Nee. Per persoon betaal je.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Ligt eraan of je bij 3FM van 16miljoen of het aantal donateurs uitgaat
Cliteur heeft helemaal geen doodsbedreiging gekregen.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:19 schreef sizzler het volgende:
[..]
Volgens mij is hij opgehouden omdat hij zich niet vrij voelde zijn kritiek te uiten. In dat geval moet je kritiek niet met doodsbedreigingen op 1 hoop gooien.
Als ik geen vegetarier was, dan had ik best met kerst een stukje gnoe gerrit op mijn bord gehadquote:
Scherp.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is trouwens ook lekker tegenstrijdig:
[..]
[..]
Hij valt feitelijk in de bovenste alinea de mensen aan en niet hun opvattingen.
Idd, het ging om het klimaat. Maar dat is wat anders dan een klimaat van louter kritiek.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:25 schreef Sidekick het volgende:
Cliteur heeft helemaal geen doodsbedreiging gekregen.
[..]
quote:VVD: 'Gebruik geld voor Sudan voor Azië'
De 100 miljoen euro die CDA-minister Agnes van Ardenne voor Ontwikkelings-samenwerking heeft uitgetrokken voor Darfur in Sudan, moet direct worden ingezet voor noodhulp in Azië. Dat vindt de VVD.
Volgens VVD-Kamerlid Zsolt Szabó moeten de prioriteiten van ontwikkelingssamenwerking liggen bij 'het helpen van mensen in nood, en niet bij de ondersteuning van de wederopbouw van landen die worden bestuurd door ondemocratische en corrupte regimes'.
Szabó vindt de twee miljoen euro die Van Ardenne begin deze week heeft toegezegd voor noodhulp aan Zuidoost-Azië veel te weinig. Het is slechts een tweeduizendste van haar begroting. Jaarlijks heeft Van Ardenne ongeveer vier miljard euro te verdelen.
Moeilijk
Eind juli 2004 maakte de minister bekend dat het kabinet 100 miljoen euro beschikbaar heeft gesteld voor de wederopbouw in Sudan waar een burgeroorlog woedt. Door verhevigde gevechten in dat land is het moeilijk om met wederopbouw te beginnen. Internationale hulpkonvooien worden uit het land teruggeroepen uit angst voor overvallen door strijders.
Nederland gaf eerder al 27,5 miljoen euro aan Sudan. Szabó vindt dat het geld beter ingezet kan worden in Zuidoost-Azië omdat een einde van de oorlog in Darfur nog lang niet in zicht is.
PvdA-kamerlid Bart Koenders ziet niets in het voorstel van Szabó. CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier zegt dat het hierdoor lijkt alsof Nederland Darfur heeft opgegeven.
Zoals Indonesië?quote:en niet bij de ondersteuning van de wederopbouw van landen die worden bestuurd door ondemocratische en corrupte regimes'.
Welke logica zit daar nou weer achter? Wat een paniekvoetbal van de VVD, de opinie wijst naar Azie, dus laat die Sudanezen maar hun marketing werken oidquote:
Geld pompen in een oorlogsgebied is ook zonde.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:36 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Welke logica zit daar nou weer achter? Wat een paniekvoetbal van de VVD, de opinie wijst naar Azie, dus laat die Sudanezen maar hun marketing werken oid![]()
Ik vraag me af waarom er niet wat breder wordt gekeken. Waarom niet van ieder fonds 3% eraf ofzo? Als ze zoveel miljarden te besteden heeft en op iedere "gift" een beetje bezuinigd heb je toch ook al heel wat?quote:Op donderdag 30 december 2004 14:35 schreef Sidekick het volgende:
De VVD heeft gelijk.
Hij maakt van die mega vage vergelijkingen. 90% van de lezers hebben geen idee waar hij het over heeft, maar het klinkt wel overtuigend en interessant.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Als we niet alleen mensen, maar ook hun opvattingen gaan respecteren dan zou de Reformatie nooit hebben kunnen plaatsvinden, want die getuigde niet van respect jegens de katholieke kerk.
Ik word zo ontzettend moe van de Von Daniken-vergelijkingen van Cliteur.
Een nog mooiere vergelijking werd door hem een tijdje terug aangewend als argument tijdens een TV-uitzending. ''De mensheid is er altijd op vooruit gegaan als er kritiek kwam op de religie. Kijk maar naar de Renaissance, Reformatie en Verluchting.''quote:Op donderdag 30 december 2004 14:41 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Hij maakt van die mega vage vergelijkingen. 90% van de lezers hebben geen idee waar hij het over heeft, maar het klinkt wel overtuigend en interessant.
Meneer Cliteur probeert zijn verzinsels nogal eens te schragen door er cultuur-historische stromingen aan de haren bij te slepen. Redelijk vermoeiend inderdaad.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Als we niet alleen mensen, maar ook hun opvattingen gaan respecteren dan zou de Reformatie nooit hebben kunnen plaatsvinden, want die getuigde niet van respect jegens de katholieke kerk.
Ik word zo ontzettend moe van de Von Daniken-vergelijkingen van Cliteur.
De waarheid is zoo simpelquote:Op donderdag 30 december 2004 14:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een nog mooiere vergelijking werd door hem een tijdje terug aangewend als argument tijdens een TV-uitzending. ''De mensheid is er altijd op vooruit gegaan als er kritiek kwam op de religie. Kijk maar naar de Renaissance, Reformatie en Verluchting.''.
is waar.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:39 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Geld pompen in een oorlogsgebied is ook zonde.
Is de Verluchting een typefout of heeft Cliteur een nieuwe stroming gevonden?quote:Op donderdag 30 december 2004 14:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een nog mooiere vergelijking werd door hem een tijdje terug aangewend als argument tijdens een TV-uitzending. ''De mensheid is er altijd op vooruit gegaan als er kritiek kwam op de religie. Kijk maar naar de Renaissance, Reformatie en Verluchting.''.
Wat hebben die papen je nu weer wijsgemaakt?!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
Duh, Luther was ook de loopjongen van de Duitse adel.
quote:Op donderdag 30 december 2004 14:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat hebben die papen je nu weer wjgiesamakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |