abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 februari 2005 @ 14:37:31 #51
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_25040515
-Geen warez aanbieden hier-

[ Bericht 82% gewijzigd door nipeng op 11-02-2005 15:35:44 ]
  vrijdag 11 februari 2005 @ 15:36:52 #52
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25041475
Als dit topic gebruikt gaat worden om warez uit te wisselen tyf ik 'm dicht.
Dat doe je maar mooi buiten fok! om.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 19:24:48 #53
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_25045203
Ik moet zeggen dat het wel een goed album is, minder stonerrock als de voorgangers, maar daardoor niet slecht.

Als moet ik wel zeggen dat het 2e en 3e album mij meer aanspreken..... (na de eerste beluistering...)
pi_25045473
Ik vind het album erg oke
minder dan Songs for the deaf, maar zeker beter dan Rated R
pi_25075071
Na het album een stuk of 30 keer te hebben beluisterd ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het écht hun beste vind. Van de poppy (Little Sister) tot de meer experimentele tracks (Someone's In The Wolf) het is allemaal kwaliteit. Er zijn maar twee tracks die ik iets minder vind (The Blood Is Love en Skin On Skin), dat heb ik zelden met een heel album. Lullabies To Paralyze is top!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 23:37:43 #56
24054 search64
Avec le grande
pi_25104354
Hmmm, ik vind deze plaat meer een Desert Session dan een plaat van Qotsa. Desalniettemin erg lekker.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_25108888
Het enige wat ik mis op dit album is Nick
pi_25112381
Ik heb nog niets gehoord van het nieuwe album op Little sister en twee acoustische nummers ' I never came' en ' The long slow goodbye' en dan natuurlijk de kleine samples op hun site. Anyways, hoop vanavond tijdens het concert veel nieuwe nummers te horen maar hoop stiekem ook op wat nummers van Rated R...
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:25:10 #59
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_25112427
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:21 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik heb nog niets gehoord van het nieuwe album op Little sister en twee acoustische nummers ' I never came' en ' The long slow goodbye' en dan natuurlijk de kleine samples op hun site. Anyways, hoop vanavond tijdens het concert veel nieuwe nummers te horen maar hoop stiekem ook op wat nummers van Rated R...
Het is een promotie tour(tje, ze doen maar 7 optredens) voor de nieuwe cd dus ik verwacht veel nieuwe nummers te horen vanavond.
pi_25112754
Zo'n vermoeden had ik al wel, maar toch hoop ik stiekem op een paar oude nummertjes

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=32767

Link naar de nieuwe clip Little Sister die gister op MTV2 in premiere is gegaan!
pi_25112767
Zo'n vermoeden had ik al wel, maar toch hoop ik stiekem op een paar oude nummertjes

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=32767

Link naar de nieuwe clip Little Sister die gister op MTV2 in premiere is gegaan! Josh ziet er weer lekker uit
  woensdag 16 februari 2005 @ 14:48:38 #62
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25113138
Eergisteren in Milaan was er een onverwachte gast: Mark Lanegan... Hopelijk vanavond ook!!
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  woensdag 16 februari 2005 @ 18:45:49 #63
64792 Mryc
play me one more song
pi_25115115
heb afgelopen week de demo van Little Sister gehoord (instrumentaal met Dave Grohl nog op drums), erg leuk!
pi_25141076
heb innmiddels ook een paar nummers van het nieuwe album gehoord, en zal hem in iedergeval kopen als ie uit komt.
life's a bitch, then you die.
pi_25189246
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Cool_Runner op 21-02-2005 02:20:38 ]
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_25190224
Little sister is erg, erg goed. De rest van het album is 'aardig' maar ik verwacht dat dat nog beter wordt naarmate ik het meer luister.
pi_25209907
Het album word inderdaad steeds beter naarmate je m meer luistert. Toch vind ik Songs For The Deaf toch beter...

Everybody knows that you're insane is wel mn favoriet, lekker stevige sfeervolle plaat.
Verder zijn In My Head en Little Sister ook toppers.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_25211766
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 06:31 schreef Cool_Runner het volgende:
Het album word inderdaad steeds beter naarmate je m meer luistert. Toch vind ik Songs For The Deaf toch beter...

Everybody knows that you're insane is wel mn favoriet, lekker stevige sfeervolle plaat.
Verder zijn In My Head en Little Sister ook toppers.
helemaal mee eens
  donderdag 24 februari 2005 @ 15:41:17 #69
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_25233949
quote:
Op zondag 13 februari 2005 20:10 schreef Cancel het volgende:
Na het album een stuk of 30 keer te hebben beluisterd ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het écht hun beste vind. Van de poppy (Little Sister) tot de meer experimentele tracks (Someone's In The Wolf) het is allemaal kwaliteit. Er zijn maar twee tracks die ik iets minder vind (The Blood Is Love en Skin On Skin), dat heb ik zelden met een heel album. Lullabies To Paralyze is top!
Daar kan ik mij enigzins in vinden. Mijn favoriete tracks zijn o.a. 'Tangled Up In Plaid' , 'In My Head', 'Little Sister' en 'I Never Came'. Toch vind ik een nummer als 'Go With The Flow' van 'Songs For The Deaf' beter dan 'Little Sister' op dit nieuwe album.

[ Bericht 4% gewijzigd door OphiOn op 24-02-2005 15:47:31 ]
[......]
pi_25282898
Ik vind skin on skin ronduit slecht trouwens. Daar kan ik geen stukje bezieling in terugvinden. Jammer.
  maandag 28 februari 2005 @ 07:23:42 #71
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25294358
Vanmorgen Little Sister gehoord op Stubru. Wel een aardig nummer.
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:51:07 #72
36022 Heathen
Its No Game
pi_25329848
Op een ander forum had ik er al een recensie van gemaakt. Hier mijn uitwerking.

[color=darkred]Queens Of The Stone Age - Lullabies to Paralize[/color]

label :
jaar : 2005
speelduur : 59 minuten

Een van de meest recente albums. Sterker nog, nog niet in Nederland verkrijgbaar. Maar zo gauw dit gebeurt komt dit zeker in mijn bezit. Want ik ben ronduit positief over dit gehele album. En sinds ze een heleboel festivals in Europa gaan bezoeken en hun vorige album nog in mijn hoofd nadreunt verdient dit zeker een recensie om jullie aan te zetten om naar de winkel toe te gaan. Dit keer ga ik overigens een andere vorm benaderen ipv elk nummer aan bod te laten komen. Veelal omdat ik meer over het album zelf te vertellen heb dan over een speciafiek nummer.

Songtracks
01. Lullaby (7/10)
02. Medication (6/10)
03. Everybody Knows That You`re Insane (8/10)
04. Tangled up in Plaid (7/10)
05. Burn the Witch (8/10)
06. In My Head (9/10)
07. Little Sister (7/10)
08. I Never Came (7/10)
09. Someone`s in the Wolf (8/10)
10. The Blood Is Love (7/10)
11. Skin on Skin (7/10)
12. Broken Box (8/10)
13. You Got a Killer Scene (8/10)
14. Long Slow Goodbye (9/10)
15. (Hidden Track) -

Aftasting
Mijn eerste aanraking met deze band was natuurlijk van het vorige album 'Songs for the deaf'. Een album dat je echt onder de klassiekers moet gaan zetten. Het mixen, het drumspel en de zwaar aangeschoten gitaren die je om de oren vlogen. Ideaal voor een autoritje of gewoon om in je kamer lekker uit je dak te gaan. Recht toe recht aan muziek zonder echte vage toespelingen. De vraag met dit album was dus zullen ze opnieuw een dijk van een album neerkakken en je meer van hetzelfde geven?

Achterplafond
In dezelfde samenstelling kunnen we zeggen dat dit ongeveer het tweede album is. Officieus is dit alweer het vijfde album. Wanneer je luistert naar de ontwikkeling in de nummers bij ieder album kom je toch enige ontwikkeling tegen op het gebied van structuur en drumsolo's mede dankzij dat de drummer nogal snel wisselt. Vorig jaar zijn er weer een paar bandleden vertrokken.

De nummers, het geluid
Dan nu het album. De eerste drie nummers zijn zo mooi achterelkaar neergelegd dat het gewoon een nummer lijkt. En ik houd daar ontzettend van. Pink Floyd heeft van zulke trekjes. Bowie heeft van zulke trekjes gehad in het verleden (De nummers waren sweet thing, candidate, sweet thing reprise. En naar mijn mening een van zijn beste producties ooi). Ik zie het direct als een vervolg op een vorig album. We worden in de watten gelegd met een lekker rustig nummer vol spanning, die direct natuurlijk word uitgezet in het volgende nummer naar een wat bombastische nummer. Het derde nummer is een uiteenvloeing die je met 'the flow' mee laat gaan om vervolgens goed op je in te gaan hakken. Enige jammer, en wat helemaal bij de eerste drie nummers van pas is. Is dat het stemgeluid niet echt zo direct naar voren komt. Het kan ook liggen aan mijn stereo die misschien verkeerd is ingesteld.
Bij het vijfde nummer 'Burn the witch' komen we echt bij waar dit album om draait. Het album is namelijk vergeleken met het vorige lang niet meer zo dynamisch als de vorige. Natuurlijk, vergeleken met andere bands blijft deze nog steeds een zere zoethoudertje. Maar we gaan meer de kant op van het meer mystieke. Een van mijn favoriete nummers bij SFTD (songs for the deaf) was 'God is on de radio' . Dat kwam omdat er een soort besluiping in zat en tegelijk enigszins je kippevel kon krijgen van het zangeluid en de benadering van dit gehele nummer. Hier kom je dat echt veel vaker tegen. Hebben ze gehoord naar alternatieve rockmzuiek? Die kant gaat het meer op. Ik wil je dus enigszins waarschuwen dat het die kant gaat opneigen over de helft van het album.
Wat wel enigszins irritant kan worden bevonden, is de uitermate herhaling die ik zo af en ttoe bij een nummer kom. En dan vooral van de gitaren zonder een afwisseling. Anderzijds is het toch enigszins knap, omdat ik wel merkte dat het nummer niet erdoor ging vervelen maar ook zo nu en dan een spanning opbouwde. Bij 'someone's in the wolf' en 'the blood is love' komt dit nog het meest duidelijkst naar voren.
Verder is er meer aandacht gegeven om alle nummers enigszins wat ruimtelijker op te bouwen. En dat is wel nodig ook, omdat je het de band niet zou vergeven wanneer je ze direct allemaal door de strot zou worden geduwd. Dat is vooral toch te wijten aan de drummer die veel minder inspraak heeft gehad dan Dave Grohl in het vorige album. Verder is het mixing ook ontzettend sterk verandert.

Conclusie
Ondanks dat de bezetting is veranderend van producer en bandleden is, wat overigens wel enigszins te horen is. Is de kracht en de power ontzettend goed gebleven. Bij andere bands kom je heel vaak tegen dat dit ze tegen gaat zitten maar hier dus totaal niet. Oke ze hebben enigszins een andere weg ingeslagen, maar dat is de aard van ieder (band)beestje. En zo'n massieven plaat (vijfsterren) als de vorige wordt een keer in de vijf jaar verloot. Je zal geen spijt hebben met zo'n aankoop.

Plakhoofd (Het blijft in je hoofd plakken):
- Everybody Knows That You're Insane
- Little Sister
- Someone's in the Wolf
- Long Slow Goodbye

Blauwdruk:
- Tangled up in Plaid
- In My Head
- Burn The Witch
- Broken Box

Afdankertjes.
- Hoezo?
Now my death is more than just a sad song.
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:00:00 #73
36022 Heathen
Its No Game
pi_25329995
Overigens, ik vind little Sisters een van de mindere nummers. Hij is leuk voor even, maar ik denk dat het de slijtageslag van de tijd niet zal overleven.
Now my death is more than just a sad song.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:21:16 #74
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25331208
Ik heb de cd nu tig keer beluisterd, en mijn favoriete nummers van nu zijn anders dan die van een week geleden, die ook alweer anders waren dan de week ervoor. Dus geen definitieve score, maar wel een indicatie van het moment

01. Lullaby (8/10)
02. Medication (6/10)
03. Everybody Knows That You`re Insane (6,5/10)
04. Tangled up in Plaid (9/10)
05. Burn the Witch (8,5/10)
06. In My Head (7/10)
07. Little Sister (7/10)
08. I Never Came (7,5/10)
09. Someone`s in the Wolf (8/10)
10. The Blood Is Love (8,5/10)
11. Skin on Skin (7,5/10)
12. Broken Box (7/10)
13. You Got a Killer Scene (8,5/10)
14. Long Slow Goodbye (8/10)
15. (Hidden Track) -

Favoriet op dit moment is dus Tangled up..., maar het ontloopt elkaar niet veel! Medication is het enige nummer dat ik de hele tijd matig heb gevonden...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_25331655
CD die ik moet hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')