Je gaat van hot naar her, want we hebben het over moslims, maar nu praat je over "sommige arabische landen". FYI 80% van de moslims woont niet in een arabisch land. 20% wel, je had het over sommige landen, hoeveel % blijft dan nog over? Minimaal dus...populariteit...jep...3%.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is daar gelogen aan? In sommige Arabische landen is het zelfs leerstof.
[..]
Nou, laat ik toch vooral niet van deze site aannemen dat er een Arabische lobby is
Ja, dagelijks zijn er pro-hitler demonstraties, de gehele Islamitische wereld aanbid Hitler en zijn werkwijze. Waar hebben we het over.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:46 schreef evil_cupido het volgende:
Wat ik nooit begrijp aan moslims die hitler verheerlijken... Hitler roeide toch ook homo's en moslims uit of niet dan? En niet alleen maar joden... Maar goed kortzichtigheid is een kenmerk van religie, dan wel de islam.
Neequote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:46 schreef evil_cupido het volgende:
Wat ik nooit begrijp aan moslims die hitler verheerlijken... Hitler roeide toch ook homo's en moslims uit of niet dan?
Integendeel. Let op:quote:
Ik zei ''in sommige Arabische landen is het ZELFS leerstof.''quote:want we hebben het over moslims, maar nu praat je over "sommige arabische landen".
Dat weet ik, maar zie boven.quote:FYI 80% van de moslims woont niet in een arabisch land. 20% wel, je had het over sommige landen, hoeveel % blijft dan nog over? Minimaal dus...populariteit...jep...3%.
Dit was trouwens niet eens de lobby die ik bedoelde. Er is wel degelijk een Aranische zakenlobby.quote:Ik heb niet ontkend dat er een arabische lobby was, immers overal zijn er lobbies. In de Arabische wereld heb je Europese lobbies etc andersom ook. Het gaat hier echter om de invloed.
Meende echt dat er stond: "and Allah said: Lol!"quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:01 schreef GewoneMan het volgende:
ff in de koran gezocht:
and Allah said: Lo!
In die zin kun je de vergelijking trekken dat ook de Arabische wereld gebukt gaat onder een vorm van neo-nazisme die geenszins met religie of cultuur te maken heeft, net als het neo-nazisme in het Christelijke westen.quote:'Sterke groei extreem rechts in Duitsland'
In Duitsland neemt de aanhand onder extreem rechts steeds meer toe. Dat stellen een aantal Duitse veiligheidsexperts. Volgens de deskundigen nam het aantal neonazi's in 2004 met 800 toe tot 3.800. Twee jaar geleden waren dit er nog 2.600.
Met name in het oosten van het land en rond Berlijn neemt de aanhang snel toe. Opvallend is het aantal rechtsextremisten dat bereid is geweld toe te passen. Dit zijn er 10.000, waaronder een sterk toenemend aantal jongeren. Ook signaleren de experts een ontwikkeling van vermening tussen neonazi's en rechtse skinheads.
Het aantal 'Kameradschaften' van neonazi's is met 160 ongeveer gelijk gebleven. Desondanks neemt hun aantrekkingskracht toe. Volgens één van de experts heeft deze groep een 'vrijetijdskarakter met rechtsextreme toets'.
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat er niet ten tijde van Barbarossa ook veel Moslims zomaar vermoord zijn door de Wehrmacht en de geheime diensten, hoor.quote:
Nee, die (alleen 100.000 marokkanen al) soldaten zijn gespaard gebleven tijdens het bevrijden van Europa. Je bent hier bezig met het ontkennen van een deel van de holocaust, wist je dat het strafbaar is.quote:
Lees zelf eerst wat je in je 2e post in deze thread schrijft. We hadden het over moslims, jij claimde de populariteit van het ontkennen van de holocaust. Je generaliseerde hard, want je had het A) niet over "sommige gebieden" en b) niet over "sommige landen of C) sommige moslims.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Integendeel. Let op:
[..]
Ik zei ''in sommige Arabische landen is het ZELFS leerstof.''
Vergelijk:
''Racisme was alomtegenwoordig in Amerika. Er stond ZELFS in de grondwet dat negers maar voor 3/5 mens waren.''
[..]
Dat weet ik, maar zie boven.
[..]
De arabische lobby heterogeen. Dat zijn twee tegenstrijdigheden, Arabisch en Heterogeen that is. Neem nu als voorbeeld alleen de Arabische Liga.quote:Dit was trouwens niet eens de lobby die ik bedoelde. Er is wel degelijk een Aranische zakenlobby.
Zoals vermeld in het artikel, is de potentiele Arabische lobby veel heterogener dan de Joodse lobby, omdat veel Joden al niet eens iets met Israel te maken willen hebben en verder ook voor een gedeelte afzijdig blijven van de Amerikaanse maatschappij, zodat ze weinig invloed hebben.
Precies zoals het geschreven staat in de Koran, er is niets oneerlijks aan. Moslim zijn wordt aan zware tests onderworpen, zaken als deze horen er dus bij. Echte welvaart zal in het hiernamaals zijn Gia, jij als gelovige zal dat ook moeten realiseren.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Meende echt dat er stond: "and Allah said: Lol!"
Ik denk ook dat het een soort van jalouzie is. Allerlei natuurrampen vinden plaats in gebieden met veel moslims. Allah's wil? Zij worden steeds weer terug in de armoede gegooid, terwijl die vermaledijde Joden en Christenen, vrij van natuurgeweld, veel welvaart konden opbouwen.
Niet eerlijk!
Maar ja, de mens wikt en God beschikt.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees zelf eerst wat je in je 2e post in deze thread schrijft. We hadden het over moslims, jij claimde de populariteit van het ontkennen van de holocaust.
Ik generaliseerde niets. Onder mensen zoals door Pesci beschreven, komen namelijk ook deze opvattingen voor. Meer bedoelde ik niet. Het is wel erg rekkelijk om het zo te interpreteren dat ik op alle Moslims zou doelen.quote:raliseerde hard,
Dat klopt.quote:had het A) niet over "sommige gebieden
Tenzij ik er uitdrukkelijk bij vermeld dat ik het niet over allen heb, heb ik het over allen? Zo den ik er niet over.quote:niet over "sommige landen of C) sommige moslims.
Het heeft niets te maken met fundamentalist of niet, nu zullen de mensen die jij aanhaalt vast en zeker voor een groot deel mensen van de 2e of misschien wel 1e generatie zijn die hier in Nederland verblijft. Deze hebben dus een erg grote band met hun thuisland en leven dus mee met die sentimenten aldaar. Hoogte van opleiding of mate van integratie heeft er niets mee te maken. Neo-nazi's in NL zijn notabene Nederlander, ook daaronder zijn er veel jodenhaters.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:18 schreef pesci het volgende:
Shit, is het toch weer een pro-/anti-Islamdraad geworden.
![]()
Mutant01, je geeft terecht aan dat in de Koran niet expliciet negatiever gedaan wordt over de Joden dan bv. in het Nieuwe Testament.
Ik heb het echter nu niet over sentimenten in de Arabische wereld leven of onder een aantal opgeschoten pubers maar (een steekproefje):
- een vrouw die werkt in de zakelijke dienstverlening, op behoorlijk hoog niveau
- een oudgediende uit het Marokkaanse leger, altijd in Casablanca gewoond en in NL getrouwd met een autochtone vrouw
- een drukker, die buiten zijn familie vrijwel uitsluitend 'witte' vrienden/kennissen heeft
- een leraar biologie
Dit is nou niet bepaald het doorsnee profiel van de potentiele fundamentalist, beetje doorsnee Nederlander eerder.
Alle vier hebben ze hoger onderwijs genoten en spreken perfect Nederlands. Alleen dus dat met die Joden.
Eentje is dus 1e generatie, maar zoals ik zei komt hij uit Casablanca en dus niet uit de meer 'traditionele' gebieden.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met fundamentalist of niet, nu zullen de mensen die jij aanhaalt vast en zeker voor een groot deel mensen van de 2e of misschien wel 1e generatie zijn die hier in Nederland verblijft. Deze hebben dus een erg grote band met hun thuisland en leven dus mee met die sentimenten aldaar. Hoogte van opleiding of mate van integratie heeft er niets mee te maken. Neo-nazi's in NL zijn notabene Nederlander, ook daaronder zijn er veel jodenhaters.
dus als er een flinke natuurramp een islamitisch gebiedt treft moeten wij maar geen hulp en geld sturen ? want het is de wil van allah het is een testquote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies zoals het geschreven staat in de Koran, er is niets oneerlijks aan. Moslim zijn wordt aan zware tests onderworpen, zaken als deze horen er dus bij. Echte welvaart zal in het hiernamaals zijn Gia, jij als gelovige zal dat ook moeten realiseren.
Ik kan moeilijk gaan liegen, je kan niet zeggen dat anti-semitisme heerst onder moslims, nee dat zeker niet. Maar je kan wel zeggen dat het heerst onder een DEEL van de arabieren. Maar dit zal echter (zoals praktisch alle vormen van haat dat doen) overgaan. Tenzij er echt sprake is van een conflict zonder einde.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:29 schreef pesci het volgende:
[..]
Eentje is dus 1e generatie, maar zoals ik zei komt hij uit Casablanca en dus niet uit de meer 'traditionele' gebieden.
Het gaat me er niet om dat zich onder moslims jodenhaters bevinden, die heb je inderdaad in iedere bevolkingsgroep.
Wat ik verontrustend of op z'n minst een beetje raar vind is dat in tegenstelling tot onze 'homegrown' antisemieten deze mensen zo hoogopgeleid, beschaafd en -normaal gesproken- zeer ruimdenkend zijn.
Het roept bij mij hetzelfde gevoel op als dat stukje in Bowling for Columbine, waar Michael Moore op bezoek gaat bij een rustige, aardige man op bezoek gaat die blijkt te sympathiseren met Timothy McVeigh.
Maar zeg alsjeblieft dat dit allemaal toeval is.
Na die aardbeving in Marokko een paar jaar terug, gingen ze maar wat graag op kosten van de gemeentes, naar hun familieleden. Tuurlijk willen die ook geholpen worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dus als er een flinke natuurramp een islamitisch gebiedt treft moeten wij maar geen hulp en geld sturen ? want het is de wil van allah het is een test
Nee hoor, want als iets "de wil van allah is" kan je het nog wel bijv erg vinden dat je je familieleden kwijt bent. Menselijke reacties zijn niet verboden in de Koran, dus het is uberhaupt een achterlijke redenatie die jij erop na houd.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dus als er een flinke natuurramp een islamitisch gebiedt treft moeten wij maar geen hulp en geld sturen ? want het is de wil van allah het is een test
ik kan je verklappen dat je bedrogen uitkomt![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |