Sorryquote:Op vrijdag 24 december 2004 17:05 schreef DaveM het volgende:
He niet gelijk m'n proefballonnetje afschieten!![]()
Ik heb nog niet nagedacht over eventuele toepassing buiten de mediawereld.
quote:Wat is daar mis mee?
Onwaar. Zie bijvoorbeeld een onderzoek dat de wereldbank gedaan heeft: Growth is good for the poor. In de conclusie daarvan staat ondermeer het volgende:quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:28 schreef Denagam het volgende:
[..]
Nee, want de stats tonen aan dat de rijken steeds rijker worden... en de armen steeds armer.
*Plof* weg stelling.
quote:Average incomes of the poorest fifth of a country on average rise or fall at the same rate as average incomes. This is a consequence of the strong empirical regularity that the share of income of the poorest fifth does not vary systematically with average incomes, in a large sample of countries spanning the past four decades. This relationship holds across regions and income levels, and in normal times as well as during crisis. We also find that a variety of pro-growth macroeconomic policies, such as low inflation, moderate size of government, sound financial development, repect for the rule of law, and openness to international trade, raise average incomes with little systematic effect on the distribution of income. This supports the view that a basic policy package of private property rights, fiscal discipline, macroeconomic stability, and openness to trade on average increases the income of the poor to the same extent that it increases the income of the other households in society. It is worth emphasizing that our evidence does not suggest a "trickle-down" process or sequencing in which the rich get richer first and eventually benefits trickle down to the poor. The evidence, to the contrary, is that private property rights, stability, and openness contemporaneously create a good environment for poor households -- and everyone else -- to increase their production and income. On the other hand, we find little evidence that formal democratic institutions or a large degree of government spending on social services systematically affect incomes of the poor.
Dan laten we het over aan de ambtenarij. Kleine moeite om bij het verwerken van de formulieren even te controleren of er aanleiding is voor een heffing.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:00 schreef PJORourke het volgende:
Dan krijg je tinkertaxation. Een belastingstelsel met zo veel regelingen, clausules en uitzonderingen dat je
1. Een onbegrijpelijk ingewikkeld stelsel krijgt. Jan Modaal krijgt zijn aanslag niet meer ingevuld.
waar gehakt wordt.....quote:2. Voortdurend bezig bent met aanpassingen en correcties, want je krijgt onvermijdelijk fouten.
quote:3. Massa's vervolgingen en andere rechtzaken.
Je zou zeggen hoe moeilijker de wetgeving, hoe meer klandizie voor de experts.quote:"De kerstboom" van Vermeend is als gevolg van al dit gepruts bij fiscale experts niet meer zo populair.
Fietskorting en dergelijke reut heb ik het over. Massa's van dat soort regelingen kosten veel tijd en moeite in de verwerking, en zijn onduidelijk voor de burger. Zo is de koopsubsidie voor goedkope woningen gestrand.quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:22 schreef DaveM het volgende:
Dan laten we het over aan de ambtenarij. Kleine moeite om bij het verwerken van de formulieren even te controleren of er aanleiding is voor een heffing.
Eensch. Maar waarom zou je meer hakken dan nodig is voor de rijksinkomsten?quote:waar gehakt wordt.....
Misschien zijn ze eerlijk genoeg om een waardeoordeel te vellen over die wetgeving? Zo van katching, wat een broddelwerk? En experts op de universiteiten verdienen daar natuurlijk niks aan.quote:Je zou zeggen hoe moeilijker de wetgeving, hoe meer klandizie voor de experts.
Zijn arbeidsomstandigheden, willen daarintegen nog wel eens vele malen beter zijn dan die van dezelfde boerenlul die soms dagen van 48 uur en meer maakt om zaken opgelost te krijgen. En dan heb ik het nog niet over zijn scholings- en trainingsperspectieven. Verder heeft de onderzoeker in kwestie, als hij een reputatie opbouwt vanwege zijn deugdelijke werk, na verloop van tijd natuurlijk ook inkomsten uit publicaties. Verkoopt hij zijn verhaal ook nog eens goed dan komt hij in een sprekerscirquit terecht waar hij bijzonder flink kan vangen voor een consulterend verhaaltje.quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:51 schreef thabit het volgende:
Het verband tussen beloning en prestatie is inderdaad zoek. Je wordt beloond voor goed in de markt functioneren, dat is iets anders dan op een hoog niveau presteren. Een wetenschapper aan de universiteit die allerlei ingewikkelde theorieen onderzoekt en bedenkt wordt hiervoor minder beloond dan een boerelul die bij een bedrijf deze theorieen, vaak in verzwakte vorm, gaat lopen toepassen.
Goed geraaien.quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:48 schreef sjun het volgende:
Ik kan me overigens voorstellen dat dit voor Wiskundigen 'wat' minder is.
Voor de burger verandert er niks, hij/zij hoeft bij nader inzien helemaal niks extra's in te vullen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Fietskorting en dergelijke reut heb ik het over. Massa's van dat soort regelingen kosten veel tijd en moeite in de verwerking, en zijn onduidelijk voor de burger. Zo is de koopsubsidie voor goedkope woningen gestrand.
Omdat het eindresultaat de moeite waard is misschien?quote:Eensch. Maar waarom zou je meer hakken dan nodig is voor de rijksinkomsten?
Alleen regels veranderen als dat op de een of andere manier geld bespaart bedoel je?quote:Overdreven moeilijke regelgeving levert conflicten en rechtzaken op. Terwijl dat soort regels vaak niet nodig zijn. Kost ook allemaal weer geld om af te handelen.
Ok, daar zit wat in. Puntje voor jou.quote:Misschien zijn ze eerlijk genoeg om een waardeoordeel te vellen over die wetgeving? Zo van katching, wat een broddelwerk? En experts op de universiteiten verdienen daar natuurlijk niks aan.
De kleren van de keizer laten zich daar nu eenmaal wat moeilijker ophoudenquote:
Wiskundigen zijn door het karakter van de notatie gedwongen kort en bondig te formuleren. Wat bij een ander een telefoonboek oplevert, is in de wiskunde al snel beperkt tot een soort pamflet van een kantje of dertig. Alleen het bewijs van Fermat was echt veel langer.quote:Op vrijdag 24 december 2004 22:35 schreef sjun het volgende:
De kleren van de keizer laten zich daar nu eenmaal wat moeilijker ophouden
In jouw hoofd gaat het er allemaal ideaal aan toe he.quote:Voor de burger verandert er niks, hij/zij hoeft bij nader inzien helemaal niks extra's in te vullen.
De belastingdienst hoeft enkel de reeds verstrekte gegevens op een andere manier te behandelen. Maar dat is gewoon een kwestie van een paar extra rekenregeltjes in de computer.
Daarom heeft RB een miljoenensalaris en die cameraman nietquote:Lekker kansloos. Alsof ze in Hilversum niet dagelijks stapels videobanden/dvd's krijgen van mensen die graag presentator willen worden, nog even los van alle broers/zussen, nichten/neven en vrienden/vriendinnen van bestaande medewerkers van mediabedrijven die nog in de wachtrij staan.
Hoe denk je dat die nietsnut manager is geworden?quote:Snap nou eens dat ik dat best snap, topic gaat erover of dit gerechtvaardigd is. Is het gerechtvaardigd dat zo'n nietsnut van een manager tig miljoenen verdient over de ruggen van de hardwerkende werknemers onder hem, toevallig alleen maar omdat dat er meer zijn, zodat "aan de vraag wordt voldaan"
Je kan nooit gaan emigreren want overal is het stukken schever verdeeldquote:Het is een vrij egoistisch systeem waar het recht van de sterkste telt en de welvaart zeer scheef is verdeeld.
Zolang je maar een berg geld meegeeftquote:Een slecht functionerende arbeidskracht kan nu nog steeds redelijk eenvoudig de laan uit worden gestuurd.
quote:Het is een autonoom bedrijf, dus waar bemoei je je mee?
In de praktijk loopt het altijd wat minder natuurlijk, een paar overbetaalde ict-ers en een paar klungelige ambtenaren zijn vaak al genoeg om dit soort projecten in de soep te laten lopen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 22:44 schreef Landmass het volgende:
[..]
In jouw hoofd gaat het er allemaal ideaal aan toe he.
En aangezien dat voor de gemiddelde presentator meer geluk dan prestatie is vind ik het goed als een flink deel van dat inkomen weer lekker door de fiscus afgepakt wordt en verdeeld wordt onder mensen die wél hard werken voor hun geld.quote:Op zaterdag 25 december 2004 01:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daarom heeft RB een miljoenensalaris en die cameraman niet
Echt zo'n absurde, afgunstige SP-gedachte uit de koker van mensen als Agnes Kant.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:26 schreef DaveM het volgende:
En aangezien dat voor de gemiddelde presentator meer geluk dan prestatie is vind ik het goed als een flink deel van dat inkomen weer lekker door de fiscus afgepakt wordt en verdeeld wordt onder mensen die wél hard werken voor hun geld.
Ik ken genoeg verhalen over managers die hun geld absoluut niet waard zijn. Bij ons op het werk vind ik er een paar ook discutabel.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
ik vind het helemaal niet verkeerd als een goede manager veel geld verdient; zonder leiding binnen een bedrijf wordt het echt een zooi; je komt alleen niet zo vaak een echt goede manager tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |