lief hoor zo'n Fop(pe)-speen !!!!!quote:
quote:Sem en Sanne populairste namen in 2004
RIJSWIJK - Sem was het afgelopen jaar de populairste naam voor pasgeboren jongens. Meisjes krijgen het vaakst de naam Sanne, gevolgd door Lotte, Emma en Anne. Dit blijkt uit onderzoek van voornaamdeskundige Emma van Nifterick.
De populariteit van Sem is opmerkelijk. De naam kwam in 2003 voor het eerst in de toptwintig binnen op de zesde plaats. Van Nifterick: "Dit is een enorme piek".
Bekende Nederlander
De onderzoekster denkt dat de naam vaak gekozen wordt, omdat SBS6-presentatrice Wendy van Dijk haar zoontje Sem noemde. "Het helpt zeker als een bekende Nederlander een bepaalde naam gebruikt."
De naam Sem wordt gevolgd door de al jaren populaire jongensnamen Daan, Thomas en Tim. Ouders kiezen vaak een korte, krachtige stoere naam voor hun zoon, aldus Van Nifterick.
De naam Sanne staat al sinds 1998 stevig op de eerste plek. "Het is een heel neutrale naam. Je kan je er geen buil aan vallen om deze naam te kiezen", zegt Van Nifterick.
Origineel
Originele namen komen ook voor. Van Nifterick bespeurt een opkomst van merknamen als voornaam. "Namen als Diesel, Ola of Ray-Ban zag je jaren geleden niet."
Van Nifterick stelt wel dat het slechts gaat om enkele tientallen per jaar. "Het zijn toch nog vaak eenlingen met zulke namen. Een trend zou ik het nog niet willen noemen."
Van Nifterick verkrijgt haar gegevens van de Sociale Verzekeringsbank, de instantie die de kinderbijslag uitkeert. Zeker 95 procent van alle kinderen valt hieronder. Jaarlijks worden ongeveer 200.000 baby's geboren.
De naam Moham(m)ed is al ruim twintig jaar in Amsterdam de populairste naam onder jongens. Toch is het aantal te klein om in de nationale toptwintig te komen.
In de grote steden wonen veel allochtonen, maar in de andere delen van Nederland is het percentage laag.
Ook eindigt de naam hoog omdat beide spellingen voor de naam - met enkele of dubbele m - meegeteld zijn. In de nationale lijst worden variaties op dezelfde naam apart geteld.
de namen die wij nu voor ogen hebben staan er gelukkig niet tussen !!quote:Op maandag 3 januari 2005 12:08 schreef rubbereend het volgende:je kind naar een zonnenbrillenmerk noemen
k had toch wel Ajax verwachtquote:Op maandag 3 januari 2005 12:12 schreef VoreG het volgende:
Ik ga mijn kind Umbro, of Ralph Lauren of Chanel noemen!
Ik moet ook om zijn gezondheid denken, dit is niet echt een geschikte plek voor die naamquote:
*kijkt naar icoontje....ja, jij ook vrolijk kerstfeestquote:Op maandag 3 januari 2005 12:45 schreef Vom het volgende:
Hallo Hools
Ik kan nu pas weer internetten, lag er sinds woensdag uit, nog een gelukkig nieuwjaar in ieder geval
ik universal, of paramount of disney denk ikquote:Op maandag 3 januari 2005 12:12 schreef VoreG het volgende:
Ik ga mijn kind Umbro, of Ralph Lauren of Chanel noemen!
ik gok bij pascal minimaal op de voorletters...D.V.D.quote:Op maandag 3 januari 2005 13:15 schreef pascalheister het volgende:
ik universal, of paramount of disney denk ik
Grolsch nog beterquote:Op maandag 3 januari 2005 13:30 schreef rubbereend het volgende:
k denk dat k mijn kind dan Heineken noem, maar Hertog Jan klinkt leuker
Oepsquote:Op maandag 3 januari 2005 12:55 schreef Bjoro het volgende:
[..]
*kijkt naar icoontje....ja, jij ook vrolijk kerstfeest
quote:
much betterquote:
quote:
beugeltje dan maar?quote:Op maandag 3 januari 2005 13:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]binnen 6 minuten is hij ingekopt, k had niet anders verwacht.
Brrrrr...quote:Op maandag 3 januari 2005 13:57 schreef Mindlight het volgende:
Snel weer terug gegaan naar de oude layout. Wat een verademing!
Ik ben intussen zo gewend geraakt aan die nieuwe lay-out dat ik de oude niet meer mis.quote:Op maandag 3 januari 2005 13:57 schreef Mindlight het volgende:
Ow, mindere ervaring. Maar meestal duurt het inderdaad een anderhalf uur voordat de reizigers er uit mogen. Zelfs als je op een station staat. Misschien ook wel logisch.quote:Op maandag 3 januari 2005 13:58 schreef golfer het volgende:
Bericht van hardwerkende Bluezz uit Utrecht: haar heenreis was nogal vertraagd omdat iemand zich bij het Amstelstation voor de trein waar zij in zat had geworpen en al met al duurde het een uur voordat de lijkschouwer klaar was en ze de trein daar uitmochten.
Bah, das minder.quote:Op maandag 3 januari 2005 13:58 schreef golfer het volgende:
Bericht van hardwerkende Bluezz uit Utrecht: haar heenreis was nogal vertraagd omdat iemand zich bij het Amstelstation voor de trein waar zij in zat had geworpen en al met al duurde het een uur voordat de lijkschouwer klaar was en ze de trein daar uitmochten.
heerlijk hequote:Op maandag 3 januari 2005 13:57 schreef Mindlight het volgende:
Ohh nee van missen was ook niet echt sprake, maar nu hij er weer is snel gebruik ervan makenquote:Op maandag 3 januari 2005 14:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben intussen zo gewend geraakt aan die nieuwe lay-out dat ik de oude niet meer mis.
Firefox is inderdaad erg relaxed. Maar die gebruikte ik al een tijd.quote:Op maandag 3 januari 2005 14:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heerlijk he
k zit nu dus sinds één dag op firefox en de oude lay out en tis dik genieten
quote:Op maandag 3 januari 2005 14:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
Condoom doorgeslikt :( Mjah ..............
Firefox werkt erg primaquote:Op maandag 3 januari 2005 14:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Firefox is inderdaad erg relaxed. Maar die gebruikte ik al een tijd.![]()
hier nog 1...net ff geprobeert, snel weer terug |!quote:Op maandag 3 januari 2005 14:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben intussen zo gewend geraakt aan die nieuwe lay-out dat ik de oude niet meer mis.
klinkt goedquote:Op maandag 3 januari 2005 14:14 schreef Dylan Dog het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop Spidey
Ik heb zojuist in de aanbieding een koekjespistool bij Appie gekocht...
valt nu reuze mee hoor.quote:Op maandag 3 januari 2005 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Die oude lay-out
Jammer dat ie vreselijk traag is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |