abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24452123
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Er is een Joodse lobby, het zou dwaas zijn om dat te ontkennen.
Precies, maar ik denk wel dat de snoodheid van die lobby overschat wordt. Wat is er mis met groepen mensen die hun eigen belangen proberen te beschermen/ zeker te stellen?
quote:
Er is ook een Arabische lobby, die af en toe de olie voor zich houdt en weigert zaken met je te doen als je een Jood bent, maar dat is natuurlijk de lobby van de slachtoffers.
Is dat (onderstreepte) zo? Dat wist ik niet (hoewel het me niet verbaast). Wel grappig, ik had juist ooit eens iets gehoord over dat joden een of ander cultureel regeltje hadden over "scherper" zaken doen met niet-joden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24452127
ff in de koran gezocht:

2:96 And thou wilt find them greediest of mankind for life and (greedier) than the idolaters. (Each) one of them would like to be allowed to live a thousand years. And to live (a thousand years) would be no means remove him from the doom. Allah is Seer of what they do.

4:160 Because of the wrongdoing of the Jews We forbade them good things which were (before) made lawful unto them, and because of their much hindering from Allah's way,

5:12 Allah made a covenant of old with the Children of Israel and We raised among them twelve chieftains, and Allah said: Lo! I am with you. If ye establish worship and pay the poor-due, and believe in My messengers and support them, and lend unto Allah a kindly loan, surely I shall remit your sins, and surely I shall bring you into Gardens underneath which rivers flow. Whoso among you disbelieveth after this will go astray from a plain road.

5:13 And because of their breaking their covenant, We have cursed them and made hard their hearts. They change words from their context and forget a part of that whereof they were admonished. Thou wilt not cease to discover treachery from all save a few of them. But bear with them and pardon them. Lo! Allah loveth the kindly.

5:51 O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for friends. They are friends one to another. He among you who taketh them for friends is (one) of them. Lo! Allah guideth not wrongdoing folk.

ik heb er een paar uitgezocht maar er staat nog veel meer in

bron: http://www.skepticsannotatedbible.com/
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24452131
Hoop echt dat dit topic niet uit gaat lopen op een grote scheldparty tegen de joden.
pi_24452173
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:00 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Precies, maar ik denk wel dat de snoodheid van die lobby overschat wordt. Wat is er mis met groepen mensen die hun eigen belangen proberen te beschermen/ zeker te stellen?
Precies, niets.
quote:
Is dat (onderstreepte) zo? Dat wist ik niet (hoewel het me niet verbaast).
Ten tijde van de olie-boycot eisten ze een soort Arierverklaring van Westerse bedrijven.
quote:
Wel grappig, ik had juist ooit eens iets gehoord over dat joden een of ander cultureel regeltje hadden over "scherper" zaken doen met niet-joden.
Die zal er zeker zijn. Het is in het Oude Testament ook niet verboden om rente te heffen op geld dat je aan anderen uitleent, alleen mag je het tegenover je ''broeder'' niet doen.
pi_24452183
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:37 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het gaat om frustratie over ''Palestina'', waarover de meesten extreem eenzijdig voorgelicht worden, waarbij dan met generalisatie en soms zelfs domweg met leugens (hoe vaak heb ik wel niet het lulverhaal gehoord dat ''in de Talmoed staat dat Joden niet-Joden mogen bedriegen en vermoorden en dat niet-Joden onrein zijn''!) over de Westerse geschiedenis, en dan met name die van de VS maar een leuk verhaal over de ''eeuwige Jood'' wordt bedacht.
Het is natuurlijk net zo goed dat het westen decennialang eenzijdig is voorgelicht, wat veel kwaad bloed heeft gezet. Het basisprobleem: er is een bezetting gaande.

Ik denk dat je conclusie klopt dat het vooral over de Palestijnse zaak gaat. En er zal ook best eenzijdige informatie zijn, veelal Al Jazeera gekleurd maar toch hebben ze daar een sterker punt dan hun tegenstanders.
pi_24452221
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is natuurlijk net zo goed dat het westen decennialang eenzijdig is voorgelicht, wat veel kwaad bloed heeft gezet. Het basisprobleem: er is een bezetting gaande.

Ik denk dat je conclusie klopt dat het vooral over de Palestijnse zaak gaat. En er zal ook best eenzijdige informatie zijn, veelal Al Jazeera gekleurd maar toch hebben ze daar een sterker punt dan hun tegenstanders.
O, er wordt aan beide zijden eenzijdige informatie verstrekt. Het is alleen makkelijker om aan informatie van beide zijden te komen als je niet onder druk wordt gezet om een bepaalde versie aan te nemen. En zulke informatie is genoeg voorhanden, maar je moet zelf eerst op het idee komen dat niemand de absolute waarheid vertelt.
pi_24452270
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:02 schreef ikkemem het volgende:
Hoop echt dat dit topic niet uit gaat lopen op een grote scheldparty tegen de joden.
Nee, het is eerder een bashpartij jegens moslims waarbij de grootste leugens door de Christenen hierzelf worden verspreid. Johan_de_With en onze grote extremist Wolffenstein.

Tot nu toe heeft geen enkele moslim gereageerd, behalve ik dan nu, en er zijn nu al mensen die CLAIMEN te weten wat de oorzaak van dit alles is. Precies, je hoort het goed, CLAIMEN, want voor de rest weten ze totaal niet wat de oorzaak is als ik dit zo lees. Zowiezo zijn de aangehaalde stukken door Dhr Gewoneman hier niet van toepassing omdat Joden nergens door Moslims gehaat worden vanuit hun geloof, geen enkele moslim die zich grof uit jegens Joden baseerd zich op de Koran. Zelfs niet de mensen die zich opblazen daar in Israel. De Koran heeft hier dus feitelijk 0,0 % mee te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24452307
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, het is eerder een bashpartij jegens moslims waarbij de grootste leugens door de Christenen hierzelf worden verspreid. Johan_de_With en onze grote extremist Wolffenstein.
Wat zijn de leugens precies?
pi_24452321
En nogmaals, laten we vooral niet vergeten dat er ook Islamitische SS-divisies waren.

pi_24452362
Schande! Met die foto is geknoeid!

pi_24452374
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft geen enkele moslim gereageerd, behalve ik dan nu, en er zijn nu al mensen die CLAIMEN te weten wat de oorzaak van dit alles is. Precies, je hoort het goed, CLAIMEN, want voor de rest weten ze totaal niet wat de oorzaak is als ik dit zo lees. Zowiezo zijn de aangehaalde stukken door Dhr Gewoneman hier niet van toepassing omdat Joden nergens door Moslims gehaat worden vanuit hun geloof, geen enkele moslim die zich grof uit jegens Joden baseerd zich op de Koran. Zelfs niet de mensen die zich opblazen daar in Israel. De Koran heeft hier dus feitelijk 0,0 % mee te maken.

of je hebt mijn posts niet gelezen. of je engels is zo beroerd dat je er niks van begrijpt. vertel het eens welke van de 2 is het ???
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24452403
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat het verder gaat dan enkel en alleen de staat Israël. De Israëlische zaak grijpen ze wel aan om hun anti-joodse gevoelens te voeden. Maar de oorzaak ziet dieper. Ik denk dat het te maken heeft met jaloezie. Jaloezie naar de westerse wereld toe. En aangezien ze denken dat joden de wereld reageren en dat er allerlei joodse complotten zijn uit zich die woede voornamelijk op hen. Hoewel ik denk dat er veel moslims zijn de algehele westerse wereld haat. Jood of niet-jood maar dat is een andere discussie.
Je redenatie loopt meteen al mank. Islamitische immigranten zijn notabene HIERHEEN gekomen, als je die maatschappij bij voorbaat al zou haten zou je niet imigreren. De Anti-Joodse gevoelens zijn op dit moment puur en alleen gericht op de Israelische zaak, daarbij speelt jaloezie geen rol, want er zijn Islamitische landen die rijker zijn dan Israel en toch veel "jodenhaat" kennen, bijv Qatar of de verenigde arabische emiraten. Het heeft te maken met ONRECHT, volgens die mensen is er nu eenmaal sprake van onrecht, de westerse wereld heeft er mee te maken door het feit dat de VS Israel onvoorwaardelijk steunt. De aanslagen op de VS hebben dus niets te maken met Jaloezie, Osama bin Laden is notabene een rijk man, maar met (in hun ogen) onrecht. In Amerika is er nu eenmaal een grote joodse lobby, Amerika is nu eenmaal een wereldmacht, you do the math.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24452445
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

of je hebt mijn posts niet gelezen. of je engels is zo beroerd dat je er niks van begrijpt. vertel het eens welke van de 2 is het ???
Ik zal je meerdere adviesen geven. Versies op het Internet kunnen makkelijk gemanipuleerd worden (dat is A), De Koran kent een deel waarin in wordt gegaan op een soort van Oorlogsrecht. De situaties die in dat deel geschetst worden, gelden dus alleen in periode van oorlog. Mensen zoals jij denken vaak een heel boek te kennen aan de hand van bepaalde zinnen. Zo werkt dat niet, als je een boek leest en er staat "Jantje is erg ziek", weet je niet wat voor ziekte, of hij dood gaat of niet etc etc. tenzij je het hele boek leest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24452472
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je redenatie loopt meteen al mank. Islamitische immigranten zijn notabene HIERHEEN gekomen, als je die maatschappij bij voorbaat al zou haten zou je niet imigreren. De Anti-Joodse gevoelens zijn op dit moment puur en alleen gericht op de Israelische zaak, daarbij speelt jaloezie geen rol, want er zijn Islamitische landen die rijker zijn dan Israel en toch veel "jodenhaat" kennen, bijv Qatar of de verenigde arabische emiraten. Het heeft te maken met ONRECHT, volgens die mensen is er nu eenmaal sprake van onrecht, de westerse wereld heeft er mee te maken door het feit dat de VS Israel onvoorwaardelijk steunt. De aanslagen op de VS hebben dus niets te maken met Jaloezie, Osama bin Laden is notabene een rijk man, maar met (in hun ogen) onrecht. In Amerika is er nu eenmaal een grote joodse lobby, Amerika is nu eenmaal een wereldmacht, you do the math.
de reden dat de VS Isreal onvoorwaardelijk steunt is omdat jouw geloofs genoten ze anders hadden uitgeroeit. zoals ik al eerder poste is Mein Kampf een bestseller in de arabische wereldn. als je de links even leest zul je erachter komen waarom dat is. maar speciaal voor jou staat er ook een plaatje bij die toch wel erg veel zegt.

pi_24452478
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:25 schreef Mutant01 het volgende:

. De Anti-Joodse gevoelens zijn op dit moment puur en alleen gericht op de Israelische zaak
Ja, en de anti-Islamitische gevoelens zijn alleen veroorzaakt door aanslagen. Kom nou!
pi_24452503
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat zijn de leugens precies?
Je claimen over "de populairiteit" van bijv het ontkennen van de holocaust, de arabische lobby (waar moet die dan wel niet zitten, en hebben deze invloed op de supermacht van de wereld?).
Allah Al Watan Al Malik
pi_24452520
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:32 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, en de anti-Islamitische gevoelens zijn alleen veroorzaakt door aanslagen. Kom nou!
Wil je beweren van niet dan? Met name de afgelopen jaren kun je dat zeker zeggen, hilarisch als je dat ontkent.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24452576
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je claimen over "de populairiteit" van bijv het ontkennen van de holocaust,
Wat is daar gelogen aan? In sommige Arabische landen is het zelfs leerstof.
quote:
de arabische lobby (waar moet die dan wel niet zitten, en hebben deze invloed op de supermacht van de wereld?).
Nou, laat ik toch vooral niet van deze site aannemen dat er een Arabische lobby is
pi_24452609
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil je beweren van niet dan? Met name de afgelopen jaren kun je dat zeker zeggen
Nou nee. Of het is een perverse vergroting van het conflict, maar dat is begripsvervuiling.
pi_24452611
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de reden dat de VS Isreal onvoorwaardelijk steunt is omdat jouw geloofs genoten ze anders hadden uitgeroeit. zoals ik al eerder poste is Mein Kampf een bestseller in de arabische wereldn. als je de links even leest zul je erachter komen waarom dat is. maar speciaal voor jou staat er ook een plaatje bij die toch wel erg veel zegt.

Hoe populair is Mein Kampf? Onder welke lagen van de bevolking? Is het uberhaupt wel populair onder "de arabische wereld" of is het alleen populair in de palestijnse gebieden. Ik hoor dit heel vaak, maar heb nergens een dergelijk onderzoek naar de populariteit van Mein Kampf kunnen vinden. JIj wel? Indien dat zo is wens ik graag een bron, want stellingen als deze zijn makkelijk in de groep te gooien natuurlijk. Daarnaast ken ik die hele website van je uit mijn hoofd, dat zij een bepaalde achterlijke redenatie erop na houden, doet niets af aan de feiten. "Mijn geloofsgenoten" roeien niemand uit als er geen sprake is van onrecht, niet om het goed te keuren hoor. Ironisch overigens dat je zo goed kan generaliseren, je mond vol over het ene, maar ondertussen kanker jij net zo hard op moslims, als een aantal moslims op Joden doen. "Ze zijn het kwaad zus en zo".
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')