quote:Thank you for your e-mail regarding ?The Oscars 2005?.
I can inform that the Oscars ceremony will not be broadcast on BBC in 2005. ?Sky? has signed a major new deal to broadcast this year's Academy Awards, taking over from three years of live Oscar coverage on the BBC. The BBC has taken the decision to pass the mantle to another broadcaster. If you wish to learn full details about the coverage, you may wish to take a look at the following website:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/film/4036431.stm
Thank you again for taking the time to contact the BBC.
Regards
ik zit gelukkig in die tijd van de Oscars zoals ieder jaar in New York....quote:Op zondag 26 december 2004 15:04 schreef brando het volgende:
De Oscars 2005-show wordt komende februari niet door de BBC uitgezonden:
[..]![]()
Sky gaat 'm uitzenden dus. Niet te ontvangen in NL, volgens mij. Of wel?
Nope, dat wordt bij de radio zitten.quote:Op zondag 26 december 2004 16:31 schreef Tweek het volgende:
Das wel balen, is het niet ergens op internet te volgen?
Kut ik wou die "grap" al makenquote:Op zondag 26 december 2004 18:52 schreef Strolie75 het volgende:
Hopelijk zend de NOS het uit, ik heb begrepen dat ze volgend jaar wat geld over hebben.![]()
is da ook een betaalzender via internet?? of is t by any chance gratis??quote:Op zondag 26 december 2004 17:08 schreef CloudStrife het volgende:
E! Entertainment?
Is digitaal kanaal en zie telkens promo's voorbij komen van "Award season 2005 - starting in January with the Golden Globes. Followed by the Grammy's and the Oscars".
Hoopt het wel. Geinige zender btw
Ja, da's niet echt hetzelfde als er live naar zitten te kijken he?quote:Op maandag 27 december 2004 10:56 schreef MikeyMo het volgende:
dan download je toch gewoon de oscars nadat het is uitgezonden, staat toch wel op bittorrent
suprnova is uit de lucht, dus downloaden via bittorent is ook geen optiequote:Op maandag 27 december 2004 10:56 schreef MikeyMo het volgende:
dan download je toch gewoon de oscars nadat het is uitgezonden, staat toch wel op bittorrent
mjah, zorg je er toch voor dat je de uitslagen niet weet?quote:Op maandag 27 december 2004 10:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, da's niet echt hetzelfde als er live naar zitten te kijken he?
's Morgens zijn de uitslagen bekend en dan is het leukste van het kijken af.
en suprnova is zeker de enige bittorrent sitequote:Op maandag 27 december 2004 10:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
suprnova is uit de lucht, dus downloaden via bittorent is ook geen optie![]()
Dat gaat dus nooit lukken. Ik ga me niet een dag helemaal afsluiten.quote:Op maandag 27 december 2004 11:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mjah, zorg je er toch voor dat je de uitslagen niet weet?
quote:Op maandag 27 december 2004 11:09 schreef Mike het volgende:
Overigens, op de uitzending zit copyrights, dus er mag helemaal niet gedownload worden.
Dan wel gedubd waarschijnlijk.quote:Op maandag 27 december 2004 11:55 schreef Gorro het volgende:
Wordt op de één van die Duitse zenders niet toevallig uitgezonden? Niet ideaal, maar beter dan niets.
Und der Oscar geht nach....quote:Op maandag 27 december 2004 11:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dan wel gedubd waarschijnlijk.
Nein.quote:Op maandag 27 december 2004 11:55 schreef Gorro het volgende:
Wordt op de één van die Duitse zenders niet toevallig uitgezonden? Niet ideaal, maar beter dan niets.
quote:
Chwis Wock is hilawious.quote:Op maandag 27 december 2004 22:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]!!!
Daar heb ik nog niet eens bij stilgestaan. Oh come on, dit menen ze niet. Ik wil Jonathan Ross potverdomme met z'n stomme gewrw tussen de uitreikingen door
. Arrrgh.
Ik ook van jou.quote:Op maandag 27 december 2004 22:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]!
Wie valt hier nou niet voor?
Als jij ook zo praat voor jou natuurlijk.quote:Op maandag 27 december 2004 22:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ook van jou.![]()
Of ging het over Jonathan?
vroeg eerderquote:
met Duits commentaarquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:43 schreef ChatGirl het volgende:
er staat me iets van bij dat pro 7 het uitzond? zou dat kunnen?
Ken je die van Mohammed en de berg?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor de aanwezige Vlamingen: het wordt live uitgezonden op Kanaal 2.
Mijn vrienden snappen nooit dat ik daar hard om moet lachenquote:
Is dat heel toevallig een rare naam voor Canvas?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor de aanwezige Vlamingen: het wordt live uitgezonden op Kanaal 2.
Nee, dit is exclusief voor Vlamingen. We delen Desperate Housewives al met Nederland, het moet niet te gek worden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:53 schreef Sai het volgende:
[..]
Is dat heel toevallig een rare naam voor Canvas?.
Hotel SoK.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:35 schreef California het volgende:
Dat krijgen we een maand later toch wel, dit niet. Weet je nog een leuk hotelletje met kabel-tv?
Daar had ik al subtiel op gehint, maar dat werkte niet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hotel SoK.
Niets.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:31 schreef Timo20 het volgende:
Afgelopen maandag zei Jonathan Ross bij Film 2005 wel dat de Bafta`s live op de BBC worden uitgezonden. dus wie weet wat er nog komt.
waarschijnlijk valse hoop, maar toch
die gaan dat echt niet uitzenden. zal wel veels te duur zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:50 schreef brando het volgende:
[..]
Moeten we al actie ondernemen richting Mioch & Goderie? Zijn die op een andere manier dan via RTL5 te benaderen?
das waar. iemand een mail adres??quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:59 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wie niet waagt, wie niet wint.
Niet geschoten is altijd mis.
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
maar ja daarvoor wil ik t nog wel zien, natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:55 schreef lindastuurman het volgende:
Ach, zoveel valt er dit jaar vast niet aan de Oscars te beleven vrees ik.
ze konden eerst ook formule 1 betalen...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:53 schreef Timo20 het volgende:
[..]
die gaan dat echt niet uitzenden. zal wel veels te duur zijn.
Ja, maar da's meestal overdag of 's avonds en is 17 keer per jaar ofzo. De Oscars is eenmalig en midden in de nacht...commercieel dus niet echt interessant.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ze konden eerst ook formule 1 betalen...
14.30u. Naar het schijnt uitgezonden op BBC World, maar ik weet niet of en hoe het online te volgen is (vooral te lui om te zoeken eigenlijkquote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:39 schreef dolle_hond het volgende:
hoelaat zijn die bekendmakingen vanmiddag?
ik hoor t wel op StuBru en lees t vanavond wel op imdbquote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
14.30u. Naar het schijnt uitgezonden op BBC World, maar ik weet niet of en hoe het online te volgen is (vooral te lui om te zoeken eigenlijk)
Ik wil het laaif horen. Waarom weet ik niet, maar toch... ik wil het laaif horen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:49 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik hoor t wel op StuBru en lees t vanavond wel op imdb
en niet op cnn laif..?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
14.30u. Naar het schijnt uitgezonden op BBC World, maar ik weet niet of en hoe het online te volgen is (vooral te lui om te zoeken eigenlijk)
volgens mij niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:56 schreef niksan het volgende:
Weten de genomineerden van te voren al of ze genomineerd zijn?
o god nu gaat iedereen weer ruim een maand over Jonny Depp kwijlen en vinden dat hij per se moet winnen en dat iedereen verder zuigtquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:53 schreef niksan het volgende:
yoehoe!CNN
Johnny
Kate Winslet, niet verwacht
Ik denk dat Depp volstrekt kansloos is. Ik acht de winstkansen van Foxx 90%, DiCaprio 9,99% en Cheadle 0.01%.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
o god nu gaat iedereen weer ruim een maand over Jonny Depp kwijlen en vinden dat hij per se moet winnen en dat iedereen verder zuigt(daar werd ik vorig jaar zo moe van nl...)
en bij mij blijft het alleen bij hartjesquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
o god nu gaat iedereen weer ruim een maand over Jonny Depp kwijlen en vinden dat hij per se moet winnen en dat iedereen verder zuigt(daar werd ik vorig jaar zo moe van nl...)
Dat verwachtte ik alquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat Depp volstrekt kansloos is. Ik acht de winstkansen van Foxx 90%, DiCaprio 9,99% en Cheadle 0.01%.
Ja? Ik zou DiCaprio's kansen toch wel iets hoger inschatten. Maar door die afwezigheid van Giamatti weet ik even niets meerquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Depp volstrekt kansloos is. Ik acht de winstkansen van Foxx 90%, DiCaprio 9,99% en Cheadle 0.01%.
Dan hebben ze zich zeker vergist met die 7 nominaties?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:21 schreef niksan het volgende:
Finding Neverland is trouwens helemaal geen "Oscarfilm"
Sidewaysquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:42 schreef Sai het volgende:BEFORE SUNSET
Al gaat 'ie vast naar Million Dollar Baby..
Ja..nominaties, maar hoeveel zullen ze mee naar huis nemen?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:25 schreef California het volgende:
[..]
Ja? Ik zou DiCaprio's kansen toch wel iets hoger inschatten. Maar door die afwezigheid van Giamatti weet ik even niets meer.
[..]
Dan hebben ze zich zeker vergist met die 7 nominaties?.
Ha, tofquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ah, CNN gaat de Oscars uitzending.
Nee, vind ik ook jammer, maar dat was ook niet echt te verwachten. Ik was er al overheenquote:
Nou, ik hoorde zo'n CNN-miep zeggen dat ze weer gingen joinen als de Oscars gingen uitzenden.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:29 schreef California het volgende:
Ik denk dat hij de nominaties bedoelde, niet de Oscars zelf (helaas).
Zoals?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:39 schreef merino het volgende:
..... terwijl er zulke schijt films tussen staan
okok schijt is misschien niet helemaal juiste woord ervoor maar het is wel weer duidelijk dat er voor de typische hollywood films wordt gegaan. ESotSM is gewoon een van de beste films ooit gemaaktquote:
Die acteur van La Vita E Bella won toch ook?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:03 schreef speknek het volgende:
Dat kan niet als hij genomineerd is voor beste buitenlandse film, toch?
quote:V. 3. Films nominated for the Best Foreign Language Film Award shall not be eligible for Academy Award consideration in any category in any subsequent awards year. Submitted films not selected as nominees are eligible for Academy Award consideration in other categories in the subsequent year, provided the film has its Los Angeles opening in that subsequent calendar year.
Nee La Vita E Bella was voor beide genomineerd.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:25 schreef CherryLips het volgende:
Niet- Engelstalige films kunnen geloof ik niet genomineerd worden voor Beste Film; daar hebben ze dan die Best Foreign Language film voor. Zoiets toch?
ja dat hoorde ik ook. was al helemaal blijquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Nou, ik hoorde zo'n CNN-miep zeggen dat ze weer gingen joinen als de Oscars gingen uitzenden.
waarschijnlijk zal dat t zijnquote:Of bedoelen ze daarmee "We gaan in een nieuwsitempje van 5 minuten uitzenden wie wat heeft gewonnen."?
alledrie computer geanimeerdquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:55 schreef Tweek het volgende:
ANIMATED FEATURE FILM
THE INCREDIBLES
SHARK TALE
SHREK 2
misschien heb ik hem niet begrepen ofzo maar ik vond the Incredibles zo'n 1 uit een dozijn film.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:11 schreef speknek het volgende:
Oh en The Incredibles, maar dat is een standaard kat in het bakkie.
Dat zal toch niet? Alle genomineerde films? Dan zit je daar weet ik veel hoe lang?quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:18 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Het Parool organiseert de Oscar nacht weer.... In Tuschinski.... Eerst alle genomineerde films kijken, en daarna de Oscar uitreiking op het witte doek
3 en een halve dag.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:56 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat zal toch niet? Alle genomineerde films? Dan zit je daar weet ik veel hoe lang?
Hoe kan je aan kaartjes komen? Of werkt dat niet zo?quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:18 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Het Parool organiseert de Oscar nacht weer.... In Tuschinski.... Eerst alle genomineerde films kijken, en daarna de Oscar uitreiking op het witte doek
Dat kon ook niet, omdat die nog niet in Amerika draait en niet door Zuid-Korea ingezonden is voor de foreign language Oscar.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
..., geen Oldboy.
Ze zijn van drie verschillende maatschappijen dacht ik zo.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
drie Disney Pixar blockbusters voor animatie
Ik viel voor de vrouw die ze er bij hadden zitten, damn helemaal mijn type.quote:
er zijn er 2 van dreamworks, alleen the incredibles is van disney...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
drie Disney Pixar blockbusters voor animatie
1 van pixar/disney, 2 van dreamworks toch?quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:05 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ze zijn van drie verschillende maatschappijen dacht ik zo.
Klopt ja.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
1 van pixar/disney, 2 van dreamworks toch?
Alleen DiCaprio heeft imho een kans tegen Foxx. Giamatti had misschien ook nog gekund, maar die kreeg zelfs geen nominatie.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het enige waar ik nog een beetje blij van kan worden is als Depp de oscar voor beste acteur krijgt. Maar die gaat waarschijnlijk toch naar Foxx, die daarna voorspel ik het Cuba Gooding Jr. syndroom krijgt.
op de bank met een pot Pringles en een blik bier, da's inderdaad beter... Maja...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:16 schreef California het volgende:
Ik vond op de bank kijkend naar BBC ook erg gezellig vorig jaar.
Ik kan gewoon leukere bioscopen bedenken dan De Munt.
jaja, wrijf t er nog maar eens inquote:Op zondag 30 januari 2005 11:08 schreef scanman01 het volgende:
Ik weet niet of het al bekend was, maar ik las net ergens dat Pro 7 ook de oscars live gaat uitzenden. Ik heb daar de Globes ook gezien en was een perfecte uitzending. Totaal geen Duits gelul tussendoor, dus misschien nog wel beter dan een zender waar ook een commentator bij zit.
Ik ga in ieder geval weer kijken.
Koop een schotel voor een paar honderd euro en je hebt er 50 gratis zenders bij, waaronder Pro7quote:Op zondag 30 januari 2005 13:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
jaja, wrijf t er nog maar eens in
pro 7 hebben we niet hier
Ja hoi. Vorig jaar sleepte LotR ook 11 oscars in de wacht. Vreselijk saai (wel verdiend, maar dat terzijde). Maar toch geweldig om te zienquote:Op zondag 30 januari 2005 13:46 schreef SunChaser het volgende:
De nominaties zijn toch ruk dit jaar. Dat overgewaardeerde aviator zal wel winnen en niet de 100x betere Ray
En zonder fahrenheit 9/11 en Passion of the Christ hoeven we ook geen verdere spectaculaire dingen te verwachten.
Ik vind het toch interessanter en van hoger niveau dan vorig jaar.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:46 schreef SunChaser het volgende:
De nominaties zijn toch ruk dit jaar.
Ook wel onterecht. Bijrol toch.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:41 schreef SunChaser het volgende:
Zou leuk zijn als Fox ze allebei wint, beste acteur en beste bijrol
Mja, ben ik niet met je eens. Ik heb met meer plezier naar The Aviator gekeken dan naar Ray.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:47 schreef SunChaser het volgende:
Millon Dollar baby nog niet egzien. Deze week wel de Aviator en Ray.
Aviator is zwaar overgewaardeerd. Ray is echt subliem.
Rayquote:Op zondag 30 januari 2005 20:48 schreef SunChaser het volgende:
aviator heb ik me niet bij verveeld, maar die Hughes werd 71 en we zagen hem maar tot zijn 30e ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond 't wel een goeie film, trouwens.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Klopt, maar daarna gebeurde er niet zoveel meer met hem, hij keek vanaf toen vooral naar zijn eigen navel en stierf eenzaam, berooid en verwaarloosd. Ook voor Ray Charles geldt dat de periode na de film verder weinig 'interessant' is. Hij had succes, bleef succes houden en teerde vooral op oude successen. Lijkt me geen boeiende film...quote:Op zondag 30 januari 2005 20:48 schreef SunChaser het volgende:
aviator heb ik me niet bij verveeld, maar die Hughes werd 71 en we zagen hem maar tot zijn 30e ofzo.
Ik had het al gezien. Tijdje terug al. Sorry. Was op vakantie. M'n broer heeft Cinenova en die gaat het voor me opnemenquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:27 schreef scanman01 het volgende:
Ik zie net ook dat Cinenova de oscars live gaat uitzenden. Ik heb net 2 maanden gratis Cinenova gekregen van TVHome, dus dat komt dang oed uit
Ik denk wel dat SIdeways "iets" gaat winnen, al weet ik niet meteen wat, hopelijk adapted screenplay of zo. Verder hoop ik op original screenplay voor Kaufman, die verdient ook wel eens een prijs. En Finding Neverland krijgt overal massa's nominaties en bijna altijd 0 prijzen, dus dat zal hier niet anders zijn..quote:Op zondag 20 februari 2005 03:00 schreef Lamon het volgende:
Op 'the Aviator' na (die ga ik volgende week zien) heb ik alle veelvuldig genomineerde films dit jaar gezien.
Ik persoonlijk ga voor Hotel Rwanda, Incredibles, Eternal sunshine of a spotless mind en Sideways. Dus die zullen wel niet veel winnen. Ray was ook niet slecht, maar het is niet een film waar ik echt ondersteboven van was.
Million Dollar Baby vind ik alleen in de best actress categorie terecht genomineerd, en Finding Neverland vind ik mateloos overschat.
Amadeus, Lawrence of Arabia, Braveheart, The Elephant Man, Patton, Ed Wood, Spartacus, Elizabeth, Shine, Raging Bull...dat zijn al wel een aantal aardige.quote:Op zondag 20 februari 2005 11:05 schreef SunChaser het volgende:
Nu ik er over nadenk. Zoveel goede biopics zijn er niet. Beautifull Mind, The Hurricane, allemaal overschatte bagger.
Ja, een geniale gekquote:Op zondag 20 februari 2005 11:52 schreef scanman01 het volgende:
Behalve zien en/of gestoord was Amadeus toch ook nog iets anders hoor
Als alleen wat namen hetzelfde zijn en vrijwel alle feiten verdraaid of uit de duim gezogen zijn, zou ik toch geen biopic meer durven noemen....quote:
Ik ging maar uit van wat IMDB een biopic noemde...ik denk dat er anders nog wel wat meer afvallen. Ik neem aan dat het levensverhaal van Spartacus ook niet zo makkelijk te achterhalen is.quote:Op zondag 20 februari 2005 11:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als alleen wat namen hetzelfde zijn en vrijwel alle feiten verdraaid of uit de duim gezogen zijn, zou ik toch geen biopic meer durven noemen....
Wanneer heeft het -overigens niet te overschatten- Ed Wood grote Oscars gewonnenquote:Op zondag 20 februari 2005 11:49 schreef SunChaser het volgende:
Ja, dat is de pest. Ze brengen het als de underdog die overwint, meestal gaat t om iemand die ziek en/of gestoord is: Amadeus, Beautifull Mind, Ed Wood, Lawrence of Arabia, Raging Bull,
Ik denk dat die naar Depp gaat, en dat Foxx de troostprijs voor beste bijrol krijgt.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:27 schreef Mike het volgende:
Ik zou het overigens wel terecht vinden als de Oscar voor mannelijke hoofdrol naar Foxx gaat.
Voorspel hier de Oscar winnaars 2005quote:Op zondag 20 februari 2005 12:01 schreef Verbal het volgende:
(is er trouwens al een voorspel de oscars-topic? Te lui om te checken)
V.
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:04 schreef Mike het volgende:
[..]
[url=http://forum.fok.nl/topic/663313
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:06 schreef scanman01 het volgende:
Actrice Bijrol: Natalie Portman (Closer)
Ik vond het wel aangenaam eigenlijkquote:Op zondag 20 februari 2005 12:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat strippen niks voor Nat, vond ik.
Tsja... Denzel Washington als Steve Biko in Cry Freedom... ook bijrol.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vond het wel aangenaam eigenlijk
Waarom de rol van Foxx in Collateral voor 'bijrol' is genomineerd mag joost weten trouwens. Volgens mij zit hij in bijna iedere scene.
Geen idee, ik vergeet ze na 2 weken allemaal. Ik onthoud alleen de oscars die slechte films winnen.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wanneer heeft het -overigens niet te overschatten- Ed Wood grote Oscars gewonnen
V.
Beste Bijrol (Martin Landau).quote:Op zondag 20 februari 2005 12:00 schreef Verbal het volgende:
Wanneer heeft het -overigens niet te overschatten- Ed Wood grote Oscars gewonnen
V.
Grote Oscars (beste film, beste regie, beste hoofdrol etc), zeg maar, de grote vijf,quote:
Inderdaad, kijk maar naar een aantal Oscars van de laatste jaren:quote:Op zondag 20 februari 2005 12:44 schreef SunChaser het volgende:
Oscars winnen is meestal niet goed voor de carriere van een acteur trouwens.
quote:Op zondag 20 februari 2005 13:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Inderdaad, kijk maar naar een aantal Oscars van de laatste jaren:
Kevin Spacey
Russell Crowe
Denzel Washington
Nicole Kidman
Sean Penn
Renee Zellweger
Jack Nicholson
Robin Williams
Steven Spielberg
Ron Howard
Catherina Zeta-Jones
Waar zijn ze allemaal gebleven?
Hehe.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:36 schreef Ryan_R het volgende:
[..]
Denzel washington speelde nog niet zo land geleden in Man on Fire, Nicole Kidman komt eraan met The Interpreter en Bewitched, Renee Zellweger was er weer met Bridget Jones, Steven Spielberg komt eraan met War of the Worlds en Catherina Zeta-Jones zat pas nog in Ocean's Twelve en gaat als het goed is ook in het vervolg van Zorro spelen.
Dus dat valt allemaal best nog wel mee dacht ik zo![]()
Ik denk dat dat het bekendste voorbeeld is van een acteur die behoorlijk is afgegleden na z'n Oscar.quote:
De Tomraider films zijn idd niet echt goed te noemen, maar in The Bone Collector vond ik haar juist weer wel goed. Misschien kiest ze gewoon de verkeerde projectenquote:Op zondag 20 februari 2005 13:52 schreef SunChaser het volgende:
Je zou ook niet meer zeggen dat Angelina Jolie een Oscar op haar schoorsteenmantel heeft staan, een bepërkte actrice in flutfilms. In Girl, Interupted vond ik haar ook niet goed trouwens.
betekentquote:Op zondag 20 februari 2005 13:41 schreef SunChaser het volgende:
Russel Crowe is anders aardig zijn carriere aan het verkloten. En dat ze films maken betekend niet dat z egoede films maken.
En kijk eens wie er met haar genomineerd waren:quote:Op zondag 20 februari 2005 13:52 schreef SunChaser het volgende:
Je zou ook niet meer zeggen dat Angelina Jolie een Oscar op haar schoorsteenmantel heeft staan, een bepërkte actrice in flutfilms. In Girl, Interupted vond ik haar ook niet goed trouwens.
Je vergeet Cuba Gooding Jr. die heeft na Jerry Maquire ook niet veel meer gepresteerd.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:41 schreef SunChaser het volgende:
Russel Crowe is anders aardig zijn carriere aan het verkloten. En dat ze films maken betekend niet dat z egoede films maken. Oscarwinnaars wiens carriere daarna niet echt meer super was:
Halle Berry
Timothy Hutton
Loius Gosset jr
Michael Caine
kevin Kline
Chris Cooper
Shirley McCLaine
Cher
Jessica Lange
Helen Hunt
F. Murray abraham
Sissy Spacek
Mary Steenburgen
Peggy Ashcroft
Diane Wiest
Brenda Fricker
Mercedes Rhules
Marissa Tomei
Mira Sorvino
Juliete Binoche
Kim Basinger
Angelina Jolie
Jeniffer Conoley
Opvallend is, is dat de ´suporting actress Oscar´ het slechts is voor je carriere
Er staan er een hoop bij die vóór hun Oscar ook geen sterren waren. Die deden toevallig eens mee in een productie die wat meer aandacht kreeg, maar na hun prijs gingen die gewoon terug hun eigen ding doen. En er zitten er natuurlijk ook tussen (zoals Jolie) die gewoon geen Oscar verdienden.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:41 schreef SunChaser het volgende:
...Oscarwinnaars wiens carriere daarna niet echt meer super was:
Lijstje
Opvallend is, is dat de ´suporting actress Oscar´ het slechts is voor je carriere
Zeker weten. Ik zag ook pas later dat Colette óók in Muriels Wedding had gespeeld. Ze was echt veranderd.quote:
1:00 Red Carpetquote:Op zondag 20 februari 2005 13:54 schreef Queen_Em het volgende:
Hoe laat begint de uitzending op pro7 eigenlijk?
iig geen kabelquote:Op woensdag 23 februari 2005 22:50 schreef SunChaser het volgende:
pro? is dat sateliet?
Wees blij dat je wat kunt zien.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:13 schreef niksan het volgende:
en nu het Duitse commentaar afwachten
Bij de Globes op Pro7 was geen enkel Duits commentaar. Dus nu vast weer niet.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:13 schreef niksan het volgende:
en nu het Duitse commentaar afwachten
Pro7 is inderdaad via de schotel gratis te ontvangen, maar tegenwoordig ook vaak via digitale TV. Ik ben bv lid van TVHome en daarbij krijg je ook Pro7.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:50 schreef SunChaser het volgende:
pro? is dat sateliet?
dat is alleen bij de herhaling/samenvatting, geloof ik. dat was bij de globes iig. ik kan niet kijken, moet de volgende dag fijnquote:Op woensdag 23 februari 2005 23:52 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Bij de Globes op Pro7 was geen enkel Duits commentaar. Dus nu vast weer niet.
Nou, ik heb vroeger ook wel eens oscars op een Duitse zender gekeken en toen waren ze echt alles live aan het vertalen. Ongelooflijk storend was datquote:Op donderdag 24 februari 2005 10:39 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
dat is alleen bij de herhaling/samenvatting, geloof ik. dat was bij de globes iig. ik kan niet kijken, moet de volgende dag fijnwerken.
Echt? Ik heb het niet zo kunnen beoordelen... haar überaanwezige lippen zaten de hele tijd in de weg...quote:Op zondag 20 februari 2005 13:54 schreef Ryan_R het volgende:
maar in The Bone Collector vond ik haar juist weer wel goed.
Ja, nameljik One Hour Photo en Insomniam beide zijn goede films.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:26 schreef Mr_Romano het volgende:
Michael Caine heeft toch wel een aardige, 40 jarige carriere zou ik zo zeggen.
Maar heeft Robin Williams nog iets leuks gedaan na Good Will Hunting ?
Ik heb ook Sky...Sky news geloof ik.quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:43 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Vriend van mij neemt 'em op.... Hij heeft Sky, en die zenden het uit...
Volgende dag (zonder de krant te lezen) lekker kijken....
...was verschrikkelijk...quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:19 schreef FremantleDockers het volgende:
Smoochy!!
De Sky die ik bedoel heb je een sattelietschotel voor nodig + een decoder die je uit Engeland moet laten komen, in Nederland zijn ze (Helaas) niet te koop.... Veel cafe's en hotel's in Amsterdam hebben Sky omdat ze nogal veel sport en muziek uitzenden....quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:57 schreef niksan het volgende:
[..]
Ik heb ook Sky...Sky news geloof ik.
Ik keek net op de site en zag dat het werd uitgezonden op Sky Movies 1
http://oscars.sky.com/
Ik heb zo'n idee dat Sky Movies 1 een ander kanaal is...
quote:
Hm. Dit geldt met name voor de actrices, vrees ik. Er zijn legio's actrices die één Oscar hebben gewonnen en daarna niets meer hebben gepresteerd.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:44 schreef SunChaser het volgende:
Oscars winnen is meestal niet goed voor de carriere van een acteur trouwens.
Ja zeg: Jack Nicholson. Mag die man ajb even een pauze inlassen van een jaar of wat? De man heeft z'n pensioengerechtigde leeftijd bereikt en heeft het druk met het spelen met z'n jonge kinderen. Hm.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:36 schreef Ryan_R het volgende:
[..]
Denzel washington speelde nog niet zo land geleden in Man on Fire, Nicole Kidman komt eraan met The Interpreter en Bewitched, Renee Zellweger was er weer met Bridget Jones, Steven Spielberg komt eraan met War of the Worlds en Catherina Zeta-Jones zat pas nog in Ocean's Twelve en gaat als het goed is ook in het vervolg van Zorro spelen.
Dus dat valt allemaal best nog wel mee dacht ik zo![]()
Voor About Schmidt waren twee jaar geleden alleen Jack Nicholson en Katy Baytes genomineerd, terwijl ik daar toch ook wel Alexander Paine had verwacht; als regisseur of als film of als scriptschrijver. Sideways heb ik nog niet gezien, overigens.quote:Op zondag 20 februari 2005 11:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk wel dat SIdeways "iets" gaat winnen, al weet ik niet meteen wat, hopelijk adapted screenplay of zo. Verder hoop ik op original screenplay voor Kaufman, die verdient ook wel eens een prijs. En Finding Neverland krijgt overal massa's nominaties en bijna altijd 0 prijzen, dus dat zal hier niet anders zijn..
kwil t gewoon zien, niet live lezenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:33 schreef scanman01 het volgende:
Kom zondagnacht hier op FOK. Dan kunnen de mensen die wel Pro7 of Cinenova hebben de uitzending live verslaan .... Is natuurlijk niet hetzelfde, maar kan wel gezellig zijn
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:23 schreef SunChaser het volgende:
Verder worden de Oscars uitgereikt, terwijl de acteurs nog in het publiek zitten. Zo moet tijd worden bespaard, waardoor de ceremonie dynamischer wordt. "Of deze nieuwe aanpak van het niet naar voren halen van de genomineerden voor de kijker als irritant wordt opgevat zal de tijd ons leren", zegt Bruce Davis, directielid van de organiserende Academy.
Dat was een samenvatting op Net5, twee dagen na de uitreiking. Volgens mij is dat dit jaar niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:37 schreef nO_On het volgende:
Werd het ook niet een keer op NET5 uitgezonden? Maar dit jaar dus alleen Sky en Pro7?
wij ook speciaal voor de oscars gehaald sinds dat mijn trip naar NY niet meer door kon gaanquote:Op zondag 27 februari 2005 14:31 schreef ondeugend het volgende:
Cinenova heb ik !!
* ondeugend gaat het drama dat vast en zeker even kijken.
vertraagtquote:Op zondag 27 februari 2005 17:10 schreef SunChaser het volgende:
Ik wil de monoloog graag zien in t begin, zonder censuur, want ABC vertraagd niet, hoewel ze dat wel wilden.
Precies. Wat dat betreft is het een goed jaar om te missen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:56 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind Chris Rock juist een reden om niet te kijken.
Ik ook. Als het net zo bagger als vorig jaar is schakel ik over naar Noordzee, is dat ook niks?, dan ga ik naar bed.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:04 schreef el_hombre het volgende:
Ik denk dat ik het op radio1 ga volgen
Als het echt niks aan is zet ik het wel uit
Ik kan me nog herinneren dat sommige grappen van Billy Crystal gewoon niet te horen waren omdat een paar presentators (waaronder Rene Mioch) er keihard doorheen lachtenquote:Op zondag 27 februari 2005 20:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik ook. Als het net zo bagger als vorig jaar is schakel ik over naar Noordzee, is dat ook niks?, dan ga ik naar bed.
En jij bent schrijfster?quote:Op zondag 27 februari 2005 21:42 schreef haagse_elfje het volgende:
vondt ik
Alhoewel het me hoogst onwaarschijnlijk lijkt, hoop ik dat je gelijk hebt met deze 'rumour'.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:16 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Het schijnt dat TV5 ze onverwacht toch uitzend...
Ook zijn ze online te bekijken bij ABC.com toch?
Zover ik me kan herinneren van de afgelopen jaren, begint het altijd pas om 2 uur onze tijd met de rode loper en om 3 uur onze tijd met de show.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:50 schreef annemarie.p het volgende:
begint de rode loper om tawwlf uur? of de show?
8e is de tijd in New yorkquote:Op zondag 27 februari 2005 22:54 schreef annemarie.p het volgende:
en waar staat 8e/5p voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |