abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2004 @ 22:52:35 #76
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24190712
quote:
op donderdag 23 december 2004 23:04 schreef lionsguy18 het volgende:
ook mohammedanen geloven in een god al is het niet de mijne.

mogen x-en in moslimlanden god ook jhwh noemen ?

let er op dat dit topic overgeplaatst is naar general chat, in het kader van akkerslootje pesten
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 24 december 2004 @ 22:56:40 #77
60090 Akkersloot
pi_24190829
quote:
op vrijdag 24 december 2004 01:51 schreef alper het volgende:
oké, dat je in een god gelooft vind ik perfect.
alleen hou je je dan niet aan geschreven regels van de bronnen: koran, bijbel, torah enzovoorts... snappie?
dus je gelooft alleen maar in een god als je in die temporaalkwab epilepsie slachtoffers als paulus, johannes en mohammed gelooft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akkersloot op 24-12-2004 23:05:35 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  vrijdag 24 december 2004 @ 22:58:59 #78
60090 Akkersloot
pi_24190900
quote:
[b]op [url=http://forum.fok.nl/topic/651449/1/50#24172764]vrijdag 24 december 2004 01:54ehm.. ik wil niks zeggen.. maar als je je leven bijvoorbeeld leidt volgens de bijbel.. en de oorspronkelijke bijbel zou het werkelijke woord van god zijn, dan heb je een probleem. de bijbel die we tegenwoordig kennen is nl. al duizenden keren herschreven en de oorspronkelijke teksten vallen er nog amper uit te halen.. er is iets menselijks van gemaakt en het woord van god is er nog amper in terug te vinden. evenzo in de torah.. de koran weet ik niet
al is de bijbel 10.084 keer veranderd en de koran nooit, de bijbel én de koran blijven mensenwerk.
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:01:43 #79
60090 Akkersloot
pi_24190961
quote:
op vrijdag 24 december 2004 02:08 schreef alper het volgende:
er is dus veel te veel geknoeid met de bijbel en torah. maar mensen die er in geloven zijn er zo van overtuigd dat ze denken zeker te weten dat het de juiste geloof is. daarom worden ze toch beloond door god.
ik geloof dat ik toch ook het juiste geloof heb. en iteejer, en alicey, en yvonne en lord_vetinari. wie niet ?
pi_24190986
quote:
op vrijdag 24 december 2004 22:51 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ik heb geen enkele behoefte om mensen te bekeren. is in feite ook off-topic. waar het dit topic, in de openingspost, verwoord overgaat is dat alper zegt dat christenen "omdat ze in een god geloven in het hiernamaals goed terecht komen" en tegelijkertijd zegt "akkersloot met jouw zal het in het hiernamaals slecht aflopen". maar ik geloof ook in een god. waarom loopt het volgens mij dan volgens alper wel verkeerd af?
dat is aan alper. ik vind het wel jammer dat je verder weinig vertelt over de god waar je in gelooft..
quote:
alper heeft hier nog niet inhoudelijk opgereageerd. maar ja. je hebt het met mod iteejer natuurlijk te druk met het pesten van akkersloot.
ja, we verveelden ons, dus dachten we we gaan akkersloot pesten!
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:11:00 #81
60090 Akkersloot
pi_24191203
quote:
op vrijdag 24 december 2004 23:02 schreef alicey het volgende:
. ik vind het wel jammer dat je verder weinig vertelt over de god waar je in gelooft..
dat zou alleen maar off-topic zijn. in de op staat een vraag en die mag best beantwoord worden.

maar eerlijkheidshalve ben ik inmiddels wel een antwoord van alper tegengekomen. 'shame smilie'

hij stelt dat christenen in een god geloven en dus de regeltjes in de bijbel naleven .

dat is dus echter alleen maar een latere toevoeging. als christenen in de hemel komen omdat ze "in een god geloven" zou ik daar dan dus ook moeten terecht komen. en iedereen die ergens in "gelooft".
pi_24191340
quote:
op vrijdag 24 december 2004 23:11 schreef akkersloot het volgende:

[..]

dat zou alleen maar off-topic zijn. in de op staat een vraag en die mag best beantwoord worden.

maar eerlijkheidshalve ben ik inmiddels wel een antwoord van alper tegengekomen. 'shame smilie'

hij stelt dat christenen in een god geloven en dus de regeltjes in de bijbel naleven .

dat is dus echter alleen maar een latere toevoeging. als christenen in de hemel komen omdat ze "in een god geloven" zou ik daar dan dus ook moeten terecht komen. en iedereen die ergens in "gelooft".
dat in de hemel zie ik zelf sowieso anders, maar dat is ook nogal off-topic hier.

misschien heeft alper een ander idee bij het woord "god". misschien moet een god voor alper een persoonlijke god zijn. ik denk dat alper hier zelf echter het beste antwoord op kan geven.
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:25:22 #83
60090 Akkersloot
pi_24191527
quote:
op vrijdag 24 december 2004 23:17 schreef alicey het volgende:
dat in de hemel zie ik zelf sowieso anders, maar dat is ook nogal off-topic hier.

misschien heeft alper een ander idee bij het woord "god". misschien moet een god voor alper een persoonlijke god zijn. ik denk dat alper hier zelf echter het beste antwoord op kan geven.
daar hoeven we echt niet op te wachten. volgens alper is maar geloof in één god mogelijk. namelijk "allah". maar hoe hij dan geschreven had "christenen geloven tenminste in een god" is voor mij dan wel een raadsel.

dus alper. waarom schreef je nu "een god" terwijl er volgens je maar één god is en dus alleen maar mensen die in je bijbel, thora of koran geloven in het hiernamaals komen
pi_24192096
quote:
op vrijdag 24 december 2004 23:25 schreef akkersloot het volgende:

[..]

daar hoeven we echt niet op te wachten. volgens alper is maar geloof in één god mogelijk. namelijk "allah". maar hoe hij dan geschreven had "christenen geloven tenminste in een god" is voor mij dan wel een raadsel.

dus alper. waarom schreef je nu "een god" terwijl er volgens je maar één god is en dus alleen maar mensen die in je bijbel, thora of koran geloven in het hiernamaals komen
ik heb het idee dat we nu toch echt dicht bij de kern komen waaromheen akkersloot zijn betoog van de afgelopen jaren heeft gebouwd !
pi_24198632
quote:
op vrijdag 24 december 2004 02:08 schreef alper het volgende:

[..]

kijk daar stuit je op een goed punt!

er is dus veel te veel geknoeid met de bijbel en torah. maar mensen die er in geloven zijn er zo van overtuigd dat ze denken zeker te weten dat het de juiste geloof is. daarom worden ze toch beloond door god.

als we het over de koran gaan hebben wat wijzigingen betreft is dat nihil.
de koran is nooit aangepast en zal ook nooit worden aangepast.
in de bijbel is nimmer geknoeid. in de thora evenmin.
mohamed heeft de bijbel grotendeels gekopieerd maar het bleef bij de klok en de klepel, want veel verstand had hij niet, daar was hij de moordzuchtig voor.
en ja navolgers van mohamed zijn mohammedanen, daar valt niets op af te dingen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_24199655
quote:
op vrijdag 24 december 2004 23:25 schreef akkersloot het volgende:

[..]

akkersloot, er zitten nogal wat logische discrepanties in het geloof. dat weet jij, dat weet ik, en dat weten meer mensen. maar waarom je altijd zo op gelovigen zit om te zaniken, snap ik niet. kom es met inhoudelijke argumenten, in plaats van de geschriften aan te vallen, of uitspraken van gelovigen. ik weet dat dat moeilijk is, maar zet hier anders es een keer een topic neer over hoe jij het zaakje bekijkt. dat lijkt me een stuk interessanter dan constant weer die flauwe afzeikberichtjes te lezen. ik weet dat t offtopic is, maar dat moest ik even kwijt.

ontopic: geloof geeft een identiteit aan een mens. en elke cultuur geeft een andere invulling aan dat begrip, inclusief god. gezien de grote diversiteit aan culturen hier op aarde vind ik het vrij kortzichtig om te geloven dat er maar 1 god is voor een bepaalde groep. zoiets wordt ook heel duidelijk in het oude testament ( exodus, deuteronomium, leviticus) neergezet: er wordt 1 groep uitgepikt, en dat wordt geleid naar het heilige land. er wordt genoemd dat de plaatselijke bevolking daar moet worden uitgeroeid, regels gelden alleen voor het beloofde volk en niet voor buitenstaanders, etc. de manier waarop mozes uitgeleidt wordt, doet me erg denken aan hitler. misschien dat er over 2000 jaar een verhaal is dat vertelt hoe hitler door god werd geleid naar rusland ? en dat de joden uitverkoren waren om uitgeroeid te worden? maar da's waarschijnlijk weer volkomen misinterpreteerd . er zijn zoveel andere religies, waarom zouden die er naast zitten? de natuurverering van de indianen vind ik eigenlijk mooier dan wat er in de bijbel, koran etc staat. en het is natuurlijk zo menselijk om god een persoon mee te geven. alleen het feit al dat ie als man wordt afgeschilderd, vind ik komisch. dat laat zien dat het in een mannen cultuurtje is geschreven. ik denk dat als er een god bestaat, dat hij vele malen gecompliceerder is dan zijn schepping. om te denken dat hij dan oordelen velt, laat staan een geslacht heeft, is dan vrij primitief.
  zaterdag 25 december 2004 @ 16:39:45 #87
60090 Akkersloot
pi_24202663
quote:
op zaterdag 25 december 2004 13:02 schreef haushofer het volgende:
ontopic: geloof geeft een identiteit aan een mens. en elke cultuur ....
nee het is juist off topic. de vraag is heel simpel. alper zegt dat christenen omdat ze in een god geloven in de hemel komen. volgens hem kom ik echter in de hel. terwijl ik toch ook in een god geloof.

alper meent dus dat christenen en moslims het alleenrecht hebben op het geloof in een god. met dit topic wil ik dat misverstand uit de wereld helpen.
  zaterdag 25 december 2004 @ 17:04:36 #89
60090 Akkersloot
pi_24202995
quote:
op zaterdag 25 december 2004 16:57 schreef haushofer het volgende:
en dat lukt je niet. dus bespaar je de moeite.
het is heus niet alleen alper die zo redeneerd. heb je marcel van dam gehoord in één van inleidingen in de voorlaatste aflevering van het lagerhuis. "de een die in god gelooft is christen, de andere die in god gelooft is moslim". zoiets in elk geval.
pi_24203082
ja, ik vind dergelijke redeneringen ala alper ook erg jammer. het idee dat je alleen maar waardig genoeg bent als een bepaalde god erkend, en daardoor niet in de eerste zin op je handelen wordt beoordeeld ( als je uberhaupt al op je handelen wordt beoordeelt) vind ik erg kortzichtig. ik erger me er ook aan. ga je nou ook nog es een topic openen over jouw kijk op de zaken? en es iets meer inhoud geven aan je posts? het zou je werkelijk sieren.
pi_24204331
de tekst van openbaringen 20 geeft het antwoord:

1 en ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand;
2 en hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren;
3 en wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. en daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.
4 en ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van jezus, en om het woord gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met christus, de duizend jaren.
5 maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. deze is de eerste opstanding.
6 zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van god en christus zijn, en zij zullen met hem als koningen heersen duizend jaren.
7 en wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden.
8 en hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den gog en den magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee.
9 en zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van god uit den hemel, en heeft hen verslonden.
10 en de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid.
11 en ik zag een groten witten troon, en dengene, die daarop zat, van wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden.
12 en ik zag de doden, klein en groot, staande voor god; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13 en de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14 en de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood.
15 en zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:02:56 #92
60090 Akkersloot
pi_24204448
quote:
op zaterdag 25 december 2004 17:10 schreef haushofer het volgende:
ja, ik vind dergelijke redeneringen ala alper ook erg jammer. het idee dat je alleen maar waardig genoeg bent als een bepaalde god erkend, en daardoor niet in de eerste zin op je handelen wordt beoordeeld ( als je uberhaupt al op je handelen wordt beoordeelt) vind ik erg kortzichtig. ik erger me er ook aan.
het gaat mij nog verder. zodra je inziet dat mensen ook in een andere god kunnen geloven, stort namelijk je fundament voor een geloof als de islam en gristendom in.
quote:
ga je nou ook nog es een topic openen over jouw kijk op de zaken? en es iets meer inhoud geven aan je posts? het zou je werkelijk sieren.
probeer dan eerst iteejer zo ver te krijgen dat hij mijn topics niet naar general chat plaatst. dat heeft hij namelijk gezegd in de feedback. en aangezien iedereen mijn verweer daarop als ergerlijk gezeur ziet, vraag ik me af waarom je nog een topic van mij wilt zien dus sorry.

eerdere topics als "is god een atheist" en "een aanneembaarheidsgodsdienst versus de zogenaamde openbaringsgodsdiensten" zijn onder het modschap van iteejer gesloten. door schorpioen weliswaar maar toch
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:09:03 #93
60090 Akkersloot
pi_24204532
quote:
op zaterdag 25 december 2004 18:52 schreef lionsguy18 het volgende:
de tekst van openbaringen 20 geeft het antwoord:
beste lionsguy. ik ben totaal niet geinteresseerd hoe het zit volgens de bijbel. er zijn topics als "bestaat er een hel volgens de bijbel". dan kan je natuurlijk wel bijbelteksten citeren aangezien de topic titel daar naar vraagt.

vergeet even die "openbaringen" (temporaalkwab epilepsie aanvallen van johannes in dit geval) en denk zelf eens na. ik geloof gewoon in een god. maar dat wil nog niet zeggen dat ik in de bijbel geloof. zoals jij als christen ook niet in "allah" van dat andere mensenwerkboek gelooft.
pi_24205075
quote:
op zaterdag 25 december 2004 19:09 schreef akkersloot het volgende:

[..]

beste lionsguy. ik ben totaal niet geinteresseerd hoe het zit volgens de bijbel. er zijn topics als "bestaat er een hel volgens de bijbel". dan kan je natuurlijk wel bijbelteksten citeren aangezien de topic titel daar naar vraagt.

vergeet even die "openbaringen" (temporaalkwab epilepsie aanvallen van johannes in dit geval) en denk zelf eens na. ik geloof gewoon in een god. maar dat wil nog niet zeggen dat ik in de bijbel geloof. zoals jij als christen ook niet in "allah" van dat andere mensenwerkboek gelooft.
nogmaals: de koran is géén menswerk!!!

hoe moet een mens 1400 jaar geleden geweten hebben dat het universum uitdijt?

in de qoer'aan die veertienhonderd jaar geleden geopenbaard werd, in een tijd waarin de wetenschap van de astronomie nog primitief was, wordt de expansie van het universum als volgt beschreven:

met macht hebben wij de hemel gebouwd. waarlijk, wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (qoer'aan 51:47)

het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de qoer'aan voor, in de betekenis van ruimte en universum. hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. en de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen!
  zaterdag 25 december 2004 @ 20:41:00 #95
60090 Akkersloot
pi_24205748
quote:
op zaterdag 25 december 2004 19:50 schreef alper het volgende:
en de zon gaat onder in een modderhoudende bron (soera 18)

ben je kwaad ? (gezien je smilie).

islam is toch een geloof. lees geloof . of weet je het zeker ?
  zaterdag 25 december 2004 @ 20:45:34 #96
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24205804
quote:

[..]

in de qoer'aan die veertienhonderd jaar geleden geopenbaard werd, in een tijd waarin de wetenschap van de astronomie nog primitief was, wordt de expansie van het universum als volgt beschreven:

met macht hebben wij de hemel gebouwd. waarlijk, wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (qoer'aan 51:47)

het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de qoer'aan voor, in de betekenis van ruimte en universum. hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. en de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen!
lijkt verdacht veel op lezen wat je wil lezen. soort van nostradamus voorspellingen. bovendien, ik vraag me bij zulke dingen ook vaak af hoe het vertaald is. als er bij de vertaler al voorkennis is van een de expansie van het universum kan dit ook van invloed zijn op woordkeuze ed.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 25 december 2004 @ 20:49:20 #97
60090 Akkersloot
pi_24205874
quote:
op zaterdag 25 december 2004 20:45 schreef atuin-hek het volgende:
lijkt verdacht veel op lezen wat je wil lezen. soort van nostradamus voorspellingen. bovendien, ik vraag me bij zulke dingen ook vaak af hoe het vertaald is. als er bij de vertaler al voorkennis is van een de expansie van het universum kan dit ook van invloed zijn op woordkeuze ed.
nog afgezien van koranverzen die duidelijk in strijd zijn met de wetenschap. de zon die ondergaat in een modderhoudende bron. geen verbod op huwelijken tussen neef en nicht.
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:07:39 #98
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24206151
quote:
op vrijdag 24 december 2004 03:17 schreef alper het volgende:

[..]

maar is het niet een beetje té dom om te denken dat er geen god is? vind je niet?

denk eens aan een massa staal die doorelkaar op de grond ligt en dat het opeens door de wind een flat gaat vormen. is dit te geloven?
voor het menselijk verstand is dat moeilijk te begrijpen dat alles uit het niets is ontstaan. dus wordt er een menselijk figuur bedacht dat de macht heeft dingen te scheppen. maar of de gedachte dat een iemand alles schept zoveel logischer is als dat alles over miljarden jaren is ontstaan valt je af te vragen.
pi_24206480
quote:

[..]

misschien omdat griekse wetenschappelijke werken door oosterse christenen waren vertaald, de bron voor de kennis van de westerse filosofie voor de eerste islamitische denkers?
hoe moet een mens van vele duizenden jaren geleden hebben geweten wat de omvang van de aarde is, of dat de mens van vissen afstamt?

http://www.seas.columbia.(...)iverse-chapter2.html
quote:
in de qoer'aan die veertienhonderd jaar geleden geopenbaard werd, in een tijd waarin de wetenschap van de astronomie nog primitief was
onzin, zie boven.
quote:
wordt de expansie van het universum als volgt beschreven:

het zegt niet dat het universum uitdijt. het zegt dat allah in staat zou zijn de omvang ervan uit te breiden, ofwel; persoonlijk in te grijpen. niet bepaald een buitengewone gedachte in die tijd.
pi_24206655
quote:
op zaterdag 25 december 2004 20:49 schreef akkersloot het volgende:

[..]

nog afgezien van koranverzen die duidelijk in strijd zijn met de wetenschap. de zon die ondergaat in een modderhoudende bron. geen verbod op huwelijken tussen neef en nicht.
(18;17) en wanneer de zon opgaat zult gij haar zich zien verwijderen rechts van de spelonk en wanneer zij ondergaat, ziet gij haar zich naar links afwenden, daartussen in de holte van (de spelonk) bevonden zij zich. dit zijn de tekenen van allah. hij die door allah wordt geleid, wordt juist geleid doch degene, die hij laat dwalen, voor hem zult gij stellig geen vriend en leidsman vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')