben zonder teveel zorgen aan de kop of zonder onder de armoedegrens te moeten leven. Natuurlijk heb je er profiteurs bij zitten, maar pak die dan aan, en niet de mensen die het echt nodig hebben.
[..]
LOL, het gaat niet om hoeveel arbeid je verricht. Het gaat om vraag en aanbod. Anders zouden we toch allemaal marathons aan het lopen zijn?quote:Blijft nog steeds dat de hoge schalen het meeste voordeel hebben. 1% van je inkomen is bij veel inkomen ook veel geld. En wat heb je aan een belastingverlaging als mens met een minimuminkomen als daardoor meteen de ziektekosten omhoog gaan, je AOW verlaagd wordt en je geen goed zicht meer hebt op een WW uitkering.
De mensen die het minst verdienen werken vaak wel het hardst. Kijk naar de groenvoorziening, de metaalindustrie, schoonmaakwerk.
quote:Als leidinggevende heb je misschien wel meer verantwoordelijkheid, en meer mentale inspanning, maar raak je minder snel arbeidsongeschikt dan mensen die de hele dag zware fysieke inspanningen leveren. En die arbeidsongeschiktheid moet op een goede manier opgevangen worden.. door de staat..
[..]
Niemand wil graag werkloos worden (die paar profiteurs daargelaten), maar als ze het worden, dan is het wel zo sociaal om deze mensen dan niet te laten stikken. Maar goed jij hebt jouw mening, ik de mijne
[..]
Daar ben ik het mee eens. Laat hem eerst als partij eens goede voeten in de aarde krijgen, ervaring opbouwen.
Ik zie het toch anders. Hij heeft 2 ijzersterke punten.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:19 schreef Dwightx het volgende:
Wilders heeft op de lange duur geen schijn van kans als serieuse partij. Zeker niet als hij een eensgezinde organisatie uit de grond moet stampen om 10 tot 15 zetels te beheren. Waarom durft niemand dat te zeggen, of zijn de echte lessen uit het recente verleden al vergeten? (of had iemand het al gezegd?)
Ik zie teveel overeenkomsten met Pim F.
Oja, want problemen benoemen (of moet ik zeggen opblazen) dat kan hij. Maar een probleem structureel oplossen is iets anders dan een goed klinkende oneliner bedenken. Het is niet voor niets dat grote op klassieke theorien gebaseerde partijen al tientallen jaren meegaan (ook met de tijdsgeest al gebeurd dit langzaam), en dat een partij als de LPF bijna als een nachtkaars is uitgebrand. Kan iemand zich voorstellen dat de VVD of PvdA bij de volgende verkiezing nog geen kwart is van het huidige, omdat hun voorman tegen een kogel aanloopt? Ik niet, want ik stem liever op een volwaardig partijprogramma dan op een verzameling van kreten, een uitstraling(?) of een trend.
AHA is nog zo verstandig haar betoog onder de paraplu van een grote partij (of het nu PvdA of VVD is) te BLIJVEN etaleren. Bovendien bespeur ik bij haar veel meer nuance en tact. Dat getuigt minimaal van meer fatsoen dan mijnheer Wilders. Wilders klimt moreel wel erg hoog te paard, als je zijn methodes en gedachtegoed bestudeerd (was ook het geval bij voor Pim Fortuyn).
Mee eens ja. Mede hierdoor vind ik het enigsinds verbazingwekkend dat Wilders zoveel stemmen krijgt. Het is hetzelfde verhaal als het de LPF, en zie wat daar nu van over is.. Je zou zeggen dat de bevolking op dit gebied wel een les heeft geleerd..quote:Op maandag 24 januari 2005 13:19 schreef Dwightx het volgende:
Wilders heeft op de lange duur geen schijn van kans als serieuse partij. Zeker niet als hij een eensgezinde organisatie uit de grond moet stampen om 10 tot 15 zetels te beheren. Waarom durft niemand dat te zeggen, of zijn de echte lessen uit het recente verleden al vergeten? (of had iemand het al gezegd?)
Ik zie teveel overeenkomsten met Pim F.
Oja, want problemen benoemen (of moet ik zeggen opblazen) dat kan hij. Maar een probleem structureel oplossen is iets anders dan een goed klinkende oneliner bedenken. Het is niet voor niets dat grote op klassieke theorien gebaseerde partijen al tientallen jaren meegaan (ook met de tijdsgeest al gebeurd dit langzaam), en dat een partij als de LPF bijna als een nachtkaars is uitgebrand. Kan iemand zich voorstellen dat de VVD of PvdA bij de volgende verkiezing nog geen kwart is van het huidige, omdat hun voorman tegen een kogel aanloopt? Ik niet, want ik stem liever op een volwaardig partijprogramma dan op een verzameling van kreten, een uitstraling(?) of een trend.
AHA is nog zo verstandig haar betoog onder de paraplu van een grote partij (of het nu PvdA of VVD is) te BLIJVEN etaleren. Bovendien bespeur ik bij haar veel meer nuance en tact. Dat getuigt minimaal van meer fatsoen dan mijnheer Wilders. Wilders klimt moreel wel erg hoog te paard, als je zijn methodes en gedachtegoed bestudeerd (was ook het geval bij voor Pim Fortuyn).
Wat denk je van de hypotheekrente aftrekquote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:26 schreef Landmass het volgende:
[..]
De verzorginsstaat is niet het enige wat drukt op de begroting. Wat dacht je van de subsidies zoals cultuursubsidies, ontwikkelingshulp, geld voor de POs, landbouwsubsidies.
Voor mijn part beginnen we daarmee
[..]
LOL, het gaat niet om hoeveel arbeid je verricht. Het gaat om vraag en aanbod. Anders zouden we toch allemaal marathons aan het lopen zijn?
[..]
indeedquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:25 schreef Gixxer_Dude het volgende:
[..]
Wat denk je van de hypotheekrente aftrek
Kost de schatkist jaarlijks 9 Miljard!!!!!!
Bij afschaf van de hypotheek aftrek kan de belasting/loonkosten omlaag., waardoor onze concurrentie positie weer toeneemd
Je mag je stem natuurlijk geven aan wie je wilt maar:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:32 schreef Landmass het volgende:
[..]
Ik zie het toch anders. Hij heeft 2 ijzersterke punten.Weg met de multiculturele samenleving. Hij wilt dat onder andere doen door criminele allochtonen er uit te keeperen en minder subsidies te geven aan multikul organisaties en niet capabele allochtonen te weren. Hier kan ik mij volledig in vinden Hij wil lagere belastingen. Ook dat is makkelijk te realiseren. Gewoon wat van die onzin subsidies schrappen en de gezondheidszorg privatiseren.
Verder is het verschil met de LPF dat hij zijn partij rustig kan opbouwen en al kamerervaring heeft.
Mijn stem heeft hij al.
* edit: hij heeft wel degelijk een ideologie: Het libertarisme
Wilders snuift in VS conservatieve thema's op
superplan.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:25 schreef Gixxer_Dude het volgende:
[..]
Wat denk je van de hypotheekrente aftrek
Kost de schatkist jaarlijks 9 Miljard!!!!!!
Bij afschaf van de hypotheek aftrek kan de belasting/loonkosten omlaag., waardoor onze concurrentie positie weer toeneemd
de VVD valt me toch tegen in dat opzicht. Wilders zal naar verwachting rigoreuzer te werk gaan.quote:Lagere belastingen. very well. Net als de VVD
Raar om te zien dat de belangrijkste lessen vergeten worden. Hoe zou hij dat doen dan en met wie? Want zelf met 25 zetels komt hij in een coalitie terecht.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:13 schreef Landmass het volgende:
[..]
de VVD valt me toch tegen in dat opzicht. Wilders zal naar verwachting rigoreuzer te werk gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |