Maar vergt wel meer van je uithoudingsvermogen denk ik...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:21 schreef Ambrosius het volgende:
Het volhouden van de Armstrong-manier is wel een stuk lastiger, als je dat kunt houd je uiteindelijk wel meer krachten over, omdat een lichter verzet simpelweg minder kracht kost dan een zwaar.
Dat wel, maar dat kun je natuurlijk trainen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar vergt wel meer van je uithoudingsvermogen denk ik...
neenee, de voorstelling van de Giro gebeurt gewoon twee dagen later, nu zaterdag dus. Geen groot nieuws dus, gewoon een tvp'tje.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:45 schreef The_Hives het volgende:
De Giro begint dus 2 dagen later vanwege de commercie.
dan is mn steenkolen Frans dus toch niet zo goedquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:15 schreef placebeau het volgende:
[..]
neenee, de voorstelling van de Giro gebeurt gewoon twee dagen later, nu zaterdag dus.
Voor een ongetrainde komt het er toch op neer dat hij/zij zo licht mogelijk moet trappen om echt steile bergen te bedwingen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:14 schreef Zwansen het volgende:
Wat raden jullie aan, tijdens het trainen op een licht verzet mijn uithoudingsvermogen trainen of een iets zwaarder verzet om meer kracht te krijgen.... Ik denk dat het voor een ongetraind iemand als mij makkelijker is om a la Armstrong naar boven te fietsen dan als een Ullrich.
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Voor een ongetrainde komt het er toch op neer dat hij/zij zo licht mogelijk moet trappen om echt steile bergen te bedwingen.
Als je als ongetrainde wilt gaan toeren dan is constant met een zwaar verzet rijden toch niet vol te houden. Ik zou gaan voor een licht verzet (souplesse). Een licht verzet moet je ook niet overdrijven natuurlijk. Zoals Armstrong het doet is het voor heel weinig coureurs weggelegd.
Ja, hoewel je andere spieren gebruikt is het erg goed voor je uithoudingsvermogen. Het is sowieso wel fijn als je al over een goed uithoudingsvermogen beschikt voor je met echte fietstrainingen begint.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...
ik zou aanraden op souplesse de rijden (de armstrong manier) en niet op de macht (der jan manier). Souplesse is namelijk voor een berg als Alpe D'Huez makkelijker dan op de macht.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:21 schreef Ambrosius het volgende:
Het volhouden van de Armstrong-manier is wel een stuk lastiger, als je dat kunt houd je uiteindelijk wel meer krachten over, omdat een lichter verzet simpelweg minder kracht kost dan een zwaar.
Hardlopen is zeker een goeie manier. Ik las vandaag een column van Landbouwkrediet renner James Vanlandschoot die in de aanloop op het nieuwe seizoen, voordat die met de trainingen op de weg begon, zo tussen de 80 en 100 km per week hardloopte.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...
Ok, alleen ik begin in principe bij het begin... Na een paar minuten hardlopen begin ik mijn benen al te voelen... Dus die 80 tot 100 per week zal nog wel ff duren voor ik dat red.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hardlopen is zeker een goeie manier. Ik las vandaag een column van Landbouwkrediet renner James Vanlandschoot die in de aanloop op het nieuwe seizoen, voordat die met de trainingen op de weg begon, zo tussen de 80 en 100 km per week hardloopte.
Ja ok dat snap ik dat je bij het begin begint. Maar het was om aan te geven dat het niet slecht is voor "fietsers".quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ok, alleen ik begin in principe bij het begin... Na een paar minuten hardlopen begin ik mijn benen al te voelen... Dus die 80 tot 100 per week zal nog wel ff duren voor ik dat red.
Ben gister begonnen met het hardlopen, en dan een soort intervaltraining. 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen en dat 4x opeenvolgend.
ik heb bij mijn inschrijving een trainingsschema voor op de fiets gekregen als voorbereiding op de Alp en die training duurt 10 week. Die begint in week 9 dus heb ik nu nog een 2 maand om me daarop voor te bereiden... De eerstkomende maand ga ik iig 2 keer per week op die intervalmanier hardlopen, misschien steeds iets langer. Elke keer gevolgd door een dag rust. Ook wat fietsen erbij en dan moet het goed komen hoop ik. Iedereen trouwens bedankt voor zijn reacties.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:38 schreef Bartoli het volgende:
Dus nooit te ver gaan en de boel forceren want dat kun je de reis naar Alpe in Mei annuleren.
Ik ben Alpe opgereden met 39x28quote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zweer bij een licht verzet. Eind jaren negentig reed ik groot tot ik last van m'n knie(ën) kreeg (onstoken gevoel in knieholte), nu rijd ik 30x25 als het steil wordt.
Een licht verzet geeft mij een veel vrijer gevoel op de fiets. Je ziet wel af maar hoeft niet voortdurend op je maximum te rijden, behalve bij zo'n 9% of meer. Daaronder kun je spelen met je tempo, bijvoorbeeld versnellen bij een klein steil stukje. Moet je wel een beetje in vorm zijn natuurlijk.![]()
Ik ooit de Tourmalet met 39x23. Tegenwoordig rijd ik stukken kleiner (30x23).quote:
Tripletje vindt ik niet fijn. Dat vind ik persoonlijk al niks meer met wielrennen zelf te maken hebben. Tripletjes horen egl bij Mountainbikes. En 39x28 was voor Alpe op die fiets wat ik toen had het kleinste verzet. Mijn pa die erbij was reed omhoog met 39x26 en vond dat al ietwat aan de zwaardere kant. Is wel al van 5/6 jaar terug.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ooit de Tourmalet met 39x23. Tegenwoordig rijd ik stukken kleiner (30x23).
Het is ook een beetje afhankelijk van hoe je het gewend bent. Ik ben gewend klein te rijden en ben in de loop der jaren nog wat kleiner gaan reden, zeker nu ik een tripletje heb (die Tourmalet met 39x23 was eigenlijk vooral zelfoverschatting. Ik ging de Pyreneën in en dacht dat het met 39x23 allemaal wel kon. Het kon ook wel, maar liep absoluut niet prettig).
Dat heet vooruitgang. Ik begrijp je wel een beetje, er wordt geen koers met mee gereden enzo, maar het is wel erg fijn om zulke lichte verzetten te kunnen schakelen. Als je het een Tourrenner van voor WOII vraagt vindt ie een fiets met 6 kransjes achter misschien wel niks meer met wielrennen te maken hebben hè.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tripletje vindt ik niet fijn. Dat vind ik persoonlijk al niks meer met wielrennen zelf te maken hebben.
daar zit wat in iddquote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat heet vooruitgang. Ik begrijp je wel een beetje, er wordt geen koers met mee gereden enzo, maar het is wel erg fijn om zulke lichte verzetten te kunnen schakelen. Als je het een Tourrenner van voor WOII vraagt vindt ie een fiets met 6 kransjes achter misschien wel niks meer met wielrennen te maken hebben hè.![]()
Ja dan wel maar het is toch egl van de absurde kant om 1000 km in één keer af te leggen. Bestaat die tocht egl nog Ivo?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Onder Parijs-Brest rijders is een triple heel normaal. Na 1000km heb je ook niet meer de macht om zelfs een klein klimmetje met een groot verzet te nemen.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja dan wel maar het is toch egl van de absurde kant om 1000 km in één keer af te leggen. Bestaat die tocht egl nog Ivo?
Toch echt spijtig dat dat mooie Saeco shirt uit het peleton verdwijntquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:13 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
nieuwe shirt van de fusie ploeg Lampre-Caffita, ofwel in dit shirt rijden Cunego & Simoni komend seizoen. Op de foto zie je Enrico Franzoi voor de start van Italiaans kamp. veldrijden van vandaag.
ligt dat nou aan mij of loopt dat shirt door naar de broek oftewel, ééngeheelquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:13 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
nieuwe shirt van de fusie ploeg Lampre-Caffita, ofwel in dit shirt rijden Cunego & Simoni komend seizoen. Op de foto zie je Enrico Franzoi voor de start van Italiaans kamp. veldrijden van vandaag.
oke, dat was me nog nooit opgevallen terwijl k t toch vaak kijkquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Een eendelig pak is bij veldrijden heel normaal
bij Baanwielrennen is dat ook normaal. Maar zoiets heb je in een ééndelig pak maar ook los. En bij tijdritten gebruiken ze zo'n pak wat aan elkaar zit ook veelquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
oke, dat was me nog nooit opgevallen terwijl k t toch vaak kijk
daar had k t oko al wel vaak gezien maar misschien omdat iedereen binnen 10 minuten onder de modder zit dat t me nooit zo was opgevallenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
bij Baanwielrennen is dat ook normaal. Maar zoiets heb je in een ééndelig pak maar ook los. En bij tijdritten gebruiken ze zo'n pak wat aan elkaar zit ook veel
Hetgene wat hij zei in een interview in December:quote:Op maandag 10 januari 2005 20:18 schreef Bartoli het volgende:
Fotos 4e dag 6daagse van Rotterdam:
http://www.cyclingfx.nl/pictures_05/pics_6days_rotterdam_05.htm
@-Angel- Cunego rijdt in 2005 al de Tour de France , maar dan wel om te "leren"
Ik denk niet dat Cunego in staat is om de Tour te winnen komend seizoen.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:59 schreef -Angel- het volgende:
Dat wordt dan nummer 7 voor Lance.
Het wordt wachten totdat Cunego een keer de tour gaat rijden.
Cunego die bedenkt zich nog wel voordat het juli is. Vooral nadat hij door Gilberto op zijn plaats is gezetquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Cunego in staat is om de Tour te winnen komend seizoen.
Tja. en dan zijn er natuurlijk die figuren die roepen "als ik een triple nodig heb, dan ga ik liever lopen" en die vervolgens met de Marmotte op Alpe d'Huez daad bij woord voegen, omdat ze niet meer fietsend omhoog kunnen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
daar zit wat in idd, naja nu kan ik me voorstellen als je de marmotte wil rijden en de galibier, telegraphe, croix de fer en alpe op moet dat je hem na verloop van tijd wel nodig hebt
Is Dekker niet te jong voor een grote ronde? Of laten ze Dekker na de 1e of 2e week afstappen?quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:27 schreef Bartoli het volgende:
Naja of Menchov beter doet als Leipo in de Tour ga ik betwijfelen hij zal iig wel meer aanwezig zijn in de koers dan Leipo. En Rasmussen zie je altijd. En Daarnaast heeft Freire steun van Horillo enzo. Denk wel dat het aardig seizoen kan worden. Thomas Dekker gaat iig in de Giro D'Italia starten.
http://cyclingfx.nl/Cyclingladies/
als ze hem laten starten om ervaring op te doen en alleen voluit te gaan in de tijdritten zoals Posthuma dit jaar deed in de Vuelta kan dat wel. Maar dan moeten ze hem wel goed begeleiden en niet over de kop jagen. Maar goed dat weet je bij Rabo ook niet daar hebben ze er al veel naar de klote geholpen in mijn opinie.quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is Dekker niet te jong voor een grote ronde? Of laten ze Dekker na de 1e of 2e week afstappen?
ze belemmeren de groei van een renner om er al te vroeg prestaties van te verwachten. Ze laten ze niet rustig doorgroeien. Zie Wielinga, Boerman en nog meer van die renners wat van de jeugd afkomt die ze te vroeg opgeblazen hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2005 10:13 schreef The_Hives het volgende:
Ik denk juist eerder dat Rabo te veel remt.
Ik heb zelfs in de zwaardere wedstrijden nooit met triple gereden. Bij de junioren reed ik met 39x26 en soms 39x28 en dat ging me prima af. En ik was ook iemand die het van de souplesse nodig had en dat ging ook goed dus had in principe voor de heuvels hier in Limburg en bergen als Alpe enzo geen triple nodig. Maar dat verschilt idd per persoon natuurlijk dat klopt. En moet ook iedereen zelf weten. Maar ik zou nooit met een triple rijden. Nu was ik ook nooit van plan om La Marmotte te rijden.quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tja. en dan zijn er natuurlijk die figuren die roepen "als ik een triple nodig heb, dan ga ik liever lopen" en die vervolgens met de Marmotte op Alpe d'Huez daad bij woord voegen, omdat ze niet meer fietsend omhoog kunnen.
En Armstrong die rijdt zo klein, maar op Alpe d'Huez dus wel met 39x21 of 23. En met zijn traptempo moet je dan dus hard fietsen bergop!
Het is wat kort door de bocht om jezelf aan profs te spiegelen.
Maar met een triple in wedstrijden, dat staat inderdaad wat vreemd (en toch sta ik gewoon aan de start met wedstrijden met mijn triple).
quote:Eenmaal boven, op 2646 m, volgt wel een beloning; een afdaling van 48 km. De afdaling zal weer uitkomen op het punt waar de dag begonnen is; Bourg d'Oisans.
ja doeiquote:Op donderdag 13 januari 2005 23:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch wel jammer. Hij kan nog steeds mee, hij blijft een aantrekkelijk renner en is in Vlaanderen nog steeds populairder dan Boonen, Museeuw en Van Petegem samen.
Croix de fer als Galibier hebben lange afdaling. Telegraphe nie want die gaat over in de Galibier.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:03 schreef okee6 het volgende:
Die Marmotte ga ik zeker nog eens slechten, prachtig ding. Als je de Galibier maar haalt. kwestie van gewoon aan de finish blijven denken(wel met triple
)
[..]
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:28 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja doei
Ludo wil altijd rijden, maar als een kip zonder kop.
Hét mooiste voorbeeld van de onvoorstelbare populariteit van Ludo heb ik zelf gezien bij de Start van de Ronde van Vlaanderen op de grote Markt in Brugge dit jaar.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:10 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Niets tegen Ludo he![]()
Dierckxens is de koning !!!
Er moeten veel meer renners zijn die er gewoon keihard invliegen...beter dan al die sprintertjes die alleen de laatste 300 meter de wind voelen![]()
Zoals jij het schetst levert Ludo dan (in België toch zeker) genoeg publiciteit op voor een contract zou je zeggen, zelfs zonder resultaten.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En zo iemand kan dan geen contract meer krijgen , onvoorstelbaar ...![]()
en daarnaast is die bij Landbouw & MrBookmaker afgewezen omdat die te veel geld vraagt/eistquote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:54 schreef Bartoli het volgende:
met alle respect, maar de reden zal zijn "Te Oud"
Hij zegt zelf dat hetgene ze hem aangeboden hebben véél minder is dan wat een neo-prof krijgt, "voor een broek en een trui rijden" noemde hij het. Hij zegt zelf dat hij een gezin te onderhouden heeft en hij vraagt een normaal loon , zoals hij zou krijgen als hij ergens als normale werknemer in een bedrijf zou gaan werken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en daarnaast is die bij Landbouw & MrBookmaker afgewezen omdat die te veel geld vraagt/eist
LPR wou Ludo aantrekken om startrecht te krijgen in de Belgische wedstrijden. Maar aangezien dat nooit gaat lukken door die 50& regel; 50& PT-Teams en de rest PCT/CT teams.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het Italiaanse LPR heeft hij zelf afgewezen omdat hij daar geen Vlaamse koersen mee kon rijden, dacht ik. De wilden hem wel nog dat loon geven (zei zijn manager toch op de radio hier)
Ah, ze zullen hem wel één criteriumpje cadeau doen zeker. En het zal alleszins een mooier afscheid zijn dan noodgedwongen te moeten stoppen omdat hij geen ploeg zou vinden.quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:18 schreef Bartoli het volgende:
NA-TOURCRITERIUMS WORDEN AFSCHEID
Hopelijk heeft hij nog voldoende getraind zodat het geen afscheid in mineur wordt.
Hij won ooit de koninginnerit van de ronde van Langkawi (die aankwam op één van 's werelds langste beklimmingen) waarbij hij mensen als Floyd Landis en Sergei Ivanov achter zich hield. Als dat niet interessant is.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:17 schreef Bartoli het volgende:
@SaintofKillers, Kam Po Wong won voor het Hong Kongse continental team, Purapharm de 1e rit of de Tour of Siam. En die Japanner Ouchi won daar de 2e rit wat dus ook meteen de 1e overwinning brengt voor het Shimano team van Arend Scheppink.
klopt dat moet op Genting Highlands geweest zijn. Die klim is iets van 50 km in totaal lang, wel met een hoop tussenstukken.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij won ooit de koninginnerit van de ronde van Langkawi (die aankwam op één van 's werelds langste beklimmingen) waarbij hij mensen als Floyd Landis en Sergei Ivanov achter zich hield. Als dat niet interessant is.
Zo vreemd is dat eigenlijk niet hé, Simoni had vorig jaar zijn voorbereiding een stuk later dan gewoonlijk begonnen omdat hij dacht even de Giro te winnen en dan zijn vorm in de Tour door te kunnen trekken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:38 schreef placebeau het volgende:
[quote]Simoni sera l'unique leader de Lampre-Caffita sur le Giro 2005
Giuseppe Saronni et Claudio Corti, les deux responsables de l'équipe Lampre-Caffita ont décidé que Simoni serait le leader de l'équipe sur le Tour d'Italie.
Cunego, le numéro 1 mondial, sera lui au départ du Giro mais sera leader uniquement sur le Tour de France. [/qoute]
Dit snap ik compleet niet. Cunego die vorig jaar iedereen overklaste in de giro, moet daar nu gaan knechten, en krijgt in de eerste tour de france die hij meerijdt direct een hoofdrol aangesmeerd. Simoni heeft blijkbaar veel invloed.
Maar Simoni is vorig jaar wel twee keer in gebreke gebleven.quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat eigenlijk niet hé, Simoni had vorig jaar zijn voorbereiding een stuk later dan gewoonlijk begonnen omdat hij dacht even de Giro te winnen en dan zijn vorm in de Tour door te kunnen trekken.
Dit jaar wil Simoni persé de giro terug winnen , dus kondigde hij al aan dat hij terug vroeg in het seizoen al actief zal zijn om zijn topvorm in de giro te bereiken.
Logisch weten ze bij Lampre ook dat als je met een Simoni in topvorm en Cunego in de Giro als kopmannen zit , dat de kans er is dat ze mekaar gewoon kapotrijden.
Tja, maar met Simoni zit je daar natuurlijk met iemand die al 3 keer alle tegenstand in de Giro op een hoopje heeft gereden , én die vorig jaar een andere voorbereiding gevolgd had dan de jaren dat hij won. Cunego is nog jong , terwijl Simoni natuurlijk nu nog alles uit de paar jaar in zijn carriere die nog overschieten wil halen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:09 schreef placebeau het volgende:
[..]
Maar Simoni is vorig jaar wel twee keer in gebreke gebleven.
Ik had het logischer gevonden om Cunego de giro te laten winnen en dan in (of voor) de tour maar zien wie het er het beste vanaf brengt. Nu, alles kan nog omslaan, het is nog lang.
Ja daar is die voor geslaagd ook nog. Dus hij zou zo ploegleider kunnen worden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:00 schreef placebeau het volgende:
Had hij deze winter ook niet meegedaan aan de cursus om ploegleider te worden? of vergis ik me met iemand anders.
quote:Toen Phonak geen ticket kreeg voor de Pro Tour, heeft manager Andy Rihs overwogen om de ploeg op te doeken. Maar een gesprek met Tourbaas Jean-Marie Leblanc deed hem van idee veranderen.
"Het is alsof Real Madrid in tweede klasse zou voetballen", schetst Rihs de situatie van zijn team. "Maar Leblanc (foto) verzekerde me dat we zouden uitgenodigd worden voor de Tour en dat heeft mijn besluit veranderd."
"Blijkt op 31 januari dat we toch naast een wildcard grijpen, dan zie ik niet waarom ik voort zou gaan. De Tour maakt 60% van de totale return uit."
quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:40 schreef zjroentje het volgende:
Phonak schijnt van Leblanc een garantie te hebben voor een wild card voor de Tour de France.
En een nieuw doping bericht: Laurent Roux is in Frankrijk met in totaal 18 anderen aangehouden in verband met de handel in doping.
tja elke koers mag nog wel een wildcardje (of meer) uitdelen hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:01 schreef komrad het volgende:
erg verlate tvp
Bovendien vind ik het raar de Tour zomaar zelf kan bepalen wie er meedoet nu het een onderdeel van de Pro Tour is.
Het is vaak inderdaad wel chauvinistisch...maar die kleine ploegen zorgen tenminste wel voor wat spektakel, dat zijn toch degenen die moeten zorgen dat de vlakke etappes een beetje boeiend blijven......quote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:01 schreef komrad het volgende:
erg verlate tvp
Het zou trouwens erg helpen als er nu gewoon duidelijkheid kwam. Bovendien vind ik het raar de Tour zomaar zelf kan bepalen wie er meedoet nu het een onderdeel van de Pro Tour is. Ik weet dat je ze dat altijd al doen, maar ze maken altijd van die chauvinistische beslissingen
Inderdaad. Tegenwoordig wachten de groten steeds langer en langer om er aan te beginnen. Zonder die kleintjes wordt het wel heel triest.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:29 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Het is vaak inderdaad wel chauvinistisch...maar die kleine ploegen zorgen tenminste wel voor wat spektakel, dat zijn toch degenen die moeten zorgen dat de vlakke etappes een beetje boeiend blijven......
Elke ploeg is geïnteresseerd in de Tour de France, vooral publicitair staat het zo hoog aangeschreven dat geen enkel ploeg of sponsor dit evenement wil missen, ik kan me dus niet voorstellen dat ploegen dit als een verplicht nummertje kunnen zien (de renners daarentegen misschien wel, alhoewel, een tourrit staat nog steeds enorm hoog aangeschreven)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad. Tegenwoordig wachten de groten steeds langer en langer om er aan te beginnen. Zonder die kleintjes wordt het wel heel triest.
Ook wanneer men enkel "groten" vraagt (dwingt) om mee te doen, zullen er sowieso een aantal bij zijn die er eigenlijk geen zin in hadden en zij gaan dan de plaats innemen van de kleine ploegjes die een grote honger hebben en voor wie het geen opgelegd nummertje is maar het hoogtepunt van hun seizoen. De kans op verrassingen wordt steeds kleiner en dat is jammer. Aantrekkelijke renners als Voeckler zouden we op die manier nooit hebben leren kennen.
Bericht van 3 Januari 2005:quote:
Wat sponsors en ploegleiding denken, interesseert me niet zo. Het gaat over de renners en die hebben er niet altijd zin in. En die groep gaat volgens mij nog toenemen in aantal. Verder is winst in een tourrit altijd een mooie prestatie, maar vind ik dat het nogal overroepen wordt. Het wordt soms zelfs vergeleken met een klassieker. Dan zou ik persoonlijk liever één keer MIlaan San Remo winnen dan 5 tourritten.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:02 schreef placebeau het volgende:
[..]
Elke ploeg is geïnteresseerd in de Tour de France, vooral publicitair staat het zo hoog aangeschreven dat geen enkel ploeg of sponsor dit evenement wil missen, ik kan me dus niet voorstellen dat ploegen dit als een verplicht nummertje kunnen zien (de renners daarentegen misschien wel, alhoewel, een tourrit staat nog steeds enorm hoog aangeschreven)
Inderdaad...klassiekers zijn voor de echte mannenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat sponsors en ploegleiding denken, interesseert me niet zo. Het gaat over de renners en die hebben er niet altijd zin in. En die groep gaat volgens mij nog toenemen in aantal. Verder is winst in een tourrit altijd een mooie prestatie, maar vind ik dat het nogal overroepen wordt. Het wordt soms zelfs vergeleken met een klassieker. Dan zou ik persoonlijk liever één keer MIlaan San Remo winnen dan 5 tourritten.
Een kleine ploeg kan altijd onverwacht goed uit de hoek komen, veel vaker vallen ze ook gewoon vies tegen. Chazal liet eigenlijk nooit wat zien in de Tour, toch waren ze elke keer weer van de partij.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Daarbij , 2 jaar geleden stond de halve wielerwereld op zijn achterpoten toen hij "Jean Delatour" uitnodigde , maar eens in Parijs bleek die ploeg 2 ritten gewonnen te hebben (waaronder de spurt op de Champs Elysees zelf) , de gele én de groene trui gedragen te hebbben. Véél meer dan heel wat van die toenmalige TT1 teams toe in staat bleken ...
AXA doet in de Ronde van NL niet mee das het verschil. Daarom dat het goed is dat de nieuwe regelgeving er is. Beinvloed de wil van de organisatie niet zo.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een kleine ploeg kan altijd onverwacht goed uit de hoek komen, veel vaker vallen ze ook gewoon vies tegen. Chazal liet eigenlijk nooit wat zien in de Tour, toch waren ze elke keer weer van de partij.
Ik begrijp het wel. Het is een Tour de France en de organisatie wil ook het Franse wielrennen stimuleren natuurlijk. In de Ronde van Nederland mag Axa bijvoorbeeld ook meedoen.
Van die Sanchez heb ik ook nog nooit gehoord, maar Contador is inderdaad een heel groot talent...volgens mij vooral met klimmen, maar dat weet ik niet zekerquote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:21 schreef Leatherface het volgende:
Van die eerste 2 heb ik nog nooit gehoord.
Nieuwe talenten?
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Sanchez is mij ook compleet onbekend (neo prof geloof ik)
quote:Volgens de verzorger van Liberty Seguros moeten we die Luis Leon Sanchez Gil maar eens in de gaten blijven houden. ,,Een tweede Indurain.'' Als neoprof van twintig klopte de Murciaan vorig seizoen Iban Mayo in de Clasica Alcobendas, pakte hij een rit in Asturië en de zilveren medaille op het Spaans kampioenschap tijdrijden. ,,Ik kende hem wel'', sakkerde onze Vansummeren (23). ,,In Burgos reed hij Van Goolen los uit het wiel, met een peloton tegen 65 per uur achter zich aan. Ik wist dus dat ik geen doetje mee had.''
Oh , is dat DIE Sanchez die vorig jaar daar Mayo klopte. (het halve spaanse peleton heet nu eenmaal Sanchez, dus je zou het al snel niet meer wetenquote:
Veenendaal-Veenendaal doen ze zeker mee, Ronde van Nederland niet want AXA is een TT3 (nu CT ploeg) en die mogen niet meedoen in de UCI koersen van voorheen die 2.1 of hoger genoteerd waren. TT3 ploegen mogen alleen uitkomen in 1.3, 1.5. 2.3, 2,5 en Nationale koersen. en somsmet uitzondering in 2.2 koersen. Dat zijn gewoon de regels.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
AXA heeft in het verleden meegedaan aan de Ronde van Nederland. Veenendaal-Veenendaal heb ik ze ook weleens mee zien doen. Niets mis mee.
Contador is een talent en liet al grote dingen zien in voorgaande 2 seizoenen. Afgelopen seizoen was die Contador zelfs bijna dood na een val in de Castilla Y Leon (meen ik). Hij brak daarbij best veel, was een tijdje in coma en vreesde voor zijn leven. D artsen gaven hem pas begin November groen licht om weer te fietsen en goed 2 mdn later wint hij de 5e rit in de Tour Down Under.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Contador is 22 en werd vorig jaar 5de in de proloog van Parijs-Nice , 5de in de Catalaanse wielerweek en 11de in de Ronde van Aragon.
Sanchez is mij ook compleet onbekend (neo prof geloof ik)
niet te verwarren met Mayo zijn ploegmaat Samuel Sanchezquote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Oh , is dat DIE Sanchez die vorig jaar daar Mayo klopte. (het halve spaanse peleton heet nu eenmaal Sanchez, dus je zou het al snel niet meer weten)
idd, jammer dat het nog even duurt...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:48 schreef Herdenking het volgende:
Begin weer zin te krijgen in de voorjaarsklassiekers.
Valt toch wel mee...een maandje is zo omquote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
idd, jammer dat het nog even duurt...
Het is wat met die Spaanse namen héquote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet te verwarren met Mayo zijn ploegmaat Samuel Sanchez![]()
Hij rijdt er met geluk maar 3 die meetellen voor de ProTour, hij stopt toch na Parijs-Roubaixquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo... Tafi. Ik vraag me af of die in de klassiekers nog op topniveau (of toch enigszins acceptabel niveau) terugkeert.
Ik zie 'm samen met Dierckxsens de piste opdraaien in Roubaix, ik zie het zo voor me.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:31 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hij rijdt er met geluk maar 3 die meetellen voor de ProTour, hij stopt toch na Parijs-Roubaix
Heb het gewoon van cyclingnews.com . Had er nooit op gelet.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:25 schreef Bartoli het volgende:
Trouwens Placebeau als je goed kijkt klopt dat bij Chocolade Jacques T-Interim al niet voor Qatar. Van Hyfte is toch gestopt, maar goed dat staat idd fout op Velo-Club of waar je het ook van hebt.
De rest klopt wel op Olaf Pollack na, die gaat volgens mij niet van start.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
Heb het gewoon van cyclingnews.com . Had er nooit op gelet.
Vraag me trouwens af of de rest van de lijst wel helemaal klopt. Nu, Ik ben vooral benieuwd naar het duel Boonen- McEwen
quote:Addy Engels heeft een contract voor
één seizoen getekend bij Quick Step.De
27-jarige renner werd opgeleid bij Rabo
en stapte een jaar geleden over naar de
BankgiroLoterij-ploeg.Die formatie werd
onlangs opgeheven.
Engels wordt bij Quick Step de vierde
Nederlander,na Servais Knaven,Marc Lotz
en Bram Tankink.
de etappe was welgeteld 107 kmquote:WIELRENNEN Ronde v. Langkawi 2.BC
BELOKI BEGINT SLECHT AAN HET SEIZOEN
In Maleisië heeft de Australische spur-
ter Graeme Brown de eerste etappe van
de Ronde van Langkawi gewonnen. Brown,
olympisch kampioen ploegenachtervolging
en ploegkoers, won de massaspurt.
De Belgen speelden geen rol van beteke-
nis, al werd James Vanlandschoot wel
achtste. Een bont allegaartje trouwens,
daar in Maleisië. Een Iraniër werd 9e,
een Japanner 11e en een Indiër 12e.
Zij konden het tempo blijkbaar aan en
dat geldt niet voor Joseba Beloki. De
Spaanse Tourhoop begon zwak aan zijn
seizoen. Hij bereikte de finish 4'47"
later dan ritwinnaar Brown.
veel valpartijen onderweg waaronder er al 2 in laatste 5 km. Maar Beloki reed goeie eerste deel van de etappe en dat die dan op 4.38 eindigt is maar bijzaak. In de Giro moet die er staan niet nu. Komop de pers meent meteen weer dat het slecht is wat die doetquote:
Belgiëquote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:28 schreef PAA-053 het volgende:
Leuk nieuws. Die serie is trouwens ook wel grappig, geen top tv natuurlijk, maar wel vermakelijk. En dat met 8 februari, is dat in Belgie of ook in NL?
naja goeie gozer, het is en blijft een planckaert. Te hoog glamourgehalte. Ow ja zei dat zijn wederhelft wel 18 was kan ook 19 of 20 zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Francesco! Goeie gozer
Dit lijkt me overigens wel in een vlaag van verstandsverbijstering.
eind februari pasquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:23 schreef Calorimeter het volgende:
Wanneer beginnen de leuke wedstrijden?
Omloop het Volk is toch vaak 1 van de eersten?
behalve als er sneeuw ligtquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:23 schreef Calorimeter het volgende:
Wanneer beginnen de leuke wedstrijden?
Omloop het Volk is toch vaak 1 van de eersten?
je wil niet eens weten op welke manierquote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Nicki Sörensen heeft de openingswedstrijd van dit seizoen in Europa de GP d'Ouverture La Marseillaise gewonnen
Ja wat koop je ervoor als je door de jury wint. Maar ja het gebeurd dus ook in Frankrijk en niet alleen in Nederlandquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:05 schreef PAA-053 het volgende:
Tsja, gebeurd wel vake, is zoooo dom en klote....
Maargoed, wel een mooi begin voor CSC, 1e wedstrijd van het seizoen in Europa en meteen gewonnen!
Francisco "doped" Perez idd. Mag na zijn schorsing weer koersen en nog steeds bij Milaneza.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:02 schreef PAA-053 het volgende:
Het gebeurde vorig jaar of 2 jaar geleden ook met iemand van Maia-Milaneza in de Ronbde van Zwitserland, die is toen alsnog uitgeroepen tot jurywinnaar, samen met Dufaux dacht ik die toen als eerste "echt" over de finish kwam....
Ik dacht dat het Perez was...aardige klimmer iig....
Tweede rit ook voor Boonen. Fijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:11 schreef Bartoli het volgende:
Vandaag won O'Neill de 4e rit in Langkawi waar Fukushima leider blijft. En in Qatar won Boonen de 1e rit.
Ik vind het knapper van Maarten Tjallingiiquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:57 schreef PAA-053 het volgende:
Nou fijn
Jammer dat max niet meesprint :S
Wel knap trouwens van die Marco Bos, staat mooi 4e dacht ik int klassement en werd gisteren dacht ik 8e!
Die Boonen is ook het hele jaar sterk... Denk dat Max probeert te pieken en zijn wedstrijden al uitgekozen heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:06 schreef PAA-053 het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij goed zou moeten zijn, ik vind het alleen jammer dat hij niet meesprint, Boonen zijn prijzen zijn ook in Maart/April, maar die doet nu ook al zijn best!
Ik geef Calorimeter wel deels gelijk.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:44 schreef Calorimeter het volgende:
[..]
Die Boonen is ook het hele jaar sterk... Denk dat Max probeert te pieken en zijn wedstrijden al uitgekozen heeft.
Ja, dat weet ik denk ik wel zeker! Maar vorig jaar won hij vroeg int seizoen ook al wat toch, het had me gewoon zo mooi geleken als hij dat dit jaar weer kon doen, maargoed. Ik begreep ook wel dat het veel mooier is als hij straks 1 of 2 hele mooie wedstrijden wint natuurlijk....quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:44 schreef Calorimeter het volgende:
[..]
Die Boonen is ook het hele jaar sterk... Denk dat Max probeert te pieken en zijn wedstrijden al uitgekozen heeft.
Even offtopic maar leuke column heb je geschreven op de FrontPage. Ik reageer even hier omdat het op mijn stageplaats niet mogelijk is te reageren op de FP. Zeer jammer voor Museeuw dat hij zijn carriere moet afsluiten op zo'n manier.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tja , 2 jaar terug zagen we in hem even nog een vleugje hoop voor iemand die Lance van zijn 6de tour zou kunnen houden ...
Dochter Planckaert blijkt zwanger te zijn. Op de rijpe leeftijd van 16.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:13 schreef Bartoli het volgende:
FRANCESCO IN SPANJE GETROUWD MET MAGALI
Wielrenner Francesco Planckaert (22) is
al een tijdje getrouwd met zijn vriend-
in Magali (als ze al 18 is is het veel).
Het huwelijk vond plaats op een strand
in Spanje en komt uitgebreid aan bod
in de derde televisiereeks over het gezin
van Eddy Planckaert.
"Ik heb mijn aanzoek in een opwelling
gedaan", zegt Franscesco in de RUG-
kranten. "Hij had altijd gezegd dat hij
geen voorstander was van trouwen, en
opeens stond hij daar", vervolgt Magali
Vanaf dinsdag 8 februari zullen "De
Planckaerts" opnieuw op televisie
verschijnen. Het aantal nieuwe afleve-
ringen hangt af van de verhaalsto
wss wel want seizoen 3 of 4 komt er toch weer aan bij jullie toch.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dochter Planckaert blijkt zwanger te zijn. Op de rijpe leeftijd van 16.
Je zou nog beginnen denken dat ze 't voor de kijkcijfers heeft gedaan.
Leukste koers vond ik nog de 8e etappe in Langkawi vandaag. Met finish boven op Genting Highlands. Ryan Cox van Barloworld won de etappe voor José Rujano. De 2 topfavorieten lieten het dus niet afweten. Was een machtige beklimming. Was live te volgen vanmorgen via de stream op hun site. Cox is ook leider met nog 2 etappes te gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:43 schreef Sebastiaan2003 het volgende:
McEwen wint laatste etappe Qatar, Michaelsen wint het klassement! Zo pakt Robbie toch ook zijn ritje nog mee
Het is Il Re-Leone dus ook niet Reyquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:52 schreef PAA-053 het volgende:
Volgens mij is het rey....
Vandaag won Brown weer eens in Qatar....verrasend zeg
De 4e etappe voor hem in deze ronde.
Wel allemaal vrij belachelijk als je 't mij vraagt. Ofwel denk je dat je privé bezig bent en typ je gewoon waarover het gaat. Of anders denk je dat er mogelijk iemand meeluistert en gebruik je géén code die door de doorsnee kleuter kan ontcijferd worden.quote:Woensdag 2 juli 2003
Museeuw contacteert Landuyt : ,,Een wespennest, kun je eens uitrekenen. Ik vertrek woensdag op stage. Ik heb zelf geen zicht op die wesp. Ik heb geen controle tot 28/7.''
Landuyt antwoordt : ,,Nu zou ik 80-100 wespen nemen en bij vertrek op stage min. 40 en max. 60 wespen. Dan volledig clean vanaf 19/7. Het moet wel in de binnenband. Wasmachine testen.'' Museeuw : ,,Bedankt.'' Landuyt: ,,Indien al 49-50, bel dan eerst.'' Museeuw : ,,Onderhuids of in de neus?'' Landuyt: ,,Altijd in de ader met wesp. Anders bingo. Dus zeker in de ader.''
Zondag 27 juli
Museeuw ('s morgens): ,,Ik zit er twee boven.'' Landuyt : ,,Neem een snuifje zout en drinken.'' Landuyt: ,,De wasmachine rekent altijd iets hoger (1 à 2) dan echte waarde.'' Landuyt: ,,Alles in orde?'' Museeuw: ,,Nog 49.''
Maandag 28 juli
Start ronde van het Waalse Gewest. Landuyt ('s morgens): ,,Opstaan en nog wat water drinken.'' Landuyt (wat later): ,,Alles OK?'' Museeuw: ,,OK, geen controle.''
Woensdag 6 augustus
Museeuw wint dernycriterium in Deurne .
Dinsdag 12 augustus
Start ronde van Denemarken. Museeuw contacteert Landuyt: ,,Ik ben gisteren aangekomen. Controle gehad van WADA. Vanaf donderdagmiddag 42. Dus geen probleem.''
Donderdag 14 augustus
Museeuw wint derde rit in ronde van Denemarken, na een ontsnapping van 110 km met twee medevluchters. ,,Dit is een grote overwinning. Het maakt al mijn werk en al mijn inspanningen van de laatste maanden goed'', zegt Museeuw in de media. Voor Museeuw is het de tweede overwinning na zijn winst in de Omloop Het Volk (maart 2003).
Dinsdag 19 tot zaterdag 23 augustus
Museeuw neemt deel aan de Ronde van Nederland. Hij speelt geen opvallende rol. In de laatste etappe eindigt hij tiende.
Zaterdag 23 augustus
Landuyt contacteert Museeuw: ,,Nu maximum 2000 doen. Je mag eventueel tot 4 gaan. Dat is het maximum. Het moet wel onmiddellijk gebeuren.'' Museeuw : ,,Ik doe het eerste.'' Landuyt: ,,Bedoel je 2000?'' Museeuw: ,, ja.'' Landuyt: ,,Je kunt 2000 zetten zonder problemen.'' Museeuw: ,,Dat doe ik.''
SMS verkeer is tegenwoordig ook vrij makkelijk te onderscheppen geloof ik. Maar als je het mij vraagt moet er ergens in die kring rond museeuw een iemand zitten die de boel verraden heeft. Anders is het bijna niet te bewijzen toch.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ziehier de SMS-boodschapjes die Johan Museeuw stuurde aan (en kreeg van) zijn "veearts".
[..]
Wel allemaal vrij belachelijk als je 't mij vraagt. Ofwel denk je dat je privé bezig bent en typ je gewoon waarover het gaat. Of anders denk je dat er mogelijk iemand meeluistert en gebruik je géén code die door de doorsnee kleuter kan ontcijferd worden.
Serieus? Ik vind het nogal pijnlijk doorzichtig.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:06 schreef Bartoli het volgende:
en ja het is idd vaktaal en is niet te onderscheppen voor kleuters. Maar als je eenmaal hangt kom je dat aan het uitleggen en dan is het ook voor de rest makkelijker te begrijpen.
Nou ja, jammer.... ik kan er geen medelijden mee hebben. Vooral omdat de man de laatste jaren nogal vol was van zichzelf. En dat soort mensen zie ik graag op de bek gaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:56 schreef PAA-053 het volgende:
Lekker zaakje daar weer, dit stink iig wel, of het nou klopt of niet....dit is soweiso heel verdacht! Ontzettend jammer dat een bijna-mythe als Johan Musseeuw, een geweldig renner, nu zo in het nieuws komt en (evt.) dit nodig had!
Naja Wesp dat dat staat voor Aranesp zou je voor dat je het wist niet geweten hebben. Achteraf klinkt het allemaal vrij logisch. Althans zo concludeer ik dat.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind het nogal pijnlijk doorzichtig.
[..]
Nou ja, jammer.... ik kan er geen medelijden mee hebben. Vooral omdat de man de laatste jaren nogal vol was van zichzelf. En dat soort mensen zie ik graag op de bek gaan.
dat was in de Trofeo Luis Puigquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:08 schreef PAA-053 het volgende:
Go Freire, die Trofeo Mallorca is de seizoensopening voor Rabobank dacht ik, hopelijk net zo'n mooi succes als vorig jaar, toen Freire een heuse solo bekroonde met de overwinning!
quote:Op zondag 6 februari 2005 10:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het hele Belgische wielrennen staat overigens stijf van de doping. Niet voor niets wordt de ene na de andere Belg gepakt voor dopinggebruik.
In België is het toch allemaal net even wat erger.quote:
Ik dacht het niet.quote:Op zondag 6 februari 2005 11:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In België is het toch allemaal net even wat erger.
Waarom?quote:Op zondag 6 februari 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand die doping gebruikt moet gewoon flink opgejaagd worden en aangepakt worden. Mooi voorbeeld voor andere wielrenners om van die rommel af te blijven en de gevolgen van doping eens onder ogen te zien. Niets mis mee.
Ben het met SaintofKillers eens. De Belgen doen er tenminste wat aan om het tegen te gaa. Of het de juiste manier is lijkt me niet maar het is wel effectief, en daar gaat het om, Vandaar dat ook Meirhaeghe, die triathleet, museeuw en hoop andere tegen de lamp gelopen. Hulde voor de Vlaamse overheidquote:Op zondag 6 februari 2005 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht het niet.
In Belgie is het wel een nationale sport om, van zodra er iemand iets bereikt, die zo snel mogelijk terug van z'n voetstuk te zien donderen. Er zijn weinig landen waar men met zo veel overtuiging de eigen atleten opjaagt, terwijl men in andere landen gewoon veel lakser is.
Toen even terug een tennisster werd "betrapt" in Charleroi waren er waarschijnlijk veel mensen teleurgesteld dat het om een Russische ging en niet Henin.
Netjes, al is het maar het openingscriterium op Mallorca.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:20 schreef Bartoli het volgende:
Trofeo Mallorca:
1. Oscar Freire (Rabobank)
2. Isaac Gálvez (Illes Balears) m.t.
3. Vicente Reynés (Illes Balears) m.t.
4. Dimitri de Fauw (Quick Step) m.t.
5. Erik Zabel (T Mobile) m.t.
6. Unai Elorriaga (Sel.Española) m.t.
1e koers van Freire en meteen raak
In de tour niet nee, maar in de Giro won Petacchi wel 9 ritten. En dan is je seizoen wel geslaagd, ongeacht wat je verder wint. (In de tour had ik wel meer van hem verwacht, dat wel. En dat was wel een teleurstelling, maar ik denk dat iedere renner die 9 ritten haalt in welke grote ronde ook, sowieso tevreden mag zijn over zijn seizoen).quote:Op zondag 6 februari 2005 18:13 schreef PAA-053 het volgende:
Ach, dat hangt er natuurlijk van af of ze het lang volhouden he....vorig was Petacchi ook veelbelovend, maar in de Tour deed hij nauwelijks iets goed, McEwen hebben we aan het eind niet meer gezien....
Uiteraard, maar wanneer hij geconfronteerd wordt met de volledige sprinters-wereldtop, zakt hij toch iets te vaak door het ijs om de absolute nummer één te zijn. Hij is één van de vijf of zes toppers, hij staat er niet boven. Vind ik dan.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de tour niet nee, maar in de Giro won Petacchi wel 9 ritten. En dan is je seizoen wel geslaagd, ongeacht wat je verder wint. (In de tour had ik wel meer van hem verwacht, dat wel. En dat was wel een teleurstelling, maar ik denk dat iedere renner die 9 ritten haalt in welke grote ronde ook, sowieso tevreden mag zijn over zijn seizoen).
Bwah, dat was misschien dit jaar (2004) zo , maar vorig jaar reed hij in de toursprints toch ook iedereen naar huis hé ...quote:Op zondag 6 februari 2005 20:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wanneer hij geconfronteerd wordt met de volledige sprinters-wereldtop, zakt hij toch iets te vaak door het ijs om de absolute nummer één te zijn. Hij is één van de vijf of zes toppers, hij staat er niet boven. Vind ik dan.
Precies, Petacchi is op moment gewoon de beste sprinter van de wereld. Mcewen en Co komen er nog altijd achter. Kijk of Petacchi intrensiek de snelste is valt te betwijfelen maar dat die zoveel wint komt gewoon omdat er een ploeg om hem heen gebouwd is wat de rest niet zo heeft.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah, dat was misschien dit jaar (2004) zo , maar vorig jaar reed hij in de toursprints toch ook iedereen naar huis hé ...
ja je hebt nog een paar maanden de tijd. Moet je het wel gestaagd opbouwen.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:39 schreef Jeroen_M het volgende:
Is het mogeljik om de amateurversie van de Amstel Gold Race te rijden, voor amateurs met een nog op te bouwen conditie, met als kleinste versnelling 42x24?
*meldt*quote:Op maandag 7 februari 2005 20:59 schreef PAA-053 het volgende:
Gaan hier ook mensen de RVV amateur versie rijden eigenlijk? Ik wel, voor het eerst de lange versie, van de AGR al twee keer een kortere versie gedaan....
Iemand ervaring met de RVV toerversie?
Heb je hier nog tips voor? Bijvoorbeeld elke week 100km buiten, en 3x 50km op hometrainer en dan de laatste weken nog een paar keer een 200+ rijden?quote:Op maandag 7 februari 2005 20:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja je hebt nog een paar maanden de tijd. Moet je het wel gestaagd opbouwen.
Het kan wel, maar dat lijkt me best veel eigenlijk. Maar je moet zelf weten. Volgens mij is in begin elke week rond de 100 km wel genoeg. Heb je die 3x hometrainer niet eens voor nodig. En laatste weken wat 200 km + zou ik verdelen. En niet 4 weken van te voren 2x in de week 200+ rijden ofzo.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:40 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Heb je hier nog tips voor? Bijvoorbeeld elke week 100km buiten, en 3x 50km op hometrainer en dan de laatste weken nog een paar keer een 200+ rijden?
Is traplopen qua spieren trainen vergelijkbaar met klimmen op de fiets?quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:35 schreef Bartoli het volgende:
Paul Crake (Corratec-Graz-Cyl)
Ofwel een interview met deze fameuze renner en Empire state Building (5x winnaar) recordhouder in 9minuten en nog wat.
Meldtquote:Op donderdag 10 februari 2005 14:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Het kan wel, maar dat lijkt me best veel eigenlijk. Maar je moet zelf weten. Volgens mij is in begin elke week rond de 100 km wel genoeg. Heb je die 3x hometrainer niet eens voor nodig. En laatste weken wat 200 km + zou ik verdelen. En niet 4 weken van te voren 2x in de week 200+ rijden ofzo.
Denk dat Ultra_Ivo je daar beter bij kan helpen.
Ik ga met een aantal anderen, dus dat komt wel goed....maar 't is sowieso natuurlij kwel handig om in een groepje te zitten met ongeveer 15 mensen, dat gem. zo'n 35 rijdt, hou ik namelijk goed bij denk ik.....zolang het vlak blijft natuurlijkquote:Op dinsdag 8 februari 2005 04:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
*meldt*
2x RVV gereden, ga dit jaar weer. Eerste 150 km is niet zo boeiend, zorg ervoor dat je in een groepje zit dat wat doorrijdt, dan gaat het een stuk makkelijker.
Dan mag je blij zijn dat de afdaling van de Kasselberg er niet inzit. Ik heb meer van die Salvodelli-neigingen. Dat gecombineerd met een soepel frame met veel naloop, en ik reed bij een brevetje uit Oostende al eens het peloton op minuten, alleen al in de afdaling van de Kasselberg.quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:32 schreef PAA-053 het volgende:
En al die klimmetjes vind ik niet echt een probleem, de afdalingen heb ik altijd meer problemen mee......ben echt een mietje in dat soort dingen, durf helemaal niets...maarja, ik verkeer in goed gezelschap (Herman Vanspringel, Gianni Bugno, met zijn Mozartmuziek, moet ik ook eens proberen)... Dat kost me altijd veel tijd, maar gelukkig heb je die volgens mij minder dan in de AGR toch??
Daar ben ik idd wel blij mee jaquote:Op donderdag 10 februari 2005 22:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan mag je blij zijn dat de afdaling van de Kasselberg er niet inzit. Ik heb meer van die Salvodelli-neigingen. Dat gecombineerd met een soepel frame met veel naloop, en ik reed bij een brevetje uit Oostende al eens het peloton op minuten, alleen al in de afdaling van de Kasselberg.
omhoog was ik op minuten gereden
De steile (west)kant bedoel je? Ik ben de oostkant wel eens afgedaald, die is al best geschikt voor mensen met Savoldellineigingen als ik.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wie Savoldelli neigingen heeft moet eens de downhill afdaling van de Mortirolo in Italie gaan doen ...
DAT is pas gek ...
Ik bedoel de steile niet volledig geasfalteerde kant inderdaad. Misschien dat hij ondertussen ook al geasfalteerd is, maar een kleine 10 jaar terug moest je die nog met de MTB afdalen omdat hij nog geen volledige asfaltlaag had. Dan snap je wel wat Savoldelli neigingen zijn hoor ...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De steile (west)kant bedoel je? Ik ben de oostkant wel eens afgedaald, die is al best geschikt voor mensen met Savoldellineigingen als ik.
Dalen.
Ik heb ook eens in Italië een afdaling gedaan die waarschijnlijk wel net zo steil was, tot 20%. Korte rechte stukken, maar het was al bijna niet meer aan te remmen (eenbaansweg met haarspeldbochten). Eigenlijk is zo steil niet meer echt leuk, want dan moet je de hele tijd remmen, en daar houd ik niet zo van).
Ik hoop het niet, ik kan daar niet echt om lachenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik weet niet of ze er dit jaar de Kemmel instoppen. Dat is ook een leuke afdalling. Gewoon staan, zadelpunt tussen je benen en je fiets volle bak naar beneden laten stuiteren. Gegarandeerd dat je hele pelotons inhaalt
De afdaling van de Aj-Petri naar Jalta is ook een leuke. Hobbelig asfalt, van ver boven de 1000m in een keer naar zeeniveau. En dat met zat haarspeldbochten.
De tassen op zich zijn prima te doen. De drager hangt alleen te laag. Is trouwens gesneuveld in Siberië afgelopen zomer. Ik ga een nieuwe halen van Old Man Mountain, die brengt de tassen een paar centimeter hoger.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:58 schreef knep het volgende:
Voortassen zijn inderdaad niks, ben aan het denken om zo'n kar achter m'n ATB te hangen.
Je parkeert de kar ergens in het hooggebergte, de dag erna even een rondje over een aantal cols en daarna weer verder.
Armstrong rijdt in P-N om te winnen. En het team wat meekomt wordt je ook niet vrolijk van.quote:Op maandag 14 februari 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mart Smeets maakte net gewoon de 'Kersseboom' grap.
Armstrong zal rijden in de wedstrijd Parijs tegen Nice. Niet best.
Dat zou ik nu ook weer niet zeggen , teams als T-Mobile , Lampre , en Isles Baleares zullen daar toch ook met een serieuse selectie aan de start komen hoor ...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 18:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan is de concurrentie uit eigen huis zowat zwaarder dan de concurrentie uit andere teams
Cool, ik wil 'n niet aan de top zien stoppen, ik wil 'm zien verliezen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:31 schreef Bartoli het volgende:
uh Joost Lampre komt niet met Cunego hoor. Hooguit met Simoni.
Maar goed de Yank is er uit hij gaat toch de Tour rijden![]()
nee je ziet het goed. Die rijdt hij (nog) niet. Wie weet veranderd dat nog maar dat denk ik nietquote:Op woensdag 16 februari 2005 10:37 schreef komrad het volgende:
hij rijdt dus geen LBL en Amstel gold race, of vergis ik me??
quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Cool, ik wil 'n niet aan de top zien stoppen, ik wil 'm zien verliezen.![]()
ja Boogerd rijd weer veelquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:14 schreef komrad het volgende:
Ja maar die ploeg voor parijs nice van discovery is wel aardig ziek zeg
Weet iemand het programma van de rabo's al?
Eens!quote:Op zondag 6 februari 2005 20:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteraard, maar wanneer hij geconfronteerd wordt met de volledige sprinters-wereldtop, zakt hij toch iets te vaak door het ijs om de absolute nummer één te zijn. Hij is één van de vijf of zes toppers, hij staat er niet boven. Vind ik dan.
Ik bedoelde daarom niet eens de Tour. Hij heeft al 2 keer de kans gekregen om een Wereldbekerwedstrijd te winnen (Parijs-Tours en Milaan-San Remo), twee keer verliep alles ideaal, twee keer liet hij het afweten.quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je echt een grote sprinter wilt zijn dan moet je ook in de Tour wat ritten pakken.
Hij heeft al 4 ritten in de Tour gewonnen hoor. En hij is 4e geworden in MSR en 2e in PT waar die het door een fout van hemzelf laat liggen. Maar hij kan nog aantal jaren mee en kan zeker zo'n wedstrijden winnen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 23:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarom niet eens de Tour. Hij heeft al 2 keer de kans gekregen om een Wereldbekerwedstrijd te winnen (Parijs-Tours en Milaan-San Remo), twee keer verliep alles ideaal, twee keer liet hij het afweten.
Is dat ter verdediging of bevestiging?quote:Op woensdag 16 februari 2005 23:44 schreef Bartoli het volgende:
hij is 4e geworden in MSR en 2e in PT
]quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:47 schreef du_ke het volgende:
Voor hem is volgens mij vooral de Giro belangrijk. De rest is bijzaak.
Je quote niet het hele stuk Arceequote:Op woensdag 16 februari 2005 23:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dat ter verdediging of bevestiging?
pff idd, best een redelijk teamquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:14 schreef komrad het volgende:
Ja maar die ploeg voor parijs nice van discovery is wel aardig ziek zeg
Een beetje slap van Lance.quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:43 schreef mitt het volgende:
Jammer van Lance..
hoop niet dat hij zijn eigen glazen ingooit.
Okee, fair enough.quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:23 schreef Bartoli het volgende:
Je quote niet het hele stuk Arcee, ik zei dat het door een eigen fout van hem in Parijs-Tours kwam.
Inderdaad. Maar denk dat Lance na dit jaar stopt, en hij moest van Discovery nog een keer de Tour rijden dus daarom staat ie dit jaar weer aan de start.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een beetje slap van Lance.
Hij vind die klassiekers toch zo geweldig en wilde die zo graag rijden? Dan vind ik het vreemd dat hij zich zo makkelijk door zijn sponsors laat afpoeieren. Je zou zeggen dat hij als 6 - voudig tourwinnaar wel wat meer in melk te brokkelen zou hebben.
dat zal wel meevallen. LBL en de Goldrace heeft hij ook altijd volle bak gereden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:11 schreef Zwansen het volgende:
Lance rijdt dus ook de RvV als voorbereiding op de Tour, als ie maar niet op zijn gemak gaat fietsen en als 57e op 23 minuut 18 binnenkomt...
Precies, na 270 kilometer staan de echte sprinters op.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:49 schreef Leatherface het volgende:
Ow, en dat die 2 keer een klassieker net niet won.... Sprinten na 270 kilometer is anders dan na 140 kilometer.
Ik ben bang dat ie volgend jaar niet meer fietst...quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zal wel meevallen. LBL en de Goldrace heeft hij ook altijd volle bak gereden.
k vind t ook zwak, maar ik zie na de tour wel een mooie tijd om een aanval op het uurrecord te gaan doen en anders doet hij volgend jaar de leuke voorjaarsklassiekers en het WK, dat is dit jaar toch nix voor Lance.
Nee juist niet, dan staan de rappe renners op die een groot uithoudingsvermogen hebben, die normaal in de kortere koersen vaak net iets te kort komen qua pure snelheid.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, na 270 kilometer staan de echte sprinters op.
Na 270 km heeft JPVP ook volgens mij nog nooit gewonnen. Dat is alleen Zabel, Cipo en Freire geluktquote:Op donderdag 17 februari 2005 22:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, na 270 kilometer staan de echte sprinters op.
Ik vind 'm wel een sprinter hoor, maar hij brengt me gewoon niet in vervoering zoals sommige andere topsprinters wel.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:14 schreef Bartoli het volgende:
Maar genoeg gezeurt over die sprinters want dat is toch een eindelose discussie. 90& vind Petacchi wel een sprinter, een echte sprinter en 10% waaronder Arcee niet dus ja so beat it![]()
Ik vind dat Petacchi wel een zekere uitstraling heeft. Alleen heeft hij, in tegenstelling tot Cipo, een zero-bullshit-factor.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Petacchi is gewoon een versie van de grote Cipo maar met de uitstraling van een zak patatten , zo simpel is het ...
da's gunstig voor Freire voor t WK dit jaarquote:Op donderdag 17 februari 2005 22:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee juist niet, dan staan de rappe renners op die een groot uithoudingsvermogen hebben, die normaal in de kortere koersen vaak net iets te kort komen qua pure snelheid.
Een Freire zou niet van een Pettachi winnen in een koers van 150 km maar andersom zou Pettachi niet van Freire winnen in een koers van 250 km... Om te bepalen wie de beste sprinter is, is de pure snelheid meer van belang dan uithoudingsvermogen...
Precies Cipo is een echte playboy een macho en gedraagt zich zo ook. Petacchi is ook wel een type van een playboy en kan ook wel de macho uithangen maar doet dat alleen niet. Dat is het grote verschil. Daarom komt die idd ook als een zak patat over soms. Maar dat flamboyante zoals Cipo heeft , heeft een Petacchi ook komt alleen niet tot uiting.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind dat Petacchi wel een zekere uitstraling heeft. Alleen heeft hij, in tegenstelling tot Cipo, een zero-bullshit-factor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |