quote:Op donderdag 2 december 2004 01:09 schreef gnomaat het volgende:
Weet ik niet, maar in Frankrijk moeten ze hem Dieu noemen dacht ik... Da's pas eng, vind je ook niet?
quote:Op donderdag 2 december 2004 06:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ha ha. Maar je wordt daar niet opgepakt als je de bijbelgod Jahweh noemt of zo.
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
In dit topic wil ik weten of dat iemand weet of dat christenen in landen met een islamitisch regime ook verplicht zijn om God Allah te noemen.
De islam gaat er immers van uit dat Allah de zelfde is als de bijbelgod en de thoragod. Volgens de islam zijn de bijbel en de thora ("de oorspronkelijke versies dan") immers ook door Allah geciteerd.(koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden".
quote:Op donderdag 2 december 2004 08:30 schreef gr8w8 het volgende:
Bovendien is een Islamitisch regime misschien wel gebaseerd op de Shairah, maar kan deze alsnog zelf invulling geven en valt een eventueel gebod hoogstwaarschijnlijk slechts oppervlakkig terug te leiden op de Koran.
99,99999999999999999 % van de mensen die iets weten van de islam weten dat het een monotheistische godsdienst is.quote:
Graag ook het vers wat zegt dat het dezelfde Goden zijn
quote:, het genoemde vers zegt in feite slechts dat er profeteën zijn geweest, maar niet uit wiens naam. Worden ook de profeten Jezus en Mohammed genoemd, of kunnen het ook onbekende zijn, die door omstandigheden niet eens zijn opgemerkt?
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jammer. Maar volgens de koran is er maar één God. De koran ziet het evangelie (Ingel) als een boek gereciteerd door Allah én kan er dus geen God én ook nog eens een Allah bestaan.
[..]
quote:
99,99999999999999999 % van de mensen die iets weten van de islam weten dat het een monotheistische godsdienst is.
[..]
quote:
"Maar uit wiens naam". Volgens de islam natuurlijk uit de naam van die ene God.
Tegen iemand die anti-islam is zeggen dat hij zich beter in de islam moet verdiepen is wel héél erg krom als je zelf ineens niet weet dat de islam een monotheistische godsdienst is.
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:56 schreef gr8w8 het volgende:
Waar staat dat specifiek Jezus een profeet was? Waar staat dat er niet nog andere waren?
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:06 schreef gr8w8 het volgende:
Wacht, ik maak het even korter voor je:
Monotheïsme betekent niet dat goden uit andere godsdiensten dezelfde zijn, maar die kunnen ook als heidens betiteld worden. Onzin zijn dus. Zoals jij Allah onzin vindt.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:46 schreef gr8w8 het volgende:
Waar staat die stelling dan precies? Waar zeg ik letterlijk dat er volgens de Islam (Welke stroming trouwens?) meerdere Goden zouden zijn?
quote:Hier dus schreef gr8w8 het volgende:
het genoemde vers (koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden) zegt in feite slechts dat er profeteën zijn geweest, maar niet uit wiens naam.
quote:Ondertussen mag je ook gewoon op de rest ingaan hoor.
quote:Waar zeg ik letterlijk dat er volgens de Islam (Welke stroming trouwens?
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ze geloven dus in andere goden die ze dan als onzin betittelen. Zoals ik ook allah onzin vindt. Her wordt voor mij allemaal wat te ingewikkeld
Misschien ben je in de war met henoisme. Het geloof in het bestaan van meerdere goden, maar dat je er maar één van aanbidt. Islam is nu eenmaal monotheisme. Zoals dat, officieel, ook het christendom is.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:56 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niemand neemt mij kwalijk dat ik niet al te diepgrondig discussieer met iemand die niet weet dat de islam een monotheistische godsdienst is.
[..]
Monoloog?
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:15 schreef gr8w8 het volgende:
Nogmaals, waar zeg ik dan letterlijk dat de Islam meerdere goden aanbidt?
quote:Op donderdag 2 december 2004 08:30 schreef gr8w8 het volgende:
Graag ook het vers wat zegt dat het dezelfde Goden zijn, het genoemde vers (koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden) zegt in feite slechts dat er profeteënzijn geweest, maar niet uit wiens naam.
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
In dit topic wil ik weten of dat iemand weet of dat christenen in landen met een islamitisch regime ook verplicht zijn om God Allah te noemen.
De islam gaat er immers van uit dat Allah de zelfde is als de bijbelgod en de thoragod. Volgens de islam zijn de bijbel en de thora ("de oorspronkelijke versies dan") immers ook door Allah geciteerd.(koran 2:4 "en die geloven in wat tot u is nedergezonden en in wat voor uw tijd is nedergezonden".
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:40 schreef Akkersloot het volgende:
-edit: flame verwijderd. Inhoudelijk discussieren en niet op de persoon. Verder zou het geen kwaad kunnen om open te staan voor mensen die een ander wereldbeeld hebben dan jijzelf.-
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:00 schreef Quazzy het volgende:
Allah is een arabisch woord en betekent letterlijk 'De God'. In een Arabisch-christelijke bijbel zul je dus gewoon het woord Allah zien voorkomen.
quote:
In niet-Arabische landen met een islamitisch regime zal je christenen niet zo snel het woord Allah horen gebruiken als ze God bedoelen - islamitische regimes hebben (nog net) geen woordpolitie :-)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ander wereldbeeld? Meneer beweerde in een post dat de islam meerdere goden zou kennen ("in wiens naam die profetiën zijn").
quote:
De zelfde meneer die beweert dat [b/ik [/b] mij moet verdiepen in de islam. En vervolgens daar om heen ga draaien![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:02 schreef Alicey het volgende:
Je zou dus kunnen proberen omdat met argumenten te weerleggen als je van mening bent dat dit niet zo is, in plaats van te gaan flamen en op de persoon te spelen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:06 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
In herhaling: 99,999999999999999 % van de mensen die iets weten van de islam weten dat de islam een monotheistische godsdienst is.
quote:
Uit gr8w8's reactie op de koranvers "en wat voor u is gezonden" blijkt duidelijk dat hij doelt dat in de koran ook op een andere God gedoeld zou worden.
Duidelijk genoeg toch ?
quote:
Wie dan beweert dat een ander zich in de islam moet verdiepen is gewoon een oetlul.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:25 schreef zurich het volgende:
deze vraag eist een objectief normaal antwoord...
waarom heir een discussie over houden?!
quote:De islam gaat er immers van uit dat Allah de zelfde is als de bijbelgod en de thoragod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |