abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:49:06 #101
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24206755
quote:
op zaterdag 25 december 2004 21:42 schreef alper het volgende:
(18;17)
nee 18:86 "en toen hij (de hoornenman) de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron".

maar alper. het is me nog niet duidelijk. je schreef "christenen die geloven in een god en zullen in het hiernamaals beloond worden". ik geloof dus ook in een god (niet in dat hersenspinsel van de bijbel natuurlijk) maar in een god. en ik zou volgens jou slecht terecht komen

dat argument van "je leeft de regeltjes van de bijbel niet na" accepteer ik niet. want je schreef immers "christenen geloven in 'n god". ik ook. dus wat is dan het verschil tussen mij en die christenen.

was het een schrijffoutje. had je "een" weg moeten laten uit "geloven ook in een god".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_24206829
quote:
op zaterdag 25 december 2004 21:49 schreef akkersloot het volgende:

[..]

nee 18:86 "en toen hij (de hoornenman) de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron".

was het een schrijffoutje. had je "een" weg moeten laten uit "geloven ook in een god".
86. totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. wij zeiden: "o, zol-qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

ja, een typ foutje!
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:56:51 #103
60090 Akkersloot
pi_24206885
quote:
op zaterdag 25 december 2004 21:54 schreef alper het volgende:
ja, een typ foutje!
dank voor het antwoord. kan gebeuren.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_24206969
quote:
op zaterdag 25 december 2004 20:41 schreef akkersloot het volgende:

[..]

en de zon gaat onder in een modderhoudende bron (soera 18)

ben je kwaad ? (gezien je smilie).

islam is toch een geloof. lees geloof . of weet je het zeker ?
ja, ik ben wel degelijk boos omdat je het boek steeds menswerk noemt.

denk je dat die soera 18 daarmee bedoelt dat de zon in een modderhoudende bron onder gaat? we kunnen het weer over interpreteren hebben!
pi_24207018
ik wil niet onbescheiden lijken, maar over mensenwerk gesproken:
quote:
op zaterdag 25 december 2004 21:30 schreef johan_de_with het volgende:

[..]

misschien omdat griekse wetenschappelijke werken door oosterse christenen waren vertaald, de bron voor de kennis van de westerse filosofie voor de eerste islamitische denkers?
hoe moet een mens van vele duizenden jaren geleden hebben geweten wat de omvang van de aarde is, of dat de mens van vissen afstamt?

http://www.seas.columbia.(...)iverse-chapter2.html
[..]

onzin, zie boven.
[..]

het zegt niet dat het universum uitdijt. het zegt dat allah in staat zou zijn de omvang ervan uit te breiden, ofwel; persoonlijk in te grijpen. niet bepaald een buitengewone gedachte in die tijd.
pi_24207131
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:04 schreef johan_de_with het volgende:
[..]
45. en indien allah de mensen zou straffen voor hetgeen zij doen, zou hij geen schepsel op de oppervlakte ervan achterlaten; maar hij schenkt hun uitstel tot een vastgestelde tijd; en wanneer die vastgestelde tijd komt: voorwaar allah kent zijn dienaren goed.
pi_24207170
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:11 schreef alper het volgende:

[..]

45. en indien allah de mensen zou straffen voor hetgeen zij doen, zou hij geen schepsel op de oppervlakte ervan achterlaten; maar hij schenkt hun uitstel tot een vastgestelde tijd; en wanneer die vastgestelde tijd komt: voorwaar allah kent zijn dienaren goed.
wat heeft dat ermee te maken? moet ik dit opvatten als raad? ik zou liever zien dat je antwoord gaf.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:14:14 #108
17928 averty
Retroactief ziener
pi_24207186
quote:
op donderdag 23 december 2004 21:43 schreef youssef het volgende:

[..]

hmm, ik zie er idd wel heil in om gewoon in werkelijk elk topic van akkersloot over iets anders te beginnen. en de rest van zijn posts verder negeren dan natuurlijk
dat is een typisch religieuze reflex, zodra het over de inhoud gaat direct over bijzaken gaan lullen.

je hebt tenminste het probleem herkent. dus is er nog hoop.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_24207196
quote:
op zaterdag 25 december 2004 19:50 schreef alper het volgende:

[..]

hoe moet een mens 1400 jaar geleden geweten hebben dat het universum uitdijt?

in de qoer'aan die veertienhonderd jaar geleden geopenbaard werd, in een tijd waarin de wetenschap van de astronomie nog primitief was, wordt de expansie van het universum als volgt beschreven:

met macht hebben wij de hemel gebouwd. waarlijk, wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (qoer'aan 51:47)

het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de qoer'aan voor, in de betekenis van ruimte en universum. hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. en de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen!
dat stuk interpreteer jij als een uitdijend universum? ik heb es gelezen dat de bijbel de 2e hoofdwet van de thermodynamica voorspelt. erg creatief, maar nee: je verwacht dan toch echt te veel van je geloof. "uitbreiden" staat hier niet voor een uitdijende ruimte-tijd, want is dat relevant voor de rest van de koran? of dacht allah "ej, ik smijt er es een leuk triviant-feitje door?" dat woordje uitbreiden hoef je niet te relateren aan het universum. en bovendien geloof ik sterk dat "heilige geschriften" mensen werk zijn, en zoals je zelf zei: 1400 jaar geleden wisten ze nog niet dat het heelal uitdijde.
pi_24207308
quote:

[..]

ej sorry hoor, lekker makkelijk om je achter koranteksten te verschuilen. heb je zelf ook nog een inhoudelijke mededeling? het heet hier een forum, en het is dus de bedoeling dat je je eigen mening geeft, ipv teksten controlceeëncontrolveeën.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:22:01 #111
60090 Akkersloot
pi_24207349
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:02 schreef alper het volgende:
wat denk je. als iemand niet in een god zou geloven hij toch zou geloven dat iets van goddelijke oorsprong zou zijn.
ik geloof niet in het bestaan van allah en dus is de koran volgens mij mensenwerk. leer een ander zijn mening ook eens accepteren.
quote:
denk je dat die soera 18 daarmee bedoelt dat de zon in een modderhoudende bron onder gaat?
ja. net zoiets als "de lucht wordt gedragen op peilers die gij niet kunt zien" en het niet verbieden van huwelijken tussen neven en nichten (geeft immers een verhoogde kans op erfelijke afwijkingen)
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:25:43 #112
60090 Akkersloot
pi_24207495
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:04 schreef johan_de_with het volgende:
juist. in de koran zijn ook duidelijk griekse invloeden over genomen. zoals dat verhaal van die 100 strijders die 200 jaar lang sliepen in een grot. er zou ook zo iets zijn over de "levenskiem". vlees en botten die zich om een klonter menstruatiebloed zou vormen.

griekse bronnen dat de aarde rond was waren tijdelijk verloren gegaan en weer opgedoken. als mohammed er van had gehoord zou volgens zijn koran de aarde ook rond zijn geweest.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:31:15 #113
60090 Akkersloot
pi_24207595
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:20 schreef haushofer het volgende:
ej sorry hoor, lekker makkelijk om je achter koranteksten te verschuilen. heb je zelf ook nog een inhoudelijke mededeling? het heet hier een forum, en het is dus de bedoeling dat je je eigen mening geeft, ipv teksten controlceeëncontrolveeën.
maar wel mijn complementen (niet cynisch bedoeld) aan alper dat mijn vraag beantwoord is. "in een god geloven" was een schrijffoutje. het had "in god geloven" moeten zijn.
quote:
control c'en en control vén
mag het ook bewerkencopieren en bewerkenplakken zijn ?
pi_24207615
4. de ongelovigen zeggen: "dit is niets dan een leugen, die hij (de profeet) verzonnen heeft en andere mensen hebben hem er bij geholpen." maar zij uiten daarmee onrechtvaardigheid en leugen.

5. en zij zeggen: "dit zijn fabelen der ouden; hij heeft ze laten neerschrijven en zij worden hem 's morgens en 's avonds voorgezegd."

6. zeg: "hij, die de geheimen der hemelen en der aarde kent, heeft het nedergezonden. waarlijk, hij is vergevensgezind, genadevol."

7. en zij zeggen: "wat voor boodschapper is deze die voedsel gebruikt en op straat wandelt? waarom is geen engel tot hem nedergezonden om met hem een waarschuwer te zijn?

8. ofwel een schat had tot hem nedergeworpen moeten worden of hij had een tuin moeten hebben om (de vruchten) er van te eten." en de onrechtvaardigen zeggen: "gij volgt slechts een betoverd man!"

9. zie, wat voor verhalen zij over u doen, zij zijn verdwaald en kunnen de rechte weg niet vinden.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:34:43 #115
60090 Akkersloot
pi_24207659
quote:
is geen antwoord op de reactie van johan_de_with. hij doelt immers op griekse bronnen van de schrijver van de koran.
pi_24207660
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:02 schreef alper het volgende:

[..]

denk je dat die soera 18 daarmee bedoelt dat de zon in een modderhoudende bron onder gaat? we kunnen het weer over interpreteren hebben!
mja, dan zit je hier verkeerd. hier wordt juist het bestaan van god/allah/...bediscusseerd. dan zul je echt naar een ander forum moeten.

ik geloof heilig dat het boek, zowel de bijbel als de koran, puur mensenwerk zijn. dat geloof ik net zo sterk als jij in allah gelooft. jij denkt dat ik op het verkeerde pad ben, ik denk dat jij er naast zit. prima, toch? het enige verschil is dat ik geen oordeel vel over wat er met je gebeurt na je dood. jij denkt klaarblijkelijk dat jij een voorkeursbehandeling krijgt. veel plezier ermee, zou ik zeggen.
pi_24207720
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:32 schreef alper het volgende:
4. de ongelovigen zeggen: "dit is niets dan een leugen, die hij (de profeet) verzonnen heeft en andere mensen hebben hem er bij geholpen." maar zij uiten daarmee onrechtvaardigheid en leugen.

5. en zij zeggen: "dit zijn fabelen der ouden; hij heeft ze laten neerschrijven en zij worden hem 's morgens en 's avonds voorgezegd."

6. zeg: "hij, die de geheimen der hemelen en der aarde kent, heeft het nedergezonden. waarlijk, hij is vergevensgezind, genadevol."

7. en zij zeggen: "wat voor boodschapper is deze die voedsel gebruikt en op straat wandelt?
waarom is geen engel tot hem nedergezonden om met hem een waarschuwer te zijn?

8. ofwel een schat had tot hem nedergeworpen moeten worden of hij had een tuin moeten hebben om (de vruchten) er van te eten." en de onrechtvaardigen zeggen: "gij volgt slechts een betoverd man!"

9. zie, wat voor verhalen zij over u doen, zij zijn verdwaald en kunnen de rechte weg niet vinden.
maar begrjp je dan niet dat wij niets met jouw koran hebben te maken? dat dat toch echt jouw cultuur is? jij zegt waarschijnlijk dat een jehova het verkeerd heeft. een jehova oordeelt weer over een hindu. of een hindu ook oordeelt over anderen weet ik niet, maar ik vind het erg kortzichtig om op zo'n makkelijke manier de waarheid op te eisen. ik geloof waarlijk dat je na de dood erachter komt dat het toch echt anders inmekaar steekt. hoe, dat weet ik ook niet. maar iig niet op die barbaarse, primitieve manier die jij beschrijft.
pi_24207737
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:34 schreef akkersloot het volgende:

[..]

is geen antwoord op de reactie van johan_de_with. hij doelt immers op griekse bronnen van de schrijver van de koran.
in de tijd van de profeten zeiden mensen ook dit is pure ''tovernij' voor wonderen van hen. dit is dus ook wat johan_de_with doet!

wat ik ook als voorbeeld geef uit de koran! jullie zullen het niet geloven, want jullie zijn immers blind!

ik heb hier een perfecte site over de islam, alle vragen zullen beantwoord worden met feiten!

www.harunyahya.com/nl

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2004 22:48:34 ]
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:40:43 #119
60090 Akkersloot
pi_24207785
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:32 schreef alper het volgende:
en de onrechtvaardigen zeggen: "gij volgt slechts een betoverd man!"
volgens jou val ik toch onder de noemer "onrechtvaardigen". zeg ik dat mohammed een betoverd man is. fout. ik zeg dat mohammed een geestesziek persoon was. temporaalkwab epilepsie of acromegalie (een tumor in de hypofyse. groeihormonen laten de armen, benen, handen en voeten doorgroeien. in het topkapi museum is dan ook een voetafdruk van de "profeet" te zien. schoenmaat 40.

kortom. die korantekst klopt ook niet. wij zeggen niet dat mohammed een betoverd man was. maar gewoon een geestesziek persoon.

doe er alsjeblieft iets mee.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:44:34 #120
60090 Akkersloot
pi_24207856
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:38 schreef alper het volgende:
jullie zullen het niet geloven, want jullie zijn immers blind!
ik hoop dat jij niet blind bent. lees volgens mij was mohammed geestesziek en niet betoverd

of ga je nu iets verzinnen waar uit dan toch moet blijken dat volgens de koran de "onrechtdoeners" zouden zeggen dat mohammed temporaalkwab epilepsie had.
pi_24207995
quote:

[..]

in de tijd van de profeten zeiden mensen ook dit is pure ''tovernij' voor wonderen van hen. dit is dus ook wat johan_de_with doet!

wat ik ook als voorbeeld geef uit de koran! jullie zullen het niet geloven, want jullie zijn immers blind!

ik heb hier een perfecte site over de islam, alle vragen zullen beantwoord worden met feiten!

www.harunyahya.com/nl
met teksten als
-a smaller star than the sun would cause the earth to grow extremely cold, and a bigger star would scorch the earth.
-the difference between the daytime and nighttime sides of mercury is as much as 1,000°c.
-a reduction of just 10in the sun's radiant energy would result in the earth surface's being covered by layers of ice many meters thick.
-earth could not be a home for life if it were as near the sun as venus is or as far from it as jupiter.
-the atmosphere protects the earth from the freezing cold of space, which is about minus 270oc.

etc etc. complete drogredenatie, waarbij wetenschap op een erg foute manier wordt gebruikt om het bestaan van god te rechtvaardigen. snap je dan niet dat wetenschap op weten draait, en geloof om geloven? wetenschap impliceert niets concreets over god, geloof etc. dat wil je alleen maar graag, maar dan heb je kennelijk het idee achter wetenschap niet begrepen. ik noem bv het antropisch principe. dat maakt in 1 zin korte metten met deze redenatie van die site van jou.

( antropisch principe: alles is zoals het is, omdat een andere situatie er voor zou zorgen dat je de waarneming niet had kunnen doen )
quote:
in this film,you will see how modern astronomy and physics imply a fact that materialists are unwilling to accept, that is, the existence of a creator.
weer zoiets. je kunt idd impliceren dat er een reden is voor het bestaan, maar dat kun je niet als feit zien. je kunt net zoveel redenen met wetenschap bedenken dat god wel bestaat, als dat god niet bestaat. volstrekt doelloos dus. en erg amateuristisch, als je het mij vraagt.
pi_24208040
quote:
ik heb hier een perfecte site over de islam, alle vragen zullen beantwoord worden met feiten
mja, met als toevoeging dat het geen feiten zijn. zoek anders de betekenis van het woord "feit"maar es op. geloof draait niet om feiten. wetenschap draait om feiten. tenminste, totdat het gefalsificeerd is. een geloof kun je moeilijk falsificeren, da's jammer. had een hoop moeite bespaard. hadden we gelijk geweten welk geloof nou de juiste is ej.
pi_24208062
quote:

[..]

en dan beweer je dat anderen blind zijn? ik doe niets van dien aard.
quote:
heb je de disputen tussen joden, christenen en moslims uit de middeleeuwen wel eens bestudeerd? daar ging men in op de door de ander vermelde feiten en gebruikte argumenten, zonder klacht over blindheid of de aanmatiging op zulke polemiek te reageren met het herhalen van schriftplaatsen. gedraag je eens wat meer als averroes en wat minder als wahabiet.
quote:

www.harunyahya.com/nl
benieuwd of dat even beroerde advocaten van het geloof zijn.
pi_24208063
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:52 schreef haushofer het volgende:
hadden we gelijk geweten welk geloof nou de juiste is ej.
en dan was het gelijk geen geloof meer geweest.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_24208119
quote:
op zaterdag 25 december 2004 22:52 schreef haushofer het volgende:

[..]

hadden we gelijk geweten welk geloof nou de juiste is ej.
heeft ''geloven'' dan zin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')