quote:Op donderdag 23 december 2004 23:38 schreef Joralf het volgende:
WTF!!!! John de Mol gefeliciteerd!!!! ?????? Die man is ziek in zn hoofd.... koopt Nickelodeon die altijd de beste en leukste programma's uitzend (geen kut gezeik met real life shit en actueel nieuws en kutfilms) en dan gaat ie zeggen dat ie er een familiezender van maakt. Vervolgens koopt ie de uitzendrechten van de eredivisie op en gaat ie fijn voetbal uitzenden..... WTF niks familiezender..... GELDZENDER BEDOELT IE ZEKER!!!!! Rot toch op naar Amerika John de Mol.....
Zo denk ik er ook over...niets geen overheidsgeld meer aan stadions en dergelijke....laat ze maar bij de Mol geld vragen...als straks dat irritante gedoe komt met pijlen in beeld hoe hard een schot is en duizende overdreven herhalingen zoals op het EK en circels bij vrije trappen die aangeven of de afstand juist is...een grote poppenkast en irritant tot en met...en dan die clubs...unaniem op de Mol gestemd...ik was Ajax fan maar ik twijfel nu aan de geest van de clubs....als het alleen om geld gaat tel je als supporter niet meequote:Op woensdag 22 december 2004 16:40 schreef Jgeerling het volgende:
Niet alle mensen in Nederland zullen met ingang van volgend seizoen naar competitievoetbal kunnen kijken omdat de clubs er voor hebben gekozen niet met het publieke NOS in zee te gaan, maar met de commerciele John de Mol.
De overheid steunt al jaren met vele milioenen guldens het prof-voetbal, met name lokale overheden. Nu de KNVB en de clubs een signaal hebben aangegeven dat voetbal niet voor het publiek, maar voor de grootste betaler is, en het voor hen niet uitmaakt wat de gemiddelde kijker doet, dan is het voor mij duidelijk.
Als de KNVB niet meer aan de maatschappij en haar burgers wenst te denken, dan hoeft de maatschappij wat mij betreft geen cent meer bij te dragen aan het voetbal. Dat geld halen ze maar bij John de Mol. Dus laat de KNVB voortaan maar dokken voor de politie beveiliging. Laat de clubs zelf hun stadions bouwen en schulden inlossen.
In je profiel staat dat je 19 bent, maar je praat als een kind. Nickelodeon de beste en leukste programma's? Ik word nu al ziek van dat "ik ben er klaar voor!" van Sponge Bob.quote:Op donderdag 23 december 2004 23:38 schreef Joralf het volgende:
WTF!!!! John de Mol gefeliciteerd!!!! ?????? Die man is ziek in zn hoofd.... koopt Nickelodeon die altijd de beste en leukste programma's uitzend (geen kut gezeik met real life shit en actueel nieuws en kutfilms) en dan gaat ie zeggen dat ie er een familiezender van maakt. Vervolgens koopt ie de uitzendrechten van de eredivisie op en gaat ie fijn voetbal uitzenden..... WTF niks familiezender..... GELDZENDER BEDOELT IE ZEKER!!!!! Rot toch op naar Amerika John de Mol.....
Ik wist niet dat de termijn bijna afgelopen wasquote:Op donderdag 23 december 2004 17:27 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is dat wel zo? de onderhandelingen daarover beginnen pas binnenkort en De Mol heeft weer heel wat extra geld doordat zijn aandelen gestegen zijn.
Maar het is geen ezel, dus hij zal het nu goed doordacht hebben. De tijden zijn nu ook heel anders met al die commerciele zenders die er al zijn. Als hij het gewoon goed aanpakt gaat het hem nog lukken ook.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:10 schreef Chadi het volgende:
Kijken hoe dit uitpakt. Zo'n grap was al eerder mislukt.
quote:Op donderdag 23 december 2004 23:38 schreef Joralf het volgende:
wasquote:Op vrijdag 24 december 2004 01:32 schreef Freakie het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over...niets geen overheidsgeld meer aan stadions en dergelijke....laat ze maar bij de Mol geld vragen...als straks dat irritante gedoe komt met pijlen in beeld hoe hard een schot is en duizende overdreven herhalingen zoals op het EK en circels bij vrije trappen die aangeven of de afstand juist is...een grote poppenkast en irritant tot en met...en dan die clubs...unaniem op de Mol gestemd.. .ik was Ajax fan maar ik twijfel nu aan de geest van de clubs....als het alleen om geld gaat tel je als supporter niet mee
ik heb begrepen dat tvnl voor de avonduitzending gaat zorgen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:35 schreef VoreG het volgende:
Nickelodeon en TVNL worden toch 2 aparte zenders....
1. Tekenfilms zijn niet voor kleutersquote:Op vrijdag 24 december 2004 07:32 schreef m021 het volgende:
[..]
In je profiel staat dat je 19 bent, maar je praat als een kind. Nickelodeon de beste en leukste programma's? Ik word nu al ziek van dat "ik ben er klaar voor!" van Sponge Bob.
Wat voor goede programma's zouden er in godsnaam worden uitgezonden voor een 19-jarige op Nickelodeon?
Bovendien ergerde ik me altijd dood aan de programmawijzigingen op Nederland 2 door het voetbal, dus ik ben blij dat ze de rechten niet meer hebben.![]()
Het gaat juist om 's avonds.... als je uitgeput van je studie thuis op de bank zit en wat leuks wilt kijken... niet een of andere kut real life shit met Patty Brard of Gerard Joling of weet ik het wie.... en ook niet een of andere kutfilm die al 10000000x op tv geweest is........ en ook niet een of ander dom praatprogramma waarin mensen allerlei domme dingen zeggen die we op zaterdag bij kopspijkers terug kunnen zien..... ik wil gewoon wat anders dan alle zenders.... en daar was Nickelodeon een voorbeeld van... daar werd geen troep uitgezonden....quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
wees niet bang, overdag blijven de tekenfilms wel uitgezonden worden.
wij hebben Cartoon Networkquote:Op vrijdag 24 december 2004 11:07 schreef Joralf het volgende:
[..]
Het gaat juist om 's avonds.... als je uitgeput van je studie thuis op de bank zit en wat leuks wilt kijken... niet een of andere kut real life shit met Patty Brard of Gerard Joling of weet ik het wie.... en ook niet een of andere kutfilm die al 10000000x op tv geweest is........ en ook niet een of ander dom praatprogramma waarin mensen allerlei domme dingen zeggen die we op zaterdag bij kopspijkers terug kunnen zien..... ik wil gewoon wat anders dan alle zenders.... en daar was Nickelodeon een voorbeeld van... daar werd geen troep uitgezonden....
Nee omdat ie de markt verneukt.... er is al een overkill aan dat soort programma's wat hij gaat uitzenden.... waarom moet er dan nog een zender met die shit komen?quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:37 schreef jimjim1983 het volgende:mensen zijn tegen John De Mol omdat ze tekenfilms willen kijken
Boehoequote:Op vrijdag 24 december 2004 11:14 schreef Joralf het volgende:
Cartoon Network is al 2 jaar niet meer op de kabel hier..... 1 januari eraf.... en toen was er net een Tom & Jerry marathon
je bedoelt voetbal? zo veel is er niet hoor. van mij mag er 24 uur per dag voetbal op tv komen, de enige interessante voetbalprogramma's nu zijn studio voetbal en voetbal insite.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:38 schreef Joralf het volgende:
[..]
Nee omdat ie de markt verneukt.... er is al een overkill aan dat soort programma's wat hij gaat uitzenden.... waarom moet er dan nog een zender met die shit komen?
veel mensen van de NOS zullen met hem mee komen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:41 schreef Joralf het volgende:
Zoeken jullie het maar uit met je John de Mol.... hopelijk gaat ie het lekker verneuken met slechte commentatoren, veel reclame en domme opmerkingen van mensen die denken dat ze verstand van voetbal hebben.....
Dat zijn ook de enige, maar ja het is volkssport nummer 1quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je bedoelt voetbal? zo veel is er niet hoor. van mij mag er 24 uur per dag voetbal op tv komen, de enige interessante voetbalprogramma's nu zijn studio voetbal en voetbal insite.
Nee ik bedoel dat ie een 'familiezender' van een supergoeie tekenfilm zender maakt en er vervolgens allemaal troep op gaat uitzenden..... ik vind voetbal nou niet bepaald in een 'familiezender' passen. En van mij mag er best de hele dag voetbal uitgezonden worden.... maar niet op nickelodeon, want dat is de enige zender die nog een alternatief bied voor de overkill aan troep op commerciele zenders...quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je bedoelt voetbal? zo veel is er niet hoor. van mij mag er 24 uur per dag voetbal op tv komen, de enige interessante voetbalprogramma's nu zijn studio voetbal en voetbal insite.
Wat gaat hij dan nog meer uitzenden?quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:38 schreef Joralf het volgende:
[..]
Nee omdat ie de markt verneukt.... er is al een overkill aan dat soort programma's wat hij gaat uitzenden.... waarom moet er dan nog een zender met die shit komen?
1.ik denk niet dat hij troep gaat uitzenden, jij vindt het misschien troep maar veel voetballiefhebbers denk ik niet.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:44 schreef Joralf het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat ie een 'familiezender' van een supergoeie tekenfilm zender maakt en er vervolgens allemaal troep op gaat uitzenden..... ik vind voetbal nou niet bepaald in een 'familiezender' passen. En van mij mag er best de hele dag voetbal uitgezonden worden.... maar niet op nickelodeon, want dat is de enige zender die nog een alternatief bied voor de overkill aan troep op commerciele zenders...
quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
veel mensen van de NOS zullen met hem mee komen.
lijkt me heel vreemd. SBS heeft nog gewoon haar voetbal, de NOS is het kwijt en daardoor zijn veel, al dan niet goede, mensen overbodig.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:12 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik zie t wel gebeuren dat ze die kneuzen bij SBS6 weghalen.
die andere programma's zullen vast wel kut zijn ja. hoewel in het begin misschien niet want dan moet hij kijkers trekken natuurlijk. maar alsnog zie ik liever goede tijden slechte tijden dan een spons die in de zee leeft, ook al is het allebei kut.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:10 schreef Joralf het volgende:
Ik heb het niet over de voetbalprogramma's ..... ik heb het over de 'andere' programma's die hij gaat uitzenden, die 'andere' commerciele zenders ook al uitzenden... zoals reallife soaps enzo.....
Of gaat hij soms iedere avond van 6 tot 12 voetbal uitzenden? Dan is het namelijk zeker geen familiezender meer...
Sponge Bob, kwa-lit-eit!quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:04 schreef Joralf het volgende:
2. 's avonds kijk ik altijd naar goede tekenfilms als: Rocko's Modern Life, Ren & Stimpy en Spongebob.
Whehe, wat een onzin dat een tekenfilm altijd maar een goede boodschap uit moet dragen. Winnie the Pooh vond ik toen ik klein was wel geinig, maar echt leuk? neuh niet echt.. Ik vind Spongebob ook een leuke tekenfilm en die zal vast wel te zien blijvenquote:Op vrijdag 24 december 2004 12:22 schreef m021 het volgende:
[..]
Sponge Bob, kwa-lit-eit!
Goede tekenfilms noem je dat. Traditionele tekenfilms (zie Winnie The Pooh) gaven de kijkende kleuters nog een levensles mee, wat leren kinderen nou van Sponge Bob? Dat ze de hele dag irritant moeten gaan rondrennen?
Ik bied 3 euro 50quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:36 schreef Heero87 het volgende:
De Mol (met name Versatel) komt zich mengen in de Belgische televisiestrijd. Dat hij de prijs maar eens goed opdrijft!.
Ik zeg niet dat er altijd een les in moet zitten. Maar feit is dat (kleine) kinderen gaan imiteren wat ze op tv zien. En in het geval van Sponge Bob hoef ik me niet eens meer af te vragen hoe het toch komt dat er tegenwoordig zoveel drukke kinderen zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:35 schreef Noca het volgende:
[..]
Whehe, wat een onzin dat een tekenfilm altijd maar een goede boodschap uit moet dragen. Winnie the Pooh vond ik toen ik klein was wel geinig, maar echt leuk? neuh niet echt.. Ik vind Spongebob ook een leuke tekenfilm en die zal vast wel te zien blijven
Zolang ik maar wel voetbal kan blijven kijken, want dat is nóg leuker dan Spongebob!![]()
Aardig artikel uit de Trouw van vandaag...quote:Gouden kalf is voor profclubs hooguit mals beestje
Henk Hoijtink
Een dagelijks eredivisiejournaal - kan dat, zonder banaliteiten? John de Mol heeft zijn sporen als televisiemaker verdiend. Toch lijkt de basis waarop de clubs eendrachtig voor hem hebben gekozen nog geen al te stevige. En een gouden kalf is er evenmin binnengehaald.
AMSTERDAM - Niets moet worden overtrokken nu het voornaamste gedeelte van de voetbalrechten van de eredivisie is toegevallen aan John de Mol - dus ook gevoelens van nostalgie en gewenning aan de NOS niet, en zéker de suggestie niet dat een journalistieke benadering als die van 'Studio Sport' op het scherm verloren zou gaan.
Het boegbeeld van de publieke omroep lardeerde zijn voetbaluitzendingen de laatste tijd al met potsierlijke trekjes als snelle decors en vergezochte herhalingen - ongetwijfeld in de veronderstelling dat De Mol ook iets dergelijks in gedachten heeft. De meeste vraaggesprekjes met voetballers hebben bij de NOS bovendien al lang het vluchtige karakter dat ze ook bij De Mol zullen hebben.
De NOS conformeert zich al jaren aan de verplichting om spelers na Champions League-duels voor een bord vol sponsornamen te interviewen. Dáármee alleen is de journalistieke onafhankelijkheid voorwaar nog niet in het geding. Nu een ander de gesprekjes in eigen land voor vergelijkbare borden mag voeren, past het de NOS nauwelijks om de moraal te prediken. Niet in het minst omdat de NOS toch ver blijkt te zijn gegaan in de strijd met De Mol.
Zo ver lagen de biedingen niet uiteen (circa 32 om 35 miljoen euro), bleek toen de opgeklopte geluiden van de afgelopen weken werden genuanceerd. Zo veel minder dan nu overeengekomen zou een nieuwe verbintenis met de NOS de clubs derhalve niet hebben opgeleverd, en spectaculair is de winst per club nu al niet. Modale clubs gaan er enkele tonnen op vooruit en de topclubs 2,5 miljoen euro - waar Ajax deze week, om de verhoudingen te schetsen, de Griek Charisteas voor vijf miljoen aantrok.
Dat werkelijk niet één clubvertegenwoordiger met het oog op de geenszins buitensporige marges op de rem heeft getrapt, mag bevreemding wekken. Het heet dat de clubs ook iets nieuws wilden, maar wat dat moet zijn weet niemand te zeggen. Ook De Mol kon nog geen vastomlijnde plannen overleggen. Vagelijk werden 'voetbalgerelateerde' programma's aangekondigd, en een dagelijks eredivisiejournaal.
De clubs spreken er vol verwachting over. Maar hoe zal zoiets eruitzien? De lastige blessure van FC Groningen-verdediger Elshot, en zijn prijzenswaardige inspanningen op de weg terug? De hobby's van RBC-middenvelder Hertog? De toto van PSV-verdediger Bögelund? Of zijn huisdieren? De spelersvrouw natuurlijk. Aan dergelijke banaliteiten lijkt zeker op langere termijn niet te ontkomen in een dagelijks 'journaal'. Illustratief is een pril ideetje voor een ander programma van ECV-commercieel directeur Woerts: een verkiezing in de trant van 'Idols' waarvan de winnaar bij een profclub zou mogen trainen.
De Mol heeft zijn sporen als televisiemaker verdiend. Toch lijkt de basis waarop de clubs zo eendrachtig voor hem hebben gekozen, gezien de verregaande onzekerheid over de programmering, nog geen al te stevige. De Mol maakt er bovendien geen geheim van met zijn familiezender op een breed publiek te mikken. Het gevaar bestaat daardoor dat de kwaliteit van de naar verwachting niet al te diepgravende overige programma's op de voetbaluitzendingen afstraalt.
De kijkers hebben al eerder getoond dat ze niet alles pikken. Vergelijkingen met Sport 7, De Mols sportzender die acht jaar geleden na enkele maanden ter ziele ging, en het nimmer tot een groot publiek doorgedrongen Canal+ gaan voorlopig mank, in die zin dat daarvoor moest worden betaald. Toch kunnen het wel degelijk waarschuwingen zijn voor De Mol, die zijn streven naar een betaalzender met louter sport niet verhult.
De mediatycoon weet nu een verscheidenheid aan clubvertegenwoordigers in zijn kielzog. De nieuwe PSV-voorzitter Westerhof, gelouterd als ex-Philips-topman, zou graag met De Mol praten over 'technologische vernieuwingen zoals digitale televisie'. FC Groningen-directeur Nijland toonde zich al zeer tevreden met een toename aan tv-gelden van 1,2 tot 1,8 miljoen euro.
Waarschijnlijk staat de afgezant van de middenmoter, meer dan Westerhof, model voor de gehele eredivisie - óók omdat Nijland zijn winst in een snelle rekensom al te gretig op 75 procent becijferde. Zoveel is het werkelijk niet, en daarmee wordt onderstreept dat er niet zoiets als een gouden kalf is binnengehaald. Het is hooguit een mals beestje waarvan moet blijken hoeveel vlees het nog op de botten heeft na de drie contractjaren van De Mol - en, snel geteld, zo'n 840 eredivisiejournaals.
quote:Op zondag 2 januari 2005 02:08 schreef MaxPower het volgende:
Geld was niet de enige reden om de uitzendrechten van wedstrijden in de Eredivisie te gunnen aan Talpa (lees: John de Mol). Dat zei Riemer van der Velde zaterdag.
,,Ajax en de NOS zijn zo'n beetje hetzelfde'', zei Van der Velde voor de microfoon van Omrop Fryslân. ,,Van Studio Ajax werden we zo langzamerhand ook wel eens moe.'' Vooral het feit dat de NOS slechts de Aflsuitdijk over kwam als het minder goed ging in Fryslân, ervaarde de voorzitter als storend: ,,Toen we tweede werden, kregen we nul aandacht. De NOS kwam pas toen we bijna onderaan stonden om te kijken hoe Foppe de Haan onder druk stond.''
quote:NOS en De Mol wilden samen bieden
HILVERSUM - De NOS en mediaondernemer John de Mol hebben aan het eind van de zomer met de gedachte gespeeld om samen te bieden op de televisierechten van het eredivisievoetbal. Dat zei NOS-directeur G. Dielessen vrijdag. Het initiatief voor die verkenning ging echter niet van hem uit. "In die periode sprak iedereen met iedereen en in zo'n gesprek tussen mij en De Mol kwam het idee ter sprake. Later meldden juristen dat het plan om mededingingstechnische redenen niet kon."
Een woordvoerder van De Mol bevestigde deze lezing. "Het doel van het plan was om elkaar te helpen, maar de NMa zou het waarschijnlijk zo interpreteren dat we de rest van de markt wilden uitsluiten." Uiteindelijk trok De Mol aan het langste eind bij het verkrijgen van de samenvattingsrechten. De NOS bleef, met uitzondering van de radiorechten, met lege handen achter.
In de Mediawet staat dat de NOS actueel verslag moet kunnen doen van nieuws- en sportgebeurtenissen. Dat is vastgelegd in het zogenoemde 'voorkeursrecht'. Of de NOS, met de wet in de handen, ook kan afdwingen dat de omroep op dezelfde dag wanneer een wedstrijd is gespeeld beelden daarvan mag uitzenden, is nog niet duidelijk. Daarover moet de NOS eerst met de eerste rechtenhouder, De Mol, in onderhandeling. Volgende week gaan beide partijen daarover praten.
Volgens Dielessen heeft zijn omroep overigens niet alleen verkennende gesprekken met De Mol gevoerd. "Nogmaals, iedereen sprak met iedereen. We hebben ook met RTL en SBS gesproken."
Dit is wel goed nieuwsquote:In de Mediawet staat dat de NOS actueel verslag moet kunnen doen van nieuws- en sportgebeurtenissen. Dat is vastgelegd in het zogenoemde 'voorkeursrecht'. Of de NOS, met de wet in de handen, ook kan afdwingen dat de omroep op dezelfde dag wanneer een wedstrijd is gespeeld beelden daarvan mag uitzenden, is nog niet duidelijk. Daarover moet de NOS eerst met de eerste rechtenhouder, De Mol, in onderhandeling. Volgende week gaan beide partijen daarover praten.
Bwah, dat is in Belgie en was in Engeland (toen ITV de rechten had) ook zo , in de praktijk betekent dit dat die zender wel nog beelden mag uitzenden , maar van de rechtenhouder slechts kortere samenvattingen krijgt en die een stuk later op de avond moet uitzenden. En daar dan nog eens voor moet betalen aan hem.quote:
quote:DE MOL WIL CHAMPIONSLEAGUE
Tijdens een presentatie aan de Algemene Programma Raad van Amsterdam, waarin de MTV directie de plannen voor haar kanalen uiteenzette, was ook John de Mol zelf aanwezig. Om toe te lichten hoe zijn kanaal er binnen dat portfolio van MTV uit gaat zien.
Duidelijk werd dat John de Mol gaat voor de Champions League rechten van 2006. Waarmee hij weer een stoelpoot onder de publiek omroep wegzaagt. Verder gaf hij aan dat 90% van het aanbod Nederlands product zal zijn. Waarvan circa 4 uur voetbal per week. Ook gaf De Mol aan dat hij binnen 3 jaar winstgevend wil zijn. Eerder gaf hij in Nova aan met een aanloopverlies van 100 miljoen euro rekening te houden in de eerste 3 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |