Sidewaysquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:42 schreef Sai het volgende:BEFORE SUNSET
Al gaat 'ie vast naar Million Dollar Baby..
Ja..nominaties, maar hoeveel zullen ze mee naar huis nemen?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:25 schreef California het volgende:
[..]
Ja? Ik zou DiCaprio's kansen toch wel iets hoger inschatten. Maar door die afwezigheid van Giamatti weet ik even niets meer.
[..]
Dan hebben ze zich zeker vergist met die 7 nominaties?.
Ha, tofquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ah, CNN gaat de Oscars uitzending.
Nee, vind ik ook jammer, maar dat was ook niet echt te verwachten. Ik was er al overheenquote:
Nou, ik hoorde zo'n CNN-miep zeggen dat ze weer gingen joinen als de Oscars gingen uitzenden.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:29 schreef California het volgende:
Ik denk dat hij de nominaties bedoelde, niet de Oscars zelf (helaas).
Zoals?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:39 schreef merino het volgende:
..... terwijl er zulke schijt films tussen staan
okok schijt is misschien niet helemaal juiste woord ervoor maar het is wel weer duidelijk dat er voor de typische hollywood films wordt gegaan. ESotSM is gewoon een van de beste films ooit gemaaktquote:
Die acteur van La Vita E Bella won toch ook?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:03 schreef speknek het volgende:
Dat kan niet als hij genomineerd is voor beste buitenlandse film, toch?
quote:V. 3. Films nominated for the Best Foreign Language Film Award shall not be eligible for Academy Award consideration in any category in any subsequent awards year. Submitted films not selected as nominees are eligible for Academy Award consideration in other categories in the subsequent year, provided the film has its Los Angeles opening in that subsequent calendar year.
Nee La Vita E Bella was voor beide genomineerd.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:25 schreef CherryLips het volgende:
Niet- Engelstalige films kunnen geloof ik niet genomineerd worden voor Beste Film; daar hebben ze dan die Best Foreign Language film voor. Zoiets toch?
ja dat hoorde ik ook. was al helemaal blijquote:Op dinsdag 25 januari 2005 17:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Nou, ik hoorde zo'n CNN-miep zeggen dat ze weer gingen joinen als de Oscars gingen uitzenden.
waarschijnlijk zal dat t zijnquote:Of bedoelen ze daarmee "We gaan in een nieuwsitempje van 5 minuten uitzenden wie wat heeft gewonnen."?
alledrie computer geanimeerdquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:55 schreef Tweek het volgende:
ANIMATED FEATURE FILM
THE INCREDIBLES
SHARK TALE
SHREK 2
misschien heb ik hem niet begrepen ofzo maar ik vond the Incredibles zo'n 1 uit een dozijn film.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:11 schreef speknek het volgende:
Oh en The Incredibles, maar dat is een standaard kat in het bakkie.
Dat zal toch niet? Alle genomineerde films? Dan zit je daar weet ik veel hoe lang?quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:18 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Het Parool organiseert de Oscar nacht weer.... In Tuschinski.... Eerst alle genomineerde films kijken, en daarna de Oscar uitreiking op het witte doek
3 en een halve dag.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:56 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat zal toch niet? Alle genomineerde films? Dan zit je daar weet ik veel hoe lang?
Hoe kan je aan kaartjes komen? Of werkt dat niet zo?quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:18 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Het Parool organiseert de Oscar nacht weer.... In Tuschinski.... Eerst alle genomineerde films kijken, en daarna de Oscar uitreiking op het witte doek
Dat kon ook niet, omdat die nog niet in Amerika draait en niet door Zuid-Korea ingezonden is voor de foreign language Oscar.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
..., geen Oldboy.
Ze zijn van drie verschillende maatschappijen dacht ik zo.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
drie Disney Pixar blockbusters voor animatie
Ik viel voor de vrouw die ze er bij hadden zitten, damn helemaal mijn type.quote:
er zijn er 2 van dreamworks, alleen the incredibles is van disney...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
drie Disney Pixar blockbusters voor animatie
1 van pixar/disney, 2 van dreamworks toch?quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:05 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ze zijn van drie verschillende maatschappijen dacht ik zo.
Klopt ja.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
1 van pixar/disney, 2 van dreamworks toch?
Alleen DiCaprio heeft imho een kans tegen Foxx. Giamatti had misschien ook nog gekund, maar die kreeg zelfs geen nominatie.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het enige waar ik nog een beetje blij van kan worden is als Depp de oscar voor beste acteur krijgt. Maar die gaat waarschijnlijk toch naar Foxx, die daarna voorspel ik het Cuba Gooding Jr. syndroom krijgt.
op de bank met een pot Pringles en een blik bier, da's inderdaad beter... Maja...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:16 schreef California het volgende:
Ik vond op de bank kijkend naar BBC ook erg gezellig vorig jaar.
Ik kan gewoon leukere bioscopen bedenken dan De Munt.
jaja, wrijf t er nog maar eens inquote:Op zondag 30 januari 2005 11:08 schreef scanman01 het volgende:
Ik weet niet of het al bekend was, maar ik las net ergens dat Pro 7 ook de oscars live gaat uitzenden. Ik heb daar de Globes ook gezien en was een perfecte uitzending. Totaal geen Duits gelul tussendoor, dus misschien nog wel beter dan een zender waar ook een commentator bij zit.
Ik ga in ieder geval weer kijken.
Koop een schotel voor een paar honderd euro en je hebt er 50 gratis zenders bij, waaronder Pro7quote:Op zondag 30 januari 2005 13:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
jaja, wrijf t er nog maar eens in
pro 7 hebben we niet hier
Ja hoi. Vorig jaar sleepte LotR ook 11 oscars in de wacht. Vreselijk saai (wel verdiend, maar dat terzijde). Maar toch geweldig om te zienquote:Op zondag 30 januari 2005 13:46 schreef SunChaser het volgende:
De nominaties zijn toch ruk dit jaar. Dat overgewaardeerde aviator zal wel winnen en niet de 100x betere Ray
En zonder fahrenheit 9/11 en Passion of the Christ hoeven we ook geen verdere spectaculaire dingen te verwachten.
Ik vind het toch interessanter en van hoger niveau dan vorig jaar.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:46 schreef SunChaser het volgende:
De nominaties zijn toch ruk dit jaar.
Ook wel onterecht. Bijrol toch.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:41 schreef SunChaser het volgende:
Zou leuk zijn als Fox ze allebei wint, beste acteur en beste bijrol
Mja, ben ik niet met je eens. Ik heb met meer plezier naar The Aviator gekeken dan naar Ray.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:47 schreef SunChaser het volgende:
Millon Dollar baby nog niet egzien. Deze week wel de Aviator en Ray.
Aviator is zwaar overgewaardeerd. Ray is echt subliem.
Rayquote:Op zondag 30 januari 2005 20:48 schreef SunChaser het volgende:
aviator heb ik me niet bij verveeld, maar die Hughes werd 71 en we zagen hem maar tot zijn 30e ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond 't wel een goeie film, trouwens.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Klopt, maar daarna gebeurde er niet zoveel meer met hem, hij keek vanaf toen vooral naar zijn eigen navel en stierf eenzaam, berooid en verwaarloosd. Ook voor Ray Charles geldt dat de periode na de film verder weinig 'interessant' is. Hij had succes, bleef succes houden en teerde vooral op oude successen. Lijkt me geen boeiende film...quote:Op zondag 30 januari 2005 20:48 schreef SunChaser het volgende:
aviator heb ik me niet bij verveeld, maar die Hughes werd 71 en we zagen hem maar tot zijn 30e ofzo.
Ik had het al gezien. Tijdje terug al. Sorry. Was op vakantie. M'n broer heeft Cinenova en die gaat het voor me opnemenquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:27 schreef scanman01 het volgende:
Ik zie net ook dat Cinenova de oscars live gaat uitzenden. Ik heb net 2 maanden gratis Cinenova gekregen van TVHome, dus dat komt dang oed uit
Ik denk wel dat SIdeways "iets" gaat winnen, al weet ik niet meteen wat, hopelijk adapted screenplay of zo. Verder hoop ik op original screenplay voor Kaufman, die verdient ook wel eens een prijs. En Finding Neverland krijgt overal massa's nominaties en bijna altijd 0 prijzen, dus dat zal hier niet anders zijn..quote:Op zondag 20 februari 2005 03:00 schreef Lamon het volgende:
Op 'the Aviator' na (die ga ik volgende week zien) heb ik alle veelvuldig genomineerde films dit jaar gezien.
Ik persoonlijk ga voor Hotel Rwanda, Incredibles, Eternal sunshine of a spotless mind en Sideways. Dus die zullen wel niet veel winnen. Ray was ook niet slecht, maar het is niet een film waar ik echt ondersteboven van was.
Million Dollar Baby vind ik alleen in de best actress categorie terecht genomineerd, en Finding Neverland vind ik mateloos overschat.
Amadeus, Lawrence of Arabia, Braveheart, The Elephant Man, Patton, Ed Wood, Spartacus, Elizabeth, Shine, Raging Bull...dat zijn al wel een aantal aardige.quote:Op zondag 20 februari 2005 11:05 schreef SunChaser het volgende:
Nu ik er over nadenk. Zoveel goede biopics zijn er niet. Beautifull Mind, The Hurricane, allemaal overschatte bagger.
Ja, een geniale gekquote:Op zondag 20 februari 2005 11:52 schreef scanman01 het volgende:
Behalve zien en/of gestoord was Amadeus toch ook nog iets anders hoor
Als alleen wat namen hetzelfde zijn en vrijwel alle feiten verdraaid of uit de duim gezogen zijn, zou ik toch geen biopic meer durven noemen....quote:
Ik ging maar uit van wat IMDB een biopic noemde...ik denk dat er anders nog wel wat meer afvallen. Ik neem aan dat het levensverhaal van Spartacus ook niet zo makkelijk te achterhalen is.quote:Op zondag 20 februari 2005 11:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als alleen wat namen hetzelfde zijn en vrijwel alle feiten verdraaid of uit de duim gezogen zijn, zou ik toch geen biopic meer durven noemen....
Wanneer heeft het -overigens niet te overschatten- Ed Wood grote Oscars gewonnenquote:Op zondag 20 februari 2005 11:49 schreef SunChaser het volgende:
Ja, dat is de pest. Ze brengen het als de underdog die overwint, meestal gaat t om iemand die ziek en/of gestoord is: Amadeus, Beautifull Mind, Ed Wood, Lawrence of Arabia, Raging Bull,
Ik denk dat die naar Depp gaat, en dat Foxx de troostprijs voor beste bijrol krijgt.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:27 schreef Mike het volgende:
Ik zou het overigens wel terecht vinden als de Oscar voor mannelijke hoofdrol naar Foxx gaat.
Voorspel hier de Oscar winnaars 2005quote:Op zondag 20 februari 2005 12:01 schreef Verbal het volgende:
(is er trouwens al een voorspel de oscars-topic? Te lui om te checken)
V.
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:04 schreef Mike het volgende:
[..]
[url=http://forum.fok.nl/topic/663313
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:06 schreef scanman01 het volgende:
Actrice Bijrol: Natalie Portman (Closer)
Ik vond het wel aangenaam eigenlijkquote:Op zondag 20 februari 2005 12:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat strippen niks voor Nat, vond ik.
Tsja... Denzel Washington als Steve Biko in Cry Freedom... ook bijrol.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vond het wel aangenaam eigenlijk
Waarom de rol van Foxx in Collateral voor 'bijrol' is genomineerd mag joost weten trouwens. Volgens mij zit hij in bijna iedere scene.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |