Dat had je in het meet topic kunnen lezen : Fotomeeting deel 18, geef je hier op!quote:Op zondag 9 januari 2005 19:46 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik woon 2 KM van dat natuurpark af. Had gezegt dat er een meet was dan
Dank jequote:Op zondag 9 januari 2005 21:04 schreef Borelius het volgende:
Dat mos is heel goed gelukt, Rewimo, mooi zo met die zon erop!!
Uhm, ja, ik ben ook webmaster van http://www.christan-maurits.net ..quote:Op zondag 9 januari 2005 21:17 schreef pea4fun het volgende:
Van qltel vooral lekker kleurige foto's van een manneke wat zich zo te zien uitstekend heeft vermaakt
Ik niet, mijn zegen heb je....quote:Op zondag 9 januari 2005 21:26 schreef qltel het volgende:[..]
Oh ja, ik weet niet of er mensen zijn die bezwaar hebben dat ze op bovenstaande site staan met hun hoofd? Want een aantal foto's van die digitale serie wil ik er eigenlijk op zetten. Maar er staan ook wel eens andere meetinggangers op...
Volgens mij is dit meer een "kijk, ik kan Christan lekker meer fotograferen dan jij"-seriequote:Op zondag 9 januari 2005 20:20 schreef qltel het volgende:
Voor wie mijn digi-foto's wil zien, ze staan voorlopig ff op http://qltel.org/fotomeet090105
Die foto's uit die "mijn lens is groter dan de jouwe"-camera komen nog. Da's nog zo'n ouderwetse digicam met zo'n rolletje..
Dank je Pea4fun, het lukt de ene keer beter dan de andere keer. Ik ben inmiddels zo gewend aan de combinatie van de D70 en de Sigma 70-300 lens, dat ik dit soort foto's zowat op commando kan schieten. Het vereist behalve ervaring het vermogen om te anticiperen. Op een bepaald moment zie je dat de vogel aanstalten gaat maken om weg te vliegen, dan moet je eigenlijk al helemaal klaar zijn voor wat komen gaat. Fotografie is vaak goed observeren, zodat je steeds vaker weet of aanvoelt wat er gaat gebeuren. Ik denk wel dat veel oefenen helpt, maar dan wel oefenen op beide disciplines die ik zojuist aangaf.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:32 schreef pea4fun het volgende:
Ben echt onder de indruk van je ooievaar in vlucht hoor. Ik heb nog nooit 1 vogel zo mooi in vlucht op de foto gekregen. Vergt vast veel oefening.
Ik gebruikte mijn lens dus vandaag voor 't eerst.. Maar, wat ik zelf merkte was dat ik best wel moeite had om de vogel te vinden en als je 'm gevonden hebt hem in de lens te houden en af te drukken. Ik heb er ook zo'n ooievaar op staan (hoop ik:) ) maar ik ben ervan overtuigd dat die er niet zo mooi op staat als die van jou.. Maar goed, oefening baart kunst.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:41 schreef Borelius het volgende:
[..]
Dank je Pea4fun, het lukt de ene keer beter dan de andere keer. Ik ben inmiddels zo gewend aan de combinatie van de D70 en de Sigma 70-300 lens, dat ik dit soort foto's zowat op commando kan schieten. Het vereist behalve ervaring het vermogen om te anticiperen. Op een bepaald moment zie
Die blauwe is een stuk minder opvallend gelukkigquote:Op maandag 10 januari 2005 00:56 schreef Ouwesok het volgende:
en natuurlijk altijd zo'n handigert die een opzichtig rooie auto in mijn achtergrond parkeert
Die komen vanavond aan de beurtquote:Op maandag 10 januari 2005 08:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die blauwe is een stuk minder opvallend gelukkig
Ben trouwens erg benieuwd naar de foto's van Jongesok, die volgens mij maar één onderwerp gefotografeerd heeft...
En gaat het alweer een beetje met Christanquote:Op maandag 10 januari 2005 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb weinig anders gezien dan Jongesok die met zijn camera achter Christan aanjoeg
Ze hebben iig met z'n tweeen een hoop lol gehad volgens mijquote:Op maandag 10 januari 2005 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb weinig anders gezien dan Jongesok die met zijn camera achter Christan aanjoeg
Ik moest hem wakker maken vanmorgenquote:Op maandag 10 januari 2005 10:49 schreef Ouwesok het volgende:
En gaat het alweer een beetje met Christan
Nog een vraagje aan een ervaringsdeskundige. Ik schiet de meeste foto's of AF, maar de camera krijgt een vliegende vogel niet scherp gesteld. Als ik het handmatig doe worden ze altijd wazig...Waar stel je op scherp? en hoe?quote:Op maandag 10 januari 2005 08:00 schreef Borelius het volgende:
Dat je het naar je zin hebt gehad, kon ik duidelijk aan je merken hoor!
En omdat de vliegende ooievaar zo goed in de smaak valt, vooruit dan maar, nog maar eentje:
[afbeelding]
quote:Op maandag 10 januari 2005 19:32 schreef Bowiefan het volgende:
De cursus riet fotograferen ging wel door
[
quote:Op maandag 10 januari 2005 19:50 schreef Rewimo het volgende:
[afbeelding]
En ik zie dat de cursus "Nonix stalken" ook zijn vruchten heeft afgeworpen
Oceanoneusquote:
quote:Op maandag 10 januari 2005 19:58 schreef Bowiefan het volgende:
HEY P! kijkuit, er zit een engerd in je rücksack!
Het is dus duidelijk.....bij gebrek aan een Offy hebben we Oceanonix gebombardeerd tot slachtofferquote:Op maandag 10 januari 2005 19:58 schreef Bowiefan het volgende:
[..]Ik nam P op de korrel, nonixje ging er opeens tussen staan
![]()
viel het opze is ook wel erg fotogeniek hè
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
staat dat kleine ventje ook weer in beeldwie is dat toch steeds
![]()
hier heeft ze geen neus
[afbeelding]
HEY P! kijkuit, er zit een engerd in je rücksack!
Toch heb ik dat ultieme appelmoment eigenlijk gemistquote:Op maandag 10 januari 2005 21:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is dus duidelijk.....bij gebrek aan een Offy hebben we Oceanonix gebombardeerd tot slachtoffer
idd prachtig Borelius. Kan zo op het logo van Den Haagquote:
Ja, ik heb die foto ook van die twee paardenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 07:01 schreef Borelius het volgende:
Goedemorgen allemaal, nou die serie van JongeSok mag er best zijn hoor!
Die paarden zijn inderdaad erg ver weg, mijn foto nr. 5 is vanaf dezelfde positie gemaakt (de twee paardjes rechts die op het heuveltje staan) en dan zie je goed wat die verdraaide Sigma nog presteert.
Ze steken fraaier af bij de omgeving wanneer je een zo laag mogelijk standpunt inneemt. Dan komen ook de afmetingen van het everzwijn fraaier uit de verfof uit de baggerquote:Op dinsdag 11 januari 2005 07:59 schreef Borelius het volgende:
Hoi Bowie, trusten! Je vertelde dat die kleine zwijntjes op een foto haast niet te zien zijn, wel, het is mij opgevallen dat ook de volwassen dieren niet erg contrasteren met hun omgeving.
quote:
wanneer was jij waarquote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:36 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Toen ik daar was, zag ik af en toe een FOK!kert...
maar nu allemaal exotische beesten, otters... mooi is dat![]()
![]()
Wanneer jullie weer eens gaan, en ik geen schoolonderzoeken heb (ging lekker trouwens vandaag, morgen weer) dan gan ik weer mee
Dat is zeker mooi, kijk maar, ik heb er nog meer:quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:36 schreef De_Warme_bakker het volgende:
maar nu allemaal exotische beesten, otters... mooi is dat![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:44 schreef Oceanonix het volgende:
[afbeelding]
Reiger na een blikje Red Bull
Hm... wij stonden vlak naast elkaar hè?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:12 schreef Borelius het volgende:
Dat is zeker mooi, kijk maar, ik heb er nog meer:
[afbeelding]
Eerst rolletjes terug (vandaag of morgen), dan een paar uur scannenquote:Op woensdag 12 januari 2005 08:36 schreef Rewimo het volgende:
Jawel, plaatsen die handel, ik zit vol ongeduld te wachten op al die voor vandaag aangekondigde foto's
quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:39 schreef PdeHoog het volgende:
Eerst rolletjes terug (vandaag of morgen), dan een paar uur scannenen PS-en en dan pas plaatsen
. Van het weekend dus
De zwijnen, die hebben pas gezwijndquote:
Het was dan ook een stelletje prachtige portretten bij elkaarquote:Op woensdag 12 januari 2005 15:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Krijg je Asterix en Obelix neigingen?
Ik heb net m'n rolletjes opgehaald.
De foto's van de Wisenten en wilde everzwijnen zijn wat flets. Die van de medefokkers zien er echter prima uit.
Alleen maar flets? Dat is weer eens wat anders dan groenig.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:02 schreef ultra_ivo het volgende:
De foto's van de Wisenten en wilde everzwijnen zijn wat flets. Die van de medefokkers zien er echter prima uit.
Dan doe je dit:quote:Wat doet een FOTter als er een kind op de grond ligt?
Nee, Christian is de fotograaf (ook wel bekend als Jongesok), Christan is het modelquote:Op woensdag 12 januari 2005 18:52 schreef Xilantof het volgende:
die christian!![]()
het onderwerp van de dag
Als opa en oma het gezellig vinden komen we een keertje langs hoorquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:00 schreef Borelius het volgende:
Die is bepaald niet over het hoofd gezien die dag! Maar ik moet hem nog een compliment maken, we hebben echt heel lang gelopen die dag en voor een kind van zijn leeftijd was er niet echt veel afleiding, maar hij is werkelijk geen moment vervelend geweest!!!!!
[edit]
Rewimo:
Als je nog eens een oppas nodig hebt en Opa en Oma hebben geen tijd, dan is er hier in Hoorn nog een reserve Opa/Oma !
quote:
De reden staat er bijquote:Op woensdag 12 januari 2005 20:12 schreef Rewimo het volgende:
Bowiefan, bij jou is het resultaat erg verschillend hè?
Zolang je ze maar niet kookt in muntsaus.. Het arme dier..quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Krijg je Asterix en Obelix neigingen?
Het is een mooie vergelijkende lenzentest, de Takumars springen er weer eens uitquote:Op woensdag 12 januari 2005 20:12 schreef Rewimo het volgende:
Christan is echt door ieders beeld gewandeldIk vind je tweede serie het mooist, Ivo.
Hoorn-meetquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als opa en oma het gezellig vinden komen we een keertje langs hoor
Zou op zich wel kunnen. Ik heb net even snel wat dia's gescanned. De dia op zich ziet er lekker kleurig uit. Alleen de scans niet. En ook een stuk waziger. Ik zal eens kijken of ik nog wat met de lampsterkte kan spelen en eens kijken of mijn bezoek van een tijdje geleden niet per ongeluk nog wat settings heeft achtergelatenquote:Op donderdag 13 januari 2005 00:17 schreef Bowiefan het volgende:
ligt dat niet aan de scan's P
zou een verklaring kunnen zijn, bij mij scant afgelopen zondag namelijk ook niet zo lekker.
misschien ff wat met de systeemdatum klooi'n
daar heb ik ook nog ff mee staan spelen.... is ook te herleiden uit 25quote:Op donderdag 13 januari 2005 07:05 schreef Borelius het volgende:
Bij foto 25 van Ivo was ik een poging aan het doen over een rietkraag heen wat elanden te spotten, maar helaas, dat werd helemaal niets. Ik was toch te klein.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Achteraf had ik misschien beter iets van een F8 kunnen gebruiken of zo. Dan heb je een groter gebied scherp.quote:Op donderdag 13 januari 2005 07:01 schreef Borelius het volgende:
@PdH:
Het is juist andersom, hoe groter de diafragma-waarde, hoe kleiner de opening, des te groter is je scherpte-diepte.
Kwestie van wassen, schat..quote:
Klopt, denk ik.. Bij gebrek aan paarden fotografeer je dan maar andere onderwerpen..quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:24 schreef Borelius het volgende:
Ah dat was bij die paardjes, die veel te ver weg stonden!
Klopt, ik wilde eerst proberen of clickable thumbnails nog werken in fok voordat ik ze allemaal erin zette.. Dat jij dan weer zo snel bent..quote:[Edit]
De eerste foto, de rest was er toen nog niet....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |