quote:Op zondag 18 maart 2007 12:01 schreef venomsnake het volgende:
Wat een gezeik weer, terug naar de NOS met die rechten..
quote:NOS wil uitzendrechten eredivisievoetbal terug
Geplaatst op 20-03-2007 om 12:32
De NOS is geïnteresseerd in de uitzendrechten van het eredivisievoetbal voor het seizoen 2007-2008 als die weer terug op de markt zouden komen, door het eventuele samengaan van televisiezender Tien van John de Mol met een andere partij. Tien heeft nu nog de rechten voor het huidige en het komende seizoen n handen. De uitzendrechten van het seizoen 2007-2008 wil de NOS wel opgenomen zien in een nieuw, meerjarig pakket.
De gratis krant De Pers voert momenteel een actie om het eredivisievoetbal terug te krijgen bij de NOS en het Algemeen Dagblad bericht vandaag dat ruim negentig procent van haar lezers het voetbal liever kijkt bij de NOS. “Als de uitzendrechten van de eredivisie van het komend seizoen daadwerkelijk weer op de markt komen - en dat is natuurlijk nog lang niet zeker - dan is de NOS niet in dat seizoen alleen geïnteresseerd. Er moeten een bepaalde vorm van continuïteit gegarandeerd zijn“, stelde mediadirecteur Jan de Jong van de NOS maandag in het Radio 1 Journaal.
De Jong gaat ervan uit dat als Tien als zodanig zou stoppen de rechten contractueel terugvallen aan de Eredivisie CV. “Overigens zonder dat De Mol daarmee van zijn financiële verplichtingen voor de gehele periode van drie jaar zou zijn ontslagen. Overigens geloof ik dat een ontwikkeling als deze voor de KNVB als een totale verrassing is gekomen. Dat De Mol er tussentijds mee zou kunnen stoppen, ik denk niet dat ze over die mogelijkheid ooit hebben nagedacht“, vertelt De Jong.
In dat scenario kan de Eredivisie CV de vrijkomende rechten van het seizoen 2007-2008 opnieuw op de markt brengen. “Daar zou bij de verschillende partijen in de televisiemarkt voldoende belangstelling voor zijn lijkt me. De voetbalwedstrijden zijn nog altijd een gewild product. Ik denk alleen dat ze wat te duur waren geworden.”
Of de NOS wel de financiële middelen heeft om de uitzendrechten van de eredivisie binnen te halen, moet volgens De Jong nog intern bekeken worden. De interesse bestaat in ieder geval wel. “We zouden geïnteresseerd in de rechten van het seizoen 2007-2008 zijn maar we zijn niet geïnteresseerd in een verbintenis voor maar een jaar. Een contract met de eredivisie zou minimaal voor drie jaar moeten zijn.“
Dat zou geweldig zijn.!quote:
nou jippiequote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn.!
Hopen dat het de NOS gaat lukken.
Met om de 5 minuten een reclameblok er tussendoor net zoals bij de Formule1 zekerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:23 schreef koningdavid het volgende:
De NOS mag optyfen. Als Tien ermee stopt laat het dan maar naar RTL 7 gaan.![]()
Van Westerloo van RTL heeft al eens aangegeven dat de bedragen die nu betaald worden (circa 30 miljoen per seizoen) absoluut niet terugverdiend kunnen worden. Commercieel volstrekt onrendabel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:17 schreef PyTh het volgende:
Tussen willen en kunnen zit een groot verschil.
Ik zie niet hoe de publieke omroep het voetbal nog naar zich toe zou kunnen trekken met al die commcerciele zenders die normaliter veel meer geld tot hun beschikking hebben.
Who cares, RTL7 heeft Barbara Barend.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
Met om de 5 minuten een reclameblok er tussendoor net zoals bij de Formule1 zeker![]()
Opzouten met die commerciele zenders, Voetbal Inside doen ze aardig, laat ze het daar maar bij houden..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:23 schreef koningdavid het volgende:
De NOS mag optyfen. Als Tien ermee stopt laat het dan maar naar RTL 7 gaan.![]()
De NOS heeft ook nooit reclames bij CL wedstrijden hequote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Opzouten met die commerciele zenders, Voetbal Inside doen ze aardig, laat ze het daar maar bij houden..![]()
Reclame, belspelletjes en andere meuk hoef ik niet bij het voetbal.
Voor belspelletjes tijdens voetbal moet je bij SBS 6 zijn, wat een pauperzenderquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Opzouten met die commerciele zenders, Voetbal Inside doen ze aardig, laat ze het daar maar bij houden..![]()
Reclame, belspelletjes en andere meuk hoef ik niet bij het voetbal.
Die zenden idd reclame uit rondom CL wedstrijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De NOS heeft ook nooit reclames bij CL wedstrijden he. En tien heeft ook constant die belspelletjes
.
Volgens mij staat er in het bidbook van de ECV dat er een apart programma voor voetbal moet komen, indien een bieder kans wil hebben op de rechten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:41 schreef Nywuob het volgende:
Als er gewoon een apart voetbalprogramma komt, dan mag het van mij best terug naar de NOS. Komen er echter weer andere sporten of een journaal doorheen, laat het dan maar bij de commerciëlen.
dat kan, maar dan moeten de clubs niet zeuren als ze nog maar 1/3e van het geld van dit seizoen vangen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:06 schreef Nywuob het volgende:
Dat zou ideaal zijn, ja. Een voetbalprogramma zonder irritante reclame erdoorheen.
Volgens mij valt dat wel mee hoor. Hoeveel werd er dan voor het Talpa-tijdperk voor de rechten betaald?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat kan, maar dan moeten de clubs niet zeuren als ze nog maar 1/3e van het geld van dit seizoen vangen.
Talpa boodt 40 miljoen, de NOS 32 miljoen. Maar inmiddels is er niet zoveel geld meer bij de NOS.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:23 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee hoor. Hoeveel werd er dan voor het Talpa-tijdperk voor de rechten betaald?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |