abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24265483
Klopt
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:12:59 #202
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24265585
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Klopt
Jammer .. ik had zijn post al opgezocht.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:11 schreef duderuud het volgende:
[...]

Ehm, ja...het was ook mijn eerste keer op een 500...2 keer bijna achterover geslagen

De vorige eigenaar heeft er aardig wat aan verbouwd, die voorvork is niet standaard, en de uitlaat is ook vervangen.
Voorvork vind ik ook érg mooi!

O ja, hij wordt voornamelijk zwart...maar we twijfelen nog welke velgen er in moeten...blank (chroom) of goudkleurig?
pi_24265586
OMFG Auw.avi
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:17:36 #204
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24265710
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:12 schreef Youssef het volgende:
OMFG Auw.avi
En dan ga je al filmen zo van .. ik kan het wel.

Je denkt ook altijd dat je wel op tijd bent met gas terug .. of mij overkomt dit niet.
Wel dus.

Ik zag net ook een post van iemand die nu ZX7R rijdt, hij mag wegens gezondheidsproblemen niet meer crossen op de Maasvlakte. (daar waren wij de laatste meet)

Zie rechts op de achtergrond.

Deze stond er ook .......

Check dat profiel van die achterband.
pi_24266074
Wie is die knappe gozer
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:35:27 #206
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24266762
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:17 schreef Patrick281 het volgende:
Check dat profiel van die achterband.
Hmm, is dat niet een beetje weinig profel achter? Hoeveel milimeter moet het volgens de wet minimaal ook alweer? 56 toch?

Mijn broertje is helemaal gek van de Yamaha SZR 660 (was de mooiste goedkoopste die die bij motoport zag) Dus nu is ie er helemaal weg van. 2de hands heeft ie hem nu 1000 euro goedkoper gevonden en 25kW uitdraai derbij. Alleen wel blauw, alhoewel ik dat mooier vind, rood is zo uuhm... rood.

Plaatje heb ik gesoept, zat iemand voor

Hij is dus langs de winkel geweest (goed nieuws, mijn vader reageert normaal, dus ik mag ws binnenkort een motor kopen ) En had de foto's gemaakt:

Voordeel van in de winkel kopen: Hij 'lijkt' helemaal perfect in orde en lijkt ook nog eens in nieuwstaat + garantie, kunnen zeiken op de winkel, etc. etc

En deze had ie voor mij gefotografeerd, die zag ik wel zitten op de website:

Alleen 1 probleem Mijn broertje was zo gefocussed op die motor dat ie nu niet eens meer weet hoe het dashbord er precies uit zag, geen goede foto's heeft gemaakt, hij weet niet hoe de achterkant er eigenljk uit ziet, en hij heeft volgens mij niets over de motor gevraagd Ach ja, zijn eerste keer he

Iig, weer een stap dichterbij een motor Binnenkort gaan we samen even langs verschillende winkels in Amsterdam. Maar ik denk niet dat ik bij een winkel koop vanwege de hoge prijzen? Kan iemand dat beamen
pi_24266831
Oh nee, wacht, die witte is een Yamaha FZR 1000, zie je wel dat ik me helemaal gek laat maken door het uiterlijk Maar ja, jullie moeten binnenkort ook meebepalen wat voor motor er meerijdt in meets he
  woensdag 29 december 2004 @ 08:23:43 #209
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24271077
Die FZR'tjes kunnen volgens mij niet op 25kw en een uitdraai (bij die SZR) is niet geldig.

Sowieso krijg je die 1000 echt never nooit op 25kw

Kijk anders eens naar fietsen als: CB500, GS500, ER5 etc. Of als je wat meer wil besteden en iets sportiever wil rijden: ZX6R, CBR600F etc.
GPZ vind ik ook wel gouden middenweg, toch een kuip en niet al te duur. Je kan hem mooi vinden maar ook verschrikkelijk lelijk, een middenweg is er niet geloof ik.

Beginnen op een SZR lijkt me nou niet echt de meest ideale kennismaking met motorrijden, je mag me gerust tegenspreken maar een schappelijke 2 of 4 cilinder lijkt me wat verstandiger.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 29 december 2004 @ 08:34:22 #210
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_24271112
quote:
Op woensdag 29 december 2004 08:23 schreef hollander172 het volgende:
Die FZR'tjes kunnen volgens mij niet op 25kw en een uitdraai (bij die SZR) is niet geldig.

Kijk anders eens naar fietsen als: CB500, GS500, ER5 etc. Of als je wat meer wil besteden en iets sportiever wil rijden: ZX6R, CBR600F etc.
GPZ vind ik ook wel gouden middenweg, toch een kuip en niet al te duur. Je kan hem mooi vinden maar ook verschrikkelijk lelijk, een middenweg is er niet geloof ik.

Beginnen op een SZR lijkt me nou niet echt de meest ideale kennismaking met motorrijden, je mag me gerust tegenspreken maar een schappelijke 2 of 4 cilinder lijkt me wat verstandiger.
Ben het met u eens
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_24271533
quote:

Ja, zie de reactie erna. Was even vergeten dat het een 1000 was .
quote:
Kijk, hier kan ik wat mee, kan meteen even marktplaatsen
quote:
Bedoel je de SZR of FZR? De SZR van mijn broertje? Vanwege het vermogen of vanwege de motor
  woensdag 29 december 2004 @ 09:52:26 #212
17709 hollander172
pi_24271630
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:41 schreef Youssef het volgende:
Kijk, hier kan ik wat mee, kan meteen even marktplaatsen
Wat is eigenlijk globaal gezien je budget? Ik zie enkel suggesties van jou richting SS maar dat moet je ook maar net kunnen betalen natuurlijk.
quote:
Bedoel je de SZR of FZR? De SZR van mijn broertje? Vanwege het vermogen of vanwege de motor
De SZR is een 1 cilinder en de FZR een 4 cilinder. Vermogensafgifte zal een stuk vriendelijker zijn bij een 4 cilinder, trilt minder en ik gok dat het ook wat zuiniger rijdt. (kan er volledig naast zitten hoor)

Doorgaans is het zo dat je het best kan beginnen met een 2 cilinder zoals de GS500 etc. Het is ook niet voor niks dat ze vooral deze motoren gebruiken voor rijlessen, lekker goedkoop rijden en voor iedereen lekker handelbaar. Zitten ook weinig kappen op die kapot kunnen gaan als je de standaard een keer vergeet etc.
Budgettechnisch zijn het hele verantwoorde fietsen maar tsja emotie he?
  woensdag 29 december 2004 @ 10:01:28 #213
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24271730
Dagje vrij .. vanmiddag naar het kerstcirus met "het gezin".

Ik heb trouwens mijn spiegels wat aangepast..

pi_24271745
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:52 schreef hollander172 het volgende:

Wat is eigenlijk globaal gezien je budget? Ik zie enkel suggesties van jou richting SS maar dat moet je ook maar net kunnen betalen natuurlijk.
Ik heb zelf ervoor gekozen om een motor van rond de 2500 - 3000 euro te kopen. Uiteindelijk wil ik dat de prijs onder de 4000 blijft, maar ik ga toch zeker voor 2500 - 3000. Meer wil ik er gewoon niet aan uitgeven, vanwege mijn toekomst, daar wil ik nog wat geld voor overhouden

Wel stom eigenlijk, motoren zijn naar mijn idee best goedkoop, en als ik eenmaal begin met werken na mijn studie kan ik me er zo een in een hogere prijsklasse permitteren. Mjah, geen zin om te wachten he.
quote:
De SZR is een 1 cilinder en de FZR een 4 cilinder. Vermogensafgifte zal een stuk vriendelijker zijn bij een 4 cilinder, trilt minder en ik gok dat het ook wat zuiniger rijdt. (kan er volledig naast zitten hoor)

Doorgaans is het zo dat je het best kan beginnen met een 2 cilinder zoals de GS500 etc. Het is ook niet voor niks dat ze vooral deze motoren gebruiken voor rijlessen, lekker goedkoop rijden en voor iedereen lekker handelbaar. Zitten ook weinig kappen op die kapot kunnen gaan als je de standaard een keer vergeet etc.
Budgettechnisch zijn het hele verantwoorde fietsen maar tsja emotie he?
Kwa kappen zat ik nog te twijfelen. Maar na een tijdje dacht ik, waarom niet gewoon meteen een mooie kopen Wilde eerst wel gaan voor een ragding, maar heb daar toch vanaf gezien. Denk dat ik daar spijt van ga krijgen namelijk. Eerst was ik helemaal verliefd op de VFR400, nu heb ik ook een ZXR400 gezien op Marktplaats. Maar door voor die prijs gaan ook kilometerstand, behandeling in het verleden en ouderdom meespelen, het is iig wel een beetje de richting die ik zoek. (ook deze stond eerder in dit topic)

Ik dacht dat alleen van die kleine motoren 1 cilinder hadden (= toch 1 zuiger? ) Moet ik toch eens even meer over lezen.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:16:23 #215
17709 hollander172
pi_24271910
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:02 schreef Youssef het volgende:
Ik heb zelf ervoor gekozen om een motor van rond de 2500 - 3000 euro te kopen. Uiteindelijk wil ik dat de prijs onder de 4000 blijft, maar ik ga toch zeker voor 2500 - 3000. Meer wil ik er gewoon niet aan uitgeven, vanwege mijn toekomst, daar wil ik nog wat geld voor overhouden

Wel stom eigenlijk, motoren zijn naar mijn idee best goedkoop, en als ik eenmaal begin met werken na mijn studie kan ik me er zo een in een hogere prijsklasse permitteren. Mjah, geen zin om te wachten he.
Denk je ook even over goede kleding, helm etc. (weet niet of je dat hebt )

Motoren zijn juist niet goedkoop tweedehands, nieuw valt wel mee.
quote:
Kwa kappen zat ik nog te twijfelen. Maar na een tijdje dacht ik, waarom niet gewoon meteen een mooie kopen Wilde eerst wel gaan voor een ragding, maar heb daar toch vanaf gezien. Denk dat ik daar spijt van ga krijgen namelijk. Eerst was ik helemaal verliefd op de VFR400, nu heb ik ook een ZXR400 gezien op Marktplaats. Maar door voor die prijs gaan ook kilometerstand, behandeling in het verleden en ouderdom meespelen, het is iig wel een beetje de richting die ik zoek. (ook deze stond eerder in dit topic)

Ik dacht dat alleen van die kleine motoren 1 cilinder hadden (= toch 1 zuiger? ) Moet ik toch eens even meer over lezen.
Mwah moeilijk, had eerst mijn zinnen gezet op een GS500 of GPZ500 maar ja, dan ineens gaat de emotie meespelen he? De genoemde motoren deden me gewoon niks.
Daarna gefixeerd op een GSXR600/750 maar dat kon budgettechnisch niet gehaald worden na wat financieele tegenvallers. Enige dat toen nog overbleef was een wat oudere 600cc SS (heb nog even gekeken naar een FZR600) maar toen toch gekozen voor een ZXR400.

Mwah motoren die veel koppel moeten leveren hebben 1 cilinder, zegt niks over de grootte. Wel zit er een beetje een bovengrens aan, je moet die dingen ook nog fatsoenlijk kunnen aantrappen. Ook het breekpunt gewicht/omloopsnelheid gaat meespelen. (grote zuigers zijn leuk maar worden op een bepaald moment gewoon te zwaar)

1 cilinder is inderdaad 1 zuiger, zou niet weten wat je meer zuigers zou moeten als er maar 1 cilinder is.
pi_24271925
quote:

Beginnen op een SZR lijkt me nou niet echt de meest ideale kennismaking met motorrijden
Waarom heb jij het over een 1000 Een SZR is een 660cc..... 1 cilinder 4 takt. Zou niet weten wat daar zo agressief aan is

Maar hij heeft idd geen 2e typegoedkeuring voor 25kw...... en verzekeren dmv 25kw uitdraai is niet 100% waterdicht...

Dan moet je hem uit Duitsland halen, daar kan alles op 25kw

Edit:
Ja, FZR1000 wel ja Maar zowel SZR als FZR kunnen niet op 25kw...
  woensdag 29 december 2004 @ 10:20:28 #217
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24271959
Youssef, check mijn oude site: Klik!

Ik kocht mijn SZR-660 in februari 2001 voor Hfl 7.250,00 dat is ¤ 3.289,00 euro.
Er stond iets minder dan 8.000 kilometer op de teller en hij kwam uit 1998.
Vergelijk dat maar eens met de prijzen nu.

De motor is opgebouwd rond een Yamaha TZR-250 frame, dus stuurt als de beste, en heeft het kontje van een scooter.
(Ducati 916 knipperlichten mochten ook niet onvermeld blijven )

Verwacht niet dezelfde kwaliteit zoals Yamaha die opgebouwd heeft.
Deze motor is een project van de Italiaanse importeur die hem onder licensie voor de Jappen mocht bouwen.
Dat kan je dus herleiden naar zaken als bedrading en afwerking, dun plastic, wat slordigheden.

Wat Hollander zegt over het motorkarakter is waar, afknijpen houdt een 1 pitter niet van -althans deze niet.
Je moet er dus wel een beetje actief mee schakelen, niet te laag en ook niet te hoog in toeren komen.
(bereik is bij lage snelheden vanaf ca. 2.000 tot 6.000, maar 100 km/u in de hoogste versnelling dat staat al zo'n beetje gelijk aan afknijpen )
3-4 weken stil laten staan is niet meer starten op de eigen accu, want de compressie van die 660 cc 1 cylinder is machtig.
Die heeft echt de maximale accuspanning nodig.. anders no go.

In vergelijking met andere motoren kwam hij hopeloos vermogen tekort, en na een jaartje wilde ik toch weer eens wat snellers in mijn tweede first life crisis.

Maar het was voor mij wel een handige motor waar ik zeker de nodige plezier van gehad heb..
Ik zou hem echter niet meer opnieuw kopen, die 1 pitter was toch een vrij ruwe motor in een sportief dingetje en de afwerking staat mij dus nog duidelijk bij.
pi_24271966
quote:
Yamaha SZR-660, de R-1 beater !

Maare Pepijn...... weleens gehoord van proefritjes?
quote:
Toen kwam er een mooie rode GSX-600F met laser "blerpijp", die deed ik na een maand weg.
Veel te weinig spanning met dat lineaire motorblok.
pi_24272010
Wat een lief en emotioneel verhaaltje Pepijn

woensdag 29 december 2004 @ 10:27:58 #220
17709 hollander172
pi_24272068
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom heb jij het over een 1000 Een SZR is een 660cc..... 1 cilinder 4 takt. Zou niet weten wat daar zo agressief aan is
Kijk nog eens, hij heeft ook een plaatje van een FZR1000 geplaatst.
quote:
Maar hij heeft idd geen 2e typegoedkeuring voor 25kw...... en verzekeren dmv 25kw uitdraai is niet 100% waterdicht...

Dan moet je hem uit Duitsland halen, daar kan alles op 25kw
Op dit moment staan voor hem nog alle opties open natuurlijk. Importeren is best lucratief.

Op MF kwam ik een tijd terug een verhaal tegen van die 25kw uitdraai. Zullen ze bijna nooit over struikelen maar als je een keer pech hebt.........
  woensdag 29 december 2004 @ 10:30:46 #221
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24272114
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Stuurde als een idioot .. niet dat ik dat toen al deed.
Maar hij was wel lekker handelbaar. Rond de 160 kilo was toen nog vrij uniek.
quote:
Maare Pepijn...... weleens gehoord van proefritjes?
Toen beviel hij ook wel, en ik had meer koppel op de snelweg om 2 tandjes terug te schakelen en ervandoor te stuiven.
(600 cc blok, zelfde als je Bandit maar dan vol vermogen )

Ik was er heel blij mee, open laserpijp erop, dingetje was als nieuw.

Maar eenmaal gewend aan het gewicht en de 86 pk kon ik niet echt bang van de motor worden.
Die tweetakt RGV gaf echt een turbo idee boven de 7.000 toeren .. dan werd het feest!
Bij de GSX-F viel ik zo'n beetje in slaap met optrekken.

Terwijl als je naast elkaar zou rijden dan verlies je het denk ik wel met die RGV..
  woensdag 29 december 2004 @ 10:33:22 #222
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24272155
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat een lief en emotioneel verhaaltje Pepijn

[afbeelding]

Verkooppraatje, hij stond te koop namelijk.

En die site wilde niet met WS-FTP werken, anders had ik wel wat leukers gemaakt. websjablonen ..
Maar ja het internet stond nog in de kinderschoenen toen.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:44:21 #223
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24272319
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:31 schreef hollander172 het volgende:
<autoproblemen>
Lars ik heb gisteren nog een heel verhaal voorje getikt.

Vanochtend had ik mail trouwens van een aardige Fiero bezitter die ik nog niet kende.
quote:
Staat de ontsteking wel goed op tijd?
zo niet dan kan je wel eens weinig vermogen hebben en loopt hij ook niet goed stationair.
Slaat hij ook af als je hem op bijvoorbeeld 2000 toeren houdt en dan in zij achteruit schakelt?

grtz Albert
Maar het motortoerental staat los van het inschakelen van de achteruit, dat had ik direct al geprobeerd toen ik nog bij mijn werk stond.

Bovendien is het een computergestuurd injectiesysteem .. lijkt me geen combinatie met een mechanische onsteking.
quote:
Deze lekt olie/benzine uit het blok.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:57:05 #224
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24272527
Best een knappe gozer toch Youssef.

Of is het nou een meid..

Actiepic..

Er staat er nog 1 te koop misschien: Klik!

woensdag 29 december 2004 @ 10:59:03 #225
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')