Dat zou leuk zijn. Een voetbalzender waar ook samenvattingen van buitenlandse competities op zijn. Nederland, Engeland, Schotland, België, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal, Zuidamerikaans voetbal, MLS.quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:10 schreef Greetings het volgende:
Betekent dat dat we de Belgische samenvattingen dan ook in NL kunnen zijn op TVNL?
Dat vraag ik me ook af. Daarnaast betaalt John de Mol het zelf, terwijl de NOS gul loopt te doen met onze belastingcenten. Ik zie het probleem niet zo, hopelijk weet De Mol ook de rechten van buitenlandse competities op de kop te tikken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:23 schreef VoreG het volgende:
Dus even zien... we krijgen een commerciele zender, op het open net. Waar John de Mol veel voetbal wil laten zien... WAAR ZEUREN WE OVER?!
quote:Tv-rechten Eredivisie te duur voor NOS
Het is niet waarschijnlijk dat de publieke omroep een poging doet het Eredivisie-voetbal terug te krijgen als na volgend seizoen het contract van Tien afloopt.
Dat zegt Ruurd Bierman van de Raad van Bestuur van de publieke omroep.
,,Binnenkort beslissen we definitief, maar we staan er financieel zo slecht voor dat meebieden op de Eredivisie niet voor de hand ligt,’’ aldus Bierman. ,,Twee jaar geleden hebben we vastgesteld dat de Champions League prioriteit heeft. De kans lijkt me niet heel groot dat we die strategie gaan wijzigen.’’
In 2004 verloor de NOS de rechten op het Eredivisievoetbal aan John de Mol. De mediatycoon betaalde 105 miljoen euro om de competitie drie jaar uit te mogen zenden. Zijn zender Tien behaalt daarmee op zondagavond ruim twee miljoen kijkers, bijna evenveel als de NOS altijd deed.
Die kunnen niet tegen De Mol op, denk ik hoor. Die rechten zullen wel gewoon weer naar Tien gaan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:40 schreef koningdavid het volgende:
Goed nieuws![]()
Alleen nu maar hopen dat die pauperzender van een SBS zich er niet meer gaat bemoeien.
Geen Hans Kraayquote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:40 schreef koningdavid het volgende:
Goed nieuws![]()
Alleen nu maar hopen dat die pauperzender van een SBS zich er niet meer gaat bemoeien.
Precies, niet goed dit.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Betekent voor de voetbal clubs alleen maar minder geld. Ome John is wel rijk, maar betaalt echt niet meer dan nodig is. En dat zou weleens flink minder kunnen gaan worden.
Als Tien niet genoeg biedt en de bedragen komen in een gebied te liggen dat de NOS wel kan betalen, dan zal de NOS er als de kippen bij zijn... En dan schiet de prijs flink omhoog. Daarnaast zal ook de RTL groep op de loer liggen voor de uitzendrechten en een strijd tussen Talpa, RTL en SBS is een dure strijd!quote:
Jammer, zie het voetbal graar weer naar de NOS gaan.quote:
Met een beetje pech wordt Talpa de enige bieder. Betekent dus dat het een laag bod gaat worden. SBS en RTL hebben al aangegeven (en het is ook zo) dat bedragen van rond de 30 miljoen euro per seizoen, die er nu ongeveer betaal worden, niet economisch rendabel zijn. Het is alleen interessant als je (zoals Talpa) relatief een nieuwkomer bent, en op korte termijn een hoop kijkers wilt binnenhalen, maar je maakt er wel verlies op.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:29 schreef VoreG het volgende:
Ik hoop gewoon dat het een lange en hele dure strijd wordt voor die rechten en dat ze uiteindelijk bij Tien komen.
Als het bod laag wordt, gaat de NOS zich er ook weer mee bemoeien lijkt mij.quote:Op zondag 18 februari 2007 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met een beetje pech wordt Talpa de enige bieder. Betekent dus dat het een laag bod gaat worden.
Zou niet verkeerd zijn, dan overweeg ik ook om een abonnement op Sport1 te nemen, mede door het feit dat de Premier League Darts er ook te zien is.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:52 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop dat de live rechten iig naar Sport1 gaan..![]()
mocht dat zo zijn dan boeit het me geen moer waar de samenvattingen te zien zijn.
idd , dan krijg je na de reclame's er ook wat belspelletjes bijquote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:40 schreef koningdavid het volgende:
Nee, net voor een goal:quote:Op zondag 18 februari 2007 23:30 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
idd , dan krijg je na de reclame's er ook wat belspelletjes bij![]()
quote:Eredivisie wil duidelijkheid over uitzendrechten
Door Olga (Nuongirl) op zondag 18 maart 2007 11:08
Bron: Novum
De Eredivisie CV wil zo snel mogelijk duidelijkheid over de toekomst van de tv-zender Tien. De Telegraaf meldt vandaag dat John de Mol de gesprekken met RTL Nederland over de verkoop van zijn tv-zender Tien 'op een haar na' heeft afgerond.
"Maandag zal onze directeur Alex Tielbeke meteen informatie opvragen bij zowel Tien als RTL", aldus Michael van Praag, de voorzitter van de raad van commissarissen.
Vorig seizoen bemachtigde De Mol de rechten om de samenvattingen van de Eredivisie tot de zomer van 2008 uit te zenden. Ook is Tien in het bezit van de uitzendrechten van de KNVB Beker en duels van het Nederlands elftal. Van Praag wil graag meer weten over de juridische structuur van de mogelijke verkoop van Tien aan RTL Nederland. "Dit is uiterst relevant om te bepalen in hoeverre de samenwerking of de fusie in strijd is met de afspraken die wij met onze twee tv-partners hebben gemaakt."
Volgens Van Praag kan Tien niet zomaar de uitzendrechten van het Eredivisievoetbal aan een andere zender overdragen. Maar hij wil nog niet op de zaken vooruitlopen. "Eerst moet duidelijk worden of er sprake is van een samenwerking, een fusie of een compleet nieuwe zender."
De Telegraaf meldt dat RTL van plan is om de samenvattingen van de Eredivisie op RTL 4 te gaan uitzenden. Op RTL 7 word al elke vrijdag een livewedstijd uit de Eredivisie uitgezonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |