Zeker zonder Nick Oliveri en Mark Lanegan ben ik benieuwd hoe het gaat klinken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het klinkt als een cliché, maar ik ben benieuwd.
Ik heb er alle vertrouwen in, Mark Lanegan kwam niet echt uit de verf bij de Queens naar mijn mening.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:28 schreef Jassie het volgende:
Zeker zonder Nick Oliveri en Mark Lanegan ben ik benieuwd hoe het gaat klinken.
De bassist is geloof ik Van Connor, voormalig bassist van de Screaming Trees.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:00 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik heb er alle vertrouwen in, Mark Lanegan kwam niet echt uit de verf bij de Queens naar mijn mening.
Nick Oliveri is wel een gemis omdat hij voor de ruige momenten en dus variatie wist te zorgen.
Maar het is toch Josh Homme waar alles om draait en die is er nog gewoon bij.
De voormalige muzikanten van de Screaming Trees zitten nu toch in de bezetting?!?!
Dit klinkt ook als een cliché, maar... idem dito.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het klinkt als een cliché, maar ik ben benieuwd.
Zeker, maar hij is wel te overtreffen denk ik. Je kunt echt alle kanten op met zo'n geluidquote:Op donderdag 13 januari 2005 01:05 schreef Summoner het volgende:
[..]
Dit klinkt ook als een cliché, maar... idem dito.
Misschien zijn de verwachtingen wel wat te hooggespannen, want "Songs For the Deaf" was natuurlijk ontzettend goed.
Hmm, jammer als dat de beste plaat zou zijn. Deze is gewoon 99.9% hetzelfde gebleven met die van de Desert Sessions.....quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:01 schreef DeHeldjes het volgende:
* DeHeldjes heeft hem al
beste plaat: in my head
Die laatst uitgebrachte MoR is een restjes plaat, met oud matriaal (mn ttv Sunrise ...). Niet echt representatief. En ik vind 'm best nog wel aardig ook.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:32 schreef kaputwiehund het volgende:
Het is te hopen dat Chris Goss beter z'n best heeft gedaan als bij het laatste album van Masters of Reality. Wat een baggerplaat.
ontopic Ben wel nieuwsgierig. (kijk nog altijd met veel plezier terug naar QOTSA op Roskilde 2003)
you made a pointquote:Op zondag 16 januari 2005 21:42 schreef nipeng het volgende:
Ik heb net de clips op de QOTSA site beluisterd... het valt me maar tegen. Hopelijk geven die clips een vertekend beeld.
quote:Op zondag 16 januari 2005 23:36 schreef h4nz het volgende:
tjek dit:
http://www.graz.nl/bericht.asp?id=410
Idd, lijkt wat rustiger dan de vorige, maar I like itquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:43 schreef WasQ het volgende:
Het ligt sowieso aan jou als je little sister niet echt super vindt klinken, wat je ook hebt geluisterd
't Is een goede CD, hij lijkt zo op het eerste gehoor rustiger, cooler te zijn dan voorgaande albums..
Dat kan nog niet, althans niet legaal, voor zover ik weet.quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:11 schreef Jspr45 het volgende:
Kan Iemand Misschien een link geven van waar je het hele album kunt beluisteren...
er staan wel snippets van 3 nummers op de officiele site...quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:11 schreef Jspr45 het volgende:
Kan Iemand Misschien een link geven van waar je het hele album kunt beluisteren...
Een e-mail adres zou je al een stuk verder kunnen helpenquote:Op donderdag 10 februari 2005 19:11 schreef Jspr45 het volgende:
Het is een promotie tour(tje, ze doen maar 7 optredens) voor de nieuwe cd dus ik verwacht veel nieuwe nummers te horen vanavond.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:21 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik heb nog niets gehoord van het nieuwe album op Little sister en twee acoustische nummers ' I never came' en ' The long slow goodbye' en dan natuurlijk de kleine samples op hun site. Anyways, hoop vanavond tijdens het concert veel nieuwe nummers te horen maar hoop stiekem ook op wat nummers van Rated R...
helemaal mee eensquote:Op woensdag 23 februari 2005 06:31 schreef Cool_Runner het volgende:
Het album word inderdaad steeds beter naarmate je m meer luistert. Toch vind ik Songs For The Deaf toch beter...
Everybody knows that you're insane is wel mn favoriet, lekker stevige sfeervolle plaat.
Verder zijn In My Head en Little Sister ook toppers.
Daar kan ik mij enigzins in vinden. Mijn favoriete tracks zijn o.a. 'Tangled Up In Plaid' , 'In My Head', 'Little Sister' en 'I Never Came'.quote:Op zondag 13 februari 2005 20:10 schreef Cancel het volgende:
Na het album een stuk of 30 keer te hebben beluisterd ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het écht hun beste vind. Van de poppy (Little Sister) tot de meer experimentele tracks (Someone's In The Wolf) het is allemaal kwaliteit. Er zijn maar twee tracks die ik iets minder vind (The Blood Is Love en Skin On Skin), dat heb ik zelden met een heel album. Lullabies To Paralyze is top!
Alleen na een tijdje heb je het wel gehad met dat nummer.quote:Op maandag 28 februari 2005 07:23 schreef nipeng het volgende:
Vanmorgen Little Sister gehoord op Stubru. Wel een aardig nummer.
Afgezien van je pijnlijke taalgebruik vind ik deze review eigenlijk gewoon slecht. Het is nóch het tweede, nóch het vijfde album. Als je Splits meetelt is het het zesde, anders het vierde. Bij de les blijven! En wat die herhaling betreft: luister eens naar hun eerste album. Dan weet je meteen waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:51 schreef Heathen het volgende:
Op een ander forum had ik er al een recensie van gemaakt. Hier mijn uitwerking.
Natuurlijk???quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:51 schreef Heathen het volgende:
Mijn eerste aanraking met deze band was natuurlijk van het vorige album 'Songs for the deaf'.
In dezelfde samenstelling maar de bezetting is veranderdquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:51 schreef Heathen het volgende:
In dezelfde samenstelling kunnen we zeggen dat dit ongeveer het tweede album is.
...
Ondanks dat de bezetting is veranderend van producer en bandleden is, wat overigens wel enigszins te horen is.
Ik bijt soms - ik ben dan ook een buitengewoon onvriendelijk persoonquote:Op vrijdag 11 maart 2005 02:49 schreef Rex_Everything het volgende:
Wow Doc zo bijten... Ik probeerde nog vriendelijk te blijven. Maar je vat mijn gedachten redelijk goed samen.
By the way: ik dacht nog tien dagen.
Das doorgaans niet bepaald een belangrijk criterium voor het kiezen van een single. Het moet radiovriendelijk zijn, makkelijk, poppy en uitnodigend. Little Sister was een perfect voorbeeld, In My Head lijkt mij ook een optie.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Someone's in the Wolf.
Goede keuze voor een single, want dat is het beste nummer van het album.
Yikes! Dat is een grapje hoop ik.quote:Josh is hier wel heel erg Chris Isaak (dat heeft de DS versie al, maar hier helemaal)
Eerlijk gezegd hoor ik die tweedeling niet zo sterk als er vaak over gesproken wordt (als ik er op ga letten op z'n hoogst - maar bv Broken Box gooit nog wat tempo in de tweede helft). Zelf vind ik Broken Box en "You got thtat killer scene" tot de leukste nummers horen juistquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:37 schreef Kolkus het volgende:
De eerste helft nummers van het nieuwe album vind ik erg sterk en niets minder dan de eerste drie albums.
De tweede helft van het album vind ik ronduit zwak; richtingloze en te lang uitgerekte nummers.
Geen klassieker zoals de voorganger, maar er valt wel genoeg aan te genieten.
En aangezien een redelijk album van de Queens nog steeds ver boven de grauwe middelmaat uitstijgt, kan niemand hier een buil aan vallen.
]quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:19 schreef tha_dark het volgende:
Mooi album
Ik vind de nummers In My Head en Little Sister erg leuk.
Maar 1 van de mooiste vind ik toch wel de Hidden Finale
Dat was nog met David Grohl toch??quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:43 schreef peaceman het volgende:
Ik moet zeggen dat het weer een leuke cd is, als ze het nu ook een keer live op een acceptabel niveau weten te brengen, dan zou het perfect zijn. 2 jaar terug op Werchter vond ik ze ronduit waardeloos.
Huh, de Queens hebben toch op zijn zwakst gezegd een live-reputatie waar je U tegen zegt... Heb ze twee keer gezien, en het was twee keer top.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:43 schreef peaceman het volgende:
Ik moet zeggen dat het weer een leuke cd is, als ze het nu ook een keer live op een acceptabel niveau weten te brengen, dan zou het perfect zijn. 2 jaar terug op Werchter vond ik ze ronduit waardeloos.
Miischien lag het wel aan ons hoor, wij vonden de cd erg goed en het optreden ronduit slecht... straalde niks uit...Ach misschien waren we er ook wel niet voldoende voor in de stemming...quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:13 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Dat was nog met David Grohl toch??
Was ik ook bij, was een uitstekend optreden, begrijp dus niet wat je bedoelt.
Wat vond je er waardeloos aan dan??
Deze vat ik niet helemaal... Een vreemde zin en dat 'derde' snap ik al helemaal niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 07:41 schreef Doc het volgende:
Leuke review. Ik miste alleen de opmerking dat het 't 3e album was maar in de zelfde samenstelling eigenlijk het 9e waarbij natuurlijk wel vermeld moet worden dat de iedereen weer meedoet behalve de volledige ritme sessie van het vorig album
Twee jaar geleden op Werchter was niet met Dave Grohl. Drie jaar geleden wel, maar twee jaar geleden was met Joey Castillo. Ik denk echter niet dat dat de reden is voor het iets minder sterke optreden toen. Josh vertelde bij het buitenzwieren van Nick dat de problemen al 18 maand aan de gang waren, dus was het toen al ruzie. En drie jaar geleden waren ze inderdaad super.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:13 schreef Kolkus het volgende:
Dat was nog met David Grohl toch??
Was ik ook bij, was een uitstekend optreden, begrijp dus niet wat je bedoelt.
Wat vond je er waardeloos aan dan??
quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:57 schreef Rex_Everything het volgende:
[..]
Deze vat ik niet helemaal... Een vreemde zin en dat 'derde' snap ik al helemaal niet.
Met Gene Trautmann op drum - toen vond ik ze live op hun best (ik heb helaas geen eerdere optreden van ze gezien ...) - het meest "speels", improvicerend etc.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:57 schreef Rex_Everything het volgende:
Twee jaar geleden op Werchter was niet met Dave Grohl. Drie jaar geleden wel, maar twee jaar geleden was met Joey Castillo. Ik denk echter niet dat dat de reden is voor het iets minder sterke optreden toen. Josh vertelde bij het buitenzwieren van Nick dat de problemen al 18 maand aan de gang waren, dus was het toen al ruzie. En drie jaar geleden waren ze inderdaad super.
quote:LANEGAN NU ECHT WEG BIJ QOTSA
Mark Lanegan is nu definitief weg bij The Queens Of The Stone Age. Een jaar geleden werd bekend dat Lanegan, evenals Nick Oliveri, The Queens Of The Stone Age, had verlaten. Hij speelt echter wel mee op het nieuwe album Lullabies To Paralyze en toerde mee door Europa en de VS. Naar verluidt heeft Lanegan knallende ruzie met Queens-frontman Josh Homme en is hij per direct definitief opgestapt.
.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]Mark Lanegan zal wel weer stoned zijn geweest.
Inderdaad. Mark Lanegan komt absoluut niet tot z'n recht in Queens of the Stonage, terwijl Bubblegum subliem is.quote:Op donderdag 7 april 2005 15:06 schreef Kolkus het volgende:
Goed nieuws eigenlijk, kan hij namelijk aan een nieuw solo album werken.
Bij QOTSA vind ik 'em weinig bijdragen in positieve zin.
wat betreft SftD heb je meer dan gelijk, maar op Lullabies to Paralyze doet ie weinig fout.. This Lullaby is een mooi ingetogen nummer, maar ik moet wel toegeven dat het meer Bubblegum dan QotSA is...quote:Op donderdag 7 april 2005 16:37 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Inderdaad. Mark Lanegan komt absoluut niet tot z'n recht in Queens of the Stonage, terwijl Bubblegum subliem is.
knallende ruzie bij QotSA betekent volgens mij niet zo heel erg veel..quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nu schijnt Lanegan weer opgetreden hebben met de Queens..http://www.nme.co.uk/news/112087.htm
En die 2 daarvoor ook nietquote:Op zondag 22 mei 2005 02:50 schreef Nicje het volgende:
Heel nice album..Maar evenaart toch de vorige niet
gatverdamme, betekent dat dat je momenten gewoon in zijn arse zit te kijken?quote:Op zondag 22 mei 2005 02:25 schreef WasQ het volgende:
http://www.20min.ch/unterhaltung/sounds/video/?trailer=m-88
De nieuwe video van de Queens... Everybody Knows That You're Insane... Kijk en huiver. Zag hem net op de Box, en hij wordt uitgezonden ZONDER dat gezichtje dat je de hele tijd ziet... Vreemd!
van Nickquote:Op zondag 22 mei 2005 12:58 schreef Mryc het volgende:
[..]
gatverdamme, betekent dat dat je momenten gewoon in zijn arse zit te kijken?
van wie is dat gezicht eigenlijk?
Jep, dat is de enige juiste conclusie... Vrij 'apart' dus, en iets zegt me dat het wel niet zo'n grote hit zal wordenquote:Op zondag 22 mei 2005 12:58 schreef Mryc het volgende:
[..]
gatverdamme, betekent dat dat je momenten gewoon in zijn arse zit te kijken?
van wie is dat gezicht eigenlijk?
Is dat de clip die ook op het bijgevleverde DvD'tje staat? Cind hem wel lache namelijk!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:00 schreef Little_Acorn het volgende:
Heb het album sinds 2 dagen en ik vind het een goed album, Tangled Up in Plaid zit al de hele dag in m'n kop. Daarnaast is Burn The Witch erg goed en everybody Knows That You're insane ook wel maar het is moeilijk om dat nummer los te zien van die vreselijke clip!
is die ook nog ergens ongecensureerd te bekijken? op de box ook alleen maar met dat hoofdje erin gemonteerd.quote:
Meen me te herinneren de hele mikmak op mtv een keer s'avonds laat gezien te hebben, of ik daar zo blij mee moet zijn weet ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:07 schreef evert het volgende:
[..]
is die ook nog ergens ongecensureerd te bekijken? op de box ook alleen maar met dat hoofdje erin gemonteerd.
Ik heb hem op The Box zonder hoofdje gezien... Misschien was het het tijdstip (laat in de avond)?quote:Op maandag 30 mei 2005 23:07 schreef evert het volgende:
[..]
is die ook nog ergens ongecensureerd te bekijken? op de box ook alleen maar met dat hoofdje erin gemonteerd.
Het is idd heerlijke reismuziek, luister hem altijd in de trein en op de fietsquote:Op maandag 8 augustus 2005 23:13 schreef bloodymary het volgende:
Ben net terug van vakantie. Eindelijk tijd om de cd goed te luisteren. Wat heet, drie weken auto gereden met zowat alleen Lullabies op en ik ben hem nog niet beu. Hij is![]()
heb de vorige cd niet eensquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:22 schreef Seborik het volgende:
Leuk album, maar doet me niet zoveel als de vorige.
Vorige album was meer solide, had meer body en bite en stond als een huis. Ik vind dit album wat meer experimenteel en wat timide, maar geen zins slechtquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:22 schreef Seborik het volgende:
Leuk album, maar doet me niet zoveel als de vorige.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |