Maar vergt wel meer van je uithoudingsvermogen denk ik...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:21 schreef Ambrosius het volgende:
Het volhouden van de Armstrong-manier is wel een stuk lastiger, als je dat kunt houd je uiteindelijk wel meer krachten over, omdat een lichter verzet simpelweg minder kracht kost dan een zwaar.
Dat wel, maar dat kun je natuurlijk trainen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar vergt wel meer van je uithoudingsvermogen denk ik...
neenee, de voorstelling van de Giro gebeurt gewoon twee dagen later, nu zaterdag dus. Geen groot nieuws dus, gewoon een tvp'tje.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:45 schreef The_Hives het volgende:
De Giro begint dus 2 dagen later vanwege de commercie.
dan is mn steenkolen Frans dus toch niet zo goedquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:15 schreef placebeau het volgende:
[..]
neenee, de voorstelling van de Giro gebeurt gewoon twee dagen later, nu zaterdag dus.
Voor een ongetrainde komt het er toch op neer dat hij/zij zo licht mogelijk moet trappen om echt steile bergen te bedwingen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:14 schreef Zwansen het volgende:
Wat raden jullie aan, tijdens het trainen op een licht verzet mijn uithoudingsvermogen trainen of een iets zwaarder verzet om meer kracht te krijgen.... Ik denk dat het voor een ongetraind iemand als mij makkelijker is om a la Armstrong naar boven te fietsen dan als een Ullrich.
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Voor een ongetrainde komt het er toch op neer dat hij/zij zo licht mogelijk moet trappen om echt steile bergen te bedwingen.
Als je als ongetrainde wilt gaan toeren dan is constant met een zwaar verzet rijden toch niet vol te houden. Ik zou gaan voor een licht verzet (souplesse). Een licht verzet moet je ook niet overdrijven natuurlijk. Zoals Armstrong het doet is het voor heel weinig coureurs weggelegd.
Ja, hoewel je andere spieren gebruikt is het erg goed voor je uithoudingsvermogen. Het is sowieso wel fijn als je al over een goed uithoudingsvermogen beschikt voor je met echte fietstrainingen begint.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...
ik zou aanraden op souplesse de rijden (de armstrong manier) en niet op de macht (der jan manier). Souplesse is namelijk voor een berg als Alpe D'Huez makkelijker dan op de macht.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:21 schreef Ambrosius het volgende:
Het volhouden van de Armstrong-manier is wel een stuk lastiger, als je dat kunt houd je uiteindelijk wel meer krachten over, omdat een lichter verzet simpelweg minder kracht kost dan een zwaar.
Hardlopen is zeker een goeie manier. Ik las vandaag een column van Landbouwkrediet renner James Vanlandschoot die in de aanloop op het nieuwe seizoen, voordat die met de trainingen op de weg begon, zo tussen de 80 en 100 km per week hardloopte.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...
Ok, alleen ik begin in principe bij het begin... Na een paar minuten hardlopen begin ik mijn benen al te voelen... Dus die 80 tot 100 per week zal nog wel ff duren voor ik dat red.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hardlopen is zeker een goeie manier. Ik las vandaag een column van Landbouwkrediet renner James Vanlandschoot die in de aanloop op het nieuwe seizoen, voordat die met de trainingen op de weg begon, zo tussen de 80 en 100 km per week hardloopte.
Ja ok dat snap ik dat je bij het begin begint. Maar het was om aan te geven dat het niet slecht is voor "fietsers".quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ok, alleen ik begin in principe bij het begin... Na een paar minuten hardlopen begin ik mijn benen al te voelen... Dus die 80 tot 100 per week zal nog wel ff duren voor ik dat red.
Ben gister begonnen met het hardlopen, en dan een soort intervaltraining. 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen en dat 4x opeenvolgend.
ik heb bij mijn inschrijving een trainingsschema voor op de fiets gekregen als voorbereiding op de Alp en die training duurt 10 week. Die begint in week 9 dus heb ik nu nog een 2 maand om me daarop voor te bereiden... De eerstkomende maand ga ik iig 2 keer per week op die intervalmanier hardlopen, misschien steeds iets langer. Elke keer gevolgd door een dag rust. Ook wat fietsen erbij en dan moet het goed komen hoop ik. Iedereen trouwens bedankt voor zijn reacties.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:38 schreef Bartoli het volgende:
Dus nooit te ver gaan en de boel forceren want dat kun je de reis naar Alpe in Mei annuleren.
Ik ben Alpe opgereden met 39x28quote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zweer bij een licht verzet. Eind jaren negentig reed ik groot tot ik last van m'n knie(ën) kreeg (onstoken gevoel in knieholte), nu rijd ik 30x25 als het steil wordt.
Een licht verzet geeft mij een veel vrijer gevoel op de fiets. Je ziet wel af maar hoeft niet voortdurend op je maximum te rijden, behalve bij zo'n 9% of meer. Daaronder kun je spelen met je tempo, bijvoorbeeld versnellen bij een klein steil stukje. Moet je wel een beetje in vorm zijn natuurlijk.![]()
Ik ooit de Tourmalet met 39x23. Tegenwoordig rijd ik stukken kleiner (30x23).quote:
Tripletje vindt ik niet fijn. Dat vind ik persoonlijk al niks meer met wielrennen zelf te maken hebben. Tripletjes horen egl bij Mountainbikes. En 39x28 was voor Alpe op die fiets wat ik toen had het kleinste verzet. Mijn pa die erbij was reed omhoog met 39x26 en vond dat al ietwat aan de zwaardere kant. Is wel al van 5/6 jaar terug.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ooit de Tourmalet met 39x23. Tegenwoordig rijd ik stukken kleiner (30x23).
Het is ook een beetje afhankelijk van hoe je het gewend bent. Ik ben gewend klein te rijden en ben in de loop der jaren nog wat kleiner gaan reden, zeker nu ik een tripletje heb (die Tourmalet met 39x23 was eigenlijk vooral zelfoverschatting. Ik ging de Pyreneën in en dacht dat het met 39x23 allemaal wel kon. Het kon ook wel, maar liep absoluut niet prettig).
Dat heet vooruitgang. Ik begrijp je wel een beetje, er wordt geen koers met mee gereden enzo, maar het is wel erg fijn om zulke lichte verzetten te kunnen schakelen. Als je het een Tourrenner van voor WOII vraagt vindt ie een fiets met 6 kransjes achter misschien wel niks meer met wielrennen te maken hebben hč.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tripletje vindt ik niet fijn. Dat vind ik persoonlijk al niks meer met wielrennen zelf te maken hebben.
daar zit wat in iddquote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat heet vooruitgang. Ik begrijp je wel een beetje, er wordt geen koers met mee gereden enzo, maar het is wel erg fijn om zulke lichte verzetten te kunnen schakelen. Als je het een Tourrenner van voor WOII vraagt vindt ie een fiets met 6 kransjes achter misschien wel niks meer met wielrennen te maken hebben hč.![]()
Ja dan wel maar het is toch egl van de absurde kant om 1000 km in één keer af te leggen. Bestaat die tocht egl nog Ivo?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Onder Parijs-Brest rijders is een triple heel normaal. Na 1000km heb je ook niet meer de macht om zelfs een klein klimmetje met een groot verzet te nemen.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja dan wel maar het is toch egl van de absurde kant om 1000 km in één keer af te leggen. Bestaat die tocht egl nog Ivo?
Toch echt spijtig dat dat mooie Saeco shirt uit het peleton verdwijntquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:13 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
nieuwe shirt van de fusie ploeg Lampre-Caffita, ofwel in dit shirt rijden Cunego & Simoni komend seizoen. Op de foto zie je Enrico Franzoi voor de start van Italiaans kamp. veldrijden van vandaag.
ligt dat nou aan mij of loopt dat shirt door naar de broek oftewel, ééngeheelquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:13 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
nieuwe shirt van de fusie ploeg Lampre-Caffita, ofwel in dit shirt rijden Cunego & Simoni komend seizoen. Op de foto zie je Enrico Franzoi voor de start van Italiaans kamp. veldrijden van vandaag.
oke, dat was me nog nooit opgevallen terwijl k t toch vaak kijkquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Een eendelig pak is bij veldrijden heel normaal
bij Baanwielrennen is dat ook normaal. Maar zoiets heb je in een ééndelig pak maar ook los. En bij tijdritten gebruiken ze zo'n pak wat aan elkaar zit ook veelquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
oke, dat was me nog nooit opgevallen terwijl k t toch vaak kijk
daar had k t oko al wel vaak gezien maar misschien omdat iedereen binnen 10 minuten onder de modder zit dat t me nooit zo was opgevallenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
bij Baanwielrennen is dat ook normaal. Maar zoiets heb je in een ééndelig pak maar ook los. En bij tijdritten gebruiken ze zo'n pak wat aan elkaar zit ook veel
Hetgene wat hij zei in een interview in December:quote:Op maandag 10 januari 2005 20:18 schreef Bartoli het volgende:
Fotos 4e dag 6daagse van Rotterdam:
http://www.cyclingfx.nl/pictures_05/pics_6days_rotterdam_05.htm
@-Angel- Cunego rijdt in 2005 al de Tour de France , maar dan wel om te "leren"
Ik denk niet dat Cunego in staat is om de Tour te winnen komend seizoen.quote:Op maandag 10 januari 2005 19:59 schreef -Angel- het volgende:
Dat wordt dan nummer 7 voor Lance.
Het wordt wachten totdat Cunego een keer de tour gaat rijden.
Cunego die bedenkt zich nog wel voordat het juli is. Vooral nadat hij door Gilberto op zijn plaats is gezetquote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Cunego in staat is om de Tour te winnen komend seizoen.
Tja. en dan zijn er natuurlijk die figuren die roepen "als ik een triple nodig heb, dan ga ik liever lopen" en die vervolgens met de Marmotte op Alpe d'Huez daad bij woord voegen, omdat ze niet meer fietsend omhoog kunnen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
daar zit wat in idd, naja nu kan ik me voorstellen als je de marmotte wil rijden en de galibier, telegraphe, croix de fer en alpe op moet dat je hem na verloop van tijd wel nodig hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |