Ik heb de eerste paar soera's gelezen (veel verder kwam ik niet) en las niet echt schokkende dingen. Niet schokkender althans dan wat in de Bijbel te vinden is.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:21 schreef Kopstoot het volgende:
Voorzover ik het weet staat er in de Koran het een en ander over Joden ook, waarin zij ook niet zo juist bejegens worden. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Het gaat om frustratie over ''Palestina'', waarover de meesten extreem eenzijdig voorgelicht worden, waarbij dan met generalisatie en soms zelfs domweg met leugens (hoe vaak heb ik wel niet het lulverhaal gehoord dat ''in de Talmoed staat dat Joden niet-Joden mogen bedriegen en vermoorden en dat niet-Joden onrein zijn''!) over de Westerse geschiedenis, en dan met name die van de VS maar een leuk verhaal over de ''eeuwige Jood'' wordt bedacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:06 schreef pesci het volgende:
Sommigen (ik heb het dus over heel normale mensen) gaan zelfs zover dat ze Hitler verheerlijken omdat 'hij tenminste wat aan de Joden deed'. Hoe zit dit? Hebben zij zitten slapen tijdens de geschiedenisles toen het over de Tweede Wereldoorlog ging? Of gaat het toch vooral om frustratie over Palestina, overgoten met een vooroorlogs-antisemitisch sausje?
Dan vraag ik me toch af waar het schort aan hun vorming. Ik kan mezelf misschien het beste omschrijven als 'Stoisch agnost', maar ook de meeste Christenen die ik ken - sommigen zijn best hardcore - kijken wel uit om in het openbaar dit soort uitingen te bezigen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het gaat om frustratie over ''Palestina'', waarover de meesten extreem eenzijdig voorgelicht worden, waarbij dan met generalisatie en soms zelfs domweg met leugens (hoe vaak heb ik wel niet het lulverhaal gehoord dat ''in de Talmoed staat dat Joden niet-Joden mogen bedriegen en vermoorden en dat niet-Joden onrein zijn''!) over de Westerse geschiedenis, en dan met name die van de VS maar een leuk verhaal over de ''eeuwige Jood'' wordt bedacht.
totaal offtopic: wie is dat in jouw avatar?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat het verder gaat dan enkel en alleen de staat Israël. De Israëlische zaak grijpen ze wel aan om hun anti-joodse gevoelens te voeden. Maar de oorzaak ziet dieper. Ik denk dat het te maken heeft met jaloezie. Jaloezie naar de westerse wereld toe. En aangezien ze denken dat joden de wereld reageren en dat er allerlei joodse complotten zijn uit zich die woede voornamelijk op hen. Hoewel ik denk dat er veel moslims zijn de algehele westerse wereld haat. Jood of niet-jood maar dat is een andere discussie.
Alexandra Maria Laraquote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:49 schreef pesci het volgende:
[..]
totaal offtopic: wie is dat in jouw avatar?
Aaaah, vandaar het "bekende". Goeie film trouwens, engste stuk vond ik dat met die verpleegster. Wat behoorlijk eng ontopic is.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Alexandra Maria Lara
Actrice uit Der Untergang. Dat is dan weer een beetje ontopic
Daarom wil ik zo graag een tegengeluid horen, als dat er is.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat overigens ook populair is;
- ontkennen dat de Holocaust plaats heeft gevonden. Alle bewijs zou zijn vervalst om het enorm vruchtbare land van de Palestijnen in te pikkenen schadevergoedingen te verkrijgen.
- beweren dat het lot van de ''Palestijnen'' erger zou zijn. Ten eerste heeft Israel nog nooit ruim dertigduizend Palestijnse burgers achter elkaar afgeknald (over gaskamers zal ik het niet eens hebben) en je hebt ook weinig van de Europese geschiedenis begrepen als je niet begrijpt van wat voor immensiteit een industriele massamoord is.
Samenvattend kom je dan uit op mijn conclusie: jaloezie. Zeker ook als je in acht neemt dat tot ongeveer het jaar 1500 de ontwikkelingen vanuit de Islam naar Europa gingen en sindsdien zijn de rollen omgedraait. Het westen heeft een enorme progressie gemaakt en de Islamitische wereld is blijven steken in de middeleeuwen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
De redenen die Johan noemt zijn overigens enkel maar dingen die genoemd worden in verhitte discussies. De ware achtergrond van de afkeer vh Joodse volk is dat de gebieden waar Joodse mensen wonen (het westen en Rusland) gezegend is met economische bloei en welvaart (ook Israël is zonder olie rijk). De mensen die in de eerder genoemde gebieden wonen hebben dit opgebouwd zonder dat ze islamitisch zijn en verantwoording afleggen voor hun daden aan Allah de barmhartige. Daarbij komt dat veel hooggeplaatste mensen in de westerse samenleving Joods zijn, is de debiele circel van de samenzwering compleet.
Gezien de islam is een oorlogsgodsdienst is moet dit met zowel verbaal als fysiek geweld onder de voet worden gelopen. Het woord van Allah is immers voorbestemt te heersen over de wereld. Wat overigens meteen een van de fundamentele verschillen is met het Christendom. De Koran predikt geweld voor verovering van rijkdom en grondgebied. De Bijbel niet.
Iets wat de Islam als eerder beschreven kwaadaardige maatschappelijke beweging niet begrijpt is dat de niemand de huidige economie kan "veroveren". De Koran is geschreven in een tijd van goudschatten. Onze economie is gebaseerd op handel (zowel in goederen als in valuta) dat maakt geld (en ook rijkdom) flexibel. Het kan immers overal naartoe stromen. Maar ook dit is een Joods middel om zonder de hulp van Allah en zijn methoden (oorlog en terrorisme) rijkdom en macht te vergaren. De islam niet alleen haaks op onze cultuur.
Het wrange is dat neo-Nazi's (en ook de oorspronkelijke Nazi's) ook voor een groot deel uit het geletterde Bildungsbuergertum afkomstig waren. Hoogopgeleide mensen, of ze nu een ''zachte'' studie of een exacte opleiding hebben gevolgd, kunnen zich net zo goed in allerlei irrationele droomwerelden afzonderen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:32 schreef pesci het volgende:
[..]
Daarom wil ik zo graag een tegengeluid horen, als dat er is.
Dit is het type "argumenten" dat je hoort bij neo-nazis en ander semi-geletterd gespuis. Ik heb moeite om me voor te stellen dat onder moslims met een redelijke opleiding en/of sociale statuur dit soort ideeen bon ton is.
tja dat is nogal logisch, in de koran staan genoeg narigheid over de joden. daarnaast is mein kampf in de arabische wereld een bestseller.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:37 schreef pesci het volgende:
Van meiden, eh, van moslimmeiden weet ik eigenlijk niet zoveel, behalve dan dat ik enkelen niet meer mocht zoenen op hun verjaardag (ironisch genoeg was het alternatief een hand geven).
Jongens, althans de hoger opgeleiden, lijken meer 'aangepast' in hun gedrag: ze drinken vaak alcohol, gaan met 'witte' Nederlanders om en hebben dezelfde discussies over films, de binnenlandse politiek etc. als wij.
Alleen dat punt van de Joden zie ik dus bij allemaal terugkomen.
Daar kan ik nog best mee eens zijn. Op één of andere manier zijn joden in het algemeen bovengemiddeld goede handelaren en politiek actief. Vanuit die aanname is het niet meer dan logisch dat er relatief veel "machtige" joden zijn (buiten Israel dus). Dan ga je al snel geloven in een joodse lobby (waarvan ik ook wel denk dat die er is maar niet dat daar de wereldheerschappij ligt of zo).quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Samenvattend kom je dan uit op mijn conclusie: jaloezie.
Precies, maar ik denk wel dat de snoodheid van die lobby overschat wordt. Wat is er mis met groepen mensen die hun eigen belangen proberen te beschermen/ zeker te stellen?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Er is een Joodse lobby, het zou dwaas zijn om dat te ontkennen.
Is dat (onderstreepte) zo? Dat wist ik niet (hoewel het me niet verbaast). Wel grappig, ik had juist ooit eens iets gehoord over dat joden een of ander cultureel regeltje hadden over "scherper" zaken doen met niet-joden.quote:Er is ook een Arabische lobby, die af en toe de olie voor zich houdt en weigert zaken met je te doen als je een Jood bent, maar dat is natuurlijk de lobby van de slachtoffers.
Precies, niets.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:00 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Precies, maar ik denk wel dat de snoodheid van die lobby overschat wordt. Wat is er mis met groepen mensen die hun eigen belangen proberen te beschermen/ zeker te stellen?
Ten tijde van de olie-boycot eisten ze een soort Arierverklaring van Westerse bedrijven.quote:Is dat (onderstreepte) zo? Dat wist ik niet (hoewel het me niet verbaast).
Die zal er zeker zijn. Het is in het Oude Testament ook niet verboden om rente te heffen op geld dat je aan anderen uitleent, alleen mag je het tegenover je ''broeder'' niet doen.quote:Wel grappig, ik had juist ooit eens iets gehoord over dat joden een of ander cultureel regeltje hadden over "scherper" zaken doen met niet-joden.
Het is natuurlijk net zo goed dat het westen decennialang eenzijdig is voorgelicht, wat veel kwaad bloed heeft gezet. Het basisprobleem: er is een bezetting gaande.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het gaat om frustratie over ''Palestina'', waarover de meesten extreem eenzijdig voorgelicht worden, waarbij dan met generalisatie en soms zelfs domweg met leugens (hoe vaak heb ik wel niet het lulverhaal gehoord dat ''in de Talmoed staat dat Joden niet-Joden mogen bedriegen en vermoorden en dat niet-Joden onrein zijn''!) over de Westerse geschiedenis, en dan met name die van de VS maar een leuk verhaal over de ''eeuwige Jood'' wordt bedacht.
O, er wordt aan beide zijden eenzijdige informatie verstrekt. Het is alleen makkelijker om aan informatie van beide zijden te komen als je niet onder druk wordt gezet om een bepaalde versie aan te nemen. En zulke informatie is genoeg voorhanden, maar je moet zelf eerst op het idee komen dat niemand de absolute waarheid vertelt.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is natuurlijk net zo goed dat het westen decennialang eenzijdig is voorgelicht, wat veel kwaad bloed heeft gezet. Het basisprobleem: er is een bezetting gaande.
Ik denk dat je conclusie klopt dat het vooral over de Palestijnse zaak gaat. En er zal ook best eenzijdige informatie zijn, veelal Al Jazeera gekleurd maar toch hebben ze daar een sterker punt dan hun tegenstanders.
Nee, het is eerder een bashpartij jegens moslims waarbij de grootste leugens door de Christenen hierzelf worden verspreid. Johan_de_With en onze grote extremist Wolffenstein.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:02 schreef ikkemem het volgende:
Hoop echt dat dit topic niet uit gaat lopen op een grote scheldparty tegen de joden.
Wat zijn de leugens precies?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het is eerder een bashpartij jegens moslims waarbij de grootste leugens door de Christenen hierzelf worden verspreid. Johan_de_With en onze grote extremist Wolffenstein.
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het is eerder een bashpartij jegens moslims waarbij de grootste leugens door de Christenen hierzelf worden verspreid. Johan_de_With en onze grote extremist Wolffenstein.
Tot nu toe heeft geen enkele moslim gereageerd, behalve ik dan nu, en er zijn nu al mensen die CLAIMEN te weten wat de oorzaak van dit alles is. Precies, je hoort het goed, CLAIMEN, want voor de rest weten ze totaal niet wat de oorzaak is als ik dit zo lees. Zowiezo zijn de aangehaalde stukken door Dhr Gewoneman hier niet van toepassing omdat Joden nergens door Moslims gehaat worden vanuit hun geloof, geen enkele moslim die zich grof uit jegens Joden baseerd zich op de Koran. Zelfs niet de mensen die zich opblazen daar in Israel. De Koran heeft hier dus feitelijk 0,0 % mee te maken.
Je redenatie loopt meteen al mank. Islamitische immigranten zijn notabene HIERHEEN gekomen, als je die maatschappij bij voorbaat al zou haten zou je niet imigreren. De Anti-Joodse gevoelens zijn op dit moment puur en alleen gericht op de Israelische zaak, daarbij speelt jaloezie geen rol, want er zijn Islamitische landen die rijker zijn dan Israel en toch veel "jodenhaat" kennen, bijv Qatar of de verenigde arabische emiraten. Het heeft te maken met ONRECHT, volgens die mensen is er nu eenmaal sprake van onrecht, de westerse wereld heeft er mee te maken door het feit dat de VS Israel onvoorwaardelijk steunt. De aanslagen op de VS hebben dus niets te maken met Jaloezie, Osama bin Laden is notabene een rijk man, maar met (in hun ogen) onrecht. In Amerika is er nu eenmaal een grote joodse lobby, Amerika is nu eenmaal een wereldmacht, you do the math.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat het verder gaat dan enkel en alleen de staat Israël. De Israëlische zaak grijpen ze wel aan om hun anti-joodse gevoelens te voeden. Maar de oorzaak ziet dieper. Ik denk dat het te maken heeft met jaloezie. Jaloezie naar de westerse wereld toe. En aangezien ze denken dat joden de wereld reageren en dat er allerlei joodse complotten zijn uit zich die woede voornamelijk op hen. Hoewel ik denk dat er veel moslims zijn de algehele westerse wereld haat. Jood of niet-jood maar dat is een andere discussie.
Ik zal je meerdere adviesen geven. Versies op het Internet kunnen makkelijk gemanipuleerd worden (dat is A), De Koran kent een deel waarin in wordt gegaan op een soort van Oorlogsrecht. De situaties die in dat deel geschetst worden, gelden dus alleen in periode van oorlog. Mensen zoals jij denken vaak een heel boek te kennen aan de hand van bepaalde zinnen. Zo werkt dat niet, als je een boek leest en er staat "Jantje is erg ziek", weet je niet wat voor ziekte, of hij dood gaat of niet etc etc. tenzij je het hele boek leest.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]![]()
![]()
of je hebt mijn posts niet gelezen. of je engels is zo beroerd dat je er niks van begrijpt. vertel het eens welke van de 2 is het ???
de reden dat de VS Isreal onvoorwaardelijk steunt is omdat jouw geloofs genoten ze anders hadden uitgeroeit. zoals ik al eerder poste is Mein Kampf een bestseller in de arabische wereldn. als je de links even leest zul je erachter komen waarom dat is. maar speciaal voor jou staat er ook een plaatje bij die toch wel erg veel zegt.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je redenatie loopt meteen al mank. Islamitische immigranten zijn notabene HIERHEEN gekomen, als je die maatschappij bij voorbaat al zou haten zou je niet imigreren. De Anti-Joodse gevoelens zijn op dit moment puur en alleen gericht op de Israelische zaak, daarbij speelt jaloezie geen rol, want er zijn Islamitische landen die rijker zijn dan Israel en toch veel "jodenhaat" kennen, bijv Qatar of de verenigde arabische emiraten. Het heeft te maken met ONRECHT, volgens die mensen is er nu eenmaal sprake van onrecht, de westerse wereld heeft er mee te maken door het feit dat de VS Israel onvoorwaardelijk steunt. De aanslagen op de VS hebben dus niets te maken met Jaloezie, Osama bin Laden is notabene een rijk man, maar met (in hun ogen) onrecht. In Amerika is er nu eenmaal een grote joodse lobby, Amerika is nu eenmaal een wereldmacht, you do the math.
Ja, en de anti-Islamitische gevoelens zijn alleen veroorzaakt door aanslagen. Kom nou!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:25 schreef Mutant01 het volgende:
. De Anti-Joodse gevoelens zijn op dit moment puur en alleen gericht op de Israelische zaak
Je claimen over "de populairiteit" van bijv het ontkennen van de holocaust, de arabische lobby (waar moet die dan wel niet zitten, en hebben deze invloed op de supermacht van de wereld?).quote:
Wil je beweren van niet dan? Met name de afgelopen jaren kun je dat zeker zeggen, hilarisch als je dat ontkent.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en de anti-Islamitische gevoelens zijn alleen veroorzaakt door aanslagen. Kom nou!
Wat is daar gelogen aan? In sommige Arabische landen is het zelfs leerstof.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je claimen over "de populairiteit" van bijv het ontkennen van de holocaust,
Nou, laat ik toch vooral niet van deze site aannemen dat er een Arabische lobby isquote:de arabische lobby (waar moet die dan wel niet zitten, en hebben deze invloed op de supermacht van de wereld?).
Nou nee. Of het is een perverse vergroting van het conflict, maar dat is begripsvervuiling.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je beweren van niet dan? Met name de afgelopen jaren kun je dat zeker zeggen
Hoe populair is Mein Kampf? Onder welke lagen van de bevolking? Is het uberhaupt wel populair onder "de arabische wereld" of is het alleen populair in de palestijnse gebieden. Ik hoor dit heel vaak, maar heb nergens een dergelijk onderzoek naar de populariteit van Mein Kampf kunnen vinden. JIj wel? Indien dat zo is wens ik graag een bron, want stellingen als deze zijn makkelijk in de groep te gooien natuurlijk. Daarnaast ken ik die hele website van je uit mijn hoofd, dat zij een bepaalde achterlijke redenatie erop na houden, doet niets af aan de feiten. "Mijn geloofsgenoten" roeien niemand uit als er geen sprake is van onrecht, niet om het goed te keuren hoor. Ironisch overigens dat je zo goed kan generaliseren, je mond vol over het ene, maar ondertussen kanker jij net zo hard op moslims, als een aantal moslims op Joden doen. "Ze zijn het kwaad zus en zo".quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
de reden dat de VS Isreal onvoorwaardelijk steunt is omdat jouw geloofs genoten ze anders hadden uitgeroeit. zoals ik al eerder poste is Mein Kampf een bestseller in de arabische wereldn. als je de links even leest zul je erachter komen waarom dat is. maar speciaal voor jou staat er ook een plaatje bij die toch wel erg veel zegt.
![]()
Je gaat van hot naar her, want we hebben het over moslims, maar nu praat je over "sommige arabische landen". FYI 80% van de moslims woont niet in een arabisch land. 20% wel, je had het over sommige landen, hoeveel % blijft dan nog over? Minimaal dus...populariteit...jep...3%.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is daar gelogen aan? In sommige Arabische landen is het zelfs leerstof.
[..]
Nou, laat ik toch vooral niet van deze site aannemen dat er een Arabische lobby is
Ja, dagelijks zijn er pro-hitler demonstraties, de gehele Islamitische wereld aanbid Hitler en zijn werkwijze. Waar hebben we het over.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:46 schreef evil_cupido het volgende:
Wat ik nooit begrijp aan moslims die hitler verheerlijken... Hitler roeide toch ook homo's en moslims uit of niet dan? En niet alleen maar joden... Maar goed kortzichtigheid is een kenmerk van religie, dan wel de islam.
Neequote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:46 schreef evil_cupido het volgende:
Wat ik nooit begrijp aan moslims die hitler verheerlijken... Hitler roeide toch ook homo's en moslims uit of niet dan?
Integendeel. Let op:quote:
Ik zei ''in sommige Arabische landen is het ZELFS leerstof.''quote:want we hebben het over moslims, maar nu praat je over "sommige arabische landen".
Dat weet ik, maar zie boven.quote:FYI 80% van de moslims woont niet in een arabisch land. 20% wel, je had het over sommige landen, hoeveel % blijft dan nog over? Minimaal dus...populariteit...jep...3%.
Dit was trouwens niet eens de lobby die ik bedoelde. Er is wel degelijk een Aranische zakenlobby.quote:Ik heb niet ontkend dat er een arabische lobby was, immers overal zijn er lobbies. In de Arabische wereld heb je Europese lobbies etc andersom ook. Het gaat hier echter om de invloed.
Meende echt dat er stond: "and Allah said: Lol!"quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:01 schreef GewoneMan het volgende:
ff in de koran gezocht:
and Allah said: Lo!
In die zin kun je de vergelijking trekken dat ook de Arabische wereld gebukt gaat onder een vorm van neo-nazisme die geenszins met religie of cultuur te maken heeft, net als het neo-nazisme in het Christelijke westen.quote:'Sterke groei extreem rechts in Duitsland'
In Duitsland neemt de aanhand onder extreem rechts steeds meer toe. Dat stellen een aantal Duitse veiligheidsexperts. Volgens de deskundigen nam het aantal neonazi's in 2004 met 800 toe tot 3.800. Twee jaar geleden waren dit er nog 2.600.
Met name in het oosten van het land en rond Berlijn neemt de aanhang snel toe. Opvallend is het aantal rechtsextremisten dat bereid is geweld toe te passen. Dit zijn er 10.000, waaronder een sterk toenemend aantal jongeren. Ook signaleren de experts een ontwikkeling van vermening tussen neonazi's en rechtse skinheads.
Het aantal 'Kameradschaften' van neonazi's is met 160 ongeveer gelijk gebleven. Desondanks neemt hun aantrekkingskracht toe. Volgens één van de experts heeft deze groep een 'vrijetijdskarakter met rechtsextreme toets'.
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat er niet ten tijde van Barbarossa ook veel Moslims zomaar vermoord zijn door de Wehrmacht en de geheime diensten, hoor.quote:
Nee, die (alleen 100.000 marokkanen al) soldaten zijn gespaard gebleven tijdens het bevrijden van Europa. Je bent hier bezig met het ontkennen van een deel van de holocaust, wist je dat het strafbaar is.quote:
Lees zelf eerst wat je in je 2e post in deze thread schrijft. We hadden het over moslims, jij claimde de populariteit van het ontkennen van de holocaust. Je generaliseerde hard, want je had het A) niet over "sommige gebieden" en b) niet over "sommige landen of C) sommige moslims.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Integendeel. Let op:
[..]
Ik zei ''in sommige Arabische landen is het ZELFS leerstof.''
Vergelijk:
''Racisme was alomtegenwoordig in Amerika. Er stond ZELFS in de grondwet dat negers maar voor 3/5 mens waren.''
[..]
Dat weet ik, maar zie boven.
[..]
De arabische lobby heterogeen. Dat zijn twee tegenstrijdigheden, Arabisch en Heterogeen that is. Neem nu als voorbeeld alleen de Arabische Liga.quote:Dit was trouwens niet eens de lobby die ik bedoelde. Er is wel degelijk een Aranische zakenlobby.
Zoals vermeld in het artikel, is de potentiele Arabische lobby veel heterogener dan de Joodse lobby, omdat veel Joden al niet eens iets met Israel te maken willen hebben en verder ook voor een gedeelte afzijdig blijven van de Amerikaanse maatschappij, zodat ze weinig invloed hebben.
Precies zoals het geschreven staat in de Koran, er is niets oneerlijks aan. Moslim zijn wordt aan zware tests onderworpen, zaken als deze horen er dus bij. Echte welvaart zal in het hiernamaals zijn Gia, jij als gelovige zal dat ook moeten realiseren.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Meende echt dat er stond: "and Allah said: Lol!"
Ik denk ook dat het een soort van jalouzie is. Allerlei natuurrampen vinden plaats in gebieden met veel moslims. Allah's wil? Zij worden steeds weer terug in de armoede gegooid, terwijl die vermaledijde Joden en Christenen, vrij van natuurgeweld, veel welvaart konden opbouwen.
Niet eerlijk!
Maar ja, de mens wikt en God beschikt.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees zelf eerst wat je in je 2e post in deze thread schrijft. We hadden het over moslims, jij claimde de populariteit van het ontkennen van de holocaust.
Ik generaliseerde niets. Onder mensen zoals door Pesci beschreven, komen namelijk ook deze opvattingen voor. Meer bedoelde ik niet. Het is wel erg rekkelijk om het zo te interpreteren dat ik op alle Moslims zou doelen.quote:raliseerde hard,
Dat klopt.quote:had het A) niet over "sommige gebieden
Tenzij ik er uitdrukkelijk bij vermeld dat ik het niet over allen heb, heb ik het over allen? Zo den ik er niet over.quote:niet over "sommige landen of C) sommige moslims.
Het heeft niets te maken met fundamentalist of niet, nu zullen de mensen die jij aanhaalt vast en zeker voor een groot deel mensen van de 2e of misschien wel 1e generatie zijn die hier in Nederland verblijft. Deze hebben dus een erg grote band met hun thuisland en leven dus mee met die sentimenten aldaar. Hoogte van opleiding of mate van integratie heeft er niets mee te maken. Neo-nazi's in NL zijn notabene Nederlander, ook daaronder zijn er veel jodenhaters.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:18 schreef pesci het volgende:
Shit, is het toch weer een pro-/anti-Islamdraad geworden.
![]()
Mutant01, je geeft terecht aan dat in de Koran niet expliciet negatiever gedaan wordt over de Joden dan bv. in het Nieuwe Testament.
Ik heb het echter nu niet over sentimenten in de Arabische wereld leven of onder een aantal opgeschoten pubers maar (een steekproefje):
- een vrouw die werkt in de zakelijke dienstverlening, op behoorlijk hoog niveau
- een oudgediende uit het Marokkaanse leger, altijd in Casablanca gewoond en in NL getrouwd met een autochtone vrouw
- een drukker, die buiten zijn familie vrijwel uitsluitend 'witte' vrienden/kennissen heeft
- een leraar biologie
Dit is nou niet bepaald het doorsnee profiel van de potentiele fundamentalist, beetje doorsnee Nederlander eerder.
Alle vier hebben ze hoger onderwijs genoten en spreken perfect Nederlands. Alleen dus dat met die Joden.
Eentje is dus 1e generatie, maar zoals ik zei komt hij uit Casablanca en dus niet uit de meer 'traditionele' gebieden.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met fundamentalist of niet, nu zullen de mensen die jij aanhaalt vast en zeker voor een groot deel mensen van de 2e of misschien wel 1e generatie zijn die hier in Nederland verblijft. Deze hebben dus een erg grote band met hun thuisland en leven dus mee met die sentimenten aldaar. Hoogte van opleiding of mate van integratie heeft er niets mee te maken. Neo-nazi's in NL zijn notabene Nederlander, ook daaronder zijn er veel jodenhaters.
dus als er een flinke natuurramp een islamitisch gebiedt treft moeten wij maar geen hulp en geld sturen ? want het is de wil van allah het is een testquote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies zoals het geschreven staat in de Koran, er is niets oneerlijks aan. Moslim zijn wordt aan zware tests onderworpen, zaken als deze horen er dus bij. Echte welvaart zal in het hiernamaals zijn Gia, jij als gelovige zal dat ook moeten realiseren.
Ik kan moeilijk gaan liegen, je kan niet zeggen dat anti-semitisme heerst onder moslims, nee dat zeker niet. Maar je kan wel zeggen dat het heerst onder een DEEL van de arabieren. Maar dit zal echter (zoals praktisch alle vormen van haat dat doen) overgaan. Tenzij er echt sprake is van een conflict zonder einde.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:29 schreef pesci het volgende:
[..]
Eentje is dus 1e generatie, maar zoals ik zei komt hij uit Casablanca en dus niet uit de meer 'traditionele' gebieden.
Het gaat me er niet om dat zich onder moslims jodenhaters bevinden, die heb je inderdaad in iedere bevolkingsgroep.
Wat ik verontrustend of op z'n minst een beetje raar vind is dat in tegenstelling tot onze 'homegrown' antisemieten deze mensen zo hoogopgeleid, beschaafd en -normaal gesproken- zeer ruimdenkend zijn.
Het roept bij mij hetzelfde gevoel op als dat stukje in Bowling for Columbine, waar Michael Moore op bezoek gaat bij een rustige, aardige man op bezoek gaat die blijkt te sympathiseren met Timothy McVeigh.
Maar zeg alsjeblieft dat dit allemaal toeval is.
Na die aardbeving in Marokko een paar jaar terug, gingen ze maar wat graag op kosten van de gemeentes, naar hun familieleden. Tuurlijk willen die ook geholpen worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dus als er een flinke natuurramp een islamitisch gebiedt treft moeten wij maar geen hulp en geld sturen ? want het is de wil van allah het is een test
Nee hoor, want als iets "de wil van allah is" kan je het nog wel bijv erg vinden dat je je familieleden kwijt bent. Menselijke reacties zijn niet verboden in de Koran, dus het is uberhaupt een achterlijke redenatie die jij erop na houd.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dus als er een flinke natuurramp een islamitisch gebiedt treft moeten wij maar geen hulp en geld sturen ? want het is de wil van allah het is een test
ik kan je verklappen dat je bedrogen uitkomt![]()
Veel gastarbeiders in het westen zijn door die westerse landen hierheen gehaald om te kunnen werken. In het oorspronkelijke plan was het de bedoeling dat ze na verloop van tijd gewoon weer terug zouden gaan. Dus van emigratie was totaal geen sprake.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:25 schreef Mutant01 het volgende:
Je redenatie loopt meteen al mank. Islamitische immigranten zijn notabene HIERHEEN gekomen, als je die maatschappij bij voorbaat al zou haten zou je niet imigreren.
Jij kent de geschiedenis niet goed. De Palestijnse zaak wordt enkel misbruikt door Islamitische landen om hun haat tegen Israël en het westen te legitimeren en te kunnen blijven prediken. Maar als je verstand van zaken zou hebben kan je weten dat de haat dieper ligt veel dieper.quote:De Anti-Joodse gevoelens zijn op dit moment puur en alleen gericht op de Israelische zaak, daarbij speelt jaloezie geen rol, want er zijn Islamitische landen die rijker zijn dan Israel en toch veel "jodenhaat" kennen, bijv Qatar of de verenigde arabische emiraten. Het heeft te maken met ONRECHT, volgens die mensen is er nu eenmaal sprake van onrecht, de westerse wereld heeft er mee te maken door het feit dat de VS Israel onvoorwaardelijk steunt. De aanslagen op de VS hebben dus niets te maken met Jaloezie, Osama bin Laden is notabene een rijk man, maar met (in hun ogen) onrecht. In Amerika is er nu eenmaal een grote joodse lobby, Amerika is nu eenmaal een wereldmacht, you do the math.
Ben toch, als Jood, wel benieuwd naar jouw mening.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:14 schreef Dreamscape het volgende:
Dit topic was bedoeld voor moslims op Fok! om hun mening te geven over de Joden, maar na alle domme reacties van de niet moslims heb ik geen zin meer om te reageren. Wat ook grappig is is dat deze mensen hun verhaal als feit zien, ze denken echt dat ze iets zinnigs uitblaten.
Doe niet zo besneden joh, jouw mening is de mening waar iedereen op zit te wachten.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:14 schreef Dreamscape het volgende:
Dit topic was bedoeld voor moslims op Fok! om hun mening te geven over de Joden, maar na alle domme reacties van de niet moslims heb ik geen zin meer om te reageren. Wat ook grappig is is dat deze mensen hun verhaal als feit zien, ze denken echt dat ze iets zinnigs uitblaten.
je bedoeld dat je niet onder bepaalde posts uit kan en dat doet pijn ?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:14 schreef Dreamscape het volgende:
en jij bent een beetje laat met je bericht.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:50 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je bedoeld dat je niet onder bepaalde posts uit kan en dat doet pijn ?
als ik iets post en iemand (of meerdere) plaatst een domme reactie dan trek ik ze juist graag onderuit. dus kom maar met je zinnige post, en ik garandeer je dat die genadeloos onderuitgetrokken wordt met FEITEN![]()
onzin, lees mijn posts maar op de 1e pagina, reageer daar eens op! (de post met de foto en de post die ik daarna heb gepost)quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:47 schreef Dreamscape het volgende:
Ten eerste kan je niet iedereen over 1 kam scheren. Er zijn meer dan een miljard moslims op de wereld en je kan moeilijk zeggen dat ze allemaal hetzelfde denken over joden.
moslims en vredequote:De problemen tussen de joden en de moslims zijn voornamelijk ontstaan na de creatie van de Israëlische staat. Joden en moslims leefden honderden jaren in vrede met elkaar toen het juist de christenen waren die alle joden vervloekten. Dus al het gezeur over jaloezie, het westen als vijand zien en omdat de joden hoge plaatsen bezet hebben in het westen enz. is gewoon allemaal bullshit, en de vijandigheid komt voornamelijk door de Israëlische staat, die door moslims word gezien als het land pikken van de Palestijnen.
gaap, tuurlijk het ligt allemaal aan de joden MAAR jij hebt niks tegen zequote:Ten eerste ik als moslim heb niks tegen de Joden zelf en ook niks tegen het bestaan van Israël. Waar ik wel wat tegen heb is het beleid van de huidige regering van Israël. Ze hebben een te agressieve beleid en het enige wat ze doen is het bombarderen van Palestijnen zonder erbij na te denken, daarmee belemmeren ze het vredesproces.
hier kan ik het mee eens zijn op een klein detail na, de islam is zowiezo niet positief over de joden, kijk maar naar de texten in de koran en de sharia.quote:Ik moet hierbij zeggen dat ik als een moslim uit Turkije heel verschillende meningen kan hebben dan Arabische moslim. Dit heeft meer te maken dat de Turken in de geschiedenis betere relaties hadden met de joden dan met de arabieren. Dan spreek ik over het verraad van de Arabieren van het Osmaanse rijk enz. maar dit heeft niks met de topic te maken.
ik heb het ook kort gehoudenquote:PS. er valt heel veel te schrijven en te discussieren over dit onderwerp ik heb het een beetje samengevat en kort gehouden
so sorry... sew mequote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:51 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
en jij bent een beetje laat met je bericht.
Dus omdat een paar gasten in Iran dezelfde beweging doen als de Nazis in WWII denken alle moslims opeens hetzelfde? Ik snap je beredenering niet echt, geloof jij echt dat meer dan een miljard mensen hetzelfde kunnen denken over een onderwerp?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:10 schreef GewoneMan het volgende:
onzin, lees mijn posts maar op de 1e pagina, reageer daar eens op! (de post met de foto en de post die ik daarna heb gepost)
De christendom is tegenwoordig matig ja. Of durf jij te beweren dat de christenen in de geschiedenis niet massamoorden op hun naam hebben staan? Hele stammen werden uitegeroeid tijdens de crusades omdat ze toevallig niet christenen waren.quote:moslims en vrede![]()
als er 1 ding niet klopt dan is dat het wel, ik geef onmiddelijk toe dat in dat geval alle religies schuldig waren maar vrede nee daar is geen sprake van geweest. en het christendom is zeer gematigd over de hele wereld (enkele uitzonderingen) maar de islam niet bepaald. vrij logisch ze lopen een jaartje of 500 achter (en dat terwijl jullie aan het begin voor liepen qua kennis)
Jep ik heb niks tegen joden, moet ik het perse nog een keer typen?quote:gaap, tuurlijk het ligt allemaal aan de joden MAAR jij hebt niks tegen ze
nog 1 keer het is dat de VS israel beschermd want anders waren ze al lang uitgeroeit door de moslims. je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze zichzelf beschermen toch ? het hele middenoosten is 1 grote puinhoop en de reden is religie.
enne de moslims bombarderen niks he???
In de Koran staat ook dat je repect moet hebben voor andere religies, het is maar hoe je het interpreteert.quote:hier kan ik het mee eens zijn op een klein detail na, de islam is zowiezo niet positief over de joden, kijk maar naar de texten in de koran en de sharia.
sterker nog het hele idee van Adolf Hitler om joden een gele ster te laten dragen komt linea directa uit de sharia.
een paar ??? het zijn er veel meer dan een paar lees de links eens! tuurlijk kunnen er moslims zijn die minder of geen problemen hebben met joden, maar de meesten hebben dat wel.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:40 schreef Dreamscape het volgende:
Dus omdat een paar gasten in Iran dezelfde beweging doen als de Nazis in WWII denken alle moslims opeens hetzelfde? Ik snap je beredenering niet echt, geloof jij echt dat meer dan een miljard mensen hetzelfde kunnen denken over een onderwerp?
beetje jammer dat je niet goed leest, ik had dat namelijk al gepost. maar ja de moslims deden hetzelfde is het niet? om dezelfde reden ze waren toevallig geen moslimquote:De christendom is tegenwoordig matig ja. Of durf jij te beweren dat de christenen in de geschiedenis niet massamoorden op hun naam hebben staan? Hele stammen werden uitegeroeid tijdens de crusades omdat ze toevallig niet christenen waren.
mogelijk, zou dat eerlijk gezegd niet weten.quote:Touwens moslims en joden leefden vroeger wel degelijk in vrede met elkaar, sterker nog de joden werden in de tijd van de Osmaanse rijk gered uit de handen van de moordlustige christenen in het huidige Spanje. Er zijn nog steeds grote groepen joden in Turkije die gewoon samen met moslims wonen ook in Marokko zover ik weet.
dat is onder de moslims niet anders hoe graag je dat ook zou willen zien, ik wil best geloven dat jij persoonlijk niets tegen joden hebt. maar de meerderheid van de moslims wel en daar gaat het me om.quote:Jep ik heb niks tegen joden, moet ik het perse nog een keer typen?
We praten nu dus over de huidige situatie na het ontstaan van Israel. Wat gebeurt is gebeurt, nu moet er een oplossing komen voor vrede en beide kanten moeten daar moeite voor doen en geen geweld gebruiken dus ook de Palestijnen. Maar de Palestijnen zijn moelijk onder controle te houden omdat ze niet een echt land zijn met een sterke leider die alles onder controle heeft. Daardoor kan ieder individu een aanslag plegen. Bij Israel is dit anders, daar pleegt het leger de aanslagen met goedkeuring van de regering.
BULLSHIT: http://www.skepticsannota(...)gious_tolerance.htmlquote:In de Koran staat ook dat je repect moet hebben voor andere religies, het is maar hoe je het interpreteert.
Cabron! Andalucia no es Espana! ¡Libertad y socialismo para Andalucia! Olé!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:25 schreef pesci het volgende:
[..]
Ik heb de eerste paar soera's gelezen (veel verder kwam ik niet) en las niet echt schokkende dingen. Niet schokkender althans dan wat in de Bijbel te vinden is.
Bovendien: in 'Al-Andalus', tegenwoordig beter bekend als Spanje, en ook in het toenmalige Judea, leefden Moslims en Joden honderden jaren vreedzaam samen. Dit in tegenstelling tot Europa trouwens.
Ik zeg ook niet dat er GEEN moslims door de Wehrmacht zijn omgebracht, ze waren alleen geen onderdeel van de "eindoplossing", simpelweg omdat er zowel in Europa en Rusland toen geen significant grote groepen islamieten leefden.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat er niet ten tijde van Barbarossa ook veel Moslims zomaar vermoord zijn door de Wehrmacht en de geheime diensten, hoor.
JIj bent ook zooo blij met die ene bron van je. Ga nou net als ik maar lekker slapen ...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:52 schreef GewoneMan het volgende:
BULLSHIT: http://www.skepticsannota(...)gious_tolerance.html
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 00:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
De islamitische wereld was inderdaad sterk ontwikkeld voordat ze streng-islamitisch werden, het beste voorbeeld hiervan is Iran en de revolutie van 1978. Toen waren ze (Iran pré-1978) de lokale economische supermacht, nu zijn ze (het huidige Iran) achterlijk als nooit te voren. Nog niet 6de eeuw achterlijk als Saoedi Arabië, maar toch achterlijk.
eh....dit menen jullie toch niet he?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:02 schreef DeGroeneRidder het volgende:
En vergeet vooral niet dat Iran voor 1978 een sterke democratische traditie had, zelf z'n geopolitieke koers bepaalde, en dat er zelfs in de allerkleinste dorpjes elektriciteit en stromend water was.
het is niet 1 bron hoor... lees mijn posts maar eens. en geloof me heb er wel meer...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 04:42 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
JIj bent ook zooo blij met die ene bron van je. Ga nou net als ik maar lekker slapen ...
Mijn post was 100% sarcastischquote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:25 schreef pesci het volgende:
[..]
[..]
eh....dit menen jullie toch niet he?
Iran onder de shah was een onvervalste dictatuur.
Idd daarom, als er een religie/cultuur hypocriet is... er zijn zoveel voorbeelden vandaag de dag aan te wijzen waaruit dit blijkt.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:34 schreef PantaRei het volgende:
Islamieten noemen het 'onrecht' wat die 'lieve' Palestijnen wordt aangedaan.
Enkel en alleen omdat die Palestijnen ook islamieten zijn.
En als die Palestijnen zo lief waren, hadden de omringende moslim landen die lieve Palestijnen allang liefdevol opgenomen.
Israel is slechts een stipje aan de grens van het enorme islamitische gebied.
Ze houden land buiten Israel bezet. Ook maar een stipje trouwens.
O, wat stout.
Waarom deden ze dat ook al weer??
Joden vinden nu eenmaal een goede opleiding van groot belang.
Ze stimuleren hun kinderen.
Zouden wij (en de moslims, en de negers e.d.) een voorbeeld aan moeten nemen.
Worden wij net zo succesvol als de joden.
![]()
Je hoort die moslims toch ook nooit over Noord Ierland, Baskenland, de Koerden, Bali, Darfur enz...
Is daar geen 'onrecht' dan...
Die negers in Darfur zijn trouwens ook moslims. Die worden vermoord en verkracht door arabische moslims.
Niet dat die vrouwen iets te vertellen hadden in hun eigen negerdorp, en dat ze niet besneden werden ofzo, maar het gaat hier even om het principe.
Deze mensen zijn ook moslim.
Ze worden afgeslacht.
Door mede moslims, dus dit onrecht interesseert andere moslims niet...
Je kan het westen of de joden niet de schuld geven, dus laat maar gaan...
Ik kan jou met zekerheid zeggen dat juist toen de Islam werd gevolgd, de Islamitische wereld zich wel ontwikkelde.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 00:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
De islamitische wereld was inderdaad sterk ontwikkeld voordat ze streng-islamitisch werden, het beste voorbeeld hiervan is Iran en de revolutie van 1978. Toen waren ze (Iran pré-1978) de lokale economische supermacht, nu zijn ze (het huidige Iran) achterlijk als nooit te voren. Nog niet 6de eeuw achterlijk als Saoedi Arabië, maar toch achterlijk.
Uhh.. nee... denk het nietquote:Op zondag 9 januari 2005 01:20 schreef k3vil het volgende:
De Joden en de Moslims ondergaan hetzelfde lot op het moment (al een tijd eigenlijk). Er heeft allang een omslag plaatsgevonden tussen de drie (incl. het westen als 3e). De Joden en Moslims trekken nu meer naar elkaar toe. Het enige wat in de weg staat is de Zionistische beweging in Eretz Israel. Maar dat zijn dan weer voornamelijk de Amerikaanse Joden.
Ik vrees voor de Joden in de USA, want wie worden er aangekeken wanneer de economische reus valt....
Yup alles, ik denk dat de meeste mensen toch iets anders constateren. Ik zie de moslims en joden niet in elkaar handen gedreven worden door het westen. Daarnaast zijn veel joden in de VS atheistisch, links (democratisch) en niet zo zionistisch als je denkt. Je moet ook de rol van de evangelische christenen niet onderschatten die de joden door alles heen zullen blijven steunen en het niet zo met moslims hebben.quote:
zeg kom nou effequote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies zoals het geschreven staat in de Koran, er is niets oneerlijks aan. Moslim zijn wordt aan zware tests onderworpen, zaken als deze horen er dus bij. Echte welvaart zal in het hiernamaals zijn Gia, jij als gelovige zal dat ook moeten realiseren.
ff tussendoor, maar dit klopt waarschijnlijk niet. Israel heeft pas Amerikaanse steun sinds the 70-er jaren. Daarvoor had het al twee keer aanvallen van al haar buren afgeslagen en zelfs gewonnen. Het Israelisch leger is een van de beste ter wereld in tegensteling tot alle Arabische legers. Het Israelische leger kan nog steeds al haar buren verslaan als het nodig is.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:10 schreef GewoneMan het volgende:
nog 1 keer het is dat de VS israel beschermd want anders waren ze al lang uitgeroeit door de moslims. je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze zichzelf beschermen toch ? het hele middenoosten is 1 grote puinhoop en de reden is religie.
Als ik het me goed herinner is de staat Israel nog steeds officieel in oorlog met Syrie.quote:Op zondag 9 januari 2005 19:56 schreef ironf het volgende:
[..]
ff tussendoor, maar dit klopt waarschijnlijk niet. Israel heeft pas Amerikaanse steun sinds the 70-er jaren. Daarvoor had het al twee keer aanvallen van al haar buren afgeslagen en zelfs gewonnen. Het Israelisch leger is een van de beste ter wereld in tegensteling tot alle Arabische legers. Het Israelische leger kan nog steeds al haar buren verslaan als het nodig is.
Dat klopt, maar de situatie van toen kan je niet vergelijken met de situatie van nu. Kijk alleen naar bijv het materieel dat Egypte tegenwoordig heeft.quote:Op zondag 9 januari 2005 19:56 schreef ironf het volgende:
[..]
ff tussendoor, maar dit klopt waarschijnlijk niet. Israel heeft pas Amerikaanse steun sinds the 70-er jaren. Daarvoor had het al twee keer aanvallen van al haar buren afgeslagen en zelfs gewonnen. Het Israelisch leger is een van de beste ter wereld in tegensteling tot alle Arabische legers. Het Israelische leger kan nog steeds al haar buren verslaan als het nodig is.
Dat is nogal dom, (op zn zachtst gezegd) aangezien dat dan voor elke cultuur/religie zou gelden. Onderdanen van het "eigen ras" zijn belangrijker.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:00 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Idd daarom, als er een religie/cultuur hypocriet is... er zijn zoveel voorbeelden vandaag de dag aan te wijzen waaruit dit blijkt.
Er is geen religie waarin de onderdanen claimen voor elkaar op te komen en elkaars broeders te zijn. Zie palestina, dat wekt enorme woude op overal ter wereld. Maar als er andere mensen ergens anders worden vermoordt (moslims en niet-moslims door moslims) is er geen haan in de moslim-wereld die er naar kraait.quote:Op maandag 10 januari 2005 11:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nogal dom, (op zn zachtst gezegd) aangezien dat dan voor elke cultuur/religie zou gelden. Onderdanen van het "eigen ras" zijn belangrijker.
Totaal geen verstand van de werkelijkheid: De huidige immigranten worden niet hierheen gehaald, die komen hierheen. De talloze illegalen die met bootjes via Noord-Marokko naar Spanje proberen te komen bewijzen al dat jouw stelling puur uit de lucht gegrepen is. Bovendien is je voorbeeld van Mohammed B irrelevant, gezien het feit dat mensen zoals hem (wat blijkt uit hun levensverhalen) hier in Nederland radicaliseren en niet in de "desbetreffende islamitische landen".quote:Op vrijdag 7 januari 2005 20:44 schreef MrX1982 het volgende:
Veel gastarbeiders in het westen zijn door die westerse landen hierheen gehaald om te kunnen werken. In het oorspronkelijke plan was het de bedoeling dat ze na verloop van tijd gewoon weer terug zouden gaan. Dus van emigratie was totaal geen sprake.
Bovendien blijkt het toch wel mogelijk dat je een werelddeel haat waar je woont. Ik noem een Mohammed B, radicale moskeeën etc etc.
Je beticht mij van het "niet zo goed kennen van de geschiedenis", en je probeerd dat te weerleggen met een complottheorie die je zelf niet met feiten kan onderbouwenquote:Jij kent de geschiedenis niet goed. De Palestijnse zaak wordt enkel misbruikt door Islamitische landen om hun haat tegen Israël en het westen te legitimeren en te kunnen blijven prediken. Maar als je verstand van zaken zou hebben kan je weten dat de haat dieper ligt veel dieper.
quote:Ze zien het westen als een gezwel, een gezwel dat ze willen vernietigen. Bovendien vanuit de Islam gaat men uit van het feit dat ze superieur zijn. Dat idee leeft in de hoofden van die mensen maar als ze uit dat sprookje komen en de werkelijkheid binnen stappen zien ze dat de islamitische landen verre van superieur zijn. Dat botst natuurlijk. Dan is het logisch dat je een zondebok gaat zoeken. Hoge bomen vangen veel wind en dan kom je terecht bij het Westen als verpersoonlijking van alle dingen die vanuit de Islam verafschuwd worden zoals rationalisme, secularisme en individualisme. Die feiten met de gedachte dat de Islamitische landen ooit een welvarende en hoogontwikkelde wereld waren kom je toch echt uit bij jaloezie. Dat de staat Israël wordt gebruikt als oorsprong van alle haat is niet meer dan logisch het is een makkelijk rookgordijn om de daadwerkelijke haat te maskeren
Ja, zoals ik al zei, die hypocrisie is overal te vindenquote:Op maandag 10 januari 2005 11:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Er is geen religie waarin de onderdanen claimen voor elkaar op te komen en elkaars broeders te zijn. Zie palestina, dat wekt enorme woude op overal ter wereld. Maar als er andere mensen ergens anders worden vermoordt (moslims en niet-moslims door moslims) is er geen haan in de moslim-wereld die er naar kraait.
Dat is hypocriet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |