De taalkunde olympiade in Leiden?quote:Op zondag 13 februari 2005 23:38 schreef thaleia het volgende:
Ik ga de komende weken een paar leuke dingen doen met leerlingen: eerst een keer met diegenen die willen naar een toneelstuk en vooraf met zijn allen naar een pizzeria oid, daarna met een klein groepje naar een olympiade.
Ja! Kom je ook?quote:Op woensdag 16 februari 2005 06:53 schreef imago het volgende:
De taalkunde olympiade in Leiden?
Meteen al bij de eerste les beoordeeld worden? Da's ook al snel.quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vanochtend eerste keer schaatsles gegeven aan eigen groepje
Ging goed, had bij eerdere lessen nog wat schroom ofzo, nu durfde ik gewoon m'n mond open te trekken en m'n verhaal te doen. Heb studenten beoordelingsformulieren gegeven, hopen dat ze ze allemaal ingevuld mee terug nemen volgende week en dat ik een beetje positief beoordeeld word natuurlijk
Nee, maar ik wist toevallig dat het plaats zou vindenquote:
Bedankt voor je reactie!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:53 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
voltijd = recht op studiefinanciering (prestatiebeurs)
deeltijd = recht op tegemoetkoming lerarenopleiding (geen prestatiebeurs)
Voordeel van deeltijd is dat je kunt werken en leren tegelijk.
Nouja, bij Nederlands begin je bij ontleding wel gewoon vooraan met pv, onderwerp en (werkwoordelijk en naamwoordelijk) gezegde. Maar 't gaat best snel allemaal, je krijgt niet even een rustig bijspijkercursusje..quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:11 schreef Krullenbollientje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie!
Ik werk nu vier dagen dat zullen er wel drie worden als ik daarnaast een studie ga doen.
Dan kom ik waarschijnlijk niet eens boven het bedrag uit dat je mag bijverdienen als je studiefinanciering krijgt...
Dat zou betekenen dat het voor mij financieel aantrekkelijker zou zijn om voltijd te gaan studeren omdat ik dan een klein salaris + studiefinanciering + een OV krijg...![]()
Ik ben er wel al een tijdje uit (het leren) krijg je in het begin van je opleiding een soort herhaling van hetgeen je op het voorgezet onderwijs hebt geleerd? Zeker met de talen lijkt mij dat wel nodig (grammatica!!)
![]()
Heheheh... zeker in het begin is het wel handig als je de les goed voorbereidt. Na een tijdje schud je zo'n les zó uit je mouw.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Vandaag ging wat minder omdat ik de theorie niet echt voobereid had, dus als ze vroegen waarom stond ik met een mond vol tanden :S.
Ja, ik ben bezig met het eerste jaar. Maar als wij een les syntaxis missen mogen we 'm bij de deeltijders inhalen, de stof is daar dus ongeveer gelijk (maar zij doen wat wij in twee weken doen, in een week).quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:26 schreef Krullenbollientje het volgende:
Oké....
Doe jij de voltijd opleiding?
Ik ben deze hele maand al vrij en ik ga bijna de hele maand maart ook nog eens naar Amerikaquote:Op maandag 21 februari 2005 10:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De wereld is oneerlijk verdeeld.
Dit had ik gepost kunnen hebben. Ik heb namelijk OOK volgende week vakantie en het was zo goed uitgekomen als ik deze week gewoon alles netjes had kunnen afronden enzo. Maar de griep is toch sterker dan ik en ook ik zit thuis. Moet wel zometeen even naar de uni omdat ik vind dat de repetitie van klas 4 morgen door MOET gaan, dus ik ga daar (met een lading Ibuprofen achter de kiezen) de repetitie in elkaar draaien, kopieren en meegeven aan een collega die toevallig (hoera!) daar vanmiddag college volgt.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:20 schreef imago het volgende:
Verdomme, ik ben ziekGriep natuurlijk, aangestoken door al die snotterende kinderen in de klas - ik had laatst 16 zieken in een klas van 30. Maar ik WIL helemaal niet ziek zijn, we moeten nog zoveel doen deze week! En ergens voel ik me ook schuldig dat ik nu ziek ben, en me in de vakantie (volgende week) dan vast weer kiplekker voel. Blurgh.
Hoi Bloempjuh,quote:Op zondag 20 februari 2005 15:01 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ja, ik ben bezig met het eerste jaar. Maar als wij een les syntaxis missen mogen we 'm bij de deeltijders inhalen, de stof is daar dus ongeveer gelijk (maar zij doen wat wij in twee weken doen, in een week).
Nou eigenlijk wilde ik sowieso al niet mee. Dat zij mij niet meevroegen kwam me in principe dus wel lekker uit. Het stak alleen dat ze het niet gevraagd hebben zodat ik nee kon zeggen, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op maandag 21 februari 2005 18:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zou me gewoon eerlijk afvragen of ik zin had om met die reis mee te gaan.
Dat lijkt me wel een lastige situatie zeg. Ik zou in ieder geval wel naar voren brengen dat de manier waarop jij erachter bent gekomen dat je niet meemocht totaal niet okee is. En ook het feit dat je nu opeens wel weer mee moet vind ik ook behoorlijk belachelijk zegquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:22 schreef imago het volgende:
[..]
Een collega van me zit in precies dezelfde situatie (mocht eerst niet mee en dat kwam goed uit want ze wou niet, maar nu moet ze opeens), dus we gaan samen even bedenken hoe we dit aan gaan pakken. Ik baal dus ook dat ik ziek thuis zit omdat ik nu niet in staat ben een lekker pittig gesprek met de organisator van de reis te voeren.
quote:Wat je vertelt is erg duidelijk. Je onderbouwt het met een stuk mechanica en waarom iets op die manier moet..........
...Lichaamshouding en positie in de ruimte: 5 (/5): Je straalt op de een of andere manier een stuk rust uit (lichaamshouding o.a. denk ik)....
....De les was erg leuk. Tijd vloog voorbij! Is bij 3A dan een groot compliment
Lekker hequote:
Momenteel heb ik de drukste periode tot nu toe. Ik heb op maandag van kwart over tien (les gaat niet altijd door) tot half zes (laatste les valt ook vaak uit; dan tot half drie) les. Dinsdag vijf lesuren, woensdag en donderdag stage (kun je 'zelf indelen') en vrijdag vier lesuren.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:10 schreef Krullenbollientje het volgende:
[..]
Hoi Bloempjuh,
De deeltijd opleiding zal dan wel flink zwaar zijn![]()
Hoeveel uren in de week krijg jij eigenlijk les? Zijn de uren zo ingedeeld dat je naast je studie een bijbaantje kunt hebben? (deze vragen heb ik ook gesteld bij de diverse opleidingen, maar ze doen er een beetje 'vaag' over)
Ik zou nl. graag één of meerdere bijbaantjes naast mijn studie willen hebben, maar dan moet ik wel weten of dat zal lukken. Moet dan natuurlijk ook nog huiswerk maken![]()
Zoals Nederlands?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:47 schreef Krullenbollientje het volgende:
Thanx!!
![]()
Dat is een makkelijk onthoudbaar ezelsbruggetje!!
Mocht ik het gedeelte Frans van de toelatingstoets niet halen (dit doe je na het Nederlands gedeelte) dan kan ik altijd nog voor een ander vak gaan.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |