abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24351709
Wat zullen al die directeuren van goede doelen trots op jullie zijn.
pi_24351734
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:06 schreef pberends het volgende:
Wat zullen al die directeuren van goede doelen trots op jullie zijn.
Ja, soms vraag ik me echt af of het geld nou echt wel bij die rampgebieden terecht komt en of er niet toch een deel in de grote zak van de directeur verdwijnt.
pi_24351748
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:09 schreef Radjwantie het volgende:
Ja, soms vraag ik me echt af of het geld nou echt wel bij die rampgebieden terecht komt en of er niet toch een deel in de grote zak van de directeur verdwijnt.
Tuurlijk. Hun salaris wordt bij elke ramp met 50% verhoogd.
pi_24351749
quote:

[..]

Van grote organisaties als de Hartstichting verdienen de directeuren toch al snel 200k per jaar.
pi_24351753
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Bonus
pi_24351761
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:11 schreef pberends het volgende:
Van grote organisaties als de Hartstichting verdienen de directeuren toch al snel 200k per jaar.
Eh... Hoort de Hartstichting in dit geval bij de SHO?
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 11:12:39 #257
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24351768
De amerikanen zijn tenminste pragmatisch en snappen dat je helikopters moet inzetten om voedsel, water en medicijnen in de getroffen gebieden te krijgen. Loodsen staan nu namelijk al vol met spullen, maar ze krijgen het logistiek gezien niet op de juiste plek.

Op welk amerikaans account kan ik overmaken?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24351838
quote:

[..]

Nou, ze verdienen behoorlijk goed hoor. Verder zou zoiets best kunnen wat ik zeg. Net zoals met al die mensen die een kindje steunden bij Foster Parents. Alles verdween in de zakken van de directeuren. Ik zeg overigens niet dat alles door de directeuren ingenomen zou worden maar bijv. een miljoentje in eigen zak zou verdwijnen.
pi_24351897
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:19 schreef Radjwantie het volgende:
Nou, ze verdienen behoorlijk goed hoor. Verder zou zoiets best kunnen wat ik zeg. Net zoals met al die mensen die een kindje steunden bij Foster Parents. Alles verdween in de zakken van de directeuren. Ik zeg overigens niet dat alles door de directeuren ingenomen zou worden maar bijv. een miljoentje in eigen zak zou verdwijnen.
Ik zie niet wat erop tegen is als de directeur van zo'n grote hulporganisatie veel geld verdient. Als hij een hongerloontje zou krijgen, zou hij een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven nemen. Je hebt capabele mensen nodig om de zaak te runnen bij zo'n grote organisatie. Het overgrote deel van het geld komt echt wel bij het doel terecht.
pi_24351921
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het overgrote deel van het geld komt echt wel bij het doel terecht.
Oke. Als dit echt zo is, dan vind ik het ook best.
pi_24351961
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:25 schreef Radjwantie het volgende:
Oke. Als dit echt zo is, dan vind ik het ook best.
Nou ja, je hebt tegenwoordig het CBF-keurmerk voor goede doelen. Dat keurmerk garandeert dat er maximaal x procent aan de strijkstok blijft hangen. Bijna alle grote hulporganisaties hebben het CBF-keurmerk.

Natuurlijk gaan er nu mensen roepen dat het CBF-keurmerk volksverlakkerij is...
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 11:40:02 #262
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24352096
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt tegenwoordig het CBF-keurmerk voor goede doelen. Dat keurmerk garandeert dat er maximaal x procent aan de strijkstok blijft hangen. Bijna alle grote hulporganisaties hebben het CBF-keurmerk.

Bijna alle, welke niet dan?
Waarom een percentage en geen absoluut getal? Een hulporganisatie moet betrokken mensen in dienst hebben, geen personen die commerciele afwegingen maken in hun baankeuze.
pi_24352160
75,-
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_24352196
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Bijna alle, welke niet dan?
Ik zeg 'bijna alle' omdat ik een slag om de arm wil houden. Ik kèn namelijk niet alle grote hulporganisaties van Nederland. Maar ik zou zeggen, neem eens een kijkje op: http://www.cbf.nl/
quote:
Waarom een percentage en geen absoluut getal?
Dat lijkt me nogal wiedes. Als je je richt op één dorpje in Verweggistan, ben je minder geld kwijt aan bijkomende kosten dan wanneer je je richt op heel Afrika ofzo.
quote:
Een hulporganisatie moet betrokken mensen in dienst hebben, geen personen die commerciele afwegingen maken in hun baankeuze.
En die twee sluiten elkaar uit?
pi_24352200
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Corrupt Bij Flagen-kenmerk?

Oké, je schrijft het met een V.
pi_24352223
Voor mijn doen een behoorlijk groot bedrag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24352232
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:48 schreef pberends het volgende:
Corrupt Bij Flagen-kenmerk?

Oké, je schrijft het met een V.
Ja, hoor, daar heb je al zo'n zeikerd. We zullen het maar houden op: "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten". Van een beetje vertrouwen in de mensheid wordt je niet slechter hoor.
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 12:50:07 #268
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24353274
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ik zeg 'bijna alle' omdat ik een slag om de arm wil houden. Ik kèn namelijk niet alle grote hulporganisaties van Nederland. Maar ik zou zeggen, neem eens een kijkje op: http://www.cbf.nl/
Zal ik eens doen.
quote:
Dat lijkt me nogal wiedes. Als je je richt op één dorpje in Verweggistan, ben je minder geld kwijt aan bijkomende kosten dan wanneer je je richt op heel Afrika ofzo.
Maar kosten zie ik niet als geld aan de strijkstok. Wel de salarissen.
quote:
En die twee sluiten elkaar uit?
Vaak wel, maar neem een Gerrit Zalm, die is redelijk principieel daar in. Ik zou niet weten waarom een directeur 200K+ zou moeten verdienen aan een hulporganisatie.
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2005 @ 14:22:45 #269
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24354317
quote:
Tarievenblad 2004

a. Na ontvangst van een schriftelijk verzoek tot erkenning als Keurmerkhouder en de door de aanvrager verstrekte gegevens voor de toetsing wordt een nota verzonden ter dekking van de verschuldigde toetsingskosten ad ¤ 4.315,--.
b. Binnen zes maanden vóór afloop van de termijn waarvoor de erkenning geldt (vijf jaar), voert het CBF een hertoetsing uit.
De kosten van een hertoetsing bedragen ¤ 2.175,--.
c. Voor het recht op het voeren van het CBF-Keur is de Keurmerkhouder jaarlijks een bijdrage verschuldigd gerelateerd aan de baten uit eigen fondsenwerving en, voorzover van toepassing, kansspelgelden, zoals in de keurmerkovereenkomst is vastgelegd. Indien het resultaat verkopen artikelen en/of gebruikte goederen meer bedraagt dan de baten uit eigen fondsenwerving en, voorzover van toepassing, kansspelgelden, dan wordt de bijdrage gerelateerd aan het resultaat verkopen artikelen en/of gebruikte goederen en niet aan de baten uit eigen fondsenwerving en, voorzover van toepassing, kansspelgelden.
De kosten van toetsingen en controles zoals bedoeld in artikel 5 en artikel 7 b van het Reglement CBF-Keur zijn bij deze bijdrage inbegrepen. De kosten van toetsingen en controles zoals bedoeld in artikel 7 sub c en e van het Reglement CBF-Keur zijn niet bij de hier bedoelde bijdrage inbegrepen en komen voor rekening van de Keurmerkhouder.
De bijdrage is ook bij tussentijdse beëindiging van de overeenkomst voor het lopende jaar in zijn geheel verschuldigd.
De kosten voor toetsing, hertoetsing en jaarlijkse bijdrage zijn gekoppeld aan het indexcijfer “CAO lonen sector overheid” (basis maand september).

Baten uit eigen fondsenwerving Bijdrage 2004
en, voorzover van toepassing,
kansspelgelden of resultaat verkopen
artikelen en/of gebruikte goederen
2003 (in euro’s)

0 < 225.000 ¤ 332,--
225.000 < 450.000 - 665,--
450.000 < 2.250.000 - 1.657,--
2.250.000 < 4.500.000 - 2.650,--
4.500.000 < 11.350.000 - 3.315,--
11.350.000 < 22.700.000 - 4.969,--
22.700.000 < en hoger - 6.623,--

Amsterdam, december 2003
Met 200 uitgedeelde keurmerken een lekkere business.
pi_24355642
ik heb zelf geen geld, en al het geld wat ik extra krijg of heb, kan ik zelf heel goed gebruiken.....

Dus helaas...... er zijn genoeg mensen die wel rijk zijn en kunnen geven.....
pi_24356883
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Met 200 uitgedeelde keurmerken een lekkere business.
't CBF is ook geen goed doel.
pi_24366080
Ik heb een eigen bedrijf en besloten dat alles wat we zowiezo in januari aan winst maken naar Azie gaat!!

Komt neer op een 2500 euro..
Ik háát kabouters!!
pi_24366355
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
TPG wil dat 60000 werknemers hun vrije uren doneren ten bate van Azie. Over de rug van je eigen werknemers, maar iets afromen van de winst, ho maar. Dat zorgt voor de walging waar ik mij in bevind. Amen.
Dit heeft dus een werkNEMER voorgesteld. En het gaat niet om al hun vrije uren maar om een hoeveelheid uren naar keuze.
Mijn pa levert 10 uur in
Learn the rules and break them.
pi_24366362
quote:
Nee niet al dat geld komt daar. Jou centen worden ook besteed aan reclame materiaal zoals TV/radio spotjes en inderdaad ook het salaris van de directeur. Daar was een paar jaar terug nog een klein relletje om omdat de directeur van een hulpverleninginstantie een miljoenen salaris ontving. Dat is 1 van de zoveel redenen waarom ik geen geld stort voor dit soort initiatieven.

Ook zie je in oorlogsgebieden dat hele voedselzendingen tegen gehouden worden door lokale opstandelingen (of hoe je het ook wilt noemen). Honger is een machtig middel!
pi_24366369
quote:
Je maakt er nu een grapje van, maar de kans dat die directeur bonussen ontvangt bij goede prestaties of op een andere manier extra centjes krijgt is vrij groot hoor. Dit soort prestatiecontracten/bonusregelingen zijn bij de hogere functies niet abnormaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')