Ach je bent teminste niet alleenquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:43 schreef RijstNatie het volgende:
Zilvervisjes wie heeft ze ook in huis?
Kut beeste
zo ziet tie eruit
http://ip30.eti.uva.nl/bis/insecten.php?menuentry=soorten&selected=beschrijving&id=178
dan is jouw huis te vochtig, meer luchten en de boel eens goed schoonmakenquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:43 schreef RijstNatie het volgende:
Kut beeste
zo ziet tie eruit
http://ip30.eti.uva.nl/bis/insecten.php?menuentry=soorten&selected=beschrijving&id=178
Heb je in je vochtige ruimtes (toilet, badkamer) zeil liggen? Zijn ze gek op, zeiden ze tegen mequote:Op woensdag 5 januari 2005 00:56 schreef RijstNatie het volgende:
Je wil niet weten hoe erg mijn huis gelucht wordt, en schoon is het zeker !
Bij ons zitten ze op de tegelvloeren.quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:03 schreef RijstNatie het volgende:
Zeil in je huis? nog nooit van gehoord...
Heb gewoon parket ligge op de vloer
Mjammie, zeiden de zilvervisjesquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:03 schreef RijstNatie het volgende:
Zeil in je huis? nog nooit van gehoord...
Heb gewoon parket ligge op de vloer
Ze zijn anders heel snel hoorquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:18 schreef RijstNatie het volgende:
Panisch van een insect van 1 cm? hahaha
dat worden ook veel mensen van 1 wesp hoorquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:18 schreef RijstNatie het volgende:
Panisch van een insect van 1 cm? hahaha
Ik ookquote:Op woensdag 5 januari 2005 01:26 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
dat worden ook veel mensen van 1 wesp hoor(incl. me
)
en dan sla je met dat ding en dan zit dat beest precies in dat gatquote:
Ja,quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:56 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
en dan sla je met dat ding en dan zit dat beest precies in dat gatvet handig! een vliegen mepper met een gat
![]()
Goudvissen zijn voor patsers.quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Zilvervisjes zijn voor armlastige studenten en bijstandsmoeders, als je een beetje stijl hebt, heb je goudvisjes.
Zolang het geen bakvisjes zijn vind ik het best.quote:Op woensdag 5 januari 2005 02:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Goudvissen zijn voor patsers.Doe mij maar platinavisjes.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Zilvervisjes zijn voor armlastige studenten en bijstandsmoeders, als je een beetje stijl hebt, heb je goudvisjes.
ja heel veel....ik word er schijt ziek van..quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:43 schreef RijstNatie het volgende:
Kut beeste
zo ziet tie eruit
Mijn stripsquote:Die beesten kunnen de pest zijn voor je boeken, bij mij hebben ze ooit een halve Michelin-atlas opgevreten
quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:56 schreef Pool het volgende:
Ik ben altijd bang dat ergens in de kruipruimte of achter de zolderschotten de opperhoofdvis ronddwaalt. Het zilvervismoederschip van 3 meter lang en 25 centimeter dik met daaromheen miljoenen kleine zilvervisjes die haar van voedsel voorzien.
Zijn ook vieze beestenquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:56 schreef NiTiN het volgende:
kutbeesten zijn het... ik vind ze vies :S
als jij de verzendkosten betaald wil ik er wel een paar voor je vangen en opsturenquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:59 schreef teknomist het volgende:
Hmmm, tot nu toe veel ranzige dingen gehad hier. Maar deze nog niet.
Ze staan zeker op mijn verlanglijst.
amateurquote:Op woensdag 5 januari 2005 16:39 schreef P-Style het volgende:
Ik zag er toevallig gisteren nog eentje lopen in de badkamer. Ik wilde 'm pletten, maar die beesten zijn zo ontzettend snel... toen verdween 'ie onder de wasmachine.
Vét handig.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:51 schreef Marcel1984 het volgende:
ik maak alle insekten dood met een elektrische vliegenmepper, vet handig
Dat idee heb ik dus ookquote:In mijn vorige huis had ik opeens ook veel last van die griezels. De oorzaak was eigenlijk het huis van de benedenbuurvrouw, ze woonde meer bij haar vriendje dan in haar eigen huis dus geen verwarming aan, niet luchten en de boel lekker vochtig laten worden etc.
ze kunnen niet zwemmen (*heeft geprobeerd*)quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:06 schreef lj_lightning het volgende:
welke boer'n lul noemt dat nou zilver visjes? wedden dan ze niet kunnen zwemmen![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:56 schreef Pool het volgende:
Ik ben altijd bang dat ergens in de kruipruimte of achter de zolderschotten de opperhoofdvis ronddwaalt. Het zilvervismoederschip van 3 meter lang en 25 centimeter dik met daaromheen miljoenen kleine zilvervisjes die haar van voedsel voorzien.
Dus ze kruipen tussen de boeken?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wij hebben er ook last van. In mijn kamer zaten een aantal clusters van die beesten in boeken. Echt goor. Ik zie ze ook nu nog regelmatig voorbij schieten terwijl we toch een schoon en nieuw huis hebben.
Een goede manier om ze te doden is schuimgel of cif. Dan zijn ze meteen dood en je kan ze makkelijk oprapen met een zakdoekje. Ik vind dit trouwens een van de smerigste insecten.
Ja, zoals hier eerder in het topic werd bevestigd. Ze hebben iets met papier.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:15 schreef Exhale_02 het volgende:
[..]
Dus ze kruipen tussen de boeken?
quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:52 schreef geertje89 het volgende:
mmm, er zat een nest in mijn prikbord, een jaar geleden ofzo.....
Vreselijk ranzig, een stuk of 1000 van die beesten bij elkaar...
Het heeft geen zak met schoonmaken te maken, wel met vocht......quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:53 schreef laffer het volgende:
[..]
dan is jouw huis te vochtig, meer luchten en de boel eens goed schoonmaken
in je oor?quote:Op zondag 9 januari 2005 12:20 schreef pc-fr34k het volgende:
In oude huis vaker gehad, nu heel zelden.
Ik vang ze altijd en laat ze dan ergens in lopen
nee, in iets doorzichtigs ofzoquote:
soesterkwartier?quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bij ons zitten ze op de tegelvloeren.
Wat een saaie indirecte manier om voort te planten zeg !!!quote:Voor de paring maakt het mannetje eerst een dakje van spinsels waaronder hij een aantal spermatoforen afzet. Het vrouwtje kruipt onder het webje, gaat boven een spermatofoor staan en neemt de vloeibare inhoud (sperma) actief op.
wij hebben een echte plaag ik ging vandaagf even al mijn boeken de planken halen het leek wle of ik een hele nieuwe stad had ontdektquote:Op zondag 16 januari 2005 23:59 schreef blackmage het volgende:
*heeft medelijde met mensen die echt een plaag hebben
muizen zijn dan nog niet zo erg dat zijn grote beesten die uit je buurt blijven en zich nooit laten zien (*heeft een huismuis gehad).
maar zilvervisjes die merken niet dat er iemand zit, als je helemaal stil op je wc gaat zitten en een tijdje wacht zouden ze zo op je kruipen, nou dat heb ik mij laten vertellen.
ik wou dat mijn kat dat deed....die kijkt alleen maar....en slaapt dan weer rustig verder...quote:Op maandag 17 januari 2005 00:18 schreef Brennie het volgende:
Ja, wij hebben ze hier helaas ook.
Zaten er al toen we hier een jaar geleden kwamen wonen.
Tis een eensgezinswoning.
Bijna iedere dag zie ik er wel 1
Het huis is hartstikke schoon, maar wel vochtig op sommige plaatsen, en ja daar komen ze op af.
Gelukkig hebben wij hier 2 schattige poezebeesten die ze eerst martelen ( lees: ontvellen), ermee spelen en vervolgens opvreten!![]()
Zie ze daardoor wel minder vaak.
Ze zitten voornamelijk op de wc, zolder, in de badkuip en op het behang
Het schijnt dat het helpt om laurierblaadjes op vochtige plaatsen neer te leggen.
Ik heb ze belaagd met ajax spray, 10 keer sprayen en ze zijn wel de pijp uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wij hebben er ook last van. In mijn kamer zaten een aantal clusters van die beesten in boeken. Echt goor. Ik zie ze ook nu nog regelmatig voorbij schieten terwijl we toch een schoon en nieuw huis hebben.
Een goede manier om ze te doden is schuimgel of cif. Dan zijn ze meteen dood en je kan ze makkelijk oprapen met een zakdoekje. Ik vind dit trouwens een van de smerigste insecten.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:01 schreef Steijn het volgende:
Ik praat altijd gezellig met de zilvervisjes op het toilet. Sommige zijn best aardig hoor.
dat ken ik, dat heb ik ooit met Deo gedaan, alleen belaagde ik mezelf er ook mee het leek wel een gaskamer met rozen geur maar geen manen schijnquote:Op maandag 17 januari 2005 00:22 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ik heb ze belaagd met ajax spray, 10 keer sprayen en ze zijn wel de pijp uit.
Tegenwoordig wijs ik mijn katten gewoon waar ze zijn.
Hahaha, ja herkenbaar.quote:Op maandag 17 januari 2005 00:25 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
dat ken ik, dat heb ik ooit met Deo gedaan, alleen belaagde ik mezelf er ook mee het leek wel een gaskamer met rozen geur maar geen manen schijn
brrr *kijkt met een vlugge blik naar dee boekenkast waar op geleund word.quote:Op maandag 17 januari 2005 00:11 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
wij hebben een echte plaag ik ging vandaagf even al mijn boeken de planken halen het leek wle of ik een hele nieuwe stad had ontdekt![]()
ik moet zeggen dat het inderdaad niet goed voor je boeken is ik ben nu al mijn boeken aan het nakijken.... tot nu toe valt de schade nog mee...quote:Op maandag 17 januari 2005 01:00 schreef blackmage het volgende:
[..]
brrr *kijkt met een vlugge blik naar dee boekenkast waar op geleund word.
ik ben spontaan met me rug van de kast afgegaan toen ik dat las, maar dat lijtk me niet fijn want dat kost volgens mij bakken vol met geld al die boeken.
Alleen kun je daar ziek van worden (van de muizenkeutels), en van zilvervisjes nietquote:muizen zijn dan nog niet zo erg dat zijn grote beesten die uit je buurt blijven en zich nooit laten zien (*heeft een huismuis gehad).
Laat de afwas eens een weekje staan, en prop de vuilnisbak wat voller met oud vlees..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 01:18 schreef livetothegoal het volgende:
Ik heb niet zoveel insektenleven in me flatje.
van zilvervisjes word je relaxed.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:08 schreef Marcel1984 het volgende:
pak ongeveer 10 tot 20 van die zilvervisjes, stop ze in een bakje, droog ze uit, vermaal ze in een koffiemolen of een cruncher en rook ze op
quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:33 schreef blackmage het volgende:
[..]
van zilvervisjes word je relaxed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |