nee dusquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kan een motor electronisch altijd knijpen. Je kan wel leuk al je formules erop loslaten, maar tegenwoordig waar bij motoren alles electronisch is geregeld kun je een motor, zolang je niet buiten zn specificaties wilt elke karakterestiek geven ndie je wilt. Natuurlijk binnen grenzen, maar een dikke motor is eenvoudig zn vermogen te ontnemen, waar hij zijn koppel behoudt.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!
als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren...quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:32 schreef searchy het volgende:
[..]
* searchy heeft zo gauw geen echt idee wat een betere oplossing zou zijn.
Gevaar in het verkeer wordt veroorzaakt door het gedrag en niet zo zeer de kracht en snelheid die een auto maximaal aan zou kunnen. Misschien dat veel striktere sancties zullen helpen. Sinds een tijdje hebben ze het puntenrijbewijs voor jongeren, maar ik heb totaal geen idee wat het effect hier nu van geweest is!
oh wat ben jij niet slim... zoals ik al zei was het een formule om te rekenen vanaf vermogen + toerental waarbij het vermogen vrijkomt dus niet het koppel + toerental waar het vrijkomtquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.
300 x 1500*2pi/60=47 kw
Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
betere vergelijking is een eendje van 400kilo met 79pk en een dodge charger van 2 ton met de lichtste motor met net 180pk ofzo, voor de eend hoef je geen extra heffing te betalen ookal is hij 2x zo snel en 1000x zo onveilig als de charger..quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Wat als je nu een Skyline hebt met 1000 pkMoet je dan 1000 euro per maand xtra dokke
![]()
Poepregel
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard![]()
[offtopic]quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard![]()
Dat is negen meter te lang. Twee wagenlengtes.quote:60-0 mph (96-0 km/h)
braking distance (ft / m): 162 / 49.3
Het zijn niet enkel de verkeersdoden. Om wat te noemen:quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:40 schreef Youp het volgende:
[..]
als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren...en ons eens niet blind staren op die paar verkeersdoden per jaar.. ja lullig enzo maar waarom moet iedereen daar de dupe van zijn? ga toch allemaal fietsen man
Kleine lichte auto's zijn ook stukken goedkoper met wegenbelasting dan de grote scheurijzers. Maar als iemand ergens z'n zinnen op heeft, dan gebeurd het toch wel ongeacht wat het gaat kosten.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hé ja... Laten we nog eens ergens een heffing opgooien....![]()
Ik geloof altijd meer in het belonen van mensen dan in het straffen van mensen. Maak auto's met minder vermogen gewoon aantrekkelijker dmv minder wegenbelasting oid.
Ik zou wel motor willen rijden, maar ik heb het niet op het slechte weer en alle gekke met een auto stuur in hun handen (Waar dit topic volgens mij toch om begonnen weer is)quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik > 65 euro per jaar
Laten we mensen aanmoedigen te gaan motorrijdenAlle parkeer- en file problemen opgelost
Of gaan motorrijden geneerd worden in dit topic? Dacht het niet, dat zijn ook weggebruikers die accijns over benzine betalen, verzekering EN wegenbelasting moeten betalen.
Maar die berekening van die koekwaus gaat dus niet op voor motorrijders neem ik aan, dat 80pk enzo
Het motorvermogen staat over het algemeen redelijk in verhouding tot het gewicht van de wagen, hierop is de houderschap al gebaseerd, dus indirect wordt je al extra belast als je wagen meer vermogen heeft.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
`quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
jay = maat van me die mee zit te lurkenquote:jay zegt: hij zit zeker ook in het psychopaten gedeelte
Youpquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:56 schreef Youp het volgende:
[..]
`
flikker gewoon op met je gezanikga op een onbewoond eiland leven met je panda, heeft niemand last van je...
en ze gaan kapot >> dat is slecht voor het milieu al die onderdelen die opnieuw geproduceerd moeten worden enzo...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:58 schreef yup het volgende:
Waarom heffen we geen extra belasting op die kut panda's? Is zichtvervuiling en ik vind het lelijk elke keer als ik er langs loop schrik ik me de tering.
Die kut panda's zijn niet alleen lelijk maar gevaarlijk ook, gelijk extra heffing op die hap!
Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:00 schreef Youp het volgende:
[..]
en ze gaan kapot >> dat is slecht voor het milieu al die onderdelen die opnieuw geproduceerd moeten worden enzo...
*mee eensch isquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:05 schreef Tommie84 het volgende:
[..]
Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.![]()
Weet je wat met 175 pk (Saab 9000 T16) en een allesbrander (in de bagageruimte) kan?quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:05 schreef Tommie84 het volgende:
[..]
Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:39 schreef yup het volgende:
Waarom doen we niet heffing op IQ. Hoe lager hoe meer je moet betalen.
Dan is BHFH de lul
puik idee!quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:39 schreef yup het volgende:
Waarom doen we niet heffing op IQ. Hoe lager hoe meer je moet betalen.
Dan is BHFH de lul
wil je dan ook nog een aparte categorie voor mensen ouder dan 26 jaar ?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra
Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:28 schreef idiotforaliving het volgende:zoveel mensen die serieus op bhfh ingaan
je moet wat me je vrije tijdquote:Op donderdag 6 januari 2005 11:11 schreef jwstoop het volgende:
Hij flikt t altijd weer, mensen over de zeik laten gaan! Als mensen dit nou es ff allemaal doorkregen...
Ey gozer,quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet dat tegenwoordig de automotoren meer en meer vermogen krijgen en dat je met het grootste gemak met innerlijke interieurrust hoogst illigale snelheden rijdt. Vooral puistige jongeren met petjes willen nog wel eens auto's kopen met veel meer vermogen dan goed voor hen is.
Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto. In veel landen om ons heen (wo Belgie) is dit al gebruikelijk. Ik stel voor een heffing vanaf 80 pk en dan progressief oplopend in stappen.
80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra
Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
Je spreekt jezelf hierbij tegenquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.
300 x 1500*2pi/60=47 kw
Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
Omdat jij al op een 25 kw ding zitquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom worden motorrijders genegeerd hier?Is daar nog geen passend antwoord voor ofzo, mooi zo, houden zo
![]()
aandacht te kort?quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom worden motorrijders genegeerd hier?Is daar nog geen passend antwoord voor ofzo, mooi zo, houden zo
![]()
Nee dat kan niet!quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nee ik spreek mezelf niet tegen. Als je leest wat ik schrijf zie je wat ik bedoel. (maar youp begreep mij ook al niet, dus ik had het niet helemaal duidelijk gezegd de ik) Je kan natuurlijk niet de directe relatie verstoren. Maar zoals ik al eerder zei wel bij een hoger toerental het vermogen drukken zodat het koppel gelijk blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |