Dat had je in het meet topic kunnen lezen : Fotomeeting deel 18, geef je hier op!quote:Op zondag 9 januari 2005 19:46 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik woon 2 KM van dat natuurpark af. Had gezegt dat er een meet was dan
Dank jequote:Op zondag 9 januari 2005 21:04 schreef Borelius het volgende:
Dat mos is heel goed gelukt, Rewimo, mooi zo met die zon erop!!
Uhm, ja, ik ben ook webmaster van http://www.christan-maurits.net ..quote:Op zondag 9 januari 2005 21:17 schreef pea4fun het volgende:
Van qltel vooral lekker kleurige foto's van een manneke wat zich zo te zien uitstekend heeft vermaakt
Ik niet, mijn zegen heb je....quote:Op zondag 9 januari 2005 21:26 schreef qltel het volgende:[..]
Oh ja, ik weet niet of er mensen zijn die bezwaar hebben dat ze op bovenstaande site staan met hun hoofd? Want een aantal foto's van die digitale serie wil ik er eigenlijk op zetten. Maar er staan ook wel eens andere meetinggangers op...
Volgens mij is dit meer een "kijk, ik kan Christan lekker meer fotograferen dan jij"-seriequote:Op zondag 9 januari 2005 20:20 schreef qltel het volgende:
Voor wie mijn digi-foto's wil zien, ze staan voorlopig ff op http://qltel.org/fotomeet090105
Die foto's uit die "mijn lens is groter dan de jouwe"-camera komen nog. Da's nog zo'n ouderwetse digicam met zo'n rolletje..
Dank je Pea4fun, het lukt de ene keer beter dan de andere keer. Ik ben inmiddels zo gewend aan de combinatie van de D70 en de Sigma 70-300 lens, dat ik dit soort foto's zowat op commando kan schieten. Het vereist behalve ervaring het vermogen om te anticiperen. Op een bepaald moment zie je dat de vogel aanstalten gaat maken om weg te vliegen, dan moet je eigenlijk al helemaal klaar zijn voor wat komen gaat. Fotografie is vaak goed observeren, zodat je steeds vaker weet of aanvoelt wat er gaat gebeuren. Ik denk wel dat veel oefenen helpt, maar dan wel oefenen op beide disciplines die ik zojuist aangaf.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:32 schreef pea4fun het volgende:
Ben echt onder de indruk van je ooievaar in vlucht hoor. Ik heb nog nooit 1 vogel zo mooi in vlucht op de foto gekregen. Vergt vast veel oefening.
Ik gebruikte mijn lens dus vandaag voor 't eerst.. Maar, wat ik zelf merkte was dat ik best wel moeite had om de vogel te vinden en als je 'm gevonden hebt hem in de lens te houden en af te drukken. Ik heb er ook zo'n ooievaar op staan (hoop ik:) ) maar ik ben ervan overtuigd dat die er niet zo mooi op staat als die van jou.. Maar goed, oefening baart kunst.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:41 schreef Borelius het volgende:
[..]
Dank je Pea4fun, het lukt de ene keer beter dan de andere keer. Ik ben inmiddels zo gewend aan de combinatie van de D70 en de Sigma 70-300 lens, dat ik dit soort foto's zowat op commando kan schieten. Het vereist behalve ervaring het vermogen om te anticiperen. Op een bepaald moment zie
Die blauwe is een stuk minder opvallend gelukkigquote:Op maandag 10 januari 2005 00:56 schreef Ouwesok het volgende:
en natuurlijk altijd zo'n handigert die een opzichtig rooie auto in mijn achtergrond parkeert
Die komen vanavond aan de beurtquote:Op maandag 10 januari 2005 08:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die blauwe is een stuk minder opvallend gelukkig
Ben trouwens erg benieuwd naar de foto's van Jongesok, die volgens mij maar één onderwerp gefotografeerd heeft...
En gaat het alweer een beetje met Christanquote:Op maandag 10 januari 2005 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb weinig anders gezien dan Jongesok die met zijn camera achter Christan aanjoeg
Ze hebben iig met z'n tweeen een hoop lol gehad volgens mijquote:Op maandag 10 januari 2005 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb weinig anders gezien dan Jongesok die met zijn camera achter Christan aanjoeg
Ik moest hem wakker maken vanmorgenquote:Op maandag 10 januari 2005 10:49 schreef Ouwesok het volgende:
En gaat het alweer een beetje met Christan
Nog een vraagje aan een ervaringsdeskundige. Ik schiet de meeste foto's of AF, maar de camera krijgt een vliegende vogel niet scherp gesteld. Als ik het handmatig doe worden ze altijd wazig...Waar stel je op scherp? en hoe?quote:Op maandag 10 januari 2005 08:00 schreef Borelius het volgende:
Dat je het naar je zin hebt gehad, kon ik duidelijk aan je merken hoor!
En omdat de vliegende ooievaar zo goed in de smaak valt, vooruit dan maar, nog maar eentje:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |