Omdat je dan een echte line-out hebt wat fijn is als je je ipod muziekjes via je versterker wil luisteren.quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
(waar heb je in godsnaam een dock voor nodig,
Jawel hoor...quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
-je kunt met iTunes niet eens je muziek eraf halen!Rellen maar![]()
Leuk tochquote:Op vrijdag 24 december 2004 09:38 schreef Ingrate het volgende:
dit is net zo'n topic als MacDonalds vs Burger King
Gelukkig hebben ipod-bezitters door dat het allerbelangrijkste aan een draagbare muziekspeler het uiterlijk is.quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:44 schreef nietzman het volgende:
Maargoed, met zo'n spuuglelijk gedrocht zou ik mijn hond nog niet laten lopen.
Het schijnt dat de nieuwste iRivers en de Zen Bah binnenkort geleverd worden met een gratis zak om over je kop te trekken.
Design, gebruikersgemak, qualiteit.quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gelukkig hebben ipod-bezitters door dat het allerbelangrijkste aan een draagbare muziekspeler het uiterlijk is.
Zen past makkelijk in je broekzak hoor, en helemaal in de binnenzak van je je jas. En dan kun je tenminste langer dan een paar uur luisteren. Veel plezier met je zelfgemaakte batterypack. Of je kunt natuurlijk 2 ipods meenemen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:47 schreef Dunadain het volgende:
hehe de Iriver vind ik wel mooi maar als je zo een ZEN mee neemt, kun je net zo goed je hele koelkast meenemen.
quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:44 schreef nietzman het volgende:
Het schijnt dat de nieuwste iRivers en de Zen Bah binnenkort geleverd worden met een gratis zak om over je kop te trekken.
En bij je ipod roze sokkenquote:Op vrijdag 24 december 2004 09:44 schreef nietzman het volgende:
Wat een sneu topic joh.
Maargoed, met zo'n spuuglelijk gedrocht zou ik mijn hond nog niet laten lopen.
Is dit trouwens serieus? Verkoopt Apple sokken voor de ipod???quote:
KTFC is lekkerderquote:Op vrijdag 24 december 2004 09:38 schreef Ingrate het volgende:
dit is net zo'n topic als MacDonalds vs Burger King
Je onwetendheid is een smet op de mensheid.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:35 schreef dopa het volgende:
dat het geen P&P is
Vergeef me mijn onwetenheid o grote Ipod kennerquote:Op vrijdag 24 december 2004 11:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je onwetendheid is een smet op de mensheid.
De iPod is wel Plug and play, en dat is 'ie ook al jaren. Dat je een programma nodig hebt om er muziek op te zetten is alleen maar vanwege die heersende muziekDB op basis van id3tagjes.
Maargoed, hoge bomen vangen veel wind zullen we maar denken. De helft van de vooroordelen over de iPod zijn dus op grond van complete bullshit of hoaxes.
Ik heb niets tegen design. Ik heb zelfs graag een speler waarbij er aandacht is gegeven aan het design. Maar de Ipod kan me op dat gebied gewoon niet bekoren. Om dezelfde reden vind ik de Zen spelers ook maar niks. Wit staat me gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:12 schreef Steve-O het volgende:
Wat heb je trouwens aan design in je broekzak ?
wat een afgunstquote:Op vrijdag 24 december 2004 22:15 schreef Miguel het volgende:
Ik heb lekker 256 MB op zak en zou nog niet dood met een iPod gevonden willen worden [afbeelding]
Zodra het mogelijk is om zelf te bepalen welke bestandsformaten er worden afgespeeld, zal ik het zeker overwegen. Tot die tijd hoef ik 'm nietquote:Op zaterdag 25 december 2004 11:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
volgens mij is iedereen die zegt dat hij hem niet wil gewoon jaloers.
Ik zou 'em graag willen
quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gelukkig hebben ipod Apple-bezitters door dat het allerbelangrijkste aan een draagbare muziekspeler computer het uiterlijk is.
Gelukkig maar . Je zal maar veel geld voor een gadget geven en er nog niet gelukkiger ook van worden.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:17 schreef itsontoday het volgende:
ipodbezitters zijn gelukkiger.
Je zal maar veel geld voor een gadget geven en er ongelukkig van worden...quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:26 schreef dopa het volgende:
[..]
Gelukkig maar . Je zal maar veel geld voor een gadget geven en er nog niet gelukkiger ook van worden.
Ja, mensen die een iBook kopen omdat het een van de kleinste en stilste laptops op de markt is, die ook nog eens een hele dag op een accu kan werken voor een hele redelijke prijs, zijn er natuurlijk niet. Om nog maar te zwijgen over het OS wat er standaard op staat natuurlijk. Het gaat alleen maar om de looksquote:
Begrijp me niet verkeerd, ik doelde op de ipodalternatieven! Ik word heel gelukkig van mijn Ipod mini!quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:37 schreef Hugster het volgende:
dat gebeurt helaas voor jou zelden...
Ik kan niet iemand bedenken waarbij z'n iPod is tegengevallen..
Tja, de accus zijn idd prima van de iBooks, maar ik vind MacOSX nou niet echt het OS van de eeuw hoor. Het is ook niet slecht, maar beter dan XP is het niet. Het is niet sneller, niet compatible met 95% van de rest van de wereld en dat het mooi is zal me aan mijn reet roesten, ik zie 90% van de tijd mijn browser/IRC client of spelletje. Wat is er dan zo fijn aan OSX? Zonder uiterlijk aan de orde te brengen.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, mensen die een iBook kopen omdat het een van de kleinste en stilste laptops op de markt is, die ook nog eens een hele dag op een accu kan werken voor een hele redelijke prijs, zijn er natuurlijk niet. Om nog maar te zwijgen over het OS wat er standaard op staat natuurlijk. Het gaat alleen maar om de looks
gewoon Shure oordopjes kopen. Zaligquote:Op zaterdag 25 december 2004 16:42 schreef GiSH het volgende:
mensen die zeuren over die oordopjes van apple, heb gewoon rare oren
Het feit dat ik al m'n applicaties gewoon kan draaien, zonder dat ik kans heb op virussen of spyware.quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is er dan zo fijn aan OSX? Zonder uiterlijk aan de orde te brengen.
Wijs mij maar een PC notebook aan die 6 uur op een batterij werkt en een 12" scherm heeft voor 1000 euro.quote:En de prijs vind ik niet redelijk.
Nope.quote:Op zaterdag 25 december 2004 18:23 schreef GiSH het volgende:
ik heb nu mijn iPod aan een windoos laptop hangen.. als ik nu een powerbook koop, moet dan alles van de iPod af??
quote:Op zondag 26 december 2004 18:34 schreef Hugster het volgende:mensen die nog nooit een iPod hebben bediend heben geen recht van spreken.
Touchwheel moet je gevoeld hebben
Ik ken iemand die de Ipod 3e gen. had en dat touchwiel werkt dus echt super klote!! Dan liever de 1e gen. (met zo'n schijfquote:Op zondag 26 december 2004 18:34 schreef Hugster het volgende:mensen die nog nooit een iPod hebben bediend heben geen recht van spreken.
Touchwheel moet je gevoeld hebben
Tikje overdreven he? Ik heb 40GB aan Mp3, die ga ik echt niet omzetten naar Ogg. Mp3 is goed genoeg voor onderweg gebruik.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:35 schreef Harry_Sack het volgende:
dat ding kan geeneens ogg /vorbis afspelen. ----> useless crap
van apple wil ik geen apparaat dat 'goed genoeg' is, van apple wil ik kwaliteit, geen troep dat misschien 4 jaar geleden interessant was.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tikje overdreven he? Ik heb 40GB aan Mp3, die ga ik echt niet omzetten naar Ogg. Mp3 is goed genoeg voor onderweg gebruik.
Heb trouwens gisteren de in-ear headphone gekocht, maar ook met het kleinste opzetplugje flikkeren die dingen na een paar minuten uit mijn oren.... doe ik iets niet goed?
Nu heb je het waarschijnlijk over de iAUDIO M3!quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:47 schreef nietzman het volgende:
[..]
Design, gebruikersgemak, qualiteit.
quote:Op woensdag 29 december 2004 14:02 schreef Perfect_Dark_Zero het volgende:
Het enige wat ik op dit alles te zeggen heb is: "iPod Photo"
Hoe kom je erbij om een flash speler met een HD speler te gaan vergelijkenquote:Op woensdag 29 december 2004 14:28 schreef Perfect_Dark_Zero het volgende:
Hier wil ik toch nog wat aan toevoegen.
Apple is momenteel hetzelfde slachtoffer als Sony al die jaren terug met de Walkman.
Ookal waren de concurenten nog zo goed, had je geen Sony Walkman dan hoorde je er niet bij.
Hetzelfde nu met de iPod.
Apple komt met een speciale U2 iPod. Niets speciaals MAAR het is een iPod met de handtekeningen van de bandleden van U2. Weer een toevoeging aan de hype...
Dit heb ik net gescanned uit de laatse editie van Computer idee:
[afbeelding]
iAudio U2
Ongeinspireerd en gejat van de U2 iPod.
Als je deze hebt of een andere MP3 speler met een dergelijke naam zoals een iRiver dan ben je een soort wannabee.
"Tell me if im wrong" maar dit is echt de enige verklaren op het feit dat de iPod zo populair is. Het is een leuk dingetje, ik heb de mini en het enige wat em echt speciaal maakt is het uiterlijk en vooral het gebruik. Er zijn betere MP3 speler, maarja, geen iPod he
De U2 van iAudio heeft niks te maken met de band U2. Als je even gekeken had naar de andere spelers die ze verkopen (g3, m3 ) dan snap je wel dat die ook niks te maken hebben met een machine geweer en een bmw.quote:Op woensdag 29 december 2004 14:28 schreef Perfect_Dark_Zero het volgende:
Hier wil ik toch nog wat aan toevoegen, wat ik niet even gecontroleerd heb en waarmee ik eigenlijk wel duidelijk maak dat ik niet verder kijkt dan mijn iPod...
Ja, vaak genoeg op lange reizen, en jou accu geeft al na een uurtje of 6 op dussssssquote:Op woensdag 29 december 2004 19:14 schreef Geqxon het volgende:
Zit jij dan langer dan 24h zonder stroom? Zeur niet.
Jij gaat mij niet wijsmaken dat je voor een mp3speler een kleurenschermpie nodig hebt...quote:Op woensdag 29 december 2004 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Zit op jouw mp3 speler een kleurenscherm, gecombineerd met een 60gb hdd? Nee? Nee?
Heu!quote:Op woensdag 29 december 2004 19:37 schreef Sport_Life het volgende:
Jij gaat mij niet wijsmaken dat je voor een mp3speler een kleurenschermpie nodig hebt...
Zwarte tekst op witte achtergrond leest veel rustiger, en daar kan ik duidelijk over meepraten. En wat dacht je van album covers?quote:Op woensdag 29 december 2004 19:37 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jij gaat mij niet wijsmaken dat je voor een mp3speler een kleurenschermpie nodig hebt...
Ipod's zonder kleurenscherm gaan ook maar een uur of 9 mee met accu dus ik snap je niet echtquote:Op woensdag 29 december 2004 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Zit op jouw mp3 speler een kleurenscherm, gecombineerd met een 60gb hdd? Nee? Nee?
Ik gebruik mijn display slechts om muziek te selecteren hoorquote:Op woensdag 29 december 2004 19:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zwarte tekst op witte achtergrond leest veel rustiger, en daar kan ik duidelijk over meepraten. En wat dacht je van album covers?
Als 40 GB weinig is , dan is 60 ook weinig...quote:Op woensdag 29 december 2004 21:34 schreef Geqxon het volgende:
Maar er zit maar 40gb in..... weetje hoe weinig.
Als jezelf geen HD mp3 speler heb moet je niet zo zwak gaan zwetsenquote:Op woensdag 29 december 2004 21:34 schreef Geqxon het volgende:
Maar er zit maar 40gb in..... weetje hoe weinig. Kleurenscherm EN 60gb had ik het over
lol iddquote:Op woensdag 29 december 2004 21:53 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Als jezelf geen HD mp3 speler heb moet je niet zo zwak gaan zwetsen.
Lekker belangrijk hoeveel kleuren dat ding precies heeft, (Dat is net zoiets als zeggen dat een camera met meer megapixels automatisch beter is..quote:Op woensdag 29 december 2004 20:51 schreef Steve-O het volgende:
260000 kleuren scherm (geen 65000 zoals bij je ipod photo)
Jij hebt een iRiver aangeraakt? Bah.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoeveel kleuren dat ding precies heeft, (Dat is net zoiets als zeggen dat een camera met meer megapixels automatisch beter is... ) ik heb ze beide aan mogen raken en vind het schermpje van de iPod photo vele malen duidelijker dan die van de iriver.
quote:Op woensdag 29 december 2004 21:53 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Als jezelf geen HD mp3 speler heb moet je niet zo zwak gaan zwetsen.
Zonder USB-on the goquote:Op woensdag 29 december 2004 14:02 schreef Perfect_Dark_Zero het volgende:
Het enige wat ik op dit alles te zeggen heb is: "iPod Photo"
nee joh iPod is gewoon de bestquote:Op donderdag 30 december 2004 11:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
het zal altijd een heen-en-weer zijn, Ipod lovers and haters.
er is geen oplossing, tis een persoonlijke keuze
idd Ik vind het een butt-dingquote:Op donderdag 30 december 2004 11:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
het zal altijd een heen-en-weer zijn, Ipod lovers and haters.
er is geen oplossing, tis een persoonlijke keuze
quote:Op donderdag 30 december 2004 20:45 schreef Geqxon het volgende:
Ipod 20gb: 88,816 cm3
Iriver: 119,7 cm3
GROOTer, owja, ook zwaarder. KUTDING
Gaat daarna maar tot 20gb. Veel ste weinig als je het ook als externe hdd wilt gebruiker
Zegt de man met een New beetle als iconquote:Op donderdag 30 december 2004 21:19 schreef GiSH het volgende:
alleen die naam al.. iRiver.. kenne ze nu echt niks zelf verzinne...
iPod 20GB 93385,98 cm3 (103,5 x 61,8 x 14,6 mm)quote:Op donderdag 30 december 2004 20:45 schreef Geqxon het volgende:
Ipod 20gb: 88,816 cm3
Iriver: 119,7 cm3
Tel bij je m3tje ook maar ff de kubieke centimeters van je LCD schermpje op, dan is het ietwat eerlijker.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:18 schreef Lolo_Konijn het volgende:
[..]
iPod 20GB 93385,98 cm3 (103,5 x 61,8 x 14,6 mm)
iAudio M3 89530,43 cm3 (103.7 X 60.8 X 14.2 mm)
![]()
Ik ben geen iPod lover/hater en kan me voor stellen dat mensen voor een iPod kiezen... maar kom niet met domme argumenten...
Dit is een heftige 'battle' geworden als het gaat over kubieke centimeters van je LCD-schermpje.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tel bij je m3tje ook maar ff de kubieke centimeters van je LCD schermpje op, dan is het ietwat eerlijker.
Ok, je vindt 8 uur op een accu te kort, maar wat is er mis met de geluidskwaliteit van een iPod?quote:Op donderdag 30 december 2004 22:28 schreef avw1982 het volgende:
Geluidskwaliteit en accuduur zijn de belangrijkste eisen voor mij iig en daar voldoet de Ipod helemaal niet aan.
Gezien de eerste iPod in 2001 op de markt kwam en iRiver sinds 1999 bestaat, kunnen we beter zeggen:'alleen die naam al.. iPod .. kenne ze nu echt niks zelf verzinne...'quote:Op donderdag 30 december 2004 21:19 schreef GiSH het volgende:
alleen die naam al.. iRiver.. kenne ze nu echt niks zelf verzinne...
Nou die is minder dan die van Iriver.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, je vindt 8 uur op een accu te kort, maar wat is er mis met de geluidskwaliteit van een iPod?
Ik heb zelf de iRiver H140. Ben er zeer tevreden mee. Heb voor het aanschaffen heel lang getwijfeld tussen een iPod van 40 gig of deze iRiver. Ik heb ze alletwee getest en vond ze alletwee goed.quote:[b]Op vrijdag 31 december 2004 05:11
Zit nog steeds te twijfelen tussen de iPod 40 en de iRiver H140 [url=http://www.mp3man.nl/product/2801](H140 bij mp3man.nl) Deze is zeg maar het broertje van de H120
iPod 40 vs. iRiver H140 @ kieskeurig.nl
En iMac dan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 08:31 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Gezien de eerste iPod in 2001 op de markt kwam en iRiver sinds 1999 bestaat, kunnen we beter zeggen:'alleen die naam al.. iPod .. kenne ze nu echt niks zelf verzinne...'
Nu zit jij pas te lullen. Het gaat toch niet om het woord Mac, fluitketel.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:01 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Blaat blaat, en de Mac Donalds dan.![]()
Ja duh. Ik bedoel juist wat heeft de naam te maken met de werking van een mp3speler.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:16 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Nu zit jij pas te lullen. Het gaat toch niet om het woord Mac, fluitketel.
En heb ik het daar wel over? Het gaat nu even over de originaliteit van de naam van die mp3speler..quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:18 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ja duh. Ik bedoel juist wat heeft de naam te maken met de werking van een mp3speler.![]()
![]()
![]()
Dat was 1998, maar een iMac is natuurlijk iets anders dan een MP3 spelerquote:Op vrijdag 31 december 2004 09:58 schreef skiczukie het volgende:
En iMac dan?
Aha.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:45 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat was 1998, maar een iMac is natuurlijk iets anders dan een MP3 speler
Neuh. de iPod is gewoon een deel van de iLife serie, met daarin onderandere de iMac, de iBook, de iLife softwaresuite met iMovie, iTunes, iPhoto....quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:45 schreef MSXUser het volgende:
Dat was 1998, maar een iMac is natuurlijk iets anders dan een MP3 speler
HP kon er ook wat vanquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Neuh. de iPod is gewoon een deel van de iLife serie, met daarin onderandere de iMac, de iBook, de iLife softwaresuite met iMovie, iTunes, iPhoto....
En vreemd genoeg vinden heel veel mensen het nodig om een "i" voor een product te zetten sinds Apple het doet.
Zoiets dacht ik ook.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Neuh. de iPod is gewoon een deel van de iLife serie, met daarin onderandere de iMac, de iBook, de iLife softwaresuite met iMovie, iTunes, iPhoto....
En vreemd genoeg vinden heel veel mensen het nodig om een "i" voor een product te zetten sinds Apple het doet.
En wat te denken van Microsoft met iWavequote:
Thanxquote:Op vrijdag 31 december 2004 09:01 schreef Eddie__ het volgende:
[..]
Ik heb zelf de iRiver H140. Ben er zeer tevreden mee. Heb voor het aanschaffen heel lang getwijfeld tussen een iPod van 40 gig of deze iRiver. Ik heb ze alletwee getest en vond ze alletwee goed.
Ik heb gekozen voor de iRiver omdat:
-accu langer meegaat
-koptelefoon is beter
-ogg support
-heel de wereld loopt al met een iPod
Maar verder niks negatiefs over een iPod, het is denk toch ook een kwestie van smaak.
Echt nietquote:Op donderdag 30 december 2004 18:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Het is in dit topic 'de goeie' vs. Steve-O volgens mij![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt niet
IK vind het ook een butt-ding
IK wil nog steeds de AV480![]()
![]()
quote:Op zondag 2 januari 2005 07:35 schreef Catch22- het volgende:
als iPod bezitter stenig ik u!
voordelen
- Supermooi
- Het is een iPod en geen dertien-dozijn mp3-speler
- hij trekt aandacht
- hij werkt supersimpel en snel
nadeel is de prijs misschien, maar ik heb wel wat over voor gebruiksgemak en design
Oooh jij wil gewoon met n00bs kunnen praten?quote:Op zondag 2 januari 2005 07:46 schreef Catch22- het volgende:
En daarbij, als je tegen een n00b zegt: " Ik heb een creative zen micro bla bla" zegt hem dat niets. Zeg je dat je een iPod hebt, dan is de zaak duidelijk.
Geloel. Elke accu heeft een maximale levensduur en elke accu zal op een gegeven moment definitief de geest geven. Dat is met de iPod echt niet anders als met een andere speler, of met elk ander apparaat dat op batterijen werkt.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:01 schreef ssebass het volgende:
ook als de accu slechter wordt houd je bij andere spelers nog genoeg capaciteit over),
Ach ja. Je bent sowieso geen audiofiel als je de equalizer van consumenten-spul gebruikt.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:12 schreef nietzman het volgende:
[..]
En dat gemiep over de geluidsqualiteit... Iedereen die eens een stukje over de equaliser van de iPod heeft gelezen is kennelijk plotsklaps audiofiel met het gehoor van een fledermaus.
ik heb de ipod gekocht omdat ik hem ontzettend mooi vond en omdat er weinig goede andere HD spelers waren toen ik hem kocht (bijna 2 jaar geleden)quote:Op zondag 2 januari 2005 21:59 schreef Eddie__ het volgende:
Zelf ben ik trouwens wel benieuwd of de bezitters van een iPod ook nog andere mp3-spelers hebben getest. Of hebben jullie gewoon een iPod gekocht op de 'looks' of vanwege dat iedereen er al een heeft en er zo over op loopt te scheppen?
Ikzelf heb ongeveer alle harde schijf MP3spelers in de winkel uitgeprobeerd en had gewoon wat met de iRiver.
kijk dat bedoel ik nou. Toen ik mijn ipod kocht wist niemand wat voor ding dat was behalve pc liefhebbers en er waren relatief weinig andere spelers op de markt (behalve een oerlelijk ding van archos). Nou vind ik hem niet lelijk (nog steeds mooi) maar nu loopt iedere 'IkDenkDatIkHipBen" persoon ermee.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:01 schreef ssebass het volgende:
I-pod is een BreEZah ding. Ik kan het echt niet meer zien. Zoals andere mensen deze kopen voor de looks wil ik hem juist niet meer door de looks.
Lekker belangrijk wie er nog meer mee rond loopt. Ik vind het een mooi apparaat en ik heb hem gekozen, omdat het gebruiksgemak echt subliem vind. Daarnaast werkt een iPod naar mijn bescheiden mening goed samen met iTunes en is de geluidskwaliteit goed. Wellicht is de geluidskwaliteit van iRiver beter, maar ik vind de iRiver ook lelijker.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:14 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
kijk dat bedoel ik nou. Toen ik mijn ipod kocht wist niemand wat voor ding dat was behalve pc liefhebbers en er waren relatief weinig andere spelers op de markt (behalve een oerlelijk ding van archos). Nou vind ik hem niet lelijk (nog steeds mooi) maar nu loopt iedere 'IkDenkDatIkHipBen" persoon ermee.
andere oordopjes kopen en het geluid klinkt dan formidabel. iTunes vind ik niks, XPlay werkt voor mijquote:Op donderdag 6 januari 2005 08:42 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wie er nog meer mee rond loopt. Ik vind het een mooi apparaat en ik heb hem gekozen, omdat het gebruiksgemak echt subliem vind. Daarnaast werkt een iPod naar mijn bescheiden mening goed samen met iTunes en is de geluidskwaliteit goed. Wellicht is de geluidskwaliteit van iRiver beter, maar ik vind de iRiver ook lelijker.
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:06 schreef Brasco125 het volgende:
IK begrijp best dat er betere alternatieven zijn voor de geeks en nerds. Ik heb diverse MP3-spelers gehad, aan alle mankeerde wel wat. was het niet batterylife of interface, dan wel geluidskwaliteit. In dat opzicht ben ik gewoon meer dan tevreden met dit apparaat, dat in alle categorieen een ruim voldoende haalt in mijn gebruiksbehoefte.
Ipod is een massaproduct voor de niet-nerds. Zie jij de doorsnee muts haar mp3tjes verslepen van haar HDD partitie naar haar Ipod koppeling? de bediening is zo simpel (inclusief iTunes) dat elke randdebiel het kan bedienen en er functioneel gebruik van kan maken. ik druf mijn klauwen er voor in het vuur te steken dat het bij 80% niet zo is. Maar goed, waar een product een weg baant naar een zeer grote groep gebruikers omdat het bepaalde kwaliteiten heeft zijn er altijd azijnzeikers die dat niet kunnen accepteren. Als je Linux hebt zuigt windows, heb je windows geef je geen reet om die mensen die zo hard brullen omdat ze iets gebruiken en daar tevreden mee zijn. Heb je een iPod precies het zelfde. En dan het uiterlijk. Omdat andere apparaten er uit zien als een 1 kilo wegende Semtex-bom plus ontsteking, kun je hooguit de andere producenten kwalijk nemen dat ze een apparaat niet kunnen vormgeven. als je in NY een dagje rond loopt zie je iedereen met witte koptelefoontjes lopen, niet alleen als mode artikel (zoals iedereen beweert) maar omdat ze thuis geen ogg of NARC files hebben maar gewoon hun ipod via de Firewire poort willen aansluiten en een tijdje later een gevulde Ipod hebben. Ipod is niet fancy en dat is zijn kracht. Jullie mogen met die waanzinnig goede schoenendozen spelen, maar laat mij met mijn iPod met rust.
Euh, dat de batterij slechts 18 maanden meegaat is een tekst van de gebroeders Neistat. Als je daarvan een filmpje wilt zien: Klikplekjequote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:01 schreef 2Mini het volgende:
Ik vind het zielig dat iPod zelf bekend maakt en overal in de GB flyers ophangt met de tekst dat de iPod batterij niet langer dan 18 maanden mee gaat.
Dit is wel de simpelste reactie die ik ooit gehoord heb. Kan jij je reet zelf afvegen??? Doe wat research voor je je scheur open doet.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:01 schreef 2Mini het volgende:
Ik vind het zielig dat iPod zelf bekend maakt en overal in de GB flyers ophangt met de tekst dat de iPod batterij niet langer dan 18 maanden mee gaat.
Dan ga je toch liever iets verzinnen zodat de batterij wel langer mee gaat?
hallo naamgenoot.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:17 schreef ssebass het volgende:
Weet iemand toevallig waar je de iaudio m3l kunt kopen voor dezelfde prijs als op mp3speler.nl (circa 335,-) met een marge van 10 euro? Ik koop namelijk liever bij een zaak dan over internet onder het mom van meteen in handen en met oog op garantie.
Mediamarkt biedt deze aan voor 389,- oid. Als iemand het toevallig weet dan hoor ik dit graag anders wordt het wel gewoon op internet kopen.
bvd.
Ah bedankt voor de info. Ik zal dan maar eens snel gaan kijken hoe het ervoor staat bij mp3spelers.nl. Volgens mij is het nu een aanbieding met als limiet op=op. Dus dan moet ik niet al te lang twijfelen aangezien ik hem toch al wilde kopen. Is het mogelijk om het onder rembours te doen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:28 schreef superheist het volgende:
[..]
hallo naamgenoot.
Hij kost op mp3spelers.nl nog maar 320 euro. ik heb mijn M3L daar ook besteld, en hij was de volgende dag binnen. Het is echt een goeie nospamzaak om je spullen te halen, en je hebt er 2 jaar garantie. Mijn M3L is al eens kapot geweest, en ik had binnen een week weer een nieuwe binnen. Verder moet je wel snel zijn, want de M3L is uit de productie.
quote:TPG Rembours-betaling (betalen aan de postbode) :
(Voor België is rembours niet mogelijk kies voor België Vooruitbetaling of Elektronisch betalen)
U krijgt nadat u de bestelling hebt gedaan een persoonlijk order ID nummer. Dit order ID nummer krijgt u ook bij de bevestiging. U betaalt aan de postbode op het moment dat u het pakketje ontvangt (vaak al de volgende werkdag). Zorg dat u het gehele bedrag het liefst gepast in huis hebt wanneer de postbode langs komt. Treft de postbode u niet thuis of heeft u het gehele bedrag niet bij de hand, dan krijgt u van de postbode een kennisgeving in de bus. Het pakket wordt dan voor u klaargelegd op het dichtstbijzijnde postkantoor. U kunt dan nog binnen enkele dagen het pakket afhalen. Op het postkantoor kunt u vrijwel ook altijd met PIN betalen. Voor de rembourskosten brengen wij slechts 5, - euro in rekening en er worden GEEN verzendkosten in rekening gebracht.
Ziet er allemaal netjes uit. Ga dat maar doen denk ik. Thanks for the info man.quote:
Ben het er helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:06 schreef Brasco125 het volgende:
azijnzeikers
Hey, dit topic heet niet voor niks "The Battle"quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:06 schreef Brasco125 het volgende:
IK begrijp best dat er betere alternatieven zijn voor de geeks en nerds. Ik heb diverse MP3-spelers gehad, aan alle mankeerde wel wat. was het niet batterylife of interface, dan wel geluidskwaliteit. In dat opzicht ben ik gewoon meer dan tevreden met dit apparaat, dat in alle categorieen een ruim voldoende haalt in mijn gebruiksbehoefte.
[....t/m....]
Ipod is niet fancy en dat is zijn kracht. Jullie mogen met die waanzinnig goede schoenendozen spelen, maar laat mij met mijn iPod met rust.
Precies 1/3 bedoel jequote:Op zondag 9 januari 2005 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey, dit topic heet niet voor niks "The Battle"
Er wordt niemand persoonlijk afgefakkeld omdat hij een iPod heeft. Of een andere player. Dit is gewoon net als de rest van GAD, lekker een beetje patsen, maar het blijft gewoon leuk
Ik vind de iPod overigens duidelijk WEL fancy, en jammer dat je ongeveer een kwart van de prijs alleen al voor de looks betaalt
Da's toch ongeveer een kwart?quote:Op zondag 9 januari 2005 14:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Precies 1/3 bedoel je
Zen touch 225,- Ipod 325,-
Nou nou dat valt toch best mee?quote:Op zondag 9 januari 2005 18:20 schreef De_Warme_bakker het volgende:
en Flash móest wel mod worden van die subforum, als master-patser
Ik heb ook gekozen voor de iRiver, ik doe er nog een paar argumenten bovenop:quote:Op vrijdag 31 december 2004 09:01 schreef Eddie__ het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor de iRiver omdat:
-accu langer meegaat
-koptelefoon is beter
-ogg support
-heel de wereld loopt al met een iPod
wilde even het belachelijke prijsverschil aandikkenquote:Op zondag 9 januari 2005 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's toch ongeveer een kwart?
WhateverEen significant deel van de prijs iig. 100/325 is ook niet precies 1/3, maar laten we daar nou ff over nokken, gezeik over cijfertjes win ik TOCH wel
http://www.nu.nl/news.jsp?n=467251&c=54quote:Meer dan tien miljoen iPods verkocht
AMSTERDAM - Er zijn meer dan tien miljoen iPods verkocht, dit meldde Apple-CEO Steve Jobs op de MacWorld Expo in San Francisco. In het vierde kwartaal van 2004 gingen er al 4,5 miljoen exemplaren over de toonbank wereldwijd. Het succes van de iPod is mede te danken aan de introductie van de iPod Mini in 2004.
De iPod Mini ging als warme broodjes over de toonbank. Zo goed zelfs dat Apple in april 2004 besloot om de wereldwijde introductie van de audiospeler uit te stellen. De vraag in Amerika was simpelweg te groot. In dat land is er sprake van een ware rage.
In juli kwam de speler naar Nederland. Ook in Nederland waren de spelers niet aan te slepen. Menig liefhebber viste tijdens de introductie naast het net.
Tijdens de MacWorld Expo had Jobs ook nog een verrassing voor de Apple-liefhebbers in petto. Apple gooit de Mac Mini op de markt. Een superkleine computer die ervoor moet zorgen dat meer mensen overstappen naar de Mac.
iPod Shuffle
Maar dat was nog niet alles. Steve Jobs was nog niet klaar. De computergigant brengt ook de iPod shuffle op de markt, een muziekspeler met een prijs onder de 100 euro. De iPod shuffle is kleiner en lichter dan een pakje kauwgum en wordt met draagkoord geleverd. De Shuffle is gebaseerd op de bekende shuffle-functie van de iPod. Deze functie zorgt ervoor dat een willekeurige selectie uit de muziekbibliotheek of afspeellijsten van de gebruiker wordt gemaakt.
"Bij de meeste muziekspelers die werken met flashgeheugen moeten gebruikers op een piepklein schermpje ingewikkelde toeren uithalen om muziek te zoeken. Met de iPod shuffle luister je op je gemak elke keer naar een nieuwe combinatie van nummers," aldus Jobs.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:50 schreef Geqxon het volgende:
Haha, je kan die random functie ook uitzetten hoor
urhm... je bedoelt ?quote:En als jij niet eens weet welk liedje je luistert, omg
Wow, AA-batterijen, wat een voordeel boven een oplaadbare accu.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:24 schreef x-uk het volgende:
Batterijduur -- iFP-799 gaat 28 uur (!!!!) langer mee, en draait bovendien op een AA-batterij, dus makkelijker te vervangen
jij wel. Doe mij maar een Iaudio.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:24 schreef x-uk het volgende:
Ik zeg: iRiver overtreft iPod op bijna alle vlakken...
Ben ik met je eensquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:44 schreef SEMTEX het volgende:
Alle andere mp3-spelers zijn lelijk
Lomp gestyled, daar ga je toch niet mee rondlopen?
En met m'n eigen headphone klinkt 't geweldig
mja, Irivers vind ik persoonlijk niet echt mooi, en veels te dik (met uitzondering op dat nieuwe 5gb ding)quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:44 schreef x-uk het volgende:
onderbouw dat dan eens met argumenten
erg leuk alleen mis ik toch wel een scherm dat gekloot met die snoeren is stront irritantquote:Op woensdag 26 januari 2005 09:30 schreef superheist het volgende:
[..]
mja, Irivers vind ik persoonlijk niet echt mooi, en veels te dik (met uitzondering op dat nieuwe 5gb ding)
verder hou ik wel van mijn m3l, 35 uur batteri, dat had je 6 maanden geleden sowieso nergens in een andere 20gb speler. als ik nu een flash spelertje zou kopen, dan zou het de G3 worden.. gaat ook 50 uur mee. Het uiterlijk van deze spelers spreekt mij ook aan, vooral de m3
Ipod vind ik zeker ook niet lelijk, maar dit is meer mijn smaak. Qua geluids kwaliteit is m'n M3 iets beter dan de ipod als je met normale dopjes vergelijkt, dan klinkt de ipod ook nog wel goed. Maar de ipod oordopjes klinken nergens op..
M3L:
[afbeelding]
G3:
[afbeelding]
Ik mis dus weer de afstandbediening met display bij de iPod...quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:55 schreef Steve-O het volgende:
[..]
erg leuk alleen mis ik toch wel een scherm dat gekloot met die snoeren is stront irritant.
Kijk dit is nou echte concurentie. Maar zit je niet te kutten met ATRAC?quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:41 schreef --Christiaan-- het volgende:
Sony NW-HD1
[[url=http://img190.exs.cx/img190/5759/cimg00309kg.th.jpg]afbeelding][/URL]
- 20GB
- Goeie oortjes
- Mooi hoesje![]()
- Kleiner dan Ipod
- Ziet er mooi uit
- Kun je wel meteen mp3's op zetten*
- Heeft wél een scherm
- batterij gaat makkelijk 24 uur mee.
- Ik heb hem
* Voor oudere modellen moet je dan wel even een upgrade laten doen
Daar moet je hem even voor laten upgraden, maar voor de rest valt ATRAC zelf wel meequote:Op donderdag 27 januari 2005 18:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kijk dit is nou echte concurentie. Maar zit je niet te kutten met ATRAC?
Even de belangrijkste argumenten
-Goedkoper
-Betere batterij
-Groot bedrijf wat erachter zit
-Als Mass Storage Device te gebruiken.
Klopt, want tegenwoordig zit je aan de NW-HD3, dat is dus de verbeterde versie met als verbetering dat je dus niet naar ATRAC hoeft te converterenquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:31 schreef Geqxon het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ATRAC geeft een betere geluidskwaliteit dan MP3
Maar als ik nu in de winkel eentje koop, hoef dat zeker niet? Zo ja vind ik dat argument weggeveegd mag worden
Apple is gayquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:45 schreef MaRySe het volgende:
Mijn iPod is lievNet als mijn iMac en PowerBook
![]()
Atrac is misschien beter dan mp3... Atrac 3 niet, en dat is waarschijnlijk de codec die gebruikt wordt aangezien atrac3 als tegenhanger van mp3 wordt gezien..quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:31 schreef Geqxon het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ATRAC geeft een betere geluidskwaliteit dan MP3
Maar als ik nu in de winkel eentje koop, hoef dat zeker niet? Zo ja vind ik dat argument weggeveegd mag worden
quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:45 schreef ssebass het volgende:
Piano spelen is gay
profiel > vrouwquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:45 schreef MaRySe het volgende:
![]()
- Een mening, geen feitquote:Ik begin: iPod:
-is nichtending
-overpriced
-misschien de bekendste maar niet de eerste en ook niet de beste HDD speler
-slechte oordopjes
-belachelijk gedoe met accessoires (waar heb je in godsnaam een dock voor nodig, je moet er nog dik voor betalen ook, 3G kreeg je niet eens een los USB kabeltje bij)
-sowieso dat gedoe met generaties en iedere keer weer dat de oude acessoires niet op de nieuwe iPod passen, Apple doet 't erom gewoon!
-je kunt er niet eens gewoon P&P je muziek erop zetten, maar alleen via dat irritante iTunes,
-je kunt met iTunes niet eens je muziek eraf halen!
-iedereen heeft hem al
-concurrenten hebben betere accu, en betere geluidskwaliteit, ondersteunen ook .OGG, hebben wel radio en voicerecorder, en dat soms nog voor een betere prijs ook.
Radio vind ik op zich niet belangrijk, ondersteuning voor Ogg als extra formaat is in ieder geval een pluspunt. Omdat ik nog altijd zelf wil bepalen welke formaten m'n mobiele speler kan afspelen, valt elke MP3 speler af en blijft de oplossing PDA + mediaspeler + plugins over. Klein nadeel: het is een duurdere oplossing.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:46 schreef Catch22- het volgende:
- Radio en OGG gebruik ik niet, wie wel?
OGG is geen raar formaat hoor, heb verschillende geripte cd's op mijn pc die in OGG formaat zijn omgezet en ik heb dan weinig zin om het weer om te zetten zodat het op een spelertje gezet kan worden. Moderne spelers moeten ook gewoon OGG ondersteunen vind ik, punt uitquote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:11 schreef Maaark het volgende:
Wat voor rare formaten gebruik jij dan?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:45 schreef MaRySe het volgende:
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |