ik heb alleen de openingspost gelezen (eerder deze week) en alleen een paar fracties van de eerste reactie daarop, maar ik vind dat legitiem omdat de tijd dringt (de week is bijna om, op moment van *dit* typen zaterdag 23:12 op mijn computer).
hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?
er is geen simpel antwoord mogelijk. maar beter een simpel antwoord dan geen enkel antwoord, dus omdat de tijd dringt en ik ook niet een tovenaar ben die antwoorden uit zijn mouw schudt, geef ik toch liever eerst een simpel antwoord. mocht er trouwens een mogelijkheid zijn om deze vraag van de week na de verstreken indieningstermijn van het antwoord nog beter te beantwoorden, dan hoor of lees ik het graag waar ik mee kan helpen aan het formuleren van een dergelijk complex antwoord.
wat een simpel antwoord zou zijn: 0 komen en 0 gaan; waarbij je zou kunnen denken aan 0 nieuwe mensen erbij want het is veel te vol op de aarde en de mens is door gebrek aan vaardigheden (niet uit ontwetendheid, want we weten met z'n allen donders goed dat we de aarde aan het kapot maken zijn) de aarde en de daar op aanwezige natuur aan het kapot maken zijn;
en waarbij er geen mensen gaan, want stel nou dat er allemaal mensen gaan, dan is er minder capaciteit om de aarde te beheren, dat wil zeggen: dat daar waar chaos (erg toenemende en toegenomen entropie) onstaat, dat daar de mens cq. de mensheid zijn verantwoordelijkheid neemt - zowel uit eigen belang als uit liefde voor de natuur en het heelal; want laten we wel wezen het gaat hier niet alleen om de natuur op aarde, maar ook de natuur in ons heelal en zelfs gaat het om de natuur in het metalal;
een te grote mate van chaos is zeer onwenselijk en ik als schrijver van dit bericht wil graag er aan bij dragen chaos in toom te houden daar waar het te erg wordt, met als criteria voor te erg: als er doden dreigen te vallen (mens en dier) of de gezondheidstoestanden van mensen en dieren is dusdanig slecht dat ze niet fit zijn en niet voldoende van het leven kunnen genieten, dat we dan - het is mijn goede hoop voor dit prillle nieuwe begin - met zijn allen ons ervoor inzetten dat de zaken rechtgezet worden;
echter de andere kant van het spectrum van 'tropie' (verg. entropie, extropie) is dus een grote mate van ordening. ik heb een sterk vermoeden dat ook aan die kant van het spectrum er een teveel kan zijn, dus dat er een teveel aan entropie kan zijn. ik denk aan het volgende: als als veel te veel geordend is, dan levert dat saaiheid op en rigiditeit, en saaiheid betekent dat er niet wordt genoten van het leven,, dat het niet lukt om te genieten of dat men zich er niet van bewust van is dat de bedoeling van het leven genieten is en derhalve is dus ook het doel de saaiheid bestrijden, want dat is de negatief geformuleerde inversus van dat het doel van het leven genieten is van het leven.
miijn bewijs ervoor dat het doel van het leven genieten is van het leven is als volgt (hoe sterk mijn bewijsvoering is weet ik niet, als ik het bewijst nog sterker moet formuleren dan lees of hoor ik het graag): stel je hebt een ander doel dan genieten van het leven gesteld als zijnde het doel van het leven, noem dit doel p, wat is zin van het nastreven van p dan? voorbeeld: iemand zou zijn doel van zijn leven formuleren als het helpen van andere mensen in rampgebieden, waarom is dat zinvol? als die mensen geholpen zijn dan hebben die mensen nog steeds allemaal sores (denk maar aan relatieleed of spanningen tussen verschillende bevolgkingsgroepen),; niet zo handig op het doel als p te formuleren, want als p gehaald is dan is er nog steeds shit en dan beland je in een veld van zinloosheid. het enige wat zinvol op zichzelf is, dat is genieten imho (en liefde zou daar beste eens een sterkere variant van kunnen zijn,, maar dan geen exclusieve, geen claimende liefde, maar liefde dusdanig dat je houdt van iemand zoals hij/zij is en dat je hem/haar vrijlaat als hij/zij dat wil).
even kort waaraan ik denk bij een complexere beantwoording van de vraag "hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan? niet alleen de vraag beantwoorden voor mensen, maar ook voor dieren, dat daar hetzelfde voor moeten gelden. het antwoord ook gaan laten gelden voor planeten en sterren.
een ander deel van het complexere antwoord: het weer contact gaan maken met de overledenen, hen terugvinden en eerst om vergeving vragen voor fouten en daar ook verantwoordling voor af te leggen (vergeven is vaak niet genoeg, iemand waarvan je nog niet houd, die kan je moeilijk/onmogelijk??? vergeven) een manier vinden om ze weer een physiek lichaam te geven... dan moet er ook meer plaats komen op aarde als op de aarde willen zijn ( de aarde zou kunnen groeien, feedback controlled free matter creation process, ik denk bijvoorbeeld aan het (her)rijzen van een continent in de pacific ocean om mee te beginnen, maar dan wel voorzichtig anders krijg je op de als boven de zeespiegel liggende bestaande continenten tsunamine enn overstromingen en die kunnen we niet gebruiken, want mijn wens is dat er 0 meer gaan).
en ook voor duivels en megalomane machthebbers moet een plaats worden vrijgehouden, maar dat weet ik niet een twee drie hoe die een goede plaats kunnen krijgen, zodat er een proces van vergelijkwaardiging kan gaan plaatsvinden (volgens geenstijl.nl zouden bv., maar dat is een andere groep minder gewensten, criminelen op niet meer in bezit zijnde boorplatformen kunnen worden gehuisvest.
kortom: gedureden de eeuwige termijn iedereen weer terug laten komen die ooit gegaan is en vooruithalen uit de toekomst iedereen die nog geboren moet worden; maar dan heb ik het over terughalen en vooruithalen... en dat is absoluut wat anders dan komen en gaan.
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize.
Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;