abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:03:02 #101
85889 lucida
équilibre
pi_24743020
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 14:13 schreef thabit het volgende:
het lijkt me dat we hier met een genuanceerde vorm van holocaustontkenning te maken hebben.
ik had zeker niet die bedoeling met mijn reactie.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24743535
je bedoelt dat je een ongenuanceerde holocaustontkenner bent? .

ik houd niet van ambiguïteit als het om zulke ernstige kwesties gaat, dus ik wil het even zeker weten.
Wittgenstein
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:48:07 #103
85889 lucida
équilibre
pi_24743645
jij moet toch weten dat er altijd meer mogelijkheden zijn dan wij voor mogelijk houden!
quote:
causal modeling: gesofistikeerde statistische techniek die gebruikt wordt om de overeenkomst van in een onderzoek verzamelde gegevens met een vooraf opgesteld theoretisch model na te gaan. causal modeling laat toe een schatting te maken van de mate van overeenkomst tussen de gegevens en het model en de sterkte van de veronderstelde causale relaties te toetsen.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24743731
dit heeft helemaal niets met causaliteit te maken, lucida. als ik zeg dat de holocaust plaatsgevonden heeft, dan ben je het daar dus mee oneens? interessant.
Wittgenstein
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:16:24 #105
85889 lucida
équilibre
pi_24744074
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 16:54 schreef koekepan het volgende:
als ik zeg dat de holocaust plaatsgevonden heeft, dan ben je het daar dus mee oneens? interessant.
waar maak jij dat uit op?
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24744645
wat maak je het weer moeilijk. je zou gewoon voor de zekerheid kunnen zeggen: nee, ik ontken de holocaust niet. dat maakt het allemaal een stuk duidelijker en ik zou het zeker in je waarderen. .
Wittgenstein
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:22:28 #107
85889 lucida
équilibre
pi_24745139
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 17:51 schreef koekepan het volgende:
wat maak je het weer moeilijk. je zou gewoon voor de zekerheid kunnen zeggen: nee, ik ontken de holocaust niet. dat maakt het allemaal een stuk duidelijker en ik zou het zeker in je waarderen. .
jij had het jezelf ook makkelijker kunnen maken, door jouw vermoeden niet meteen ook tot eindconclusie te verheffen. maar als je het graag wil horen: 'nee koekepan, ik ontken de holocaust niet, zelfs niet genuanceerd.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24745292
zoiets moet natuurlijk wel uit jezelf komen, lucida. als het voorgekauwd dient te worden, laat dan maar zitten.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:36:20 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24745378
hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan

ik hoop dat holocaustontkenner lucida als eerste gaat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24745408
nou nee, maar er is hier en daar weleens twijfel gerezen over lucida's vermeende antisemitisme, dus bij deze wilde ik dat eventjes helder hebben. bedankt.
Wittgenstein
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:38:35 #111
85889 lucida
équilibre
pi_24745415
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 18:31 schreef thabit het volgende:
zoiets moet natuurlijk wel uit jezelf komen, lucida. als het voorgekauwd dient te worden, laat dan maar zitten.
thabit ik mag aannemen dat jij, ondanks mijn gebrek aan spontaniteit, niet aan mijn woorden twijfelt. was jij trouwens niet degene die het over een genuanceerde holocaust ontkenning had? hoe kwam je daar zo op?
het is zoals het is
non-conforming link
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:44:40 #112
85889 lucida
équilibre
pi_24745524
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 18:36 schreef sidekick het volgende:
sidekick met dit soort ondermaats gekwek maak jij jezelf onsterfelijk belachelijk. jammer toch dat zelfs een modje zich verlliest in hersenloos gefoeter. ach mij raakt het niet, ook al ben jij nog zo licht geraakt.
groeten lucida,
het is zoals het is
non-conforming link
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:46:50 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24745560
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 18:44 schreef lucida het volgende:

[..]

sidekick met dit soort ondermaats gekwek maak jij jezelf onsterfelijk belachelijk. jammer toch dat zelfs een modje zich verlliest in hersenloos gefoeter. ach mij raakt het niet, ook al ben jij nog zo licht geraakt.
groeten lucida,
*hap* *hap*
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24745565
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 18:38 schreef lucida het volgende:

[..]

thabit ik mag aannemen dat jij, ondanks mijn gebrek aan spontaniteit, niet aan mijn woorden twijfelt. was jij trouwens niet degene die het over een genuanceerde holocaust ontkenning had? hoe kwam je daar zo op?
zodat compromitterende d66'ers ook een standpunt kunnen gaan innemen ten aanzien van de holocaust, lucida.
pi_24745905
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 18:36 schreef sidekick het volgende:
hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan

de eersten zullen de laatsten zijn. dat maakt het wel wat ingewikkeld voor wat betreft het logistieke gedeelte van dit vraagstuk.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_24747016
offtopic - zal best.
maar nu zie ik dus weer die holocaust voorbijkomen. uiteraard is dat een onvoorstelbare periode geweest, onbegrijpelijk, niet te vatten - ook ik heb op buchenwald rondgelopen als bezoeker, zelfs al toen het nog ddr was, en heb er gewoon lopen janken. ga mij dus niet verwijten dat ik de holocaust niet serieus neem, ontken of bagatelliseer.
maar waarom dat steeds weer naar voren halen? om anderen iets te verwijten, om het te gebruiken als stok om anderen te meppen?
en als een engelse prins in een verkleedpartij - whats new, het hele koningshuis is één grote verkleedpartij - zich in een nazi-uniform tooit, brult iedereen van woede.
en nee, ik heb geen sympathien met de nazis, totaal niet, nergens.

maar wat was er oa zo erg aan die holocaust, aan de manier waarop nazi's met individuen omgingen? het individuele werd iedereen afgenomen, je werd beoordeeld op wat je was - een jood, of zigeuner - en niet op hoe je als persoon was, wat je als persoon gedaan had.

en dezelfde avond zie je op tv dat een vrouw met een kind het land uit wordt gezet. doet ze iemand kwaad? nee, niemand. zit ze in de weg? ook al niet. eerst woonde ze in een normaal huis; toen na zes jaar in nederland ging er een nieuwe wind waaien en moest ze weg. vanuit dat huis in een kamp, en uiteindelijk ook uit dat kamp. waarom? omdat ze een uitgeprocedeerde asielzoeker is, het overkomt haar door haar hoedanigheid, niet door iets wat ze gedaan of gelaten heeft.

wat is nu erger - een bepaalde mening over de holocaust hebben, een uniform aantrekken - of iemand daadwerkelijk zo wegtrappen?

welk recht van spreken hebben we nog? ik wil echt niet zeggen - nogmaals - dat ik het nazisme bagatelliseer, of dat ik alle asielzoekers binnen wil houden. maar ik vind de enorme woede die symbolen zoals het woord 'holocaust' of nazi-uniformen oproepen, tegenover de onverschilligheid tegen de concrete realiteit, ietwat vreemd en onlogisch.

ja offtopic. so what. sue me
pi_24747193
de onverschilligheid tegen de concrete realiteit is misschien de reden waarom destijds de holocaust kon gebeuren. we zien het nu ook weer aankomen met geert wilders die heel ver wil gaan en mensen bepaalde burgerrechten wil afnemen puur omdat ze tot een bepaalde bevolkingsgroep behoren.
pi_24747452
maar je hebt volkomen gelijk iteejer. toen dat in het nieuws kwam van prins harry dacht ik ook meteen "mensen wat een ophef, het is maar een verkleedpartijtje."
pi_24747588
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 20:18 schreef thabit het volgende:
de onverschilligheid tegen de concrete realiteit is misschien de reden waarom destijds de holocaust kon gebeuren. we zien het nu ook weer aankomen met geert wilders die heel ver wil gaan en mensen bepaalde burgerrechten wil afnemen puur omdat ze tot een bepaalde bevolkingsgroep behoren.
precies wat ik bedoel ja. we maken ons druk om symbolen, en het concrete wat er onder onze neus gebeurt laten we gewoon gebeuren. ik kan me niet voorstellen dat de geschiedenis positief over dit soort zaken zal oordelen. eén van de rijkste landen ter wereld wou alles voor zichzelf hebben. genant.
pi_24748749
het is vreemd en onlogisch om in een topic waarin de holocaust voorkomt een verhaal te komen doen over een uitgeprocedeerde mevrouw die teruggestuurd wordt naar haar land van herkomst.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_24749009
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 21:38 schreef raisingirl het volgende:
het is vreemd en onlogisch om in een topic waarin de holocaust voorkomt een verhaal te komen doen over een uitgeprocedeerde mevrouw die teruggestuurd wordt naar haar land van herkomst.
als je alleen naar de titel kijkt wel ja
doch als je naar de inhoud kijkt, zou het voor mij vreemd zijn dit niet te doen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:04:37 #122
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24749112
de wereld is een spiegel.

onthoud dat nou eens.

kijk naar jezelf.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_24749464
is dit weer een wedstrijdje wie het politiek correctst kan denken of de meest nobele denkbeelden over de mensheid heeft?
je ziet dat ook vaak op tv, bij het journaille: o wat weten ze het goed vooral als het over de 2e wereldooorlog gaat. ik kan mij nog een uitzending herinneren met inge diepman, ook zo'n sociaal geengageerd type. het betrof een uitzending "het zwarte schaap" waarin de weduwe rost van tonningen werd "geinterviewd". nou ipv een diepte interview, werd het meer een monoloog van mevr diepman over hoe fout de weduwe wel was geweest en dat zij natuurlijk wel in het verzet gezeten zou hebben etc. (zo maar een voorbeeld)
vanavond nog op het journaal, de afkeurende toon waarop werd medegedeeld dat nawijn bij een bijeenkomst van vb zou spreken. hoezo objectieve berichtgeving.

hoeveel van dit journaille moeten er nog komen en (vooral) gaan ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:38:38 #124
85889 lucida
équilibre
pi_24751238
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 22:20 schreef oud_student het volgende:
is dit weer een wedstrijdje wie het politiek correctst kan denken of de meest nobele denkbeelden over de mensheid heeft?
je ziet dat ook vaak op tv, bij het journaille: o wat weten ze het goed vooral als het over de 2e wereldooorlog gaat. ik kan mij nog een uitzending herinneren met inge diepman, ook zo'n sociaal geengageerd type. het betrof een uitzending "het zwarte schaap" waarin de weduwe rost van tonningen werd "geinterviewd". nou ipv een diepte interview, werd het meer een monoloog van mevr diepman over hoe fout de weduwe wel was geweest en dat zij natuurlijk wel in het verzet gezeten zou hebben etc. (zo maar een voorbeeld)
vanavond nog op het journaal, de afkeurende toon waarop werd medegedeeld dat nawijn bij een bijeenkomst van vb zou spreken. hoezo objectieve berichtgeving.

hoeveel van dit journaille moeten er nog komen en (vooral) gaan ?
wat ook te denken van het tv-programma tegenlicht van felix rottenberg, waarin "auschwitzgänger" geert mak weer eens op zwaar beladen toon 'de taal der verkoolde lijken' sprak?!... en terloops de kritische anti-radicale-islam-mening van afshin ellian schamper wegwimpelde als 'racistische apekool, geënt op een (etnisch) zuiverheidsideaal en gelardeerd door een overdosis emotionele politieke romantiek'.

hoe onbetrouwbaar krom en hypocriet dat nu net geert mak - iemand die zo nadrukkelijk beweert een fel tegenstander te zijn van de verruwing van het debat en 'het vrije woord' - zichzelf zo mateloos correct te buiten gaat aan verguizing en persoonbeschadiging; citaat trouw:
quote:
'...hij is helaas niet de eerste die kritiek op nare aspecten van de islam met antisemitisme op een schadelijke manier verbindt. van nazirazzia's tot het dragen van allochtone gele sterren of insinuaties maakt over sterilisatie voor moslims...'

het is zoals het is
non-conforming link
pi_24751582
ik vind geert mak wel erg oké. en afshin ellian is een vuile kutarabier.
Wittgenstein
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:55:28 #126
85889 lucida
équilibre
pi_24751669
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 23:52 schreef koekepan het volgende:
ik vind geert mak wel erg oké. en afshin ellian is een vuile kutarabier.
ik had van jou ook niets anders verwacht.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24751735
ik vond mak al oké voordat-ie ellian begon af te zeiken hoor. hij schrijft leuke boeken. anders dan eerder genoemde arabier laat mak in eerder genoemde boeken zien te beschikken over historisch inzicht, humor en bovenal relativeringsvermogen. erg belangrijk voor een denker.
Wittgenstein
pi_24752203
kan iemand nog even uitleggen waarom rost van tonningen ook alweer nièt fout was en waarom het wèl okay is om voor het vlaams blok te speechen? dan ben ik ook weer bij.
pi_24752259
dat doen we morgen in het foute politieke stromingen-kwartiertje, gellius. dus vlak na mijn britse oorlogspoëzie-kwartiertje en net vóór jouw allereigenste operahoekje. ik hoor dat je bizet gaat bespreken! ik ben benieuwd...
Wittgenstein
pi_24752264
quote:
op woensdag 26 januari 2005 00:16 schreef gellius het volgende:
kan iemand nog even uitleggen waarom rost van tonningen ook alweer nièt fout was en waarom het wèl okay is om voor het vlaams blok te speechen? dan ben ik ook weer bij.
sidekick post hier ook.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24752346
quote:
op woensdag 26 januari 2005 00:20 schreef lucida het volgende:

[..]

sidekick post hier ook.
gewèldig. en nu? hoe nu verder?
pi_24752893
quote:
op dinsdag 25 januari 2005 21:38 schreef raisingirl het volgende:
voor sommigen is dat één en hetzelfde onrecht.

de endlösung en een uitgeprocedeerde mevrouw.

niet van dezelfde omvang uiteraard.
Helpt waar hij kan!
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 01:00:27 #133
47213 ArmaniMania
pi_24752939
waarom staan hier wel de beste onz-topics
pi_24752944
jongens, nu even een moeilijke vraag: als je de geschiedenis mocht herschrijven en mocht kiezen tussen (1) geen wagner of (2) geen holocaust, wat zou jij dan doen?

ik weet het niet hoor. als je voor (1) kiest ruïneer je misschien nog wel veel meer levens.
Wittgenstein
pi_24752972
zonder holocaust geen wagner.

dat vind ik ervan tenminste.
Helpt waar hij kan!
pi_24752981
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:04 schreef nosigar het volgende:
zonder holocaust geen wagner.

dat vind ik ervan tenminste.
zonder wagner geen festspielen. en zonder jezus geen mattheuspassion. zonder de matheuspassion geen bachverering.

[ Bericht 3% gewijzigd door lucida op 26-01-2005 01:15:38 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24753020
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:06 schreef lucida het volgende:

[..]

zonder wagner geen festspielen. en zonder jezus geen mattheuspassion.
en zonder lucida geen wfl. maar nu zeg je nog niet wat je víndt.
Wittgenstein
pi_24753028
o, en zonder jezus hadden we die matthäus wel gehad hoor. bach had geen jezus nodig om zijn genie te laten stralen. dan had het alleen geen passie geheten maar een barokopera, of zo.
Wittgenstein
pi_24753051
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:10 schreef koekepan het volgende:

[..]

en zonder lucida geen wfl. maar nu zeg je nog niet wat je víndt.
that, my honorable gentele man, is simply my trademark.

[ Bericht 1% gewijzigd door lucida op 26-01-2005 01:19:12 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24753055
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:13 schreef lucida het volgende:

[..]

that my honorable gentele man is my trademark.
wat heb je er dan aan om op een forum te zitten?
Wittgenstein
  woensdag 26 januari 2005 @ 01:13:46 #141
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24753056
het enige juiste antwoord op de vraag moet zijn:

"waarom?"
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_24753095
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:13 schreef koekepan het volgende:

[..]

wat heb je er dan aan om op een forum te zitten?
heb jij wel eens van een paradox gehoord?
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24753118
oei, een paradox!
daar heeft men niet van terug!
Helpt waar hij kan!
pi_24753133
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:19 schreef nosigar het volgende:
oei, een paradox!
daar heeft men niet van terug!
koekepan een beetje 'inschattende' zal hij wel iets paradoxaals als antwoord bedenken.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24753144
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:17 schreef lucida het volgende:

[..]

heb jij wel eens van een paradox gehoord?
(het was een retorische vraag. geeft verder niet.)
Wittgenstein
pi_24753161
ik ben net gestopt met roken. niet zeuren.
Helpt waar hij kan!
pi_24753166
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:11 schreef koekepan het volgende:
o, en zonder jezus hadden we die matthäus wel gehad hoor. bach had geen jezus nodig om zijn genie te laten stralen. dan had het alleen geen passie geheten maar een barokopera, of zo.
nergens ter wereld wordt de mattheuspassion vaker uitgevoerd dan bij ons.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24753205
quote:
op woensdag 26 januari 2005 01:23 schreef lucida het volgende:

[..]

nergens ter wereld wordt de mattheuspassion vaker uitgevoerd dan bij ons.
weet je wat mij altijd zo teleurstelt? op het moment dat siegfried hagen ontmoet, hoort-ie dan dat vloekmotief niet keihard uit het koperwerk dreunen? het is toch wel stom dat-ie er steeds weer intrapt, vind je niet?
Wittgenstein
pi_24753206
(.)
Helpt waar hij kan!
pi_24753223
( das kleine fehler)
Helpt waar hij kan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')