de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
450e per maand extra, voor een studentje.
Klap van de molenwiek gehad?
Hij rijdt een Panda, dus ja, daar blijft ie zowiezo onderquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:57 schreef M5 het volgende:
Het zit je wel hoog dat er auto's met veel vermogen rond rijden geloof ik. 80pk... dan blijf je er zelf net onder? Slim. De bedragen die je noemt zijn idoot hoog trouwens, dat slaat gewoon nergens op.
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
ik dacht dat jij er niet op in ging ?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:
[..]
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?![]()
trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
Ik ben het er absoluut mee eens dat de accijns op benzine en diesel flink omhoog moeten, verder zou ik dan de wegenbelasting via mijn heffing vermogensafhankelijk willen maken. Je zou het bedrag dat ik voorstelde kunnen verhogen met de helft van de normale wegenbelasting. Dat lijkt me redelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
ik ga toch ook niet op BHFH in?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik dacht dat jij er niet op in ging ?
+1quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:
[..]
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?![]()
trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
-edit-
minder rijden is er ook niet bij want dan ligt de hele 'fabriek' op zn gat.. dr zijn misschien wel 25 mensen in heel nederland die op 5 minuten lopen van hun werk wonen
En vrouwen en bejaarden moeten ook extra wegenbelasting betalenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:18 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
+1
Oh, en Duitsers die in Nederland komen rijden moeten allemaal tol betalen![]()
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
...zuinige diesel....met 79 pk en 300nm koppel.
agja sommige mensen blaten er ook maar wat op losquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:
[..]
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:
[..]
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
t mooiste is dat als ik nu geen zin meer heb in school dat ik op kan houden, een uitkering aan kan vragen en de rest van mn leven daar op kan teren zonder problemenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.
bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
helaas... droom lekker verder johquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.
Doet met denken aan StefanP's topic over naar Amerika verhuizen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.
bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
Snobisten zoals ik niet. Je dupeert mij dus wel degelijk met je ridicule spinsels.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.
ik ben student en rij een BMW2000 Tii Touring... ja een oldtimer ja net als een lelijke eend en een renault 4.... maar wat voor een, een sjieke, een zuiplap en een snelle... waarom? hobby.. mag ik die hobby niet ongestraft uitvoeren?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En een 2cv of Renault 4.
In welk jaar leef je man.
Wow respect man!quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:53 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ben student en rij een BMW2000 Tii Touring... ja een oldtimer ja net als een lelijke eend en een renault 4.... maar wat voor een, een sjieke, een zuiplap en een snelle... waarom? hobby.. mag ik die hobby niet ongestraft uitvoeren?
Sorrie, maar daar klopt geen bal van! Hoe kom je aan die wijsheid? Koppel heeft namelijk geen enkele vaste relatie met het vermogen. Hier liggen vele ander factoren aan ten grondslag (cilinderinhoud, motorbouw etc..) Verder kun je prima het vermogen, of koppel naar beneden of boven regelen zonder dat het de ander beïnvloed.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Youp het volgende:
[..]
helaas... droom lekker verder joh
M=P/2*pi*n
M= koppel
P is vermogen in Watt( een beetje vermenigvuldigen en je komt op kiloWatt en dan naar pk, waarbij 1.36 pk ongeveer 1 kW is..)
pi=3.14 (ongeveer)
n= toerental in omw/sec
ik studeer motorvoertuigen en heb nog n beetje werktuigbouwkunde gehad enzoquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Sorrie, maar daar klopt geen bal van! Hoe kom je aan die wijsheid? Koppel heeft namelijk geen enkele vaste relatie met het vermogen. Hier liggen vele ander factoren aan ten grondslag (cilinderinhoud, motorbouw etc..) Verder kun je prima het vermogen, of koppel naar beneden of boven regelen zonder dat het de ander beïnvloed.
Een goed voorbeeld is hier de 1.3 dieselmotor in de fiat panda. Deze motor heeft in de panda 70pk en 145nm koppel bij 1500 toeren. In de fiat punto met exact dezelfde motor heeft deze motor ook 70 pk, maar 180nm koppel bij ook 1500 toeren. Dit is gedaan omdat de panda een goedkopere koppeling mee te kunnen geven (die geen 180nm aankan) Puur electronisch geregeld.
185quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Fugie het volgende:
overigens snap ik wel dat je het standpunt bedoelt vanuit het perspectief van veiligheid, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal, een auto met 75 pk kan nog steeds 180 rijden.
ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ik studeer motorvoertuigen en heb nog n beetje werktuigbouwkunde gehad enzo
trouwens het gaat om het toerental waar het vermogen bij vrijkomt niet het koppel![]()
je rekent als je even goed had gekeken met alleen het vermogen + toerental waar het vrij komt om het aantal nm's koppel te verkrijgen.. en meer koppel wil zeggen dat het vermogen vrij komt bij een lager toerental...
nederland is al best heel erg lang leeg aan het lopen... alleen heeft niemand het in de gaten lijkt welquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:04 schreef Mad-Matt het volgende:
als dit plan doorgaat komt er een massale uittoch nederland uit, ik persoonlijk pak de eerst volgende verhuiswagen naar het oosten of zuiden.
...en zes pitten van een liter per stuk ja. Zonder roetfilter.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.
Er komt ook zo veel bij....quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef Youp het volgende:
[..]
nederland is al best heel erg lang leeg aan het lopen... alleen heeft niemand het in de gaten lijkt wel
Als hij maar niet meer heeft dan 80 pk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:04 schreef Mad-Matt het volgende:
als dit plan doorgaat komt er een massale uittoch nederland uit, ik persoonlijk pak de eerst volgende verhuiswagen naar het oosten of zuiden.
ja leuk en aardig dat koppel maar bij 1000 toeren en in een 10 liter diesel motor met een max toerenbereik van 1800 en een verbruik van 1:4 oid en dat in een auto van +-1000 kilo die gaat als een stuiterbal over de wegquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.
ja van dat *** volk dat in hun eigen land nog een beroerdere economie heeft als wij hier... gewoon een verschuiving, nederlanders verhuizen naar t buitenland waar het beter gaat, buitenlanders komen naar nederland omdat t hier beter is etc.quote:
ja en ook dat is nutteloos want een 25kw motor gaat van 0-100 in 5 seconden en gaat 170-180 op topquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:15 schreef searchy het volgende:
Idee zit wel wat in, maar is denk al hoofdzakelijk in de motorrijtuigen belasting doorgevoerd. Grote zware auto's hebben gemiddeld toch aanzienlijk wat meer kracht dan een rugzakje. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Wat mij wel weer een goed idee lijkt, is een soort gelijk systeem als bij motoren dat onder een bepaalde leeftijd gewoon geen motors boven een bepaald vermogen gereden mag worden.
* searchy heeft zo gauw geen echt idee wat een betere oplossing zou zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:25 schreef Youp het volgende:
[..]
ja en ook dat is nutteloos want een 25kw motor gaat van 0-100 in 5 seconden en gaat 170-180 op topen dat zal bij auto's ook zo zijn.. waarom? 30sec 0-100 eend style is gewoon gevaarlijk in het verkeer...
je kan een motor electronisch altijd knijpen. Je kan wel leuk al je formules erop loslaten, maar tegenwoordig waar bij motoren alles electronisch is geregeld kun je een motor, zolang je niet buiten zn specificaties wilt elke karakterestiek geven ndie je wilt. Natuurlijk binnen grenzen, maar een dikke motor is eenvoudig zn vermogen te ontnemen, waar hij zijn koppel behoudt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:12 schreef Youp het volgende:
[..]
ja leuk en aardig dat koppel maar bij 1000 toeren en in een 10 liter diesel motor met een max toerenbereik van 1800 en een verbruik van 1:4 oid en dat in een auto van +-1000 kilo die gaat als een stuiterbal over de weg
hou maar op met dromen en laat het technische werk aan mensen over die daar in studeren
KW's vermogen = NM's koppel
NM's koppel = KW's vermogen
t staat allemaal in verband met elkaar en daar kan je niks aan doen ook niet electronisch, die eene fiat met 30nm minder hebben ze gewoon de kleptiming aangepast oid waardoor hij het vermogen een aantal toeren per minuut eerder heeft en daardoor heeft hij meer koppel maar dit is beperkt...
je kan nou eenmaal niet zomaar een auto 70pk bij 500 toeren geven (biijvoorbeeld) waardoor hij een extreem koppel heeft... als dat kon zouden we ook al op mars zijn geweest en auto's hebben met 3000pk en een verbruijk van 1:30![]()
nee dusquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kan een motor electronisch altijd knijpen. Je kan wel leuk al je formules erop loslaten, maar tegenwoordig waar bij motoren alles electronisch is geregeld kun je een motor, zolang je niet buiten zn specificaties wilt elke karakterestiek geven ndie je wilt. Natuurlijk binnen grenzen, maar een dikke motor is eenvoudig zn vermogen te ontnemen, waar hij zijn koppel behoudt.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!
als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren...quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:32 schreef searchy het volgende:
[..]
* searchy heeft zo gauw geen echt idee wat een betere oplossing zou zijn.
Gevaar in het verkeer wordt veroorzaakt door het gedrag en niet zo zeer de kracht en snelheid die een auto maximaal aan zou kunnen. Misschien dat veel striktere sancties zullen helpen. Sinds een tijdje hebben ze het puntenrijbewijs voor jongeren, maar ik heb totaal geen idee wat het effect hier nu van geweest is!
oh wat ben jij niet slim... zoals ik al zei was het een formule om te rekenen vanaf vermogen + toerental waarbij het vermogen vrijkomt dus niet het koppel + toerental waar het vrijkomtquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.
300 x 1500*2pi/60=47 kw
Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
betere vergelijking is een eendje van 400kilo met 79pk en een dodge charger van 2 ton met de lichtste motor met net 180pk ofzo, voor de eend hoef je geen extra heffing te betalen ookal is hij 2x zo snel en 1000x zo onveilig als de charger..quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Wat als je nu een Skyline hebt met 1000 pkMoet je dan 1000 euro per maand xtra dokke
![]()
Poepregel
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard![]()
[offtopic]quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard![]()
Dat is negen meter te lang. Twee wagenlengtes.quote:60-0 mph (96-0 km/h)
braking distance (ft / m): 162 / 49.3
Het zijn niet enkel de verkeersdoden. Om wat te noemen:quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:40 schreef Youp het volgende:
[..]
als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren...en ons eens niet blind staren op die paar verkeersdoden per jaar.. ja lullig enzo maar waarom moet iedereen daar de dupe van zijn? ga toch allemaal fietsen man
Kleine lichte auto's zijn ook stukken goedkoper met wegenbelasting dan de grote scheurijzers. Maar als iemand ergens z'n zinnen op heeft, dan gebeurd het toch wel ongeacht wat het gaat kosten.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hé ja... Laten we nog eens ergens een heffing opgooien....![]()
Ik geloof altijd meer in het belonen van mensen dan in het straffen van mensen. Maak auto's met minder vermogen gewoon aantrekkelijker dmv minder wegenbelasting oid.
Ik zou wel motor willen rijden, maar ik heb het niet op het slechte weer en alle gekke met een auto stuur in hun handen (Waar dit topic volgens mij toch om begonnen weer is)quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik > 65 euro per jaar
Laten we mensen aanmoedigen te gaan motorrijdenAlle parkeer- en file problemen opgelost
Of gaan motorrijden geneerd worden in dit topic? Dacht het niet, dat zijn ook weggebruikers die accijns over benzine betalen, verzekering EN wegenbelasting moeten betalen.
Maar die berekening van die koekwaus gaat dus niet op voor motorrijders neem ik aan, dat 80pk enzo
Het motorvermogen staat over het algemeen redelijk in verhouding tot het gewicht van de wagen, hierop is de houderschap al gebaseerd, dus indirect wordt je al extra belast als je wagen meer vermogen heeft.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
`quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
jay = maat van me die mee zit te lurkenquote:jay zegt: hij zit zeker ook in het psychopaten gedeelte
Youpquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:56 schreef Youp het volgende:
[..]
`
flikker gewoon op met je gezanikga op een onbewoond eiland leven met je panda, heeft niemand last van je...
en ze gaan kapot >> dat is slecht voor het milieu al die onderdelen die opnieuw geproduceerd moeten worden enzo...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:58 schreef yup het volgende:
Waarom heffen we geen extra belasting op die kut panda's? Is zichtvervuiling en ik vind het lelijk elke keer als ik er langs loop schrik ik me de tering.
Die kut panda's zijn niet alleen lelijk maar gevaarlijk ook, gelijk extra heffing op die hap!
Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:00 schreef Youp het volgende:
[..]
en ze gaan kapot >> dat is slecht voor het milieu al die onderdelen die opnieuw geproduceerd moeten worden enzo...
*mee eensch isquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:05 schreef Tommie84 het volgende:
[..]
Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.![]()
Weet je wat met 175 pk (Saab 9000 T16) en een allesbrander (in de bagageruimte) kan?quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:05 schreef Tommie84 het volgende:
[..]
Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:39 schreef yup het volgende:
Waarom doen we niet heffing op IQ. Hoe lager hoe meer je moet betalen.
Dan is BHFH de lul
puik idee!quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:39 schreef yup het volgende:
Waarom doen we niet heffing op IQ. Hoe lager hoe meer je moet betalen.
Dan is BHFH de lul
wil je dan ook nog een aparte categorie voor mensen ouder dan 26 jaar ?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra
Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:28 schreef idiotforaliving het volgende:zoveel mensen die serieus op bhfh ingaan
je moet wat me je vrije tijdquote:Op donderdag 6 januari 2005 11:11 schreef jwstoop het volgende:
Hij flikt t altijd weer, mensen over de zeik laten gaan! Als mensen dit nou es ff allemaal doorkregen...
Ey gozer,quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet dat tegenwoordig de automotoren meer en meer vermogen krijgen en dat je met het grootste gemak met innerlijke interieurrust hoogst illigale snelheden rijdt. Vooral puistige jongeren met petjes willen nog wel eens auto's kopen met veel meer vermogen dan goed voor hen is.
Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto. In veel landen om ons heen (wo Belgie) is dit al gebruikelijk. Ik stel voor een heffing vanaf 80 pk en dan progressief oplopend in stappen.
80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra
Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
Je spreekt jezelf hierbij tegenquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.
300 x 1500*2pi/60=47 kw
Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
Omdat jij al op een 25 kw ding zitquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom worden motorrijders genegeerd hier?Is daar nog geen passend antwoord voor ofzo, mooi zo, houden zo
![]()
aandacht te kort?quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom worden motorrijders genegeerd hier?Is daar nog geen passend antwoord voor ofzo, mooi zo, houden zo
![]()
Nee dat kan niet!quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nee ik spreek mezelf niet tegen. Als je leest wat ik schrijf zie je wat ik bedoel. (maar youp begreep mij ook al niet, dus ik had het niet helemaal duidelijk gezegd de ik) Je kan natuurlijk niet de directe relatie verstoren. Maar zoals ik al eerder zei wel bij een hoger toerental het vermogen drukken zodat het koppel gelijk blijft.
Heb je hem ook weer.... ::+quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:08 schreef Rietvaerder het volgende:
34pk... zal dus helemaal goedkoop moeten zijn volgens BFHF, daar ging het mij omTerwijl de top te vergelijken is met een Panda die dus veel meer betaald omdat ie >60 (?)pk heeft......
hoe dan? als je mij dat uitlegt wil ik je best geloven, maar ik zie niet hoe je dat wilt doen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nee ik spreek mezelf niet tegen. Als je leest wat ik schrijf zie je wat ik bedoel. (maar youp begreep mij ook al niet, dus ik had het niet helemaal duidelijk gezegd de ik) Je kan natuurlijk niet de directe relatie verstoren. Maar zoals ik al eerder zei wel bij een hoger toerental het vermogen drukken zodat het koppel gelijk blijft.
BHFH wil ons allemaal in 10 liter diesels laten rijden met een maximaal toerental van 1000 per minuut.quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:09 schreef -Shibby- het volgende:
[..]
Nee dat kan niet!
Want grof gezegd koppel x toerental=vermogen
je kan dus niet vermogen drukken, je kan je koppel drukken(minder gas geven) maar dan gaat je toerental niet meer omhoog op een gegeven moment en trek je dus niet meer op!
Of wil je een toeren begrenzer op 2000rmp gaan zetten, dan kan je vermogen begrenzen, maar enkel door een van de oorzaken te knijpen namelijk toerental!
Heb je wel eenss natuurkunde gehad vraag ik me af.
grappig? Waarom ben jij zo gefixeerd op motoren? Omdat je motor rijdt, geldt andersom net zo.quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:10 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heb je hem ook weer.... ::+
Nee, vind het wel grappig eigenlijk dat mensen zo gefixeerd zijn op koekblikken...... komt er een of andere halve gare met een theorie en die dan alleen gebaseerd is op koekblikken..... zonder te bedenken dat er ook motoren in het verkeer rijden met een veel hoger pk/gewichts verhouding ...
Gewoon ALLES variabel makenquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:11 schreef vlad het volgende:
[..]
hoe dan? als je mij dat uitlegt wil ik je best geloven, maar ik zie niet hoe je dat wilt doen.
Als we dan toch met 10ltr diesel gaan beginnen wil ik wel rupsbanden, want zeg nou zelf, veel functioneler om dat koppel goed op de weg te krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:14 schreef slashme het volgende:
[..]
BHFH wil ons allemaal in 10 liter diesels laten rijden met een maximaal toerental van 1000 per minuut.
Goed voor de (snel)wegen ook, kun je om de week gaan asfalteren.
jij bent zooo domquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nee ik spreek mezelf niet tegen. Als je leest wat ik schrijf zie je wat ik bedoel. (maar youp begreep mij ook al niet, dus ik had het niet helemaal duidelijk gezegd de ik) Je kan natuurlijk niet de directe relatie verstoren. Maar zoals ik al eerder zei wel bij een hoger toerental het vermogen drukken zodat het koppel gelijk blijft.
is ook nergens voor nodig, je baggert toch overal doorheenquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:48 schreef Dualdude het volgende:
Kunnen ze ook meteen de wegenbelasting afschaffen, want wegen repareren heeft ook geen nut meer met rupsbanden / tracks
Your point beingquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:22 schreef slashme het volgende:
[..]
grappig? Waarom ben jij zo gefixeerd op motoren? Omdat je motor rijdt, geldt andersom net zo.
En de stelling kan net zo goed voor motoren gelden. Wat hoe je het ook wendt of keert, motoren zijn vele malen onveiliger dan auto's. ( Ja ik rijd zelf ook motor en gelukkig geen 25kw).
Ik had hem al eerder aangehaald hier maar blijkbaar is het niemand opgevallen...quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:53 schreef ploderus het volgende:
whahaha![]()
Weer zo'n prutstopic van BHFH
![]()
Iedere keer weer op en top pret.
Hoe rijdt je panda? Heeft 'ie de 50km/u al een keer gehaald?
Je berekening klopt wel, maar er is geen één bestaande 2,0l diesel motor die 300nm levert bij 1500 tpm. Je moet dan 3.0l diesels gaan gebruiken, die halen dat makkelijker al zijn er maar 'n paar.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.
300 x 1500*2pi/60=47 kw
Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
idd stel dat er zulke idote wetten komen, dan ga ik ten eerste in een ander land wonen, of ik maak een kitkar van 600 kg met 100pk die streetlegal is. kun je lekker hard mee.quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:25 schreef C3La het volgende:
Hmm, ik laat me verleiden om toch maar te reageren, veel te leuk topic:
Het idee van zo'n heffing is al ingebakken bij de verzekeringen, de wegenbelasting (hoe sterker de motor hoe zwaarder de auto i.h.a. dus hoe meer belasting) en de aanschafprijs.
Wil je jongeren uit een sterke auto houden, dan moet er gewoon een regeling als bij motorfietsen worden ingesteld, onder de 24 geen auto's met meer dan xxx vermogen.
En om de redenatie van TS even te corrigeren: Alleen het vermogen zegt (zoals hier en daar al gemeld... *grin*) niets. Je moet naar het vermogen per kilo kijken. Een hayabusa (excuseer evt. typo's) heeft 175 pk bij een gewicht van 215 kg (0.83 pk/kg), terwijl er auto's zijn als de BMW M5 met 507 pk en een gewicht van 1750 kg (0.29 pk/kg). Dus puur vermogen zegt niet zo veel... Veel eerlijker is het om naar de pk/kg verhouding te kijken...
Hey 10 ltr diesels heb ik geen problemen mee, nu afleveren voor me deur aub (zolang de specs 3000 nm en 500+ pk's is heb ik er zeker geen problemen meequote:Op donderdag 6 januari 2005 15:14 schreef slashme het volgende:
[..]
BHFH wil ons allemaal in 10 liter diesels laten rijden met een maximaal toerental van 1000 per minuut.
Goed voor de (snel)wegen ook, kun je om de week gaan asfalteren.
weet je dat ik mijn oldtimer bmwtje met 1pk per 8kilo niet kon verzekeren bij unive... en bij de enige andere verzekering waar het wel ging het me 3000 euro per jaar kostte? het is voor een jongere al zo zwaar belast dat het onmogelijk is om een auto met een beetje peut te rijden...quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:25 schreef C3La het volgende:
Hmm, ik laat me verleiden om toch maar te reageren, veel te leuk topic:
Het idee van zo'n heffing is al ingebakken bij de verzekeringen, de wegenbelasting (hoe sterker de motor hoe zwaarder de auto i.h.a. dus hoe meer belasting) en de aanschafprijs.
Wil je jongeren uit een sterke auto houden, dan moet er gewoon een regeling als bij motorfietsen worden ingesteld, onder de 24 geen auto's met meer dan xxx vermogen.
En om de redenatie van TS even te corrigeren: Alleen het vermogen zegt (zoals hier en daar al gemeld... *grin*) niets. Je moet naar het vermogen per kilo kijken. Een hayabusa (excuseer evt. typo's) heeft 175 pk bij een gewicht van 215 kg (0.83 pk/kg), terwijl er auto's zijn als de BMW M5 met 507 pk en een gewicht van 1750 kg (0.29 pk/kg). Dus puur vermogen zegt niet zo veel... Veel eerlijker is het om naar de pk/kg verhouding te kijken...
en in een panda van 400kiloquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:31 schreef yup het volgende:
[..]
Hey 10 ltr diesels heb ik geen problemen mee, nu afleveren voor me deur aub (zolang de specs 3000 nm en 500+ pk's is heb ik er zeker geen problemen mee)
volgensmij moeten ze jou net zo hard neerknuppelen als BHFHquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:15 schreef Fulcrum_X het volgende:
laat ze maar lekker kilometerheffing hebben op de snelwegen in het midden en zuiden van Nederland en dan de wegenbelasting afschaffen! Lekker voordelig rijden hier in het noorden
en dr komt een 120 voor de saxeaux terugquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:31 schreef yup het volgende:
Om de pijn te verlichten je hebt de 6-serie van pa nog![]()
ik hoop hetquote:
haha de citroen heb ik ook al dwars gehad hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:52 schreef yup het volgende:
Ja totdat je TC en al dat shit uitzet dan vergeet je die citroen gelijk. einser gaat dwarser dan dwars.
Waarom ga jij dan gewoon niet in die Saxo rijden??quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:24 schreef Youp het volgende:
t saxeauxtje is lievmaar over een paar dagen gaat ie toch weg
![]()
wij hebben de 1,4 VTS uit 2001 met die LM velgen die daar standaard op zitten (dus geen wieldoppen) en die heeft maar 165 bandjes hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:05 schreef pAin het volgende:
[..]
Waarom ga jij dan gewoon niet in die Saxo rijden??
Ok, een Saxo heeft eigenlijk wel een beetje een wijven imago; vanaf de 1.4i word dat al minder, die heeft standaard 185 bandjes (die van mij 195), heeft mooie skirts en mooie bumpers (alleen het voorbumpjes lipje is bij mij nog zwart). Die 1.4i motor is nou niet echt een snelheidsmonster, maar het comfort van dat ding vind ik erg goed voor zn sportieve weggedrag; ik kan bochten redelijk hard nemen, terwijl dat met de andere auto's waarin ik heb gereden dus niet gaat.
![]()
Saxotjes
![]()
.
bwehehequote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:18 schreef Youp het volgende:
[..]
volgensmij moeten ze jou net zo hard neerknuppelen als BHFH![]()
Brede banden is ook niet alles trouwens; betaal 125 euro voor 1 nieuwe lo-profile band bij de lokale bandenboer (Michellin Pilot nog iets). In zn 1 is ie idd best rap, maar daarna is het wel weer over. Wat wil je met 74 pkquote:wij hebben de 1,4 VTS uit 2001 met die LM velgen die daar standaard op zitten (dus geen wieldoppen) en die heeft maar 165 bandjes hoorverder alles dr op en dr aan, getint glas, sportstoelen, centrale vergrendeling met a-bediening etc. etc. en maar het is niet vooruit te branden.. in de 1 word je wel een beetje in je stoel gedrukt maar in de 2 is dat al over
Ik heb dat idd ook af en toe dat mn motor controlle lampje begint te branden en dat ie op 3 pitten begint te lopen. Dan stop ik eventjes, zet de motor uit, start hem weer en dan doet ie het weer normaal; franse electronicaquote:verder hebben we de eerste problemen al gehad... 65.000 gereden en hij liep laatst spontaan op 3 cilindersen hij loopt KUT als hij koud is, de achteruit versnelling weigert 1 op de 3 keer, het stuur heeft een afwijking die alsmaar erger wordt (het stuur staat gewoon scheef in de auto als je rechtdoor rijdt) en zo nog een aantal dingen die eigenlijk niet mogen kunnen bij zo'n jonge auto... verder is een kwaaltje van de 1.4 dat ie geen koppel heeft (110nm bij 5200 toeren als ik me niet vergis).. met een aanhanger rijden is amper te doen en dat heb ik wat keren gedaan de laatste 2 weken.. ik heb een eigen aanhangertje voor de motor dat dingetje weegt max 100 kilo maar hellingtrekken wou ie niet dr mee
3x afgeslagen toen maar 4000 toeren gemaakt langzaam de koppeling laten komen en ja toen ging t wel
Bochtengedrag is gewoon heerlijk van dat ding, ik wil niet weten hoe strak ie stuurt met wat nieuwe schokbrekers en extra struts.quote:maar idd bochtengedrag![]()
al heb ik m al eens 180graden gedraaid zonder handrem met semi-nat weer
da's goedkoop manquote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:53 schreef pAin het volgende:
[..]
Brede banden is ook niet alles trouwens; betaal 125 euro voor 1 nieuwe lo-profile band bij de lokale bandenboer (Michellin Pilot nog iets). In zn 1 is ie idd best rap, maar daarna is het wel weer over. Wat wil je met 74 pk.
-edit-
[..]
Ik heb dat idd ook af en toe dat mn motor controlle lampje begint te branden en dat ie op 3 pitten begint te lopen. Dan stop ik eventjes, zet de motor uit, start hem weer en dan doet ie het weer normaal; franse electronica. Achteruit gaat gewoon soepeltjes bij mij (komt uit oktober 2001). Ik heb het een beetje dat ie wegtrekt, maar het valt wel mee (tis "manageable"). Die trekkracht vind ik niet zo heel erg gek hoor, een Saxo is geen auto voor een aanhanger te trekken.
[..]
Bochtengedrag is gewoon heerlijk van dat ding, ik wil niet weten hoe strak ie stuurt met wat nieuwe schokbrekers en extra struts.
De kwaliteit van het wagentje is niet het beste, dat moet ik je meegeven, maar de auto heeft gewoon een hoge funfactor voor mij; hijs niet snel, maar in de bochten snel genoeg.
ik vind dat ze alle ambtenaren zoals BHFH 50% extra inkomensbelasting moeten verrekenenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:15 schreef Catch22- het volgende:
flikker op met dit kutidee
dan moet je bijv. voor een dikke grote auto heel veel betalen omdattie toevallig 130pk heeft, terwijl een karretje met 90pk veel feller en dus gevaarlijk is, volgens jou theorie
het is heel makkelijk om maar gewoon zulke domme dingen te zeggen zolang je er zelf niet onder lijdt.
krijgen we zo ook een voorstel van je waarin alle auto's van meer dan 12.000 euro 2x zo duur moeten worden omdat ze toch al zo duur zijn?
Klopt, de accijnsen zijn erg hoog.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 04:15 schreef Five_Aces het volgende:
Ehm wat probeer je nu te zeggen??? Nog meer accijns op brandstof? Het lijkt mij dat daar al genoeg op zit, aangezien 75% van de literprijs al naar de staat gaat. Heb je dus een wagen die meer verbruikt, dan betaal je dus automatisch al meer belasting. Laat je die wat vaker staan, verbruik je niks en betaal je dus ook niks. Ga anders even het wiel nog een keer uitvinden of zo... De accijnsen zijn hier al buitensporig hoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |