abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2005 @ 23:39:13 #201
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25290033
voor mij ook een diertje MUUS?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25290117
wow mooie kaart. Hoop dat het meeste uitkomt

Bedankt MUUS
pi_25290374
Voor qu63 een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden

Aardedraak

Uitleg:

Aardedraak (draig-talmh)

kracht, mogelijkheden, rijkdom

Draig-talamh brengt ons oog in oog met ons ideaal. In ons hebben we een schatkamer vol rijkdom - mogelijkheden en kracht - die we kunnen leren gebruiken. In het verleden ontzegde de schatbewaarder ons wellicht de toegang. Maar nu begrijpen we dat deze soms grimmige oppasser niets anders is dan een aspect van onszelf. Door Draig-talamh te leren kennen en ervan te leren houden, kunnen we de geheimen van ons hart ontsluiten en tegelijk de schoonheid en de kracht ontdekken die verborgen ligt in de harten om ons heen en in de aarde zelf.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 28 februari 2005 @ 00:16:47 #204
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25290791
MUUS
Ik kan me er zeker in vinden. Mooi dek trouwens.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25291525
MUUS zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
pi_25291554
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:51 schreef Anitra het volgende:
MUUS zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
Tuuk Anitra, maar dat wordt dan wel morgen, aangezien ik nu een beetje suf uit mijn ogen kijk. .

Heb je nog een speciaal deck in gedachten of moet ik zelf kiezen? .
Oi!
pi_25291629
Je mag helemaal zelf kiezen.
En mijn oogjes zijn ook niet helder meer
  maandag 28 februari 2005 @ 01:11:22 #208
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25291912
dankje MUUS
It's Time To Shine
pi_25296385
Heeee, bedankt, MUUS, leuke verrassing zo op de saaie maandagochtend .

En een hoop dingen kloppen heel goed voor mij van deze kaart. Ik heb momenteel ook allerlei overlevingspakketjes in mijn tuin hangen voor de vogeltjes en de meest mooie soorten komen even bij me buurten.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25302720
Vandaag is geen goeie dag om kaarten te trekken zag ik in mijn horoscoop. Er komen zware negatieve dingen uit omdat ik niet goed in mijn velletje zit. Dus niet schrikken MUUS, het kan bij mij dus zwaar zijn of juist helemaal niet en dat is lekker voor de toekomst
  maandag 28 februari 2005 @ 23:30:33 #211
1087 Merisse
broddeltante
pi_25303988
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:35 schreef MUUS het volgende:
Voor Merisse heb ik gekozen voor een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden.

Ram
Mijn pc was trouwens zo onder de indruk van deze kaart, die 'ie bij de eerste poging om dit te posten spontaan crashte. .
Wow mooi ben ook onder de indruk. Thanks Muus.
Het zegt wel iets over mijn karakter en de zaken die spelen in mijn leven maar ik vind het vooral zo mooi omdat ie positief is. Niet positief in de zin van dat ik alles krijg wat ik wens maar positief in de zin van dat alles uiteindelijk gaat zoals het moet gaan. Een soort van "basisvertrouwen" in het leven dat ik een beetje dreig kwijt te raken maar o.a. door zo'n kaart weer zie.

[ Bericht 23% gewijzigd door Merisse op 28-02-2005 23:37:23 ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:56:22 #212
107693 Dannytjeuh
Watjeuuuuuz
pi_25311451
Hoi,

Kan er eens iemand een kaartje voor me kiezen ?
Het zit namelijk zo, vanaf halverwege april gaat mijn leven een heel andere wending krijgen. Ik ga een flink pak meer verdienen bij een nieuwe baas, maar aan de andere kant zit ik bij mijn huidige werkgever ook lekker knus. Ik weet niet goed hoe ik het gevoel moet omschrijven..... is het mijn vrees voor het onbekende ? of is het omdat ik een beetje ben vastgeroest in mijn huidige job.
Dus daarom vraag ik heel erg nederig of iemand voor mij een kaartje kan trekken. Misschien weten de kaarten raad.

+++Suicide is a way of telling God, "You can't fire me, because I QUIT!"+++
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:14:23 #213
84524 Morwen
I got life
pi_25311731
Ik ben "toevallig" momenteel even met mijn kaarten aan het fröbelen, dus kan jij er in 1 moeite achteraan

Voor Dannytjeuh:

Element: Vuur.

Astrologische associatie: Mars in Ram.

Kernwoorden: vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.

Staven Ridder belichaamt een warme tot verhitte atmosfeer waarin niet alleen sprake is van levenslust en enthousiasme, maar ook van ongeduld, impulsiviteit en eventueel zelfs overdrijving.
We willen alles, en wel nu meteen..

Food for thought Lijkt me een positieve kaart of tenminste zo komt ie wel op mij over. Een energieke kaart
Only Human
pi_25311798
Voor Anitra een kaart uit The Faeries Oracle

Laiste, Moon's Daughter

Uitleg:

Laiste, Moon's Daughter

Light cast in shadows. Spiritual guidance. Illumination. Riddles

Starter Reading: You may be finding apparently random events and ideas are falling into a pattern and beginning to make sense to you. Things may be flowing more easily than you are accustomed to and your decisions and choices may be bringing an unusually high degree of success. Psychic abilities--hunches, intuitions, foreknowings--are becoming clearer and making more sense. Trust the process. Liaste also brings psychic dreams, forelighting the future and illumining the present. These dreams often speak in symbols, as faeries are won't to do.

Gisteren al getrokken (maar door drukte niet gepost) en toch niets engs, Anitra. . Hele mooie afbeelding op de kaart ook!
Oi!
pi_25311881
Voor Dannytjeuh een kaart uit The Faeries Oracle

He of the Fiery Sword

Uitleg:

He of the Fiery Sword

The Active Principle. Spiritual will. Justice. Protection

Starter Reading: The presence of the fiery sword's master in a reading can indicate that there is (or there is a need for) clear and focused will and a determination to carry through on decisions, even if much effort is required. Or he can tell us that such will and strength is present in regard to the issues under consideration. The querent needs to consider how he is expressing his will and strength and how that expression may be enhanced or improved. It is this Singer's energy that enables us to burst the bonds of an outgrown way of being and move on to the next level. He indicates that this is a time to take action based on clear spiritual will. His presence indicates great strength and great potential for good. It also reminds us that, if we call upon him, we will receive assistance. The presence of this card in a reading radiates strength and will to the cards around it.

Normaal trek ik pas 's avonds nieuwe kaarten ivm de rust in huis, maar nu *moest* ik een kaart voor jou trekken en .... woah! . Trek ik even een treffende kaart! . Al zeg ik het zelf. .

En wat hebben we nu geleerd, mensen? Juist, als je gevoel zegt dat je *nu* iets moet doen, moet je dat dus ook gewoon doen! .
Oi!
pi_25311976
quote:
Op maandag 28 februari 2005 23:30 schreef Merisse het volgende:

[..]

Wow mooi ben ook onder de indruk. Thanks Muus.
Het zegt wel iets over mijn karakter en de zaken die spelen in mijn leven maar ik vind het vooral zo mooi omdat ie positief is. Niet positief in de zin van dat ik alles krijg wat ik wens maar positief in de zin van dat alles uiteindelijk gaat zoals het moet gaan. Een soort van "basisvertrouwen" in het leven dat ik een beetje dreig kwijt te raken maar o.a. door zo'n kaart weer zie.
Alle kaarten die ik gebruik zijn allemaal erg positief. Tarotkaarten hebben vaak een (naar mijn mening) te negatieve klank en het gevolg daarvan is dat mensen alleen maar aan het negatieve denken en de positieve punten niet eens meer horen/zien, laat staan dat ze er aan werken.

Mijn kaarten zijn positief, en draaien dat proces dus om. Het positieve wordt je onder de neus gedrukt, maar onbewust wordt je óók over het negatieve aan het denken gezet. ("Okay, dit en dat gaat goed en moet ik ontwikkelen (= positief), hoe verander ik dat, hoe krijg ik dat beter? (= onbewust toch de negatievere punten door je hoofd laten gaan)") .

Ik heb ook tarotkaarten, maar ik merk dat ik er zelf veel minder mee kan dan met mijn orakeldecks.
Oi!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:42:23 #217
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25312155
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:31 schreef MUUS het volgende:
Ik heb ook tarotkaarten, maar ik merk dat ik er zelf veel minder mee kan dan met mijn orakeldecks.
Wat is eigenlijk het verschil? Het eerste bevat die aantallen zoals bv 8 zwaarden enzo? De andere zijn meer algemene teksten?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:01:20 #218
84524 Morwen
I got life
pi_25312455
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:25 schreef MUUS het volgende:

En wat hebben we nu geleerd, mensen? Juist, als je gevoel zegt dat je *nu* iets moet doen, moet je dat dus ook gewoon doen! .

Yep, ik denk dat Dannytjeuh de boodschap nu wel heeft

Nog even over de kaarten van het Rider deck.....die zijn inderdaad erg direct en niet altijd voor iedereen geschikt. Zeker niet als je er heel veel waarde aanhangt en je beslissingen ervan af laat hangen. Ik blijf er een bepaalde band mee hebben, ik hou wel van dat directe Al vind ik de meer fantasierijke decks enorm mooi en ook zeker leerzaam
Only Human
pi_25312839
MUUS wat zit die kaart van mij dicht bij de waarheid Ik ben nl idd met een aantal veranderingen begonnen om zo meer in zicht te krijgen over mijn dochter, het bleek alleen ook te gelden voor mezelf. Dat van de dingen van te voren weten klopt ook erg. Ik weet al hoe mijn lichamelijk situatie is over een tijdj maar ik blijf er tegen vechten, terwijl ik het moety accpeteren en dan verder kan gaan. Dat beslissingen makkelijker gaan heb ik ook gemerkt, normaal twijfel ik over alles en gister heb ik bv al heel snel voor mijn doen een knoop door gehakt.

Het is zeker een kaart die erg bij mij past. En hij is zeker ook heel mooi de afbeelding!!
Thanks!!!
pi_25313086
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:42 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het verschil? Het eerste bevat die aantallen zoals bv 8 zwaarden enzo? De andere zijn meer algemene teksten?
Nou ja, om dat verschil uit te leggen, heb ik eigenlijk dit topic geopend. . Zo kunnen jullie zelf zien hoe allerlei kaarten in elkaar zitten. Uiteraard heb je ook weer allerlei verschillende tarotkaarten met andere afbeeldingen en andere soort uitleg erbij, maar meestal is de kern toch gebaseerd op de kaarten van Rider-Waite en daarom zullen ook in andere tarotdecks vaak die symbolen terugkomen. Soms letterlijk en soms een beetje aangepast of is er één symbool (bv. de zwaarden) vervangen door een ander symbool.

Orakeldecks hebben ook geen vast aantal kaarten, het ene deck bestaat uit 56 kaarten en het andere uit 74.

En zoals Morwen al zei, de Rider Waite is erg direct. Nu heb ik daar zelf geen problemen mee ( . ), maar ik merk dat de mensen voor wie je de kaarten legt vaak schrikken van die directheid en dus niet goed horen wat je nu eigenlijjk zegt.

Maar eigenlijk is het verschil imo het gevoel wat je zelf erbij hebt. Daarom moet je ook afgaan op gevoel als je op zoek bent naar een tarotdeck of orakeldeck, want jij moet er mee werken. En ja, dan spelen afbeeldingen heel erg mee, want die moeten jou aanspreken en die moeten voor jou goed bij de uitleg passen/moeten voor jou de uitleg duidelijk maken.
Dat laatste vinden veel mensen moeilijk bij Rider-Waite tarot, want tja... zwaard 7 lijkt wel erg op zwaard 8 he? Er zit niet veel verschil in en legt dus minder duidelijk uit wat er bedoeld wordt, waardoor de legger meer moeite kan hebben met de uitleg onder de knie krijgen.

Ik kreeg als tiener van mijn moeder de Rider-Waite tarot en dacht meteen: "Is dit het? ."
Voor mij was dat geen goed begin dus. . Pas later ben ik me met dat deck gaan bezig houden, maar nog steeds is het mijn minst favoriete deck. .
Oi!
pi_25313113
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:27 schreef Anitra het volgende:
MUUS wat zit die kaart van mij dicht bij de waarheid Ik ben nl idd met een aantal veranderingen begonnen om zo meer in zicht te krijgen over mijn dochter, het bleek alleen ook te gelden voor mezelf. Dat van de dingen van te voren weten klopt ook erg. Ik weet al hoe mijn lichamelijk situatie is over een tijdj maar ik blijf er tegen vechten, terwijl ik het moety accpeteren en dan verder kan gaan. Dat beslissingen makkelijker gaan heb ik ook gemerkt, normaal twijfel ik over alles en gister heb ik bv al heel snel voor mijn doen een knoop door gehakt.

Het is zeker een kaart die erg bij mij past. En hij is zeker ook heel mooi de afbeelding!!
Thanks!!!
Ach ja, ik schud ze zo uit mijn mouw joh. .

.

Alsjeblieft en graag gedaan. .
Oi!
pi_25313170
Doe mij ook es eentje
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 22:20:21 #223
84524 Morwen
I got life
pi_25320135
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:49 schreef UncleScorp het volgende:
Doe mij ook es eentje
Ik weet niet of je mij bedoelde, maar voila......te laat

Voor UncleScorp:

De Dwaas toont het kind in ons en staat voor ontvankelijkheid en een levenslustige zorgeloosheid.
Wanneer De Dwaas zich voordoet betreden we vaak zonder kennis vooraf een nieuw levensterrein.
Deze kaart wijst op verfrissende ervaringen die meestal chaotische trekjes hebben, maar die -zelfs als we onderuit gaan- geen wezenlijk gevaar inhouden.
Ten aanzien van ons werk betreden we nieuwe terreinen met de bereidheid om ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met nieuwe opgaven.
Met betrekking tot gebeurtenissen kan De Dwaas wijzen op idiote gebeurtenissen of onverantwoordelijk gedrag.
Op het niveau van bewustzijn staat deze kaart voor het wonderlijke en het verbazingwekkende.
Op het terrein van persoonlijke relaties zien we vooral zijn levenslustige, vrolijke kant.
Ook hier kan hij op onverantwoordelijkheid wijzen, maar meestal is het toch een verwijzing naar een vreugdevol, ongecompliceerd samenzijn.
Only Human
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:33:55 #224
1087 Merisse
broddeltante
pi_25326700
Muus, Morwen, hebben jullie nou niet dat jullie het onbevredigend vinden om op deze wijze voor mensen te leggen? Ik bedoel het is een hoop werk met weinig ruimte voor eigen inbreng/interpretatie omdat jullie vaak de vraag niet weten en ook niet hoe iemand het antwoord interpreteert.
pi_25327132
Thx morwen , maar die kaart past zo totaal niet bij mij ... de naam tot daar toe maar de beschrijving niet

IK WIL EEN KAART VAN MUUS
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:02:45 #226
107693 Dannytjeuh
Watjeuuuuuz
pi_25327944
Bedankt Muus en Morwen........... jullie zijn schatten en jullie hebben mijn dag weer goed gemaakt
+++Suicide is a way of telling God, "You can't fire me, because I QUIT!"+++
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:15:31 #227
37769 erodome
Zweefteef
pi_25328154
Wie wil een kaart voor mij trekken??????????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25328476
Bestaat er eigenlijk wel een kaart "De Penis" ?

woensdag 2 maart 2005 @ 10:55:20 #229
84524 Morwen
I got life
pi_25328840
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:33 schreef Merisse het volgende:
Muus, Morwen, hebben jullie nou niet dat jullie het onbevredigend vinden om op deze wijze voor mensen te leggen? Ik bedoel het is een hoop werk met weinig ruimte voor eigen inbreng/interpretatie omdat jullie vaak de vraag niet weten en ook niet hoe iemand het antwoord interpreteert.
Ik vind het helemaal niet onbevredigend, ik heb er juist heel veel lol in. En als iemand er dan ook nog wat aan heeft, vind ik het helemaal geweldig. [/enthousiaste puppy modus uit]

Unclescorp: Maak maar een "De Pik"- kaart, voeg ik hem wel toe aan mijn deck

Erodome: Ik ga vanavond weer kaarten leggen, dus als je het leuk vind doe ik er ook 1 voor jou

O, en als iemand wat voor mij wil leggen, gooien, zwieren of zwiepen.....
Only Human
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:03:12 #230
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_25328976
Wil een van de dames misschien een kaart voor mij trekken?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:04:48 #231
37769 erodome
Zweefteef
pi_25329014
Graag Morwen, tnxxxxxxxx!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25334103
Thanks Muus, en sorry voor de late reaktie.
De kaart die je voor me trok kan ik me goed in vinden, dit in tegenstelling tot eerdere kaarten die voor mij getrokken waren.

Je zou eens moeten weten hoe goed deze kaart aansluit bij een bepaalde situatie nu..........wonderlijk gewoon.
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:46:08 #233
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_25335681
Ripley is een heer ook goed?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  woensdag 2 maart 2005 @ 20:10:28 #234
91333 displission
pi_25336007
Daar gaan we: de keizer

Een oude wijze man zit op een troon. Hij heeft een rood gewaad aan en in zijn ene hand houdt hij een staaf en in de andere een ander symbool van macht. De troon is van steen en vier koppen van een Ram sieren hem(denk ook aan het sterrebeeld).

De keizer staat voor het intellect, het denken. Dus waarschijnlijk Ripley doe je werk waar je veel bij moet denken(of iig op een andere manier veel moet denken). Jouw macht is de kracht van de gedachte. Je denkt veel over het verleden en de toekomst na. Hij wil benadrukken dat hij de man in huis is, maar de keizerin was hem voor.

De keizer denkt en zegt dat hij de naam God is, de letters in zijn naam zijn in hem en hij is iedereen.
Hij zegt dat hij de vier grondbeginselen is. Deze worden vertegenwoordigd door de vier koppen van het sterrebeeld Ram.

Je leven verloopt volgens plan, je bent in de materieele wereld neegedaald. Je hebt je zaken finacieel goed voor elkaar. Je woont waarschijnlijk zelfstandig, maar je voelt ook dat het een keer over zal zijn. De keizer zal moeten inzien dat er iets hogers is dan hemzelf.

nu ben ik heel benieuwd wat voorn sterrebeeld jij bent

ps. Ripley je moet wel goed begrijpen dat iedereen een mannelijke en een vrouwelijke kant heeft en dat de kaarten die bepaalde eigenscahppen af en toe benadrukken..als je vragen hebt hoor ik het wel..

[ Bericht 2% gewijzigd door displission op 02-03-2005 20:52:54 (plaatje) ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  woensdag 2 maart 2005 @ 21:50:04 #235
84524 Morwen
I got life
pi_25337512
Voor Erodome:

Element: Aarde.

Astrologische associatie: Jupiter in harmonieuze verbinding met Mars.

Kernwoorden: ontplooiing, aanzien, zelfverwerkelijking, erkenning, succes.

Munten Drie wordt op grond van de donkere tinten vaak verkeerd begrepen als een kaart van terneergeslagenheid, maar in feite symboliseert zij dat we een beproeving met succes hebben doorstaan.
Only Human
pi_25342751
Tnxxxxxxx morwen
pi_25350619
heb je er ook eentje voor mij morwen? Kijken of die veel afwijkt van die van muus.
pi_25351014
Muus, zou je voor mij ook nog zo'n dierenkaart willen trekken, de kaart van morwen is goed bevallen dus ik durf het wel aan
pi_25351057
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 20:03 schreef erodome het volgende:
Muus, zou je voor mij ook nog zo'n dierenkaart willen trekken, de kaart van morwen is goed bevallen dus ik durf het wel aan
Je staat samen met UncleScorp, Ripley en Morwen al op een lijstje wat naast mijn pc ligt. . Ik ga zo eens in mijn kaartjes duiken!
Oi!
  donderdag 3 maart 2005 @ 20:15:45 #240
84524 Morwen
I got life
pi_25351216
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:42 schreef sannydude het volgende:
heb je er ook eentje voor mij morwen? Kijken of die veel afwijkt van die van muus.
Ja, doe ik Ik ben ook heel benieuwd, het wordt dan alleen wel wat later op de avond ivm wat rondscharrelend gespuis nog

Ik zie dat ik op je lijstje sta, MUUS....Leuk!

[ Bericht 11% gewijzigd door Morwen op 03-03-2005 20:21:49 (kippig ende zo) ]
Only Human
pi_25351219
!!
pi_25351745
oke alvast bedankt dan morwen
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:08:12 #243
84524 Morwen
I got life
pi_25353013
Voor sannydude:

Gerechtigheid duikt vaak op wanneer iemand in een rechtszaak verwikkeld is. Maar het hoeft niet altijd om wettelijke gerechtigheid te gaan. Meestal gaat het om een oordeel dat anderen over je vellen, waar je op dat moment geen enkele inbreng in hebt. Gerechtigheid geeft ook aan dat je moet proberen de mening van anderen te begrijpen en je in te leven in het standpunt van de andere partij.

Plechtige kaart voor jou, ik hoop dat je er iets mee kan
Only Human
pi_25354300
Voor UncleScorp twee kaarten uit The Faeries Oracle

Sylvanius

Uitleg:

Sylvanius

Truth. Cutting through deception. Clarity.

Starter Reading: At this time you are discovering new truths about yourself. They are essential for you to know in order to create relationships based on mutual respect, affection, and trust. These things can only work if we see ourselves and others as we are. Currently, both Faery and this world are functioning as a giant mirror in which we see ourselves in many surprising ways. People tend to dread this because we assume that we are worse than we think we are, but this is far from necessarily true. Now is a time for finding out the false and misleading beliefs you have accepted and discovering that you are a better person than you thought--and have the potential to accomplish more than you believed you could. If someone says you are better or simply different than you think you are, don't automatically reject this. Think it over carefully. You have more to give and more to enjoy than you have been giving yourself credit for.

En ik moest er weer eens van mezelf nog een kaart bijtrekken:

Faeries of the Future

Uitleg:

Faeries of the Future

Be here NOW. Guidance. Moving forward.

Starter Reading: Brian writes, 'These are the faeries of a bright future and are essential companions on any journey. When these faeries appear, it is time to consider where we have been and where we wish to go.' There are many opportunities, many potentials, but we must choose a path and then take realistic, practical steps to bring the desired future into being. This is not a time to wait for things to come to us, but to step forward boldly to meet them. We may do this alone, if we wish, or in the company of those who share our goals and dreams.
Oi!
pi_25354345
Nou hoop niet dat ik naar de rechtbank hoef. Heb al weer gedoe met verzekering, omdat mijn fiets op een auto van een collega gevallen was. Zucht. Opzich nog niet heel erg veel van ongerechtigheid gemerkt, maar wie weet komt het. Ben iig wel tegen onrecht. Dat laatste doe ik denk ik al genoeg, maar misschien wordt ik er nog een keer met m'n neus op gedrukt. Iig bedankt morwen

pi_25354474
Zo te merken heb je het er maar druk mee MUUS

Maarre zou je voor mij ook eens een kaart kunnen trekken

Ik ken zelf alleen de grote en kleine arcana een beetje dus misschien uit zo'n dek als je die hebt

Ben benieuwd
pi_25354526
Voor Ripley een kaart uit het Elfen Orakel

Crony

Uitleg:

Je gedachten zouden duidelijk en bewust de woorden moeten kiezen, die je gebruiken wilt, want deze zijn een manifestatie van je gedachte-energie. Zij zijn de dragers waardoor een gedachte zich manifesteert. En hoe meer je je concentreert, hoe sterker die energie is. Moge je wilskracht uit je hart komen, zodat dat wat je zegt niet heftig overstroomt, zoals een rivier bij hoog water. Hoog water van emoties, woede of de impulsiviteit van gevoelens die je gewend bent. Laat je woorden, als het kan, een omarming zijn van de ziel, en de liefde en waarheid overbrengen die je in je hart draagt.

En een kaart uit The Faeries Oracle

Tobaira of the Waters

Uitleg:

Tobaira of the Waters

Emotions. Serenity. Meditation. Gracefully accepting change.

Starter Reading Water is mutable, changeable, fluid, and Tobaira speaks to us of a particular kind of change--change of emotions and possibly a change in health as well. We have important choices to make about how we meet those changes and where we let them take us--toward the calm, flowing purity of the faery waters or the boiling cauldron of hot temper and steamy emotions. The choice is obvious, but we sometimes forget that we have it. Tobaira reminds us that we do--and making it, wisely or unwisely, determines our future. The things we need in life remain constant, no matter what is going on or how hectic the changes and pressures in our life may be. We need nurturing and love, and it is ultimately up to us to provide that for ourselves. The healing faeries will help us if we ask them to.

Klein, maar opvallend detail: allebei de kaarten zijn nummer 37 in de decks. .
Oi!
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:10:22 #248
84524 Morwen
I got life
pi_25354566
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:01 schreef sannydude het volgende:
Nou hoop niet dat ik naar de rechtbank hoef. Heb al weer gedoe met verzekering, omdat mijn fiets op een auto van een collega gevallen was. Zucht. Opzich nog niet heel erg veel van ongerechtigheid gemerkt, maar wie weet komt het. Ben iig wel tegen onrecht. Dat laatste doe ik denk ik al genoeg, maar misschien wordt ik er nog een keer met m'n neus op gedrukt. Iig bedankt morwen

Geen dank, graag gedaan. Sterkte met die verzekeringslui
Only Human
pi_25354674
hmmz als ik het lief vraag zou iemand morgen dan een kaartje voor mij kunnn trekken
Je zusje neukt lekkerder..
IK Skitzo .. nee hoe kom je ebij ? jezelf quoten is koel
MoeMoe.rar !!!!!
pi_25354779
Voor erodome een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden

Adelaar

Uitleg:

De Adelaar (Iolair)

Intelligentie, Vernieuwing, Moed

Iolair helpt je het leven in een breder verband te zien, zodat je in staat bent helder en objectief besluiten te nemen en je doelen te stellen. Adelaar is een krachtige bondgenoot, dapper en sterk, die zijn energie rechtstreeks van de zon krijgt. Als je de adelaar toestaat voor je te werken, word je doelgericht en krijgt je moed dit doel te bereiken, vol vertrouwen nieuwe terreinen betredend. Adelaar maakt het mogelijk jezelf los te maken van de alledaagse zorgen en geeft je begrip voor subtiele ideeën en plannen. Accepteer de adelaar en hij zal je laten zien hoe je jezelf kunt vernieuwen en verjongen door precies op het juiste moment in het meer van je hart te duiken.
Oi!
pi_25354825
Voor Morwen een kaart uit het Elfen Orakel

Willy Nilly

Uitleg:

Na een heftige discussie kan het gebeuren, dat je je gefrustreerd voelt, ontmoedigd en teleurgesteld door de inmenging van je gesprekspartner. En waarschijnlijk zit je kwaad te broeden over dat je niet in staat was je te handhaven, en ben je nog een tijd bezig met het doffe gevoel van een nederlaag. Star vasthouden aan je eigen ideeën is vaak je reinste oorlog! En de 'overwinning' op je tegenstander is alleen maar tijdelijk, in wezen ben jij immers niet anders dan hij. Het is goed om je ideeën uit te dragen, maar vaak doen wij dat op de verkeerde plaats en het verkeerde moment. In plaats van ze simpel uit de doeken te doen, dringen we ze vaak aan anderen op. Dat doen we misschien omdat we onze onzekerheid willen verbergen. Of misschien omdat we ergens voelen dat dat idee of die mening, die we zo hardnekkig of soms ook arrogant willen doordrukken, zwakke plekken heeft.
Toch kunnen we best bij onze mening blijven zonder gelijkt te gaan schreeuwen. We kunnen van binnen een idee uitwerken, en kijken hoe juist dat is, en hoe dicht dat bij de waarheid komt. We kunnen zelfs ons eigen idee worden, en dat dan in ons laten werken. Zo kunnen we ons ontwikkelen en veranderen, als we onze houding, ons zijn en onze kijk op de wereld daaraan aanpassen. Zo'n idee wordt sterk, omdat dat volkomen overeenstemt met onze houding, onze woorden en onze gevoelens, en omdat we ons in overeenstemming met ons denken gedragen. En op een goede dag zullen we merken, dat we niet meer lijden aan gekwetste trots, en dat we meer begrip en misschien ook wat meer liefde voor onze naasten hebben gekregen. Dan zullen we in staat zijn om de eerste stap naar de ander te zetten, we zullen guller zijn met woorden en met een glimlach, en minder de neiging hebben om onze mening te verkondigen.
Oi!
pi_25354961
Leuk dat zoveel mensen zeggen dat mijn kaarten zo goed kloppen. .
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:33 schreef Merisse het volgende:
Nee, ik heb er veel plezier in hoor. . Ik zit graag in mijn kaartjes en iedereen reageert hier altijd heel dankbaar als ik een kaart heb getrokken.

De bedoeling van dit topic was ook om het 'luchtig' te houden zodat iedereen makkelijk zou kunnen binnenkomen en aanschuiven. Vooral eens laten zien hoe bepaalde kaarten er nu uit zien, want in de winkel kun je dat vaak niet zien aangezien alles in plastic verpakt zit. Door een klein plaatje van de kaart te laten zien en letterlijk de tekst uit de boeken te posten, krijgen geinteresseerden eens een beeld van zo'n deck en het bijbehorende boek.

Geen zware vragen, geen eigen interpretatie van de kaarten (of stenen of muntjes) geven, maar letterlijk de tekst uit het boek. Zo kunnen iig geen misverstanden ontstaan en dringt niemand zijn visie van een kaart op. .
Oi!
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:33:40 #253
84524 Morwen
I got life
pi_25355076
Bedankt, MUUS

*herkent er wel het 1 en ander in

Lessons to be learned
Only Human
pi_25355479
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:10 schreef Morwen het volgende:

[..]

Geen dank, graag gedaan. Sterkte met die verzekeringslui
komt wel goed denk ik. Valt onder bedrijfs ongevallen. Hoop dat ik dan geen cent hoef te betalen. Ik weet het alleen niet zeker. Hoop het alleen enorm, want zit er niet op te wachten. Iig bedankt
pi_25355509
succes iig
MoeMoe.rar !!!!!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:20:34 #256
91333 displission
pi_25356082
Ripley die legging die ik heb gedaan was voor jouw..wat vond je ervan?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:06:58 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_25359540
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:19 schreef MUUS het volgende:
Voor erodome een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden

Adelaar

[afbeelding]

Uitleg:

De Adelaar (Iolair)

Intelligentie, Vernieuwing, Moed

Iolair helpt je het leven in een breder verband te zien, zodat je in staat bent helder en objectief besluiten te nemen en je doelen te stellen. Adelaar is een krachtige bondgenoot, dapper en sterk, die zijn energie rechtstreeks van de zon krijgt. Als je de adelaar toestaat voor je te werken, word je doelgericht en krijgt je moed dit doel te bereiken, vol vertrouwen nieuwe terreinen betredend. Adelaar maakt het mogelijk jezelf los te maken van de alledaagse zorgen en geeft je begrip voor subtiele ideeën en plannen. Accepteer de adelaar en hij zal je laten zien hoe je jezelf kunt vernieuwen en verjongen door precies op het juiste moment in het meer van je hart te duiken.
De adelaar is een diergids van me, ik heb mijn diergidsen gekregen(nou ja te weten gekomen dan) op een cursus over het medicijnwiel, dus heel erg leuk dat hij hieruit komt, klopt dus echt.
pi_25360018
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:00 schreef MUUS het volgende:
Voor UncleScorp twee kaarten uit The Faeries Oracle
Thx MUUS !
pi_25366284
kan iemand een kaartje voor mij trekken :$
MoeMoe.rar !!!!!
pi_25366871
ff offtopic, ik hoef niets te betalen aan de verzekering! Lang leve de bedrijven verzekering maar goed, terug ontopic.

MUUS en Morwen, bedankt voor de kaarten en vooral voor de inzet, top
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:21:48 #261
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_25366876
Wat een ontzettend leuk topic is dit! Nu ben ik ook wel erg benieuwd geworden, wat mijn kaarten zullen zijn. Vooral naar de kaart uit Dieren Orakel der Druïden van Muus. Als jullie tijd hebben... graag een kaartje voor mij.
The sky is unlimited!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 19:56:29 #262
84524 Morwen
I got life
pi_25368363
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:36 schreef NeoPhythe het volgende:
kan iemand een kaartje voor mij trekken :$
Ja tuurlijk, ga ik voor je doen (later op de avond)

sannydude, fijn dat het zo goed uitgepakt heeft . "Vrouwe Justitia" heeft in jouw voordeel beslist deze keer
Only Human
pi_25368670
thnx alvast morwen , ik ga binnenkort ook even een tarotdeck kopen...ik had dr een maar is door iemand gejat :S
MoeMoe.rar !!!!!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:34:12 #264
84524 Morwen
I got life
pi_25369834
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 20:17 schreef NeoPhythe het volgende:
thnx alvast morwen , ik ga binnenkort ook even een tarotdeck kopen...ik had dr een maar is door iemand gejat :S
Nah ja, wie jat er nou een tarotdeck? Vreemd en vervelend ook voor je Ik heb mijn deck eens uitgeleend en toen ik het terug kreeg had ik er een hele tijd een ander gevoel bij. Terwijl ik heel makkelijk ben met spullen uitlenen (vergeet het dikwijls zelfs terug te vragen). Maar goed, de kaart die ik voor jou trok :

Een vlam in het vuur, een lichaam in het water of een voorwerp in de lucht krijgt een opwaartse druk, wanneer er 'lucht' toegevoerd wordt. Evenzo vallen uw beslissingen u gemakkelijker en krijgt uw leven opwaartse wind, wanneer u uw geest beweegt en u door die ene geest, die in alles aanwezig is, laat bewegen. Op de Crowley-kaart wijzen de zigzaglijnen in de lucht op de lichtheid en beweeglijkheid van de geest. Ze symboliseren een onconventioneel, vrij en avontuurlijk denken, dat zich mogelijk evenwel verliest in het vechten tegen windmolens.
Dezelfde inhoud wordt op de Waite-afbeelding aangegeven door de vele vogels. Ze duiden op een veelzijdigheid dan wel een 'versnippering' van het denken. Dat kan een creatief proces behelzen, waarmee Zwaarden Schildknaap of Prinses dan voor brainstormen, voor de onstuimige uitwisseling van erg veelsoortige, ook sprongsgewijze ideeën en associaties staat. Hoed u voor een oppervlakkig engagement en vrijblijvende inspanningen. Begin niet nutteloos om u heen te slaan, en laat u niet in een houding van protest dwingen of in een zinloos conflict verwikkelen. Bewaar uw luchtigheid, humor en frisheid.
Misschien daagt het u dat het deel dat iemand kan begrijpen, kleiner is dan wat er is. Maar of u uw deel begrijpt en zodanig gebruikt, dat het leven er voor u en uw medemensen gemakkelijker, bewuster en plezieriger door wordt - dat maakt in elke relatie een groot verschil uit.

Voor Skylar :

In uw actuele situatie dienen zich nieuwe factoren, waarden en resultaten (successen) aan, waarvan u 'uit uw bol gaat'.
Iets wat er altijd al was en tot de mogelijkheden behoorde, treedt nu naar voren en krijgt een bijzondere betekenis. Oude gewoontes komen ter discussie te staan. Uw bewustzijn ondergaat een transformatie. En u herkent nieuwe waarden, die vanaf nu voor uw leven belangrijk worden. Uw zelfbeeld en uw ik-bewustzijn krijgen een 'stoot', een nieuwe impuls.
Wees niet verontrust. Het is als op de achtbaan: 'Hoe langer, hoe beter' - de afwisseling van hoog naar laag en omgekeerd is in het begin het sterkst, maar hoe langer u uw nieuwe koers vaart, des te vanzelfsprekender hij voor u is. Besef uw aandeel in de momentele verandering.
Vermijd het te zeggen: 'Het is allemaal toeval' of 'Toeval bestaat niet'. Zegt u liever: 'Ik zie een verband!' Het is uw manier van waarnemen, uw opvatting, die een samenhang onderkent of bevestigt. Het is uw talent om nu de verschillende dingen te ordenen en samen te brengen.
Benut de kans!

Only Human
pi_25370289
mooie kaart btw , herken dr veel in thnx !
MoeMoe.rar !!!!!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:01:16 #266
84524 Morwen
I got life
pi_25371451
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 21:59 schreef NeoPhythe het volgende:
mooie kaart btw , herken dr veel in thnx !
Alstu. Leuk dat je er veel in herkent Succes met het kopen van je nieuwe deck
Only Human
pi_25378962
nog iemand tips voor een leuk deck?
MoeMoe.rar !!!!!
  zondag 6 maart 2005 @ 08:56:30 #268
91333 displission
pi_25392420
Ripley wat vond je ervan?
  zondag 6 maart 2005 @ 12:56:44 #269
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_25394688
Morwen.. dank je wel! Leuk zeg, die kaart klopt helemaal! Ik herken er een heleboel dingen in.
The sky is unlimited!
pi_25643876
Muus? Mag ik eentje uit het dieren orakel der Druïden?
  maandag 21 maart 2005 @ 20:59:46 #271
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25644944
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:26 schreef Geartsjuh het volgende:
Muus? Mag ik eentje uit het dieren orakel der Druïden?
psst: [Centraal] Reiki topic!
It's Time To Shine
pi_25645315
Zou je voor mij ook een kaart uit een Deck naar je eigen voorkeur willen trekken?
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
  woensdag 23 maart 2005 @ 17:23:02 #273
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_25687721
ik zou ook wel graag willen

Zou iemand een kaartje voor mij willen trekken ?
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_25689356
Telt digitaal trekken ook? (http://www.onzegidsen.com/lenormand.htm)
Ik wilde graag een Lenormand kaart dus vandaar. Thuis hebben we ook nog engelen kaarten en iets van dromenvanger of indianenkaarten, maar die kan ik momenteel niet trekken, omdat ze onvindbaar zijn door de verhuizing. Digitaal getrokken:

Echt een uitgebreide uitleg is er niet bij helaas...
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:37:17 #275
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25689510
MUUS, zou je voor mij een Elfje willen trekken??
en als t kan voor mij en mijn persoonlijke toekomst zeg maar..
It's Time To Shine
  woensdag 23 maart 2005 @ 19:45:46 #276
84524 Morwen
I got life
pi_25691202
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 18:29 schreef -Trinity- het volgende:
Telt digitaal trekken ook? (http://www.onzegidsen.com/lenormand.htm)
Ik wilde graag een Lenormand kaart dus vandaar. Thuis hebben we ook nog engelen kaarten en iets van dromenvanger of indianenkaarten, maar die kan ik momenteel niet trekken, omdat ze onvindbaar zijn door de verhuizing. Digitaal getrokken:
[afbeelding]
Echt een uitgebreide uitleg is er niet bij helaas...
He, wat leuk! Dat Lenormand deck heb ik ook nog ergens Mooie nostalgische plaatje
Only Human
pi_25692251
wtf Ik probeer 2 kaarten te trekken, nou had ik beter niet kunnen doen

kaart 1: http://www.onzegidsen.com/len7.htm

kaart 2: http://www.onzegidsen.com/len8.htm

Volgens mij ga ik dood door een slechte vriend met een ziekte. klinkt niet echt best
pi_25701669
Het gaat hier wel om kaarten die je met de hand trekt he, dus geen kaarten die je ergens online door een computer hebt laten trekken. Da's te makkelijk. . En onbetrouwbaar/totally random

Ik zal binnenkort weer eens met mijn kaarten aan de slag gaan.
Oi!
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:41:32 #279
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_25701689
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef MUUS het volgende:
Het gaat hier wel om kaarten die je met de hand trekt he, dus geen kaarten die je ergens online door een computer hebt laten trekken. Da's te makkelijk. . En onbetrouwbaar/totally random

Do me! Do me!
pi_25701730
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

Do me! Do me!
I will. .

Deze stond er nog voor je, Rip: Pluk de kaart!
Oi!
pi_25702841
Wil iemand dan een kaartje trekken met de hand voor mij?
pi_25707863
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef MUUS het volgende:

pfieuw
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:35:39 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_25757160
Na dit alles gelezen te hebben ben ik de trotse eigenaar geworden van Het dieren Orakel der Druïden! Nu nog leren hoe het in zijn werk gaat en kijken of ik het goed kan interpreteren. Helaas was het Elfen Orakel niet aanwezig in de winkel, die vind ik toch tot nu toe het mooist!

Bedankt voor dit topic!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 27 maart 2005 @ 12:47:20 #284
91333 displission
pi_25777694
Susie, vraagje als je je bij het elfen orakel beter voelde waarom heb je dan niet even gewacht met je aankoop, ik snap dat je enthousiast bent natuurlijk, maar ga je het elfenorakel dan ook nog kopen? Of laat je het bij een deck?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 08:47:16 #285
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_25823901
Het is niet zo dat ik er geen goed gevoel bij heb en ik zal het elfen orakel tzt ook nog gaan kopen. Ik kan het niet goed uitleggen. Het dierenorakel had ik hier al een aantal keer gezien en die trok mij ook aan, in de winkel zal ik ook het elfenorakel (in een map) en die trok ook....echter die was er op dat moment niet
Anyway, ik heb dit weekend het boek al gelezen en vraag me af of ik het allemaal wel goed weet te intepreteren. Mocht ik tegen vragen aanlopen, dan weet ik jullie te vinden
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_25824887
Wil je een test met mij doen?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:41:37 #287
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_25835150
MUUS, zou je misschien nog een persoonlijke kaart op liefdesgebied trekken voor me uit the faerie oracle? zit een beetje in de knoop
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:16:07 #288
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25843886
Nieuwe orakelsessie in #truth

het kan ook online!
It's Time To Shine
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:15:54 #289
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_25850049
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 09:44 schreef MUUS het volgende:

[..]

I will. .

Deze stond er nog voor je, Rip: Pluk de kaart!
Ik wil er graag eentje die betrekking heeft op de liefde, kan dat?
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:58:45 #290
1087 Merisse
broddeltante
pi_27168883
*schopje uitdeelt*
MUUS, heb je misschien een elfje voor me? Ik zit met een probleem waar ik meer duidelijkheid over zou willen.
pi_27170788
Ik zou ook graag een kaartje willen. Ook liefde alsjeblieft.
The waves you made will always be
pi_27630180
merisse, ik heb ook elfjes...kan ze alleen niet inscannen. maar wil best voor je een elfje uitzoeken. en ik hou van vragen stellen dus...: wil je helderheid over je eigen positie in het probleem, of bijvoorbeeld meer over het probleem of..... (own question)....

en kijk ook eens op: http://www.sprookjesleven.nl/start.html
  maandag 6 juni 2005 @ 13:41:53 #293
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_27673595
*schopje geeft*
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_27697229
Schop indeed!

Morgen: Ripley, purplerose, Merisse, pepper_961en qu63!!

Stoft de rest ook zijn kaartjes en steentjes af?

[ Bericht 3% gewijzigd door MUUS op 07-06-2005 02:09:24 (Naam erbij!) ]
Oi!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 02:00:35 #295
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27697400
mogûh MUUS!

dr staat er nog 1 van mij open geloof ik.. Een elfje
It's Time To Shine
pi_27700774
hey Muus...
Kun jij me ook eentje doen? eventueel op het kernwoord liefde
het kaartenpakketje mag je zelf kiezen ( en laat je niet leiden door mijn naam )
Alvast dank je...
What to think or what not to think... THAT's the question
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:50:42 #297
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27701814
ik ben op zoek naar een Magiers deck maar kan er geen fatsoenlijk vinden in de winkels. enig idee waar ik zou kunnen kijken?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_27721335
Mag ik ook een kaart?
Deck maakt niet uit
pi_27725735
ik trok een kaart voor elfenvleugels
het is een kaart uit de zen koan

ik kan ze helaas niet inscannen

'Het innerlijk licht staat boven lof en blaam.
Net als ruimte, kent het geen grenzen.'

kernwoord = oordeel niet

Meester Yung-Chia Shih leert dat onze boeddha-aard het licht van puur bewustzijn is - de grenzeloze ruimte waarbinnen gedachten opkomen. Het is het wezenlijke 'ik' in ons dat alles ervaart. Net als het licht van de zon, beschijnt het wat we goed en wat we slecht noemen, maar zelf staat het boven goed en kwaad. Als we onze boeddha-aard kennen, kunnen we dus zijn als de zon die op iedereen hetzelfde schijnt. We willen niet opgaan in het ophemelen van de een of het bekritiseren van de ander; proberen zelf opgehemeld te worden, of vermijden zelf bekritiseerd te worden. Dergelijke oordelen zijn onze boeddha-aard vreemd en dienen alleen om ons in onze afzonderlijkheid te verstrikken.

Gedachten om bij stil te staan:
* geeft u een ander graag de schuld? neem afstand van uw oordelende geest. stel uw bewustzijn voor als een liefhebbend licht dat zonder onderscheid idereen beschijnt. bedenk dat u nooit kunt weten hoe het is om iemand anders te zijn in zijn of haar unieke situatie. steek begripvol uw hand uit, oordeel niet.
* probeert u opgehemeld te worden of kritiek te ontlopen? laat het idee los dat u een van beide waard zou zijn. stel uzelf voor als natuurlijk deel van de kosmos - zoals bloemen in de wei of vogels in de lucht. zij volgen hun eigen aard zonder opgehemeld te hoeven worden of kritiek te vrezen. hoe anderen u zien, zal niet veranderen wat u bent.
pi_27725770
en voor sinasappelsapje trok ik een eigenwijsje, met gewoon een spreuk en meer niet:

'ik mag verdrietig zijn'

zo, ik ga slapen. welterusten allemaal
pi_27726832
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:49 schreef gaiela het volgende:
en voor sinasappelsapje trok ik een eigenwijsje, met gewoon een spreuk en meer niet:

'ik mag verdrietig zijn'

zo, ik ga slapen. welterusten allemaal
Dankjewel, en welterusten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')