Ik denk dat je er nog geen zinnig woord over kunt zeggen. Wilders heeft tot nu toe 2 issues waarmee hij dikke prognoses scoort in de peilingen. Voor de rest s er nog vrij weinig bekend over de groep, en straks partij, Wilders. Verschil met de SP is dat je bij de SP veel makkelijker voorspellingen kunt doen wat dit aangaat, omdat we gewoon weten wat we aan ze hebben.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:11 schreef Morkje het volgende:
Stelling: Wilders zal nooit aan een regering deelnemen.
Het bevalt hem prima zo. Lekker in de oppositie en zelfs buiten de 2de kamer een beetje tegen alles aanschoppen. Zelf heeft hij geen haalbaar alternatief. Bij regeringsdeelname is het onvermijdelijk dat hij zijn kiezers teleur gaat stellen. (en dan krijgen we dus weer hetzelfde verhaal als met de LPF)
(in navolging van: De SP gaat nooit in een regering zitten)
Ik vermoed dat Eerdmans zich aan gaat sluiten bij Wilders. Verder denk ik dat de steun van politici steeds meer op gang zal komen nu blijkt dat Wilders op een enorm aantal (potentiele) kiezers kan rekenen en omdat zijn standpunten aanvaart worden door een groot deel van de rest van de politieke partijen. Huigelaar Bos wilde (geheel tegen zijn eigen partijprincipes in) zelfs met hem samenwerken. Totaal verkeerd natuurlijk, want er is werkelijk geen enkele overeenkomst tussen PvdA en Wilders.quote:Op vrijdag 24 december 2004 17:57 schreef SCH het volgende:
Laat hem eerst maar eens een partij oprichten.
Ben benieuwd wie hem echt steunen. Vraag me bv. af of Eerdmans aan gaat haken, of dat hij het ook te ver vindt gaan.
Ligt eraan; misschien schuiven veel partijen op naar Wilders, net zoals ze met Fortuyn hebben gedaan. Overigens ligt het aan het aantal zetels dat hij haalt hoeveel invloed hij zal hebben op het kabinetsbeleid.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:11 schreef Morkje het volgende:
Het bevalt hem prima zo. Lekker in de oppositie en zelfs buiten de 2de kamer een beetje tegen alles aanschoppen. Zelf heeft hij geen haalbaar alternatief. Bij regeringsdeelname is het onvermijdelijk dat hij zijn kiezers teleur gaat stellen. (en dan krijgen we dus weer hetzelfde verhaal als met de LPF)
Hij sloot een eventuele samenwerking niet uit. Een belangrijk verschil. Er zijn wel enige overeenkomsten tussen Wilders en de PvdA, maar een coalitie-samenwerking zie ik ook niet gebeuren door te grote verschillen op enkele belangrijke onderwerpen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:08 schreef dekrakeling het volgende:
Huichelaar Bos wilde (geheel tegen zijn eigen partijprincipes in) zelfs met hem samenwerken. Totaal verkeerd natuurlijk, want er is werkelijk geen enkele overeenkomst tussen PvdA en Wilders.
Verschil is dat Wilders iets realistischere standpunten heeft.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:11 schreef Morkje het volgende:
quote:terwijl de SP op z'n minst nog gedegen verkiezingsprogramma's en begrotingsvoorstellen fabriceert.
Uhm, misschien heb ik iets gemist, maar Wilders heeft het over het afbreken van de grondwet (minder grondrechten voor Moslims) terwijl de SP in 10 van de 12 punten gewoon pleit voor "2 stappen naar links met de verzorgingsstaat"quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:24 schreef Landmass het volgende:
[..]
Verschil is dat Wilders iets realistischere standpunten heeft.
Wilders iedeeen hebben slechts een wetwijziging nodig.
De ideeen van de SP hebben een complete menselijke genen wijziging nodig.
Een lukrake stelling, van mijn kant.quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:33 schreef Qlo0n het volgende:
Ik snap je niet helemaal. Is dit een uitspraak van hem? Of is dit een lukrake stelling van jouw kant?
Persoonlijk heb ik het niet zo op deze zogenaamde getuigenispartijen. Het enige dat ze doen, is kritiek leveren op de gevestigde regering. Zelf durven ze niet te regeren.
Er bestaan geen onhaalbare issues, als je 76 zetels haalt tenminste.quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:00 schreef Morkje het volgende:
Alsin: de SP heeft ook wel onhaalbare issues, meer zelfs dan Wilders, maar zij hebben ook veeel meer punten die wel realistisch zijn (een voordeel van niet one-issue zijn).
Het kon met de PvdA, dus kan het ook met Wilders.quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:55 schreef pberends het volgende:
Maar na de zege van de LPF zei elke partij: "Je kan niet om de LPF heen in een kabinetsformatie. Dat is ondemocratisch"
Dat geldt dus ook voor Wilders als hij meer dan 20 zetels haalt.
quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:56 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom is de sp altijd de zondebok als het over een heel ander onderwerp gaat? Het gaat hier om one-issuepartij Wilbers, niet om de sp
Maar ze gingen op z'n minst een poging doen tot formeren.quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:58 schreef Morkje het volgende:
[..]
Het kon met de PvdA, dus kan het ook met Wilders.
Zo noem ik 'm nou eenmaalquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |