Ja dat is hem. Had niet gezien dat die hier al was gepost.quote:Op zondag 21 november 2010 17:07 schreef bartrid het volgende:
[..]
Die BBC documentaire is dat toch? Die is erg interessant inderdaad.
Een proto house plaat.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef On het volgende:
Al 420 dagen niet gepost? Tijd voor een kickje met een volledig album van Manuel Gottsching.
Top, eens checken!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef On het volgende:
Al 420 dagen niet gepost? Tijd voor een kickje met een volledig album van Manuel Gottsching.
quote:Op maandag 16 januari 2012 23:15 schreef On het volgende:
Het deed me op sommige momenten heel erg denken aan Clinic.
quote:Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef On het volgende:
ben nu het album aan het luisteren, klinkt te gek, mooie heldere productie ook (a la 'a place to bury strangers')quote:
nog niet geluisterd, ga ik binnenkort dus maar even checkenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:36 schreef bartrid het volgende:
The Oscillation is gaaf. Die plaat van 2011 is 1 van mijn favoriete van vorig jaar.
Ja erg leuk album inderdaad!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:55 schreef On het volgende:
Van The Oscillation ken ik alleen het Out Of Phase album. Die is in ieder geval erg catchy.
Neu! dacht ik zelf ook aan ja. Toch ook wel heel fijnquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:24 schreef On het volgende:
Grappig, een krautrock uitstapje van Wilco.
Ik moest opzich wel aan Neu! denken, maar daar valt alle krautrock wel op te verhalen.
Geweldige plaatquote:Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef On het volgende:
Als je je een beetje verdiept in de krautrock zul je zien dat eht juist voorkomt uit een beweging tegen de gevestigde orde die na de oorlog net deed alsof de oorlog niet gebeurd was. (kijk vooral ook naar de jeugdbeweging van de jaren 60 70 in duitsland) Alhoewel krautrockers niet heel politiek actief zijn komt het daar wel uit voort, een eigen identiteit hebben die niets te maken heeft met amerika of england en óók niet met het duitsland van de oorlogquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:39 schreef KGV het volgende:
die gitaren hebben ze zeker van mijn fiets gemaakt
Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 22 september 2001 21:06 schreef links234 het volgende:
Is iemand bekend met dit genre? Bandjes als Can, Amon Düül II, Tangerine Dream, Cluster, Neu! etc.
Nou, als die Links234 d'r naar luistert hoeft het voor mij niet. Die lapzwans heeft geen smaak.quote:
Gebbetje om te lachuh, meneer Sonneberreg.quote:
Vraag het Arceequote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gebbetje om te lachuh, meneer Sonneberreg.
Ik luister nog af en toe krautrock. Zo'n beetje dezelfde bands die TS noemde. Vandaar.
Is dit trouwens het langst lopende nog actieve topic op Fok?
Grappig, hoewel een groot woord, is wel weer dat Amon Düül een sterk verband had met de beweging die rond de RAF plaats vond.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je je een beetje verdiept in de krautrock zul je zien dat eht juist voorkomt uit een beweging tegen de gevestigde orde die na de oorlog net deed alsof de oorlog niet gebeurd was. (kijk vooral ook naar de jeugdbeweging van de jaren 60 70 in duitsland) Alhoewel krautrockers niet heel politiek actief zijn komt het daar wel uit voort, een eigen identiteit hebben die niets te maken heeft met amerika of england en óók niet met het duitsland van de oorlog
Vertel daar eens wat meer over. Ik kan namelijk geen duidelijke verbanden tussen die groepen vinden.quote:Op maandag 19 maart 2012 02:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Grappig, hoewel een groot woord, is wel weer dat Amon Düül een sterk verband had met de beweging die rond de RAF plaats vond.
Deze moet je dan even kijkenquote:Op maandag 19 maart 2012 21:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vertel daar eens wat meer over. Ik kan namelijk geen duidelijke verbanden tussen die groepen vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |