Maar vergt wel meer van je uithoudingsvermogen denk ik...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:21 schreef Ambrosius het volgende:
Het volhouden van de Armstrong-manier is wel een stuk lastiger, als je dat kunt houd je uiteindelijk wel meer krachten over, omdat een lichter verzet simpelweg minder kracht kost dan een zwaar.
Dat wel, maar dat kun je natuurlijk trainen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar vergt wel meer van je uithoudingsvermogen denk ik...
neenee, de voorstelling van de Giro gebeurt gewoon twee dagen later, nu zaterdag dus. Geen groot nieuws dus, gewoon een tvp'tje.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:45 schreef The_Hives het volgende:
De Giro begint dus 2 dagen later vanwege de commercie.
dan is mn steenkolen Frans dus toch niet zo goedquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:15 schreef placebeau het volgende:
[..]
neenee, de voorstelling van de Giro gebeurt gewoon twee dagen later, nu zaterdag dus.
Voor een ongetrainde komt het er toch op neer dat hij/zij zo licht mogelijk moet trappen om echt steile bergen te bedwingen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:14 schreef Zwansen het volgende:
Wat raden jullie aan, tijdens het trainen op een licht verzet mijn uithoudingsvermogen trainen of een iets zwaarder verzet om meer kracht te krijgen.... Ik denk dat het voor een ongetraind iemand als mij makkelijker is om a la Armstrong naar boven te fietsen dan als een Ullrich.
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Voor een ongetrainde komt het er toch op neer dat hij/zij zo licht mogelijk moet trappen om echt steile bergen te bedwingen.
Als je als ongetrainde wilt gaan toeren dan is constant met een zwaar verzet rijden toch niet vol te houden. Ik zou gaan voor een licht verzet (souplesse). Een licht verzet moet je ook niet overdrijven natuurlijk. Zoals Armstrong het doet is het voor heel weinig coureurs weggelegd.
Ja, hoewel je andere spieren gebruikt is het erg goed voor je uithoudingsvermogen. Het is sowieso wel fijn als je al over een goed uithoudingsvermogen beschikt voor je met echte fietstrainingen begint.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...
ik zou aanraden op souplesse de rijden (de armstrong manier) en niet op de macht (der jan manier). Souplesse is namelijk voor een berg als Alpe D'Huez makkelijker dan op de macht.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:21 schreef Ambrosius het volgende:
Het volhouden van de Armstrong-manier is wel een stuk lastiger, als je dat kunt houd je uiteindelijk wel meer krachten over, omdat een lichter verzet simpelweg minder kracht kost dan een zwaar.
Hardlopen is zeker een goeie manier. Ik las vandaag een column van Landbouwkrediet renner James Vanlandschoot die in de aanloop op het nieuwe seizoen, voordat die met de trainingen op de weg begon, zo tussen de 80 en 100 km per week hardloopte.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee lijkt me ook. Ik ben trouwens vandaag eerst begonnen met hardlopen om een beetje conditie op te bouwen... Lijkt me wel een goede manier...
Ok, alleen ik begin in principe bij het begin... Na een paar minuten hardlopen begin ik mijn benen al te voelen... Dus die 80 tot 100 per week zal nog wel ff duren voor ik dat red.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hardlopen is zeker een goeie manier. Ik las vandaag een column van Landbouwkrediet renner James Vanlandschoot die in de aanloop op het nieuwe seizoen, voordat die met de trainingen op de weg begon, zo tussen de 80 en 100 km per week hardloopte.
Ja ok dat snap ik dat je bij het begin begint. Maar het was om aan te geven dat het niet slecht is voor "fietsers".quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ok, alleen ik begin in principe bij het begin... Na een paar minuten hardlopen begin ik mijn benen al te voelen... Dus die 80 tot 100 per week zal nog wel ff duren voor ik dat red.
Ben gister begonnen met het hardlopen, en dan een soort intervaltraining. 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen en dat 4x opeenvolgend.
ik heb bij mijn inschrijving een trainingsschema voor op de fiets gekregen als voorbereiding op de Alp en die training duurt 10 week. Die begint in week 9 dus heb ik nu nog een 2 maand om me daarop voor te bereiden... De eerstkomende maand ga ik iig 2 keer per week op die intervalmanier hardlopen, misschien steeds iets langer. Elke keer gevolgd door een dag rust. Ook wat fietsen erbij en dan moet het goed komen hoop ik. Iedereen trouwens bedankt voor zijn reacties.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:38 schreef Bartoli het volgende:
Dus nooit te ver gaan en de boel forceren want dat kun je de reis naar Alpe in Mei annuleren.
Ik ben Alpe opgereden met 39x28quote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zweer bij een licht verzet. Eind jaren negentig reed ik groot tot ik last van m'n knie(ën) kreeg (onstoken gevoel in knieholte), nu rijd ik 30x25 als het steil wordt.
Een licht verzet geeft mij een veel vrijer gevoel op de fiets. Je ziet wel af maar hoeft niet voortdurend op je maximum te rijden, behalve bij zo'n 9% of meer. Daaronder kun je spelen met je tempo, bijvoorbeeld versnellen bij een klein steil stukje. Moet je wel een beetje in vorm zijn natuurlijk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |