abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 december 2004 @ 19:47:05 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_23700744
In dit topic wil ik weten of dat iemand weet of dat christenen in landen met een islamitisch regime ook verplicht zijn om God Allah te noemen.

De islam gaat er immers van uit dat Allah de zelfde is als de bijbelgod en de thoragod. Volgens de islam zijn de bijbel en de thora ("de oorspronkelijke versies dan") immers ook door Allah geciteerd.(koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_23705509
Weet ik niet, maar in Frankrijk moeten ze hem Dieu noemen dacht ik... Da's pas eng, vind je ook niet?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  donderdag 2 december 2004 @ 06:20:35 #3
60090 Akkersloot
pi_23707148
quote:
Op donderdag 2 december 2004 01:09 schreef gnomaat het volgende:
Weet ik niet, maar in Frankrijk moeten ze hem Dieu noemen dacht ik... Da's pas eng, vind je ook niet?

Ha ha. Maar je wordt daar niet opgepakt als je de bijbelgod Jahweh noemt of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkersloot op 02-12-2004 06:34:48 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 2 december 2004 @ 08:30:28 #4
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23707500
Ondeugelijke inleiding.

Onderhand zou de TS moeten weten dat de Islam niet bestaat. Dat er vele stromingen die niet allemaal even strikt zijn. Op welke stroming doelt TS? Dan kunnen we van daaruit kijken welke verzen eventueel gevolgd en toegepast zouden worden. Bovendien is een Islamitisch regime misschien wel gebaseerd op de Shairah, maar kan deze alsnog zelf invulling geven en valt een eventueel gebod hoogstwaarschijnlijk slechts oppervlakkig terug te leiden op de Koran. Het gaat dus of een regime die verplichting invoert en op welke gronden, en niet de Islam.

Graag ook het vers wat zegt dat het dezelfde Goden zijn, het genoemde vers (koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden) zegt in feite slechts dat er profeteën zijn geweest, maar niet uit wiens naam. Worden ook de profeten Jezus en Mohammed genoemd, of kunnen het ook onbekende zijn, die door omstandigheden niet eens zijn opgemerkt?

De Bijbelgod is de God, zoals erover gesproken wordt in de bijbel en zoals de Christenen hem zien, neem ik aan? Idem, de Thorahgod is de God zoals erover gesproken wordt in de Thorah en zoals Joden hem zien, Jahweh neem ik aan?
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 2 december 2004 @ 08:32:44 #5
65983 adjes26
----== BRaK ==----
pi_23707507
quote:
Op donderdag 2 december 2004 06:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ha ha. Maar je wordt daar niet opgepakt als je de bijbelgod Jahweh noemt of zo.

jawat in het abn
Yesterday is History, Today is a gift, Tomorow is Mystery!!
pi_23709104
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
In dit topic wil ik weten of dat iemand weet of dat christenen in landen met een islamitisch regime ook verplicht zijn om God Allah te noemen.

De islam gaat er immers van uit dat Allah de zelfde is als de bijbelgod en de thoragod. Volgens de islam zijn de bijbel en de thora ("de oorspronkelijke versies dan") immers ook door Allah geciteerd.(koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden".

Hangt van de goddelijke temporaalkwab af.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  donderdag 2 december 2004 @ 20:24:28 #7
60090 Akkersloot
pi_23722132
quote:
Op donderdag 2 december 2004 08:30 schreef gr8w8 het volgende:
Bovendien is een Islamitisch regime misschien wel gebaseerd op de Shairah, maar kan deze alsnog zelf invulling geven en valt een eventueel gebod hoogstwaarschijnlijk slechts oppervlakkig terug te leiden op de Koran.

Jammer. Maar volgens de koran is er maar één God. De koran ziet het evangelie (Ingel) als een boek gereciteerd door Allah én kan er dus geen God én ook nog eens een Allah bestaan.
quote:

Graag ook het vers wat zegt dat het dezelfde Goden zijn
99,99999999999999999 % van de mensen die iets weten van de islam weten dat het een monotheistische godsdienst is.
quote:
, het genoemde vers zegt in feite slechts dat er profeteën zijn geweest, maar niet uit wiens naam. Worden ook de profeten Jezus en Mohammed genoemd, of kunnen het ook onbekende zijn, die door omstandigheden niet eens zijn opgemerkt?

"Maar uit wiens naam". Volgens de islam natuurlijk uit de naam van die ene God.

Tegen iemand die anti-islam is zeggen dat hij zich beter in de islam moet verdiepen is wel héél erg krom als je zelf ineens niet weet dat de islam een monotheistische godsdienst is.
  donderdag 2 december 2004 @ 20:56:55 #8
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23722950
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jammer. Maar volgens de koran is er maar één God. De koran ziet het evangelie (Ingel) als een boek gereciteerd door Allah én kan er dus geen God én ook nog eens een Allah bestaan.
[..]

Welk vers staat dat dan? Dat ene genoemde vers noemt geen namen van profeten en is daarover totaal onduidelijk. Bovendien is dit stuk uit je reactie totaal los van het gequote stukje.
quote:

99,99999999999999999 % van de mensen die iets weten van de islam weten dat het een monotheistische godsdienst is.
[..]

Dat blijkt uit wat? Waarop is die kennis gebaseerd? Omdat mensen Allah als alleenheerser zien, of omdat de Koran duidelijk stelt dat Allah en enkelvoud en de enige is? Dan graag het vers, anders graag een verwijzing naar de uitspraken van de geestelijke/wetenschapper die dat aanduidt.
quote:

"Maar uit wiens naam". Volgens de islam natuurlijk uit de naam van die ene God.

Tegen iemand die anti-islam is zeggen dat hij zich beter in de islam moet verdiepen is wel héél erg krom als je zelf ineens niet weet dat de islam een monotheistische godsdienst is.

Volgens de Islam? Welke stroming(en)? Of staat dat ergens in een vers zwart op wit? Graag het vers dan. Waar staat dat specifiek Jezus een profeet was? Waar staat dat er niet nog andere waren?
Geef dan eens onomstotelijk bewijs dat het zo is, niet omdat "mensen dat weten". Het is dan misschien wel een monotheïstische godsdienst, maar dat betekent niet automatisch dat de goden uit andere geloven dezelfde god betreft. Het kan ook zo zijn dat ze andere geloven zagen als heidens. Daar gaat het om. Wat jij denkt te weten over wat ik niet weet, heeft niets te maken met mijn kennis, meer met jouw beperkte leesvermogen.
  donderdag 2 december 2004 @ 21:06:46 #9
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23723235
Wacht, ik maak het even korter voor je:

Monotheïsme betekent niet dat goden uit andere godsdiensten dezelfde zijn, maar die kunnen ook als heidens betiteld worden. Onzin zijn dus. Zoals jij Allah onzin vindt.
  donderdag 2 december 2004 @ 21:39:13 #10
60090 Akkersloot
pi_23724193
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:56 schreef gr8w8 het volgende:
Waar staat dat specifiek Jezus een profeet was? Waar staat dat er niet nog andere waren?

Niet omheen lullen. Ik reageer op je stelling dat volgens de islam er meerdere goden zouden zijn. Vraag het aan TIOO. (There is only one).
  donderdag 2 december 2004 @ 21:46:20 #11
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23724388
Waar staat die stelling dan precies? Waar zeg ik letterlijk dat er volgens de Islam (Welke stroming trouwens?) meerdere Goden zouden zijn? Ondertussen mag je ook gewoon op de rest ingaan hoor.
  donderdag 2 december 2004 @ 21:46:46 #12
60090 Akkersloot
pi_23724404
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:06 schreef gr8w8 het volgende:
Wacht, ik maak het even korter voor je:

Monotheïsme betekent niet dat goden uit andere godsdiensten dezelfde zijn, maar die kunnen ook als heidens betiteld worden. Onzin zijn dus. Zoals jij Allah onzin vindt.

Ze geloven dus in andere goden die ze dan als onzin betittelen. Zoals ik ook allah onzin vindt. Her wordt voor mij allemaal wat te ingewikkeld
Misschien ben je in de war met henoisme. Het geloof in het bestaan van meerdere goden, maar dat je er maar één van aanbidt. Islam is nu eenmaal monotheisme. Zoals dat, officieel, ook het christendom is.
  donderdag 2 december 2004 @ 21:56:16 #13
60090 Akkersloot
pi_23724663
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:46 schreef gr8w8 het volgende:
Waar staat die stelling dan precies? Waar zeg ik letterlijk dat er volgens de Islam (Welke stroming trouwens?) meerdere Goden zouden zijn?

quote:
Hier dus schreef gr8w8 het volgende:
het genoemde vers (koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden) zegt in feite slechts dat er profeteën zijn geweest, maar niet uit wiens naam.

quote:
Ondertussen mag je ook gewoon op de rest ingaan hoor.

Niemand neemt mij kwalijk dat ik niet al te diepgrondig discussieer met iemand die niet weet dat de islam een monotheistische godsdienst is.

quote:
Waar zeg ik letterlijk dat er volgens de Islam (Welke stroming trouwens?

Monoloog?
  donderdag 2 december 2004 @ 22:15:12 #14
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23725122
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ze geloven dus in andere goden die ze dan als onzin betittelen. Zoals ik ook allah onzin vindt. Her wordt voor mij allemaal wat te ingewikkeld
Misschien ben je in de war met henoisme. Het geloof in het bestaan van meerdere goden, maar dat je er maar één van aanbidt. Islam is nu eenmaal monotheisme. Zoals dat, officieel, ook het christendom is.

Als iemand in een monotheistische godsdient gelooft, betekent dat niet direct dat alle andere geloven geen andere goden kunnen aanbidden. Het een schakelt de ander niet uit. Pietje gelooft in Allah en vindt de goden waarin de Egyptenaren geloofden onzin. Dat kan. Er bestaan nu eenmaal meerdere religies naast elkaar. Nogmaals, waar zeg ik dan letterlijk dat de Islam meerdere goden aanbidt?
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:56 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

[..]

[..]

Niemand neemt mij kwalijk dat ik niet al te diepgrondig discussieer met iemand die niet weet dat de islam een monotheistische godsdienst is.
[..]

Monoloog?

Toon het daan aan, geef bewijzen. Over monoloog gesproken...
  donderdag 2 december 2004 @ 22:40:38 #15
60090 Akkersloot
pi_23725909
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:15 schreef gr8w8 het volgende:
Nogmaals, waar zeg ik dan letterlijk dat de Islam meerdere goden aanbidt?

Dat volgens jou volgens de islam er meerdere goden zouden zijn.

quote:
Op donderdag 2 december 2004 08:30 schreef gr8w8 het volgende:
Graag ook het vers wat zegt dat het dezelfde Goden zijn, het genoemde vers (koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden) zegt in feite slechts dat er profeteënzijn geweest, maar niet uit wiens naam.

-edit: flame verwijderd. Inhoudelijk discussieren en niet op de persoon. Verder zou het geen kwaad kunnen om open te staan voor mensen die een ander wereldbeeld hebben dan jijzelf.-

[ Bericht 10% gewijzigd door Alicey op 03-12-2004 08:32:37 ]
pi_23727961
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:47 schreef Akkersloot het volgende:

Allah is een arabisch woord en betekent letterlijk 'De God'. In een Arabisch-christelijke bijbel zul je dus gewoon het woord Allah zien voorkomen.

In niet-Arabische landen met een islamitisch regime zal je christenen niet zo snel het woord Allah horen gebruiken als ze God bedoelen - islamitische regimes hebben (nog net) geen woordpolitie :-)
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:50:30 #17
60090 Akkersloot
pi_23743657
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:40 schreef Akkersloot het volgende:
-edit: flame verwijderd. Inhoudelijk discussieren en niet op de persoon. Verder zou het geen kwaad kunnen om open te staan voor mensen die een ander wereldbeeld hebben dan jijzelf.-

Ander wereldbeeld? Meneer beweerde in een post dat de islam meerdere goden zou kennen ("in wiens naam die profetiën zijn"). De zelfde meneer die beweert dat [b/ik [/b] mij moet verdiepen in de islam. En vervolgens daar om heen ga draaien
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:55:06 #18
60090 Akkersloot
pi_23743738
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:00 schreef Quazzy het volgende:
Allah is een arabisch woord en betekent letterlijk 'De God'. In een Arabisch-christelijke bijbel zul je dus gewoon het woord Allah zien voorkomen.

Hoe zo? In onze bijbel kom je toch ook het woord Jahweh tegen terwijl bij ons God gewoon God betekent. En sinds wanneer bekend God in het arabisch Allah. Voor de godsdienststichter MOhammed al of pas er na ?
quote:

In niet-Arabische landen met een islamitisch regime zal je christenen niet zo snel het woord Allah horen gebruiken als ze God bedoelen - islamitische regimes hebben (nog net) geen woordpolitie :-)

Zou "temporaalkwab epilepsie patient Mohammed" wel kunnen
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:02:45 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23743867
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:50 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ander wereldbeeld? Meneer beweerde in een post dat de islam meerdere goden zou kennen ("in wiens naam die profetiën zijn").

Je zou dus kunnen proberen omdat met argumenten te weerleggen als je van mening bent dat dit niet zo is, in plaats van te gaan flamen en op de persoon te spelen.

quote:

De zelfde meneer die beweert dat [b/ik [/b] mij moet verdiepen in de islam. En vervolgens daar om heen ga draaien

In dit topic niet gezien. Mocht ik verkeerd kijken, of mocht je op een andere topic doelen, dan graag in het Feedback topic de verdere discussie vervolgen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:06:36 #20
60090 Akkersloot
pi_23743951
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:02 schreef Alicey het volgende:
Je zou dus kunnen proberen omdat met argumenten te weerleggen als je van mening bent dat dit niet zo is, in plaats van te gaan flamen en op de persoon te spelen.

In herhaling: 99,999999999999999 % van de mensen die iets weten van de islam weten dat de islam een monotheistische godsdienst is. Uit gr8w8's reactie op de koranvers "en wat voor u is gezonden" blijkt duidelijk dat hij doelt dat in de koran ook op een andere God gedoeld zou worden.
Duidelijk genoeg toch ?
Wie dan beweert dat een ander zich in de islam moet verdiepen is gewoon een oetlul.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:14:31 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23744120
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

In herhaling: 99,999999999999999 % van de mensen die iets weten van de islam weten dat de islam een monotheistische godsdienst is.

99,999999999999999 % van de mensen heeft een andere mening over de islam dan jij.

quote:

Uit gr8w8's reactie op de koranvers "en wat voor u is gezonden" blijkt duidelijk dat hij doelt dat in de koran ook op een andere God gedoeld zou worden.
Duidelijk genoeg toch ?

Je hebt hiermee nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom de islam een monotheistische godsdienst zou zijn. Dat 99,999999999999999 % van de mensen dat zou denken is, zelfs als dit aantal gestaafd zou zijn, geen argument.

quote:

Wie dan beweert dat een ander zich in de islam moet verdiepen is gewoon een oetlul.

Wellicht zie jij bepaalde feiten over het hoofd, je zou minstens de persoon in kwestie hier nader naar kunnen vragen in plaats van te gaan flamen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:31:17 #22
60090 Akkersloot
pi_23744462
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:14 schreef Alicey het volgende:
....

WFL Feedback Topic -deel 2- />
pi_23747097
deze vraag eist een objectief normaal antwoord...
waarom heir een discussie over houden?!
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:29:23 #24
60090 Akkersloot
pi_23747187
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 21:25 schreef zurich het volgende:
deze vraag eist een objectief normaal antwoord...
waarom heir een discussie over houden?!

Ach iemand was het niet eens met
quote:
De islam gaat er immers van uit dat Allah de zelfde is als de bijbelgod en de thoragod.
pi_23747236
Tja het zal Jahweh = God = Allah koud aan de goddelijke reet roestem.
iedere engel heeft een duivelse kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')