je gaat naar eindhoven?quote:op maandag 27 december 2004 21:33 schreef gellius het volgende:
je moet een prijsvraag met een omloopsnelheid van 247 jaar wèl even tijd geven om warm te draaien, alicey. ikzelf trek mij speciaal een week terug in een goedverlichte europese wereldstad om mij op de vraagstelling te bezinnen. dat zouden eigenlijk meer mensen moeten doen.
zie de inzending van sidekick. onze geest leeft voort in anderen. zelf zijn we bedaagd en bedeesd geworden.quote:op maandag 27 december 2004 22:06 schreef yvonne het volgende:
ik mis de retoriek
ik leef in het verleden,
maar wat is het verleden
hier wil ik me graag even mee identificeren.quote:op maandag 27 december 2004 22:06 schreef sidekick het volgende:
hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?
geen idee, ik heb gewoon zin om een baby's schedel op de stoep kapot te slaan.
o trouwens yvonne, deze prijsvraag is maar een tusseneditie. binnenkort slaan we weer terug met het oude vertrouwde format "ik vind ... leuk, omdat". dus dan weet je het wel he. daar gaan weer flink wat koppen rollen. houd je dus maar vast aan alle kanten want daar zullen we weer ouderwets huis gaan houden.quote:op maandag 27 december 2004 22:06 schreef yvonne het volgende:
ik mis de retoriek
ik leef in het verleden,
maar wat is het verleden
quote:op maandag 27 december 2004 22:27 schreef sidekick het volgende:
hier een poging voor de marc dutroux-wisselbokaal.
zolang die naakte twaalfjarige meisjes in mijn kelder niet weggaan, blijf ik wel komen.
hij is zuiver!quote:op dinsdag 28 december 2004 19:02 schreef wickedwie het volgende:
hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan
als die kindertjes maar blijven komen, ik zorg er zelf wel voor dat ze vergaan.
tot de gezamelijke 'vijand' is gevondenquote:op maandag 27 december 2004 21:06 schreef koekepan het volgende:
'hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?'
komen en gaan nodigt uit tot inschepen op de veerboot van drs.p. komenden worden gaanden en omgekeerd. akkersloot uitbaggeren onder het genot van een pannekoek.quote:op maandag 27 december 2004 21:34 schreef iteejer het volgende:
als wfl dichtgeslibt is baggert men de akkersloot uit.
wil je zo de link leggen met de holocaust ?quote:op donderdag 30 december 2004 17:52 schreef mariekep het volgende:
een miljoen of zes
vraag hulp van bolleke de beer.quote:op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef vlens_de_vos het volgende:
van mij zullen er niet veel komen, want door de snelheid van mijn modem kan ik schijnbaar alleen maar buiten de vlens-faseringen 'gaan'..
en hoeveel zijn er gegaan ?quote:op vrijdag 31 december 2004 11:32 schreef sidekick het volgende:
nog iets van 130 gaan er komen, maar het is allemaal zo zinloos want je weet dat bohemian rhapsody op 1 staat.
er zijn dus nog zo'n 130 te gaan.quote:op vrijdag 31 december 2004 11:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en hoeveel zijn er gegaan ?
ik luister naar een andere lijst, bij mij is born slippy van underworld de nummer 1
bedankt!quote:op vrijdag 31 december 2004 12:16 schreef sidekick het volgende:
koekepan, gefeliciteerd met het winnen van de weddenschap overigens.
waar het vandaan kwam wordt de vraag,quote:op maandag 27 december 2004 22:06 schreef yvonne het volgende:
ik mis de retoriek
ik leef in het verleden,
maar wat is het verleden
ik kom vandaan vanwaar ik vertrokken ben,quote:op zaterdag 1 januari 2005 17:38 schreef lucida het volgende:
[..]
waar het vandaan kwam wordt de vraag,
nu het er is,
waar het heengaat werd het antwoord,
toen het er was,
waar het is gebleven wordt het raadsel,
nu het er niet meer is,
waar het is uitgekomen werd de oplossing,
toen het er niet meer was
lucida
![]()
de wens dat de beste moge winnen, impliceert imho dat het tegendeel nodig is. in hoeverre kunnen we er straks van op aan dat de beste gewonnen heeft en bijvoorbeeld niet iemand die de jury gecorrumpeerd heeft (bv daar een mol met veel beinvloed heeft zitten)? het is voor de winnaar van de prijsvraag denk ik fijner als hij zekerder van kan zijn dat het antwoord wat hiij gegeven heeft ook echt een goede antwoord, met goede bedoeling, intenties en ook goede kracht (verg. star wars, remember the force, the force will be with us) is.quote:nu geldt alleen nog het recht van de sterkste, en de onveranderlijke wetten der fysica. moge de beste winnen!
en ben jij één van de gelukkigen die mocht komen ?quote:op zondag 2 januari 2005 16:44 schreef speknek het volgende:
dat was precies dezelfde vraag als houston 600 zich afvroeg, toen er al 416 mannen over haar heen hadden gespoten. het werden er 620, dus het goede antwoord is 204..
als die wet er komt, dan geef ik elke volgende nakomeling onderdak in mijn kelder.quote:op zaterdag 8 januari 2005 19:16 schreef mrkanarie het volgende:
als het aan mij ligt komt er een geboortebeperking; ieder persoon mag maar maximaal één nakomeling hebben.
hoezo?quote:op zaterdag 8 januari 2005 19:39 schreef thabit het volgende:
[..]
als die wet er komt, dan geef ik elke volgende nakomeling onderdak in mijn kelder.
ik vind het weinig respectvol tegenover die andere 4.998.000quote:op dinsdag 25 januari 2005 11:08 schreef lucida het volgende:
het voorlezen van de 102.000 namen door het auschwitz comité...![]()
kun je niet rekenen of zijn de dodentallen van de holocaust herzien?quote:op dinsdag 25 januari 2005 13:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik vind het weinig respectvol tegenover die andere 4.998.000
het kan natuurlijk ook nog dat een aantal mensen extra het plezier wordt gegund.quote:op dinsdag 25 januari 2005 14:09 schreef koekepan het volgende:
[..]
kun je niet rekenen of zijn de dodentallen van de holocaust herzien?.
ik kan me herinneren dat mulisch in zijn "het stenen bruidsbed" een argument aanvoert waarom de holocaust een truuk kon zijn van de joden om de duitsers zwart te maken. het had te maken met de irreversibiliteit van de ruimte ( bovenop die van tijd ). beetje flauw.quote:op dinsdag 25 januari 2005 14:13 schreef thabit het volgende:
het lijkt me dat we hier met een genuanceerde vorm van holocaustontkenning te maken hebben.
voor hoeveel procent ontken jij de holocaust?
ik kan niet rekenenquote:op dinsdag 25 januari 2005 14:09 schreef koekepan het volgende:
[..]
kun je niet rekenen of zijn de dodentallen van de holocaust herzien?.
ik had zeker niet die bedoeling met mijn reactie.quote:op dinsdag 25 januari 2005 14:13 schreef thabit het volgende:
het lijkt me dat we hier met een genuanceerde vorm van holocaustontkenning te maken hebben.
quote:causal modeling: gesofistikeerde statistische techniek die gebruikt wordt om de overeenkomst van in een onderzoek verzamelde gegevens met een vooraf opgesteld theoretisch model na te gaan. causal modeling laat toe een schatting te maken van de mate van overeenkomst tussen de gegevens en het model en de sterkte van de veronderstelde causale relaties te toetsen.
waar maak jij dat uit op?quote:op dinsdag 25 januari 2005 16:54 schreef koekepan het volgende:
als ik zeg dat de holocaust plaatsgevonden heeft, dan ben je het daar dus mee oneens? interessant.
jij had het jezelf ook makkelijker kunnen maken, door jouw vermoeden niet meteen ook tot eindconclusie te verheffen. maar als je het graag wil horen: 'nee koekepan, ik ontken de holocaust niet, zelfs niet genuanceerd.quote:op dinsdag 25 januari 2005 17:51 schreef koekepan het volgende:
wat maak je het weer moeilijk. je zou gewoon voor de zekerheid kunnen zeggen: nee, ik ontken de holocaust niet. dat maakt het allemaal een stuk duidelijker en ik zou het zeker in je waarderen..
thabit ik mag aannemen dat jij, ondanks mijn gebrek aan spontaniteit, niet aan mijn woorden twijfelt. was jij trouwens niet degene die het over een genuanceerde holocaust ontkenning had? hoe kwam je daar zo op?quote:op dinsdag 25 januari 2005 18:31 schreef thabit het volgende:
zoiets moet natuurlijk wel uit jezelf komen, lucida. als het voorgekauwd dient te worden, laat dan maar zitten.
sidekick met dit soort ondermaats gekwek maak jij jezelf onsterfelijk belachelijk. jammer toch dat zelfs een modje zich verlliest in hersenloos gefoeter. ach mij raakt het niet, ook al ben jij nog zo licht geraakt.quote:op dinsdag 25 januari 2005 18:36 schreef sidekick het volgende:
ik hoop dat holocaustontkenner lucida als eerste gaat.
*hap* *hap*quote:op dinsdag 25 januari 2005 18:44 schreef lucida het volgende:
[..]
sidekick met dit soort ondermaats gekwek maak jij jezelf onsterfelijk belachelijk. jammer toch dat zelfs een modje zich verlliest in hersenloos gefoeter. ach mij raakt het niet, ook al ben jij nog zo licht geraakt.
groeten lucida,![]()
zodat compromitterende d66'ers ook een standpunt kunnen gaan innemen ten aanzien van de holocaust, lucida.quote:op dinsdag 25 januari 2005 18:38 schreef lucida het volgende:
[..]
thabit ik mag aannemen dat jij, ondanks mijn gebrek aan spontaniteit, niet aan mijn woorden twijfelt. was jij trouwens niet degene die het over een genuanceerde holocaust ontkenning had? hoe kwam je daar zo op?![]()
de eersten zullen de laatsten zijn. dat maakt het wel wat ingewikkeld voor wat betreft het logistieke gedeelte van dit vraagstuk.quote:op dinsdag 25 januari 2005 18:36 schreef sidekick het volgende:
hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan
ik hoop dat holocaustontkenner lucida als eerste gaat.
precies wat ik bedoel ja. we maken ons druk om symbolen, en het concrete wat er onder onze neus gebeurt laten we gewoon gebeuren. ik kan me niet voorstellen dat de geschiedenis positief over dit soort zaken zal oordelen. eén van de rijkste landen ter wereld wou alles voor zichzelf hebben. genant.quote:op dinsdag 25 januari 2005 20:18 schreef thabit het volgende:
de onverschilligheid tegen de concrete realiteit is misschien de reden waarom destijds de holocaust kon gebeuren. we zien het nu ook weer aankomen met geert wilders die heel ver wil gaan en mensen bepaalde burgerrechten wil afnemen puur omdat ze tot een bepaalde bevolkingsgroep behoren.
als je alleen naar de titel kijkt wel jaquote:op dinsdag 25 januari 2005 21:38 schreef raisingirl het volgende:
het is vreemd en onlogisch om in een topic waarin de holocaust voorkomt een verhaal te komen doen over een uitgeprocedeerde mevrouw die teruggestuurd wordt naar haar land van herkomst.
wat ook te denken van het tv-programma tegenlicht van felix rottenberg, waarin "auschwitzgänger" geert mak weer eens op zwaar beladen toon 'de taal der verkoolde lijken' sprak?!... en terloops de kritische anti-radicale-islam-mening van afshin ellian schamper wegwimpelde als 'racistische apekool, geënt op een (etnisch) zuiverheidsideaal en gelardeerd door een overdosis emotionele politieke romantiek'.quote:op dinsdag 25 januari 2005 22:20 schreef oud_student het volgende:
is dit weer een wedstrijdje wie het politiek correctst kan denken of de meest nobele denkbeelden over de mensheid heeft?
je ziet dat ook vaak op tv, bij het journaille: o wat weten ze het goed vooral als het over de 2e wereldooorlog gaat. ik kan mij nog een uitzending herinneren met inge diepman, ook zo'n sociaal geengageerd type. het betrof een uitzending "het zwarte schaap" waarin de weduwe rost van tonningen werd "geinterviewd". nou ipv een diepte interview, werd het meer een monoloog van mevr diepman over hoe fout de weduwe wel was geweest en dat zij natuurlijk wel in het verzet gezeten zou hebben etc. (zo maar een voorbeeld)
vanavond nog op het journaal, de afkeurende toon waarop werd medegedeeld dat nawijn bij een bijeenkomst van vb zou spreken. hoezo objectieve berichtgeving.
hoeveel van dit journaille moeten er nog komen en (vooral) gaan ?
quote:'...hij is helaas niet de eerste die kritiek op nare aspecten van de islam met antisemitisme op een schadelijke manier verbindt. van nazirazzia's tot het dragen van allochtone gele sterren of insinuaties maakt over sterilisatie voor moslims...'
ik had van jou ook niets anders verwacht.quote:op dinsdag 25 januari 2005 23:52 schreef koekepan het volgende:
ik vind geert mak wel erg oké. en afshin ellian is een vuile kutarabier.
sidekick post hier ook.quote:op woensdag 26 januari 2005 00:16 schreef gellius het volgende:
kan iemand nog even uitleggen waarom rost van tonningen ook alweer nièt fout was en waarom het wèl okay is om voor het vlaams blok te speechen? dan ben ik ook weer bij.
voor sommigen is dat één en hetzelfde onrecht.quote:op dinsdag 25 januari 2005 21:38 schreef raisingirl het volgende:
het is vreemd en onlogisch om in een topic waarin de holocaust voorkomt een verhaal te komen doen over een uitgeprocedeerde mevrouw die teruggestuurd wordt naar haar land van herkomst.
zonder wagner geen festspielen. en zonder jezus geen mattheuspassion. zonder de matheuspassion geen bachverering.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:04 schreef nosigar het volgende:
zonder holocaust geen wagner.
dat vind ik ervan tenminste.
en zonder lucida geen wfl. maar nu zeg je nog niet wat je víndt.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:06 schreef lucida het volgende:
[..]
zonder wagner geen festspielen. en zonder jezus geen mattheuspassion.![]()
that, my honorable gentele man, is simply my trademark.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:10 schreef koekepan het volgende:
[..]
en zonder lucida geen wfl. maar nu zeg je nog niet wat je víndt.
wat heb je er dan aan om op een forum te zitten?quote:op woensdag 26 januari 2005 01:13 schreef lucida het volgende:
[..]
that my honorable gentele man is my trademark.![]()
heb jij wel eens van een paradox gehoord?quote:op woensdag 26 januari 2005 01:13 schreef koekepan het volgende:
[..]
wat heb je er dan aan om op een forum te zitten?
koekepan een beetje 'inschattende' zal hij wel iets paradoxaals als antwoord bedenken.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:19 schreef nosigar het volgende:
oei, een paradox!
daar heeft men niet van terug!
(het was een retorische vraag. geeft verder niet.)quote:op woensdag 26 januari 2005 01:17 schreef lucida het volgende:
[..]
heb jij wel eens van een paradox gehoord?![]()
nergens ter wereld wordt de mattheuspassion vaker uitgevoerd dan bij ons.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:11 schreef koekepan het volgende:
o, en zonder jezus hadden we die matthäus wel gehad hoor. bach had geen jezus nodig om zijn genie te laten stralen. dan had het alleen geen passie geheten maar een barokopera, of zo.
weet je wat mij altijd zo teleurstelt? op het moment dat siegfried hagen ontmoet, hoort-ie dan dat vloekmotief niet keihard uit het koperwerk dreunen? het is toch wel stom dat-ie er steeds weer intrapt, vind je niet?quote:op woensdag 26 januari 2005 01:23 schreef lucida het volgende:
[..]
nergens ter wereld wordt de mattheuspassion vaker uitgevoerd dan bij ons.![]()
mijn reactie was dan ook de enige juiste door de vraag terug te spelen. but hey, it's no big deal...quote:op woensdag 26 januari 2005 01:22 schreef koekepan het volgende:
[..]
(het was een retorische vraag. geeft verder niet.)
noem het voor het gemak het geert mak syndroom.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:26 schreef koekepan het volgende:
het is toch wel stom dat-ie er steeds weer intrapt, vind je niet?
ik zie geen terugspelen hoor. het zal wel aan mij liggen dat ik denk dat je je er gewoon op een lullige wijze uit probeert te lullen.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:28 schreef lucida het volgende:
[..]
mijn reactie was dan ook de enige juiste door de vraag terug te spelen. but hey, it's no big deal...![]()
kann mann hier reden von einem fehlangriff?quote:op woensdag 26 januari 2005 01:27 schreef nosigar het volgende:
( das kleine fehler)
ik vind het wel een beetje lullig dat jij dit nu zegt. ik was toch echt serieus bezig het gesprek mee vorm te geven. nou ja laat ik het maar een minder briljante opmerking noemen van de doorgaans zo geniale koekepan.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:35 schreef koekepan het volgende:
[..]
ik zie geen terugspelen hoor. het zal wel aan mij liggen dat ik denk dat je je er gewoon op een lullige wijze uit probeert te lullen.
nou ja, iedereen laat wel eens een steekje vallen toch? volgende keer beter, zeg ik altijd maar.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:39 schreef lucida het volgende:
[..]
ik vind het wel een beetje lullig dat jij dit nu zegt. ik was toch echt serieus bezig het gesprek mee vorm te geven. nou ja laat ik het maar een minder briljante opmerking noemen van de doorgaans zo geniale koekepan.![]()
inderdaad ja, de boog kan niet altijd gespannen zijn, al blijf ik er bij dat sommigen wel een heel kleine spanningsboog ter zelfrelativering hanteren - en dan bedoel ik natuurlijk niet alleen het strak gespannen veertje van geert mak.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:40 schreef koekepan het volgende:
[..]
nou ja, iedereen laat wel eens een steekje vallen toch? volgende keer beter, zeg ik altijd maar..
nou ja, het was dan ook één van de eerste keren dat jij een gesprek mee aan het vormgeven was. vergeef me dat ik dat niet direct zag.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:45 schreef lucida het volgende:
[..]
inderdaad ja, de boog kan niet altijd gespannen zijn, al blijf ik er bij dat sommigen wel een heel kleine spanningsboog ter zelfrelativering hanteren
dat was anders zeker niet de eerste keer. mind you.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:46 schreef koekepan het volgende:
[..]
nou ja, het was dan ook één van de eerste keren dat jij een gesprek mee aan het vormgeven was. vergeef me dat ik dat niet direct zag..
he, laten we anders het pad van de vriendelijkheid verder bewandelen, dat beviel me een stuk beter.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:49 schreef lucida het volgende:
[..]
dat was anders zeker niet de eerste keer. mind you.![]()
prima voorstel maar dan bewandel ik wel mijn eigen pad want dat is de vriendelijkheid zelve.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:50 schreef koekepan het volgende:
[..]
he, laten we anders het pad van de vriendelijkheid verder bewandelen, dat beviel me een stuk beter..
is dit wellicht jouw pad? ik vond hem vanmorgen in mijn tuin in kennelijke staat van dronkenschap.quote:op woensdag 26 januari 2005 01:52 schreef lucida het volgende:
[..]
prima voorstel maar dan bewandel ik wel mijn eigen pad want dat is de vriendelijkheid zelve.![]()
quote:op woensdag 26 januari 2005 05:44 schreef jam het volgende:
[..]
is dit wellicht jouw pad? ik vond hem vanmorgen in mijn tuin in kennelijke staat van dronkenschap..
[afbeelding].
laat het even snel weten. anders bewandel ik je pad even met mijn poolse legerkisten, maat 47..
*spghlut.*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |