abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24429307
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 01:02 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Keynes
Maar veel bedrijven hebben ook schuld. Ik neem aan dat je daar geen bezwaar tegen hebt. Wat zie jij dan als bezwaar tegen de schuld die een land heeft.
pi_24429341
Thabit zijn probleem is dat hij denkt dat de eindige hoeveelheid geld impliceert dat er ook een eindige hoeveelheid welvaart is.

Dus als je leent ben je misschien wel welvarend. Het moet echter ook terug betaald worden (en terecht) en dan wordt je dus weer minder welvarend. In Thabit's hoofd dan.
pi_24429398
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:30 schreef accelerator het volgende:

Maar veel bedrijven hebben ook schuld. Ik neem aan dat je daar geen bezwaar tegen hebt. Wat zie jij dan als bezwaar tegen de schuld die een land heeft.
Ja, maar dan wordt de vraag of de schuld nog aflosbaar is, in het geval van de VS begint het erop te lijken dat dit niet langer het geval is.
Een bedrijf wat schulden heeft die het redelijkerwijs niet meer kan aflossen gaat meestal failliet overigens.
pi_24429807
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar dan wordt de vraag of de schuld nog aflosbaar is, in het geval van de VS begint het erop te lijken dat dit niet langer het geval is.
Een bedrijf wat schulden heeft die het redelijkerwijs niet meer kan aflossen gaat meestal failliet overigens.
Je hebt iets gemist:

(1)
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:28 schreef Vaan_Banaan het volgende:

[..]

Van http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=18272
Kijk en vergelijk
Natuurlijk is het problematisch dat de Amerikaanse staatsschuld per jaar met ruim 400 miljard dollar groeit. Dat is alleen een bedrag en vergeet niet dat de Amerikaanse economie de grootste ter wereld is. Als ik de schuld in een percentage van het bruto nationaal product (bnp) uitdruk, heb ik beter vergelijkingsmateriaal:
  • Japan: 164%,
  • Italië: 117%,
  • België: 101%.
  • EU: 77%.
  • Duitsland: 74%,
  • Frankrijk: 74%,
  • VS: 63%,
  • Nederland: 55%

Nee dus
  • (2) De Amerikaanse overheid is de meest kreditwaardige instelling ter wereld (kon geen directe bron vinden)

Sta je na deze 2 feiten nog steeds achter deze uitspraak: "Ja, maar dan wordt de vraag of de schuld nog aflosbaar is, in het geval van de VS begint het erop te lijken dat dit niet langer het geval is."
    pi_24429820
    Ze hebben het zelf nog niet door, maar de VS is zo goed als een Derde Wereldland. Ze zijn straatarm, hebben grote moeite met het democratisch laten verlopen van verkiezingen en hebben een bekrompen, incapabele president aan het roer. Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt...
    pi_24429952
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 11:56 schreef dVTB het volgende:
    Ze hebben het zelf nog niet door, maar de VS is zo goed als een Derde Wereldland. Ze zijn straatarm, hebben grote moeite met het democratisch laten verlopen van verkiezingen en hebben een bekrompen, incapabele president aan het roer. Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt...
    GDP per capita: $32,517 (bron: http://www.heritage.org/r(...).cfm?id=Unitedstates)
    Ze zijn ze de meest kredietwaardige insteling ter wereld. Ja echt een kenmerk van een 3e wereld land.
    ik baal dat ik geen directe bron kan vinden maar ik heb het uit het Financiele dagblad
    In veel 3e wereldlanden zijn niet eens verkiezingen en zijn de presidenten (pardon dictators) nog veel slechter.

Thabit gelooft zelf niet in de corrigerende werking van het kapitalisme. De USA kan echt niet tot in het eeuwige geld blijven lenen. De leners zijn ook niet gek en op een gegeven moment gaat de rente omhoog.
    pi_24430056
    De VS is opgebouwd uit meerdere staten. Veel van deze staten zijn vergelijkbaar met ontwikkelingslanden. Slechts enkele staten doen het goed en die krikken dus dat gemiddelde BNP omhoog. Opvallend genoeg zie je dat in die staten veel meer aan wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan en dat er een stuk linkser wordt gestemd.
    pi_24430145
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 12:07 schreef thabit het volgende:
    De VS is opgebouwd uit meerdere staten. Veel van deze staten zijn vergelijkbaar met ontwikkelingslanden. Slechts enkele staten doen het goed en die krikken dus dat gemiddelde BNP omhoog. Opvallend genoeg zie je dat in die staten veel meer aan wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan en dat er een stuk linkser wordt gestemd.
    Bronnen, statistieken en uitleg van definities (links? ontwikkelingsland?) graag!
    Want met jouw discusieren zonder dit is onmogelijk hebben wij op FOK ondertussen wel geleerd.
    pi_24430278
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 12:12 schreef accelerator het volgende:

[..]

Bronnen, statistieken en uitleg van definities (links? ontwikkelingsland?) graag!
    Want met jouw discusieren zonder dit is onmogelijk hebben wij op FOK ondertussen wel geleerd.
    Je mag ze zelf opzoeken. Iets vaker naar actualiteitenprogramma's op TV kijken kan ook helpen. Om nu continu bij elke bewering die niet in je straatje valt om een bron te gaan zeuren blokkeert elke vorm van discussie m.i.
    pi_24430412
    Nou ja.. het is wel bekend dat erop universiteiten liberal gestemd wordt.
      donderdag 6 januari 2005 @ 12:29:18 #71
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_24430439
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 11:32 schreef accelerator het volgende:
    Dus als je leent ben je misschien wel welvarend. Het moet echter ook terug betaald worden (en terecht) en dan wordt je dus weer minder welvarend. In Thabit's hoofd dan.
    Niet dan

Ik hoor zat verhalen over de schuldhulpverlening. Die mensen hebben geleend tot op het bot en uiteindelijk zijn ze niet welvarender geworden.

Waarom zou het met dit soort idiote bedragen anders gaan?

Ik denk dat je, als je geen problemen voorziet voor Amerika en zijn munteenheid, dat je je ogen sluit voor een aanstormende tsunami.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_24430466
    pas op he Verbal, alles wat Bush doet moet wel goed zijn...
      donderdag 6 januari 2005 @ 13:08:33 #73
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_24430971
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 12:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Je mag ze zelf opzoeken. Iets vaker naar actualiteitenprogramma's op TV kijken kan ook helpen. Om nu continu bij elke bewering die niet in je straatje valt om een bron te gaan zeuren blokkeert elke vorm van discussie m.i.
    Halllo BSB
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
    pi_24431768
    giro 554 voor amerika
    Er zit een knop op je TV
    Die helpt je zo uit de puree
    Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
    Jailbait Gallery
    pi_24431911
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 12:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Om nu continu bij elke bewering die niet in je straatje valt om een bron te gaan zeuren blokkeert elke vorm van discussie m.i.
    * Bij jou gaat nu eenmaal de thabit modus in. Dan kan je verwachten dat mensen om bronnen, statistieken, feiten en definitie uitleg gaan vragen. Vervelend voor jou! Vervelend voor ons.
    pi_24433170
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 13:58 schreef cappp het volgende:
    giro 554 voor amerika
    giro 666 ivm Amerika vind ik logischer
      donderdag 6 januari 2005 @ 15:38:53 #77
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_24433484
    Gek toch dat TS die zo van linkse huize is, zo een probleem heeft met de Amerikaanse staatsschuld, maar geen issue heeft met het oplopen van de Nederlandse?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_24436325
    Speciaal voor jou Thabit:
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
    Gek toch dat TS die zo van linkse huize is, zo een probleem heeft met de Amerikaanse staatsschuld, maar geen issue heeft met het oplopen van de Nederlandse?

Antwoorden graag.
    pi_24436569
    De Nederlandse economie wordt niet door jan en alleman heilig verklaard. Terecht, als je de staatsschuld bekijkt. De Amerikaanse economie staat op instorten, maar dat willen de meesten hier niet inzien.
    pi_24436701
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 18:39 schreef thabit het volgende:
    De Nederlandse economie wordt niet door jan en alleman heilig verklaard. Terecht, als je de staatsschuld bekijkt. De Amerikaanse economie staat op instorten, maar dat willen de meesten hier niet inzien.
    Hoezo? Omdat ze een schuld hebben die kleiner is dan die van een gemiddeld EU land? Omdat ze nog steeds dubbele groeicijfers laten zien tov europa?

Nee Thabit, ik heb vertrouwen in landen waar een vrije economie geldt. Het komt wel goed met de USA.

Misschien dat je ook even kan uitleggen waarom de USA, ondanks die schulden nog steeds de meest kredietwaardige instelling ter wereld is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')