abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24420609
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je kan een motor electronisch altijd knijpen. Je kan wel leuk al je formules erop loslaten, maar tegenwoordig waar bij motoren alles electronisch is geregeld kun je een motor, zolang je niet buiten zn specificaties wilt elke karakterestiek geven ndie je wilt. Natuurlijk binnen grenzen, maar een dikke motor is eenvoudig zn vermogen te ontnemen, waar hij zijn koppel behoudt.
nee dus

t enige wat je kan aanpassen electronisch is ontstekings- en injectie/inspuitingstiming en als je een beetje een toffe auto hebt nokkenastiming... knijpen kan altijd maar je verliest op beide fronten.. koppel is niets anders als een waarde die aangeeft hoe vroeg hoe veel vermogen los wordt gelaten.. minder vermogen = minder koppel (als het toerental niet veranderd)

neem t nou eens aan van iemand die daar verstand van heeft
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24420653
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!
je spreekt jezelf zo tegen, een diesel is slechter voor het milieu dan een benzineauto

Alleen omdat jij toevallig zo'n zielige roestbak hebt gekocht met zo'n koffiemolen voorin wil niet zeggen dat iedereen dat wil rijden
pi_24420672
Wat een mensen lopen er toch rond he
Onbegrijpelijk, Nederland is al één van de meest belaste landen op élk gebied, en dan ook nog eens zo'n achterlijke geitenwollensokken+sandalen regeling bedenken Heb je je heel erg verveeld vandaag BHFH?
pi_24420676
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:32 schreef searchy het volgende:

[..]

* searchy heeft zo gauw geen echt idee wat een betere oplossing zou zijn.
Gevaar in het verkeer wordt veroorzaakt door het gedrag en niet zo zeer de kracht en snelheid die een auto maximaal aan zou kunnen. Misschien dat veel striktere sancties zullen helpen. Sinds een tijdje hebben ze het puntenrijbewijs voor jongeren, maar ik heb totaal geen idee wat het effect hier nu van geweest is!
als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren... en ons eens niet blind staren op die paar verkeersdoden per jaar.. ja lullig enzo maar waarom moet iedereen daar de dupe van zijn? ga toch allemaal fietsen man
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:45:56 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_24420812
Flikker op met dat kutplan! Als ik in een stokoude Saab turbo met 155pk wil rijden dan moet dat kunnen zonder achterlijke toeslagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:46:03 #56
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24420817
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.

300 x 1500*2pi/60=47 kw

Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24420884
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.

300 x 1500*2pi/60=47 kw

Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
oh wat ben jij niet slim... zoals ik al zei was het een formule om te rekenen vanaf vermogen + toerental waarbij het vermogen vrijkomt dus niet het koppel + toerental waar het vrijkomt

-edit-

en het toerental is in omwentelingen per seconde en het vermogen is in watt's

als je een leest wat ik hier met pijn en moeite neerknal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24421190
Wat als je nu een Skyline hebt met 1000 pk Moet je dan 1000 euro per maand xtra dokke
Poepregel
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard
pi_24421248
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Wat als je nu een Skyline hebt met 1000 pk Moet je dan 1000 euro per maand xtra dokke
Poepregel
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard
betere vergelijking is een eendje van 400kilo met 79pk en een dodge charger van 2 ton met de lichtste motor met net 180pk ofzo, voor de eend hoef je geen extra heffing te betalen ookal is hij 2x zo snel en 1000x zo onveilig als de charger..
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:13:30 #60
5673 heijx
Qui que boue
pi_24421460
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:02 schreef Impreza_STI het volgende:
Een Escalade met 340pk gaat ook zo gevaarlijk hard
[offtopic]
Sorry, maar een Escalade gaat inderdaad gevaarlijk hard. Die mag wat mij betreft direct als vrachtwagen aangemerkt worden en met tachograaf uitgerust worden.
5571 lbs leeg / 7000 beladen is 2451 kg leeg, 3080 beladen. (trouwens belachelijk laag laadvermogen voor zo een enorme bak)
quote:
60-0 mph (96-0 km/h)
braking distance (ft / m): 162 / 49.3
Dat is negen meter te lang. Twee wagenlengtes.

[ Bericht 17% gewijzigd door heijx op 05-01-2005 23:20:37 ]
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24421679
Dus volgens BHFH rijden we straks allemaal in dikke smerige roet uistotende diesels. Dat is dan het veiligste?
Dit is de meest kromme redenering die er bestaat. Dus alleen RIJKE jonge mensen kunnen straks hard rijden. Het onaantrekkelijk maken van snelle auto's voor jongen mensen wordt wel gedaan door de verzekering,
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_24421800
Die topics van TS zijn echt altijd super gaaf.

Die droplol woont geloof ik op een eiland en heeft z'n pinda als woning.


pi_24421936
BHFH wil iedereen in een Fiat Panda of ouwe VW Jetta hebben.

Een dikke eikel, dat ben je.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24422047
Kom ik weer...

En motoren dan? Daar ligt de pk verhouding weer heel anders....

Mijn 34pk motor haalt 180 op de teller, net als een auto met pakweg 90pk En dan?
pi_24422056
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:40 schreef Youp het volgende:

[..]

als we in nederland eens wat minder regeltjes creeeren... en ons eens niet blind staren op die paar verkeersdoden per jaar.. ja lullig enzo maar waarom moet iedereen daar de dupe van zijn? ga toch allemaal fietsen man
Het zijn niet enkel de verkeersdoden. Om wat te noemen:

- ellenlange files door ongelukken
- Irritatie door o.a. bumperkleven en alle andere soorten overschrijdingen van verkeersregels
- Ik ben geen milieufreak, maar alle kleine beetje aan het milieu helpen.

In een samenleving is iedereen de dupe van wat andere doen. Dit heb je alle soorten en maten van groepen. Een actueel onderwerp is b.v. de medelanders, waar een bepaald aantal het complete imago voor de medelanders zet.
pi_24422130
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hé ja... Laten we nog eens ergens een heffing opgooien....

Ik geloof altijd meer in het belonen van mensen dan in het straffen van mensen. Maak auto's met minder vermogen gewoon aantrekkelijker dmv minder wegenbelasting oid.
Kleine lichte auto's zijn ook stukken goedkoper met wegenbelasting dan de grote scheurijzers. Maar als iemand ergens z'n zinnen op heeft, dan gebeurd het toch wel ongeacht wat het gaat kosten.
pi_24422165
Ik > 65 euro per jaar

Laten we mensen aanmoedigen te gaan motorrijden Alle parkeer- en file problemen opgelost

Of gaan motorrijden geneerd worden in dit topic? Dacht het niet, dat zijn ook weggebruikers die accijns over benzine betalen, verzekering EN wegenbelasting moeten betalen.

Maar die berekening van die koekwaus gaat dus niet op voor motorrijders neem ik aan, dat 80pk enzo
pi_24422369
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik > 65 euro per jaar

Laten we mensen aanmoedigen te gaan motorrijden Alle parkeer- en file problemen opgelost

Of gaan motorrijden geneerd worden in dit topic? Dacht het niet, dat zijn ook weggebruikers die accijns over benzine betalen, verzekering EN wegenbelasting moeten betalen.

Maar die berekening van die koekwaus gaat dus niet op voor motorrijders neem ik aan, dat 80pk enzo
Ik zou wel motor willen rijden, maar ik heb het niet op het slechte weer en alle gekke met een auto stuur in hun handen (Waar dit topic volgens mij toch om begonnen weer is)
pi_24422546
Ik vind zo'n heffing prima, maar dan moet het in geheel Europa qua belastingregels wel gelijk worden getrokken. Dan mag zo'n zware milieuheffing van mij best worden ingevoerd.

Oftewel, zolang ik maar goedkoper uit ben vind ik alles best.


Bovendien als ik dan zo nodig in een snelle bak wil racen, koop ik wel een zeer lichte wagen met een redelijk aantal pks.
pi_24423004
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto.
Het motorvermogen staat over het algemeen redelijk in verhouding tot het gewicht van de wagen, hierop is de houderschap al gebaseerd, dus indirect wordt je al extra belast als je wagen meer vermogen heeft.
Nog meer belasten heeft geen zin, als het autorijden nog meer willen uitmelken, laat ze dan eest maar eens zorgen voor een goed alternatief zoals een goedkoper openbaarvervoer.
Eigenlijk is het belachelijk dat ik (op LPG overigens) goedkoper, alleen in mijn auto kan rijden dan in de trein, met alle nadelen van dien.
  donderdag 6 januari 2005 @ 00:36:35 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24423763
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24423794
Woont TS niet in België? Zo ja: waar bemoeit hij zich mee met z'n eeuwige stupide plannetjes.
pi_24424316
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.

Of het OV te duur natuurlijk!
Ondertussen is het wel bewezen dat je "ons" niet de auto uit krijgt dmv het verhogen van de brandstofprijzen, dit lukt helemaal niet als de OV-prijzen bijna evenredig stijgen.
Men heeft tot nog toe alleen geprobeert de automobilisten de wagen uit te jagen, waarom proberen ze "ons" niet eens de trein in te lokken?
Hup! Omlaag die OV-prijzen, dan probeer ik het ook eens uit!
pi_24424359
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist, maar daarom ook om die reden moeten de prijzen van het autorijden fors omhoog. Om het OV qua prijs weer concurrerend te maken. Dit bewijst precies dat aurorijden te goedkoop is.
`

waar blijven je reacties op mijn post over het technische gedeelte? of ben je uitgeluld...

flikker gewoon op met je gezanik ga op een onbewoond eiland leven met je panda, heeft niemand last van je...

-edit-

hoe kom jij aan 25k posts hier op fok zonder weggepest te zijn?
quote:
jay zegt: hij zit zeker ook in het psychopaten gedeelte
jay = maat van me die mee zit te lurken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24424398
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:56 schreef Youp het volgende:

[..]

`


flikker gewoon op met je gezanik ga op een onbewoond eiland leven met je panda, heeft niemand last van je...
Youp
pi_24424421
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:57 schreef Tommie84 het volgende:

[..]

Youp
Tommie
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24424438
Waarom heffen we geen extra belasting op die kut panda's? Is zichtvervuiling en ik vind het lelijk elke keer als ik er langs loop schrik ik me de tering.

Die kut panda's zijn niet alleen lelijk maar gevaarlijk ook, gelijk extra heffing op die hap!

pi_24424465
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:58 schreef yup het volgende:
Waarom heffen we geen extra belasting op die kut panda's? Is zichtvervuiling en ik vind het lelijk elke keer als ik er langs loop schrik ik me de tering.

Die kut panda's zijn niet alleen lelijk maar gevaarlijk ook, gelijk extra heffing op die hap!

en ze gaan kapot >> dat is slecht voor het milieu al die onderdelen die opnieuw geproduceerd moeten worden enzo...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24424609
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 01:00 schreef Youp het volgende:

[..]

en ze gaan kapot >> dat is slecht voor het milieu al die onderdelen die opnieuw geproduceerd moeten worden enzo...
Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.
pi_24424667
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 01:05 schreef Tommie84 het volgende:

[..]

Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.
*mee eensch is
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 6 januari 2005 @ 01:14:38 #81
5673 heijx
Qui que boue
pi_24424861
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 01:05 schreef Tommie84 het volgende:

[..]

Ze moeten alles wat er langer dan 10 seconden over doet om van 0-100 km/uur te komen in de alleskachel gooien. Levensgevaarlijk die trage barrels.
Weet je wat met 175 pk (Saab 9000 T16) en een allesbrander (in de bagageruimte) kan?

Een 205 GTI kleineren in een stoplichtsprint.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24425441
Waarom doen we niet heffing op IQ. Hoe lager hoe meer je moet betalen.

Dan is BHFH de lul
pi_24425533
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 01:39 schreef yup het volgende:
Waarom doen we niet heffing op IQ. Hoe lager hoe meer je moet betalen.

Dan is BHFH de lul
Kunnen we wel lekker de staatskas spekken zo
pi_24425812
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 01:39 schreef yup het volgende:
Waarom doen we niet heffing op IQ. Hoe lager hoe meer je moet betalen.

Dan is BHFH de lul
puik idee!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24426705
Reltopic

2 euro per maand per PK extra belasting vind ik ook wel een goed idee!

en vervolgens 3 euro per maand per Nm koppel korting
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:51:37 #86
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24426721
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra

Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
wil je dan ook nog een aparte categorie voor mensen ouder dan 26 jaar ?

als je denkt alles gehad te hebben dan bedenkt ie weer wat nieuws, onvoorstelbaar gewoon. zo nu en dan zitten er wel interessante punten tussen trouwens
Neerkomen wel!
  donderdag 6 januari 2005 @ 08:09:44 #87
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_24427191
Hee, BHFH? Ga jij eens snel terug naar R&P om daar je onzintopics te openen? Of zoek tenminste professionele hulp voor die waanwereld waar je in leeft. Drugs are bad, mmkay?
From the ashes...
pi_24428405
zoveel mensen die serieus op bhfh ingaan
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:11:05 #89
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_24428992
Hij flikt t altijd weer, mensen over de zeik laten gaan! Als mensen dit nou es ff allemaal doorkregen...
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:38:15 #90
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24429448
Goed idee

Maar ik vind die voorgestelde heffingen wel een beetje aan de lage kant.. als mensen het niet voelen stimuleert het nog niet.
Vampire Romance O+
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:57:29 #91
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24429839
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 10:28 schreef idiotforaliving het volgende:
zoveel mensen die serieus op bhfh ingaan
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:11 schreef jwstoop het volgende:
Hij flikt t altijd weer, mensen over de zeik laten gaan! Als mensen dit nou es ff allemaal doorkregen...
je moet wat me je vrije tijd
pi_24430515
de reacties zijn nog het leukste.

Komop, maar zoiets verzin je toch niet zomaar, daar heb je diep over na zitten denken (in je pinda op een eiland)...
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:32:04 #93
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_24431332
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet dat tegenwoordig de automotoren meer en meer vermogen krijgen en dat je met het grootste gemak met innerlijke interieurrust hoogst illigale snelheden rijdt. Vooral puistige jongeren met petjes willen nog wel eens auto's kopen met veel meer vermogen dan goed voor hen is.

Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto. In veel landen om ons heen (wo Belgie) is dit al gebruikelijk. Ik stel voor een heffing vanaf 80 pk en dan progressief oplopend in stappen.

80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra

Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
Ey gozer,

hoe vaak heb ik jouw nou al nie een negatieve of zo een lompe post als deze zien plaatsen. Je hebt het volgens mij vaker over de slechte kanten van auto's dan het leuke eraan. Ben je wel goed bij je fucking aardappel om zulke achterlijke tarieven in te gaan willen stellen. Sommige voertuigen hebben wel zoveel pk nodig om voorruit te kunnen komen en een beetje normaal mee te doen met het overige verkeer ( mercedes sprinter bijvoorbeeld ). En denk je nou echt dat er dan nog maar iemand een auto gaat kopen als er zulke debiele tarieven worden ingesteld. Dacht het niet. En dan ken je wel zeggen o das toch mooi voor milieu enzo, maar de overheid mag dan ook wel gaan bezuinigen, want ze trekken genoeg centjes uit de zak van de autorijder.

En de meeste mensen in PTA zijn volgens mij auto liefhebber, maar elke keer als ik een post van jouw lees is het voor zover ik me kan heugen altijd wat negatiefs of achterlijks. Daarom wou ik bij deze vragen of je je kop hier nie meer wil laten zien. En autorijden is voor sommige mensen ook een hobby en zo snij je dus veel mensen in de vingers ( we zijn nou nie eenmaal allemaal zo dat we lekker thuis achter het pctje gaan zitten gamen of wat dan ook ). Iedereen is anders en auto's zullen altijd een van de grootste hobby objecten blijven die er zijn, dus echt blij maak je de mensen hier nie mee.


zit nu te w88 op een of andere zuigpost van Bloodhound

ps dan ken je wel weer gaan beginnen over puistige jongeren met petjes dit is het enige waar de meeste mensen altijd mee aan komen schijten als het over aso gedrag in het verkeer gaat , maar heb je wel eens op de oudere mensen in het verkeer gelet, of vrouwen met 4 jong in de auto, telefoon in de hand, lipstick in de andere en op de kinderen letten. Jongeren rijden meestal wel wat harder, maar dat is volgens minder gevaarlijk dan die huppelkutjes of die schijndode oude mensen die maar half of niet opletten in het verkeer.
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
pi_24431442
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.

300 x 1500*2pi/60=47 kw

Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
Je spreekt jezelf hierbij tegen

Je vermogen kan nooit inzakken als je je koppel gelijk wilt houden. vermogen is een maat voor hoeveel energie per tijdseenheid vrijkomt. dus hoeveel koppel bij een bepaald toerental.

Als je je eigen formule pakt, kan jij me dan laten zien hoe jij met hetzelfde toerental en koppel een ander vermogen eruit kan krijgen?

Als je je brandstoftoevoer knijpt, krijg je minder koppel met als gevolg minder vermogen Vermogen is enkel een rekenkundige grootheid die niet te meten of op zichzelf te veranderen is. Vermogen is alleen te beinvloeden door je koppel en/of toerental te veranderen.

(bron: 4 jaar mts autotechniek + 3.5 jaar hts autotechniek)
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:59:54 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24432806
Nee ik spreek mezelf niet tegen. Als je leest wat ik schrijf zie je wat ik bedoel. (maar youp begreep mij ook al niet, dus ik had het niet helemaal duidelijk gezegd de ik) Je kan natuurlijk niet de directe relatie verstoren. Maar zoals ik al eerder zei wel bij een hoger toerental het vermogen drukken zodat het koppel gelijk blijft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24432879
Waarom worden motorrijders genegeerd hier? Is daar nog geen passend antwoord voor ofzo, mooi zo, houden zo
  donderdag 6 januari 2005 @ 15:06:16 #97
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24432917
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom worden motorrijders genegeerd hier? Is daar nog geen passend antwoord voor ofzo, mooi zo, houden zo
Omdat jij al op een 25 kw ding zit

dat is onderdeel van een geheim complot om alle motoren op 25 kw te begrenzen
Vampire Romance O+
pi_24432935
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom worden motorrijders genegeerd hier? Is daar nog geen passend antwoord voor ofzo, mooi zo, houden zo
aandacht te kort?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24432945
34pk... zal dus helemaal goedkoop moeten zijn volgens BFHF, daar ging het mij om Terwijl de top te vergelijken is met een Panda die dus veel meer betaald omdat ie >60 (?)pk heeft......
  donderdag 6 januari 2005 @ 15:09:44 #100
51190 -Shibby-
Dude! Sweet! D...
pi_24432972
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 14:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nee ik spreek mezelf niet tegen. Als je leest wat ik schrijf zie je wat ik bedoel. (maar youp begreep mij ook al niet, dus ik had het niet helemaal duidelijk gezegd de ik) Je kan natuurlijk niet de directe relatie verstoren. Maar zoals ik al eerder zei wel bij een hoger toerental het vermogen drukken zodat het koppel gelijk blijft.
Nee dat kan niet!
Want grof gezegd koppel x toerental=vermogen
je kan dus niet vermogen drukken, je kan je koppel drukken(minder gas geven) maar dan gaat je toerental niet meer omhoog op een gegeven moment en trek je dus niet meer op!
Of wil je een toeren begrenzer op 2000rmp gaan zetten, dan kan je vermogen begrenzen, maar enkel door een van de oorzaken te knijpen namelijk toerental!
Heb je wel eenss natuurkunde gehad vraag ik me af.
ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')