abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:07:04 #101
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24178693
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 10:29 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Was de vraag niet. De opmerking die werd geplaatst is dat het rechtvaardig is dat harde werkers meer beloont worden dan minder harde werkers. In die opvatting komt die hardwerkende vuilnisman er wel bekaait vanaf, niet?
[..]
De beloning is niet naar hard werken maar naar vraag en aanbod. Snap dat dan.
quote:
Beknot ik iemand in z'n talent door hem geen miljoenensalaris toe te schuiven? Zou hij z'n talent niet meer gebruiken als hij iets minder royaal beloont zou worden?
[..]
  • Wie bepaalt zijn beloning? Jij?
  • Een lagere beloning lijdt tot een verminderde drive om zich in te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Landmass op 24-12-2004 13:32:28 ]
  • Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    starring Sizzler & Sidekick
    nu in POL
    pi_24178714
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee. Omdat je armoede niet met geld oplost.

Je geeft nog steeds geen argument om het wel te doen.
    Ik zei ook niet dat ik met een oplossing of argument zou komen..
    Maar zonder geld zal je het probleem sowieso niet oplossen...
    www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
    ***Get famous - Describe the famous***
    pi_24178733
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:07 schreef Denagam het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat ik met een oplossing of argument zou komen..
    Maar zonder geld zal je het probleem sowieso niet oplossen...
    Als je me niet kunt overtuigen dat het met geld wel lukt kun je beter wachten met uitgeven.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_24178737
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:04 schreef Landmass het volgende:
    Veel mensen lijken maar 1 voorbeeld onder ogen te willen zien zien: de topmanagers. Terwijl er zoveel meer is. Topsporters, succesvolle ondernemers, goeie advocaten.
    Vergeet de grootste miljonairsmaker niet: het erfrecht.

Heel rechtvaardig overigens. Je hebt er letterlijk recht op.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_24178783
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:08 schreef sizzler het volgende:
    Heel rechtvaardig overigens. Je hebt er letterlijk recht op.
    Dat je er recht op hebt is wat anders dan dat het rechtvaardig is natuurlijk.
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:12:06 #106
    106056 Landmass
    pi_24178809
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 10:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Minimumloon zorgt ervoor dat werkgevers geen onredelijk lage salarissen gaan betalen, gezien de afhankelijkheid van de werknemer van zo'n salaris. De gevolgen van het ontbreken van een minimumloon zagen we in Nederland, zo'n 100 jaar geleden en zien we in vele ontwikkelingslanden en opkomende landen als India en China nu nog.
    [..]
    Wel eens bij stil gestaan dat werkgevers met andree werkgevers concureren om arbeidskrachten en dat ze dus niet zomaar een laag salaris gaan betalen. Verder wilde ik niet ingaan op de minimumloon discussie. Ander topic.
    quote:
    Slappe ontslagregels geven een onwenselijke machtspositie aan de werkgever, ook dit is nu nog in vele landen aantoonbaar.
    [..]
    Leer nou eens dat een bedrijf geen liefdadigheidsinstelling is en winst moet maken. Daarvoor is flexibele arbeid nodig.
    quote:
    Hoge belastingen zorgen ervoor dat de overheid veel te besteden heeft, waardoor zij meer investeringen kunnen doen en mensen alsnog aan een baan geholpen worden.
    [..]
    Een overheid kan niet investeren. Een overheid kan namelijk NIKS. De overheid maakt foute beslissingen. Keer op keer.
    quote:
    Een aantal voorbeelden van hoe wij onze vooruitgang terug moeten draaien? Jij wil terug naar de 18e eeuw ofzo?
    De vooruitgang hjebben wij in de eerste plaats DANKZIJ de economische vrijheid.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24178813
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Anders reageer je even op mijn posts.
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:14:46 #108
    106056 Landmass
    pi_24178873
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 10:44 schreef SCH het volgende:
    Ik ben niet tegen inkomensverschillen hoor - maar de verdeling van vermogen is zo absurd onevenredig dat ik graag wil weten waarom mensen hier vinden dat dat rechtvaardig is. Gewoon: leg het eens uit, zonder allerlei tegenvragen te stellen.
    Het is rechtvaardig omdat andere mensen uit vrije wil hun dat inkomen hebben gegeven.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24178901
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Je vind het niet eerlijk dat iemand krijgt waar hij recht op heeft?
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:17:16 #110
    106056 Landmass
    pi_24178925
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 10:52 schreef TheMarco het volgende:
    Het 'rechtvaardige' aan lonen houdt op boven de laten we zeggen E5000 bruto per maand. Misschien iets meer, wil ik kwijt wezen. De hoeveelheid geld die het hoger management in het bedrijfsleven ontvangt staat in geen enkele verhouding tot de prestaties die ze leveren. Ik heb dit van dichtbij gezien bij een van de bedrijven waar ik gewerkt heb. Het is een 'clan' van ons-kent-ons die elkaar vette deals en regelingen toestoppen en zichzelf in stand houdt. Dit soort lieden kunnen daardoor ongestraft een bedrijf of een afdeling VOLLEDIG om zeep helpen (heb ik dus ook live meegemaakt) en vervolgens met absurde oprotpremies vertrekken om daarna het volgende bedrijf naar de filistijnen te helpen omdat er altijd ergens een vriendje op een hoge positie zit die ze wel weer binnenhaalt.

Ik heb echt niets tegen loon-naar-prestatie maar hier zit echt een enorm stuk onrechtvaardigheid. Een liberale economie is goed, vind ik ook. Helaas gaat het wel gepaard met dit soort uitwassen.
    Wie zegt dat het niet gecorigeerd gaat worden. Aandeelhouders worden ook mondiger. Zelfs in Nederland waar de aandeelhouders nog steeds niet veel te vertellen hebben (dankzij de ovehreid die niet liberlaer wil worden).
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:19:16 #111
    106056 Landmass
    pi_24178971
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 11:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ik vraag je niet om een verklaring maar om uit te leggen waarom het rechtvaardig is dat weinig mensen heel veel geld hebben. Wat moeten ze er mee? Hoe ver houdt zich het tot mensen die niet of nauwelijks kunnen rondkomen. Het lukt maar niet om daar antwoord op te krijgen.
    Is het feit dat er mensen zijn die stinkend rijk zijn de oorzaak van het feit dat er mensen zijn die moeilijk rond kunnen komen?
    Of speelt er iets anders?
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24178996
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:08 schreef heiden6 het volgende:
    [..]
    Als je me niet kunt overtuigen dat het met geld wel lukt kun je beter wachten met uitgeven.
    Of ik geld uitgeef zal 100% los staan van de mogelijkheid jou te overtuigen...
    Daarnaast denk ik dat het niet geheel onlogisch is om te bedenken dat voor alles tegenwoordig geld nodig is.

Misschien denk jij eerder dat je het politiek moet oplossen of dmv vrijwilligerswerk. Hoe je zoiets ook zou aanpakken, overal is geld mee gemoeid. Het is misschien niet goed om het echt letterlijk te 'geven' aan anderen, maar misschien beter om het te besteden aan fysieke hulp.

Desalnietemin is het imho toch echt heel duidelijk dat je zonder geld nergens bent tegenwoordig.. en dat je dus het probleem zeker zonder geld niet zal kunnen oplossen. Misschien vind jij dat we ze helemaal niet zouden moeten helpen?
    www.piccas.nl duizenden foto's van bekende celebs en de mogelijkheid om zelf over ze te schrijven!!!
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:22:23 #113
    106056 Landmass
    pi_24179049
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 11:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Simpelweg omdat er armoede in Nederland en in de wereld is en dan rijst de vraag wat mensen met dat geld moeten als ze het toch niet op kunnen maken. Een relevante vraag is het dus zeker wel.
    heb je er wel eens bij stilgestaan dat die rijke mensen veel besteden (dure huizen en jachten) en dat zij dus werk creeren. In het geval dat ze het niet besteden zetten ze het op de bank die het weer uitleent aan andere mensen die investeren waardoor er weer banen gecreerd worden.

Is deze uitleg voldoende?
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:24:49 #114
    106056 Landmass
    pi_24179109
    Vhiper
    quote:
    De inkomensverdeling die scheef loopt, zit hem dus bij de topbestuurders bij grote ondernemingen. Die verdienen tonnen salaris en miljoenen aan opties en wat doen ze daar voor?

Verantwoordelijkheid nemen? Dacht het niet, dat hebben ze in hun contract al afgeschermd. Als ze al weg moeten, is het met een grote afkoopsom.

Risico lopen? Wederom afgedekt door het contract. Het echte risico lopen de werknemers onder zo'n bestuurder.

Kennis van zaken om goede beslissingen te nemen? Getuige de vele topbestuurders die er een zooitje van hebben gemaakt, durf ik hier dus regelmatig wel aan te twijfelen.

Hard werken? Werkt zo'n topbestuurder meer uren dan een ondernemer in z'n eenmanszaakje?
    hier heb je misschien een punt maar om daarvoor het hele beloningsysteem in de rest van de economie omver te gooien lijkt mij geen goed plan. Wat jij?
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:27:11 #115
    106056 Landmass
    pi_24179167
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 11:41 schreef ExTec het volgende:
    Ik ben het met de TT eens.

Die verhoudingen zijn al jaren scheef.

Blauwe boorden werkers krijgen het laagst betaald, terwijl die het meeste doen (lichamelijke arbeid) terwijl de witte boorden 'vergadertijger' die de hele dag op z'n reet zit het meest verdiend.

Ja, ik weet dat de witte boord verantwoordelijkheid heeft, enz (ben er zelf ook 1 hoor, daar niet van).

T'is denk ik wel inherent aan de gemengde plan/markteconomie waar we in leven. En aan dat systeem zou ik niks willen veranderen (ik weet niks beters).

Is't enige wat we kunnen hopen dat't hier niet zo scheef word als in de states, waar een topman 100en malen meer verdiend dan het gemiddelde salaris in het bedrijf.
    Beloning is niet naar hoeveelheid verichte arbeid. Beloning is naar vraag en aanbod. Anders zouden we toch allemaal marathons aan het lopen zijn
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24179203
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:22 schreef Landmass het volgende:

[..]

heb je er wel eens bij stilgestaan dat die rijke mensen veel besteden (dure huizen en jachten) en dat zij dus werk creeren. In het geval dat ze het niet besteden zetten ze het op de bank die het weer uitleent aan andere mensen die investeren waardoor er weer banen gecreerd worden.

Is deze uitleg voldoende?
    Nee, want de stats tonen aan dat de rijken steeds rijker worden... en de armen steeds armer.
    *Plof* weg stelling.
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:30:08 #117
    106056 Landmass
    pi_24179247
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 12:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Lees jij wel wat Extec schrijft??

De armoedegrens ligt hier hoger, omdat het hier meer kost om in de primaire levensbehoeften te kunnen voorzien.
    Bij primaire levensbehoeften in NL behoort volgens veel mensen ook een vakantie en een breedband internet aansluiting.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24179248
    quote:
    Nee, want de stats tonen aan dat de rijken steeds rijker worden... en de armen steeds armer.
    *Plof* weg stelling.
    Waar is de inkomensverdeling platter dan in Nederland?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 24 december 2004 @ 13:31:01 #119
    106056 Landmass
    pi_24179268
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:28 schreef Denagam het volgende:

[..]

*Plof* weg stelling.
    bron?
    (ander *Plof* weg stelling)
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_24179305
    quote:
    Op vrijdag 24 december 2004 13:20 schreef Denagam het volgende:
    Of ik geld uitgeef zal 100% los staan van de mogelijkheid jou te overtuigen...
    Daarnaast denk ik dat het niet geheel onlogisch is om te bedenken dat voor alles tegenwoordig geld nodig is.
    Ik dacht dat er met 'allemaal' bedoeld werd dat we dat als staat zouden moeten doen.
    quote:
    Misschien denk jij eerder dat je het politiek moet oplossen of dmv vrijwilligerswerk. Hoe je zoiets ook zou aanpakken, overal is geld mee gemoeid. Het is misschien niet goed om het echt letterlijk te 'geven' aan anderen, maar misschien beter om het te besteden aan fysieke hulp.
    Ik denk dat het probleem veel te groot en te ingewikkeld is om zo even een oplossing voor te bedenken. Maar volgens mij heeft geld en eten sturen geen enkele zin. Je houdt armeren alleen maar afhankelijk.
    quote:
    Desalnietemin is het imho toch echt heel duidelijk dat je zonder geld nergens bent tegenwoordig.. en dat je dus het probleem zeker zonder geld niet zal kunnen oplossen. Misschien vind jij dat we ze helemaal niet zouden moeten helpen?
    Nee, zoals ik al zei denk ik dat je helemaal niemand helpt met 'ontwikkelingshulp'. Je houdt mensen onder de duim en versterkt je eigen macht.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')