Jaaaaquote:Op zondag 20 maart 2005 22:03 schreef Euc- het volgende:
Piet, die messenwinkel waar jij het altijd over hebt in Dusseldorf he.
Is dat die? Aan de linkerkant zie je een uithangbord van WMF en Zwilling. Kwam hem stomt oevallig tegen =)
Altijd leuk als mensen aan je denken.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:15 schreef Euc- het volgende:
We liepen door de stad nadat we terug kwamen van monaco - psv (vliegtuig vanaf dusseldorf) en kwam hem tegen. Ik dacht meteen aan jou
Als je het niet erg vind dat ik dit vraag, hoe zit het eigenlijk met jou? Je bent een Nederlander die in Duitsland woont, omdat je er een baan kon krijgen? Werk je eigenlijk als kok, of heb je gewerkt, of ben je gewoon een amateur kok die er erg veel van weet?
Waar haal je die oestersaus vandaan. Bij de Appie heb ik het niet zien staan...quote:Op zondag 20 maart 2005 17:20 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
het is minder zout dan tamarie. Oestersaus is wel wat lekkerder eigenlijk, dat smaakt wat voller dan deze sojasaus.
Die haal ik altijd bij de toko.quote:Op maandag 21 maart 2005 11:17 schreef Doekes het volgende:
[..]
Waar haal je die oestersaus vandaan. Bij de Appie heb ik het niet zien staan...
heb je mail gezien, ja, leuk aanbod, maar kan helaas niet.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:11 schreef Nolius het volgende:
Eeej Piet,
Ik heb je een mailtje gestuurd. Gezien?
Ik schrok er ook van. Ik schaam me zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 18:24 schreef pyl het volgende:
Piet, ik zie deze topicreeks nu pas. Mag ik je zeggen dat ik uitermate positief verrast ben? Ik had je altijd voor een verzuurde reactionair versleten, maar ziehier! De voorkomenheid en wellevendheid zelve!
Uhmmmm...excuses.
Toch eens aan mijn mensenkennis werken...!
Goeie vraag, Monteren of Afmonteren is het afmaken van een saus, soep of creme met boter.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:30 schreef Euc- het volgende:
Beetje een lompe vraag, wat je normaal altijd aan het begin van je opleiding bij kooktechnieken ofzo krijgt, mar wat is monteren nou eigenlijk? Heb een recept voor een doperwtencreme en die moet ik monteren, nu heb ik het ooit wel eens gehad, maar he geen flauw idee meer hoe het moet of wat het nou precies is.
Eh nee, monteren zonder eieren,quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:47 schreef Tha_Butcha het volgende:
opkloppen van een vloeistof toe een emulsie m.b.v. eieren, room of boter toch?
Nee, geen bloem gebruiken, dat verpest de smaak.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:12 schreef krakkemieke het volgende:
Monteren kan toch ook met vlokjes boter, gekneed met bloem? Vraagt de leek.......
Is Piet weer terug?quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:13 schreef Oblivion het volgende:
*afstoft..
*deuren open zet...
*stoeltjes en tafels buiten zet..![]()
Hij is aan het schrobben, en aan het grommen dat we offtopic gaan...quote:
quote:Op donderdag 2 juni 2005 21:29 schreef Doekes het volgende:
Welkom terug Piet!
Leuk dat je weer terug bent, Piet!quote:
De familie niet vertellen dat je vette lappen hebt, de grote stukken vet ervan af snijden en vervolgens lekker eten.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:58 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Mogen we Piet alweer vragen hoe we het klaar moeten maken??
Ik wil runderlappen gaan stoven, van die lekkere vette lappen. Alleen... mijn familie is het er niet mee eens en wil alleen maar 'mager' vlees eten. Achteraf het vetrandje er afsnijden is om de een of andere reden geen optie.
Is er een tip/truuk om 'mager' vlees even zacht te krijgen als 'vet' vlees, maar dan zonder het te veranderen in een droge hap??
(Mager vlees zacht krijgen is gewoon een kwestie van lang genoeg stoven. Als je het daarna echter opeet dan stuift het zowat in je keel...)
Ik weet dat het iets met kip en aardappels is, maar dat is het dan ookquote:géén keukenprinses
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |