abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24933865
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:10 schreef Greetings het volgende:
Betekent dat dat we de Belgische samenvattingen dan ook in NL kunnen zijn op TVNL?
Dat zou leuk zijn. Een voetbalzender waar ook samenvattingen van buitenlandse competities op zijn. Nederland, Engeland, Schotland, België, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal, Zuidamerikaans voetbal, MLS.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24934015
Dus even zien... we krijgen een commerciele zender, op het open net. Waar John de Mol veel voetbal wil laten zien... WAAR ZEUREN WE OVER?!
pi_24934034
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:23 schreef VoreG het volgende:
Dus even zien... we krijgen een commerciele zender, op het open net. Waar John de Mol veel voetbal wil laten zien... WAAR ZEUREN WE OVER?!
Dat vraag ik me ook af. Daarnaast betaalt John de Mol het zelf, terwijl de NOS gul loopt te doen met onze belastingcenten. Ik zie het probleem niet zo, hopelijk weet De Mol ook de rechten van buitenlandse competities op de kop te tikken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_46390398
quote:
Tv-rechten Eredivisie te duur voor NOS

Het is niet waarschijnlijk dat de publieke omroep een poging doet het Eredivisie-voetbal terug te krijgen als na volgend seizoen het contract van Tien afloopt.

Dat zegt Ruurd Bierman van de Raad van Bestuur van de publieke omroep.

,,Binnenkort beslissen we definitief, maar we staan er financieel zo slecht voor dat meebieden op de Eredivisie niet voor de hand ligt,’’ aldus Bierman. ,,Twee jaar geleden hebben we vastgesteld dat de Champions League prioriteit heeft. De kans lijkt me niet heel groot dat we die strategie gaan wijzigen.’’

In 2004 verloor de NOS de rechten op het Eredivisievoetbal aan John de Mol. De mediatycoon betaalde 105 miljoen euro om de competitie drie jaar uit te mogen zenden. Zijn zender Tien behaalt daarmee op zondagavond ruim twee miljoen kijkers, bijna evenveel als de NOS altijd deed.
pi_46392609
Goed nieuws

Alleen nu maar hopen dat die pauperzender van een SBS zich er niet meer gaat bemoeien.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_46392940
Betekent voor de voetbal clubs alleen maar minder geld. Ome John is wel rijk, maar betaalt echt niet meer dan nodig is. En dat zou weleens flink minder kunnen gaan worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46393217
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:40 schreef koningdavid het volgende:
Goed nieuws

Alleen nu maar hopen dat die pauperzender van een SBS zich er niet meer gaat bemoeien.
Die kunnen niet tegen De Mol op, denk ik hoor. Die rechten zullen wel gewoon weer naar Tien gaan.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:25:23 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_46394953
De reden waarom Tien voorlopig de voetbalrechten moet behouden, is omdat die zender naar mijn gevoel veel investeert in internetverslagen en statistieken. De NOS maakt zich schuldig aan partijdigheid en 'intellectuele luiheid', terwijl SBS6 te veel tijd zal besteden aan SMS- en belacties. Tien maakte zich in eerste instantie schuldig aan dezelfde misdaden, maar gelukkig kwam dit niet meer terug in het recentste seizoen.
pi_46398417
quote:
Goed nieuws

Geen Hans Kraay
pi_46398495
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Betekent voor de voetbal clubs alleen maar minder geld. Ome John is wel rijk, maar betaalt echt niet meer dan nodig is. En dat zou weleens flink minder kunnen gaan worden.
Precies, niet goed dit.
pi_46398931
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:35 schreef Radegast het volgende:

[..]

Precies, niet goed dit.
Als Tien niet genoeg biedt en de bedragen komen in een gebied te liggen dat de NOS wel kan betalen, dan zal de NOS er als de kippen bij zijn... En dan schiet de prijs flink omhoog. Daarnaast zal ook de RTL groep op de loer liggen voor de uitzendrechten en een strijd tussen Talpa, RTL en SBS is een dure strijd!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 februari 2007 @ 16:10:38 #212
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46400739
sport 1 voor de liverechten zullen ook wat gaan doen denk ik
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46401165
Ik hoop gewoon dat het een lange en hele dure strijd wordt voor die rechten en dat ze uiteindelijk bij Tien komen.
pi_46402090
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 03:04 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Jammer, zie het voetbal graar weer naar de NOS gaan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_46416764
Ik zie het liever bij Talpa nu . Veel voordelen t.o.v. de NOS, alleen de reclame, maar ach.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_46418426
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 16:29 schreef VoreG het volgende:
Ik hoop gewoon dat het een lange en hele dure strijd wordt voor die rechten en dat ze uiteindelijk bij Tien komen.
Met een beetje pech wordt Talpa de enige bieder. Betekent dus dat het een laag bod gaat worden. SBS en RTL hebben al aangegeven (en het is ook zo) dat bedragen van rond de 30 miljoen euro per seizoen, die er nu ongeveer betaal worden, niet economisch rendabel zijn. Het is alleen interessant als je (zoals Talpa) relatief een nieuwkomer bent, en op korte termijn een hoop kijkers wilt binnenhalen, maar je maakt er wel verlies op.
pi_46418528
quote:
Op zondag 18 februari 2007 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Met een beetje pech wordt Talpa de enige bieder. Betekent dus dat het een laag bod gaat worden.
Als het bod laag wordt, gaat de NOS zich er ook weer mee bemoeien lijkt mij.
Ik verwacht niet dat de rechten voor minder euro's verkocht zullen worden dan de vorige keer hoor.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_46418743
Ik hoop dat de live rechten iig naar Sport1 gaan..
mocht dat zo zijn dan boeit het me geen moer waar de samenvattingen te zien zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_46443129
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:52 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop dat de live rechten iig naar Sport1 gaan..
mocht dat zo zijn dan boeit het me geen moer waar de samenvattingen te zien zijn.
Zou niet verkeerd zijn, dan overweeg ik ook om een abonnement op Sport1 te nemen, mede door het feit dat de Premier League Darts er ook te zien is.
pi_46444328
quote:
idd , dan krijg je na de reclame's er ook wat belspelletjes bij
pi_46445243
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:30 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

idd , dan krijg je na de reclame's er ook wat belspelletjes bij
Nee, net voor een goal:

Wie scoort deze goal:
A) K.J. Huntelaar
B) Henk Jagenaar
C) Danny Blind
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_47392588
quote:
Eredivisie wil duidelijkheid over uitzendrechten
Door Olga (Nuongirl) op zondag 18 maart 2007 11:08
Bron: Novum

De Eredivisie CV wil zo snel mogelijk duidelijkheid over de toekomst van de tv-zender Tien. De Telegraaf meldt vandaag dat John de Mol de gesprekken met RTL Nederland over de verkoop van zijn tv-zender Tien 'op een haar na' heeft afgerond.

"Maandag zal onze directeur Alex Tielbeke meteen informatie opvragen bij zowel Tien als RTL", aldus Michael van Praag, de voorzitter van de raad van commissarissen.

Vorig seizoen bemachtigde De Mol de rechten om de samenvattingen van de Eredivisie tot de zomer van 2008 uit te zenden. Ook is Tien in het bezit van de uitzendrechten van de KNVB Beker en duels van het Nederlands elftal. Van Praag wil graag meer weten over de juridische structuur van de mogelijke verkoop van Tien aan RTL Nederland. "Dit is uiterst relevant om te bepalen in hoeverre de samenwerking of de fusie in strijd is met de afspraken die wij met onze twee tv-partners hebben gemaakt."

Volgens Van Praag kan Tien niet zomaar de uitzendrechten van het Eredivisievoetbal aan een andere zender overdragen. Maar hij wil nog niet op de zaken vooruitlopen. "Eerst moet duidelijk worden of er sprake is van een samenwerking, een fusie of een compleet nieuwe zender."

De Telegraaf meldt dat RTL van plan is om de samenvattingen van de Eredivisie op RTL 4 te gaan uitzenden. Op RTL 7 word al elke vrijdag een livewedstijd uit de Eredivisie uitgezonden.
  zondag 18 maart 2007 @ 11:46:57 #223
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_47392651
AUB!
Geen voetbal op RTL of SBS

Laat voetbal op Tien blijven of verkoop het aan NOS.
  zondag 18 maart 2007 @ 11:51:04 #224
100496 H.Flick
Turn-based
pi_47392756
Op RTL lijkt het me prima. Krijgen we Genee en Derksen weer samen en zijn we hopelijk verlost van Barbara B .
pi_47392822
John de Mol gaat z'n enige goedbekeken programma heus niet wegdoen.
  zondag 18 maart 2007 @ 12:01:16 #226
121310 venomsnake
El Saltador
pi_47393044
Wat een gezeik weer, terug naar de NOS met die rechten..
En de live rechten naar Sport1 aub..
pi_47393121
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:01 schreef venomsnake het volgende:
Wat een gezeik weer, terug naar de NOS met die rechten..
pi_47476504
quote:
NOS wil uitzendrechten eredivisievoetbal terug
Geplaatst op 20-03-2007 om 12:32

De NOS is geďnteresseerd in de uitzendrechten van het eredivisievoetbal voor het seizoen 2007-2008 als die weer terug op de markt zouden komen, door het eventuele samengaan van televisiezender Tien van John de Mol met een andere partij. Tien heeft nu nog de rechten voor het huidige en het komende seizoen n handen. De uitzendrechten van het seizoen 2007-2008 wil de NOS wel opgenomen zien in een nieuw, meerjarig pakket.

De gratis krant De Pers voert momenteel een actie om het eredivisievoetbal terug te krijgen bij de NOS en het Algemeen Dagblad bericht vandaag dat ruim negentig procent van haar lezers het voetbal liever kijkt bij de NOS. “Als de uitzendrechten van de eredivisie van het komend seizoen daadwerkelijk weer op de markt komen - en dat is natuurlijk nog lang niet zeker - dan is de NOS niet in dat seizoen alleen geďnteresseerd. Er moeten een bepaalde vorm van continuďteit gegarandeerd zijn“, stelde mediadirecteur Jan de Jong van de NOS maandag in het Radio 1 Journaal.

De Jong gaat ervan uit dat als Tien als zodanig zou stoppen de rechten contractueel terugvallen aan de Eredivisie CV. “Overigens zonder dat De Mol daarmee van zijn financiële verplichtingen voor de gehele periode van drie jaar zou zijn ontslagen. Overigens geloof ik dat een ontwikkeling als deze voor de KNVB als een totale verrassing is gekomen. Dat De Mol er tussentijds mee zou kunnen stoppen, ik denk niet dat ze over die mogelijkheid ooit hebben nagedacht“, vertelt De Jong.

In dat scenario kan de Eredivisie CV de vrijkomende rechten van het seizoen 2007-2008 opnieuw op de markt brengen. “Daar zou bij de verschillende partijen in de televisiemarkt voldoende belangstelling voor zijn lijkt me. De voetbalwedstrijden zijn nog altijd een gewild product. Ik denk alleen dat ze wat te duur waren geworden.”

Of de NOS wel de financiële middelen heeft om de uitzendrechten van de eredivisie binnen te halen, moet volgens De Jong nog intern bekeken worden. De interesse bestaat in ieder geval wel. “We zouden geďnteresseerd in de rechten van het seizoen 2007-2008 zijn maar we zijn niet geďnteresseerd in een verbintenis voor maar een jaar. Een contract met de eredivisie zou minimaal voor drie jaar moeten zijn.“
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 maart 2007 @ 17:07:48 #229
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47477894
ben benieuwd hoe het geregeld is. Van Praag zat zich alweer lekker rijk te rekenen .
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:15:17 #230
121310 venomsnake
El Saltador
pi_47478167
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Dat zou geweldig zijn.!
Hopen dat het de NOS gaat lukken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 maart 2007 @ 17:16:41 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47478220
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:15 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat zou geweldig zijn.!
Hopen dat het de NOS gaat lukken.
nou jippie
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:17:25 #232
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47478250
Tussen willen en kunnen zit een groot verschil.

Ik zie niet hoe de publieke omroep het voetbal nog naar zich toe zou kunnen trekken met al die commcerciele zenders die normaliter veel meer geld tot hun beschikking hebben.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:18:42 #233
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_47478305
YES GOED NIEUWS
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_47478469
De NOS mag optyfen. Als Tien ermee stopt laat het dan maar naar RTL 7 gaan.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:25:58 #235
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47478567
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:23 schreef koningdavid het volgende:
Met om de 5 minuten een reclameblok er tussendoor net zoals bij de Formule1 zeker
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_47478576
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:17 schreef PyTh het volgende:
Tussen willen en kunnen zit een groot verschil.

Ik zie niet hoe de publieke omroep het voetbal nog naar zich toe zou kunnen trekken met al die commcerciele zenders die normaliter veel meer geld tot hun beschikking hebben.
Van Westerloo van RTL heeft al eens aangegeven dat de bedragen die nu betaald worden (circa 30 miljoen per seizoen) absoluut niet terugverdiend kunnen worden. Commercieel volstrekt onrendabel.
pi_47478677
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:25 schreef PyTh het volgende:

[..]

Met om de 5 minuten een reclameblok er tussendoor net zoals bij de Formule1 zeker
Who cares, RTL7 heeft Barbara Barend.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:35:22 #238
121310 venomsnake
El Saltador
pi_47478919
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:23 schreef koningdavid het volgende:
Opzouten met die commerciele zenders, Voetbal Inside doen ze aardig, laat ze het daar maar bij houden..
Reclame, belspelletjes en andere meuk hoef ik niet bij het voetbal.
pi_47478928
Ach, ik raak ook wel eens uitgekeken op die Jack en Tom hoor

Maar toch vind ik het een stuk beter als die flapdrollen van een jan joost van gangelen en de opgehemelde dochter van een persoon waarvan ik de naam even kwijt ben
pi_47479075
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Opzouten met die commerciele zenders, Voetbal Inside doen ze aardig, laat ze het daar maar bij houden..
De NOS heeft ook nooit reclames bij CL wedstrijden he . En tien heeft ook constant die belspelletjes .
pi_47479079
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Voor belspelletjes tijdens voetbal moet je bij SBS 6 zijn, wat een pauperzender

Maar RTL 7 lijkt mij wel geschikt, het is op zich een degelijke zender en lijken me wat minder 'lui' dan de NOS.
pi_47479175
Als er gewoon een apart voetbalprogramma komt, dan mag het van mij best terug naar de NOS. Komen er echter weer andere sporten of een journaal doorheen, laat het dan maar bij de commerciëlen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:03:51 #243
121310 venomsnake
El Saltador
pi_47479989
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

De NOS heeft ook nooit reclames bij CL wedstrijden he . En tien heeft ook constant die belspelletjes .
Die zenden idd reclame uit rondom CL wedstrijden.
Niet dat ik daar last van heb, Sport1 doet wonderen.

Maar ik denk niet dat de NOS tijdens een Studio Sport uitzending om de twee wedstrijdsamenvattingen een reclameblok uit gaan zenden..

En met die belspelletjes doelde ik meer op andere commerciele zenders, lees SBS

Bovendien zou het leuk zijn als een programma als Studio Voetbal weer over de beelden kon beschikken.

Wel moet er een nieuw concept bedacht worden, dus een uitzending puur op het voetbal gericht, geen hockey ed dus.
Belangrijkste wedstrijden eerst, en in tegenstelling tot ''vroeger'' de wat mindere wedstrijden op papier ook de tijd en aandacht geven.

Dan komt het helemaal goed...
pi_47480069
Dat zou ideaal zijn, ja. Een voetbalprogramma zonder irritante reclame erdoorheen.
pi_47480433
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:41 schreef Nywuob het volgende:
Als er gewoon een apart voetbalprogramma komt, dan mag het van mij best terug naar de NOS. Komen er echter weer andere sporten of een journaal doorheen, laat het dan maar bij de commerciëlen.
Volgens mij staat er in het bidbook van de ECV dat er een apart programma voor voetbal moet komen, indien een bieder kans wil hebben op de rechten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 maart 2007 @ 18:20:54 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47480513
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:06 schreef Nywuob het volgende:
Dat zou ideaal zijn, ja. Een voetbalprogramma zonder irritante reclame erdoorheen.
dat kan, maar dan moeten de clubs niet zeuren als ze nog maar 1/3e van het geld van dit seizoen vangen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_47480600
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat kan, maar dan moeten de clubs niet zeuren als ze nog maar 1/3e van het geld van dit seizoen vangen.
Volgens mij valt dat wel mee hoor. Hoeveel werd er dan voor het Talpa-tijdperk voor de rechten betaald?
pi_47480749
Ach ja, reclames en de wedstrijdvolgorde zijn bij mij wel gaan wennen. Ik erger me d'r niet zo heel erg aan, alhoewel het verre van ideaal is. Irritant zijn alleen het gros van de commentatoren en analysten, die maar wat brabbelen. Maar ja, veel goede heeft Nederland toch niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door mcyodogg op 20-03-2007 18:34:08 ]
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 maart 2007 @ 18:30:21 #249
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47480823
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:23 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee hoor. Hoeveel werd er dan voor het Talpa-tijdperk voor de rechten betaald?
Talpa boodt 40 miljoen, de NOS 32 miljoen. Maar inmiddels is er niet zoveel geld meer bij de NOS.
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:30:24 #250
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47480827
Dus studio Voetbal naar 7 uur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')