Ja, bij ons was het op de echo twee weken (8 weken) gelden mooi gegroeid ten opzicht van de echo van 2 weken (6 weken) er voor. Alleen nu is het dus fout en moeten we stoppen met de medicijen die mijn vrouw vanwege de IVF behandeling nog slikt en dan afwachten wanneer het tot een miskraam komt. Volgende week de 28ste moeten we zo ie zo weer terug naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:42 schreef coolbabe het volgende:
Ik heb zo`n miskraam meegemaakt. Met 8w1d een echo gehad waarop alles goed was. Krap een week later werd ik `s ochtends wakker met weeen maar zonder bloedverlies. Bij een spoedecho bleek het kindje overleden te zijn. Ik heb nog bijna twee weken afgewacht maar het kwam niet vanzelf. Die periode heb ik als zeer moeilijk ervaren. Ik was nog zwanger maar van een loze belofte. Ik wilde graag verder, weer zwanger zijn maar dat kon niet want het kindje zat er nog. Toen is besloten tot een curretage zodat ik in ieder geval weer naar de toekomst kon kijken.
Omdat het bij ons onstaan was uit een IVF poging (met het hele circus er rondom heen) wisten de ouders, goede vrienden en directe collega's dat we zwanger waren. Die moeten dus nu allemaal het slechte nieuws gaan brengen. Net nu we van plannen waren de rest van de familie het met kerst te vertelen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:42 schreef coolbabe het volgende:
Echte tips heb ik niet voor je, doe wat je zelf denkt dat het beste is. Vertel het je familie of juist niet, praat er over met je partner of zwijg maar wees er voor elkaar.
Veel sterkte en kracht toegewenst!
quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:49 schreef Chillbeer het volgende:
Blijkbaar zou t kind de geboorte of de tijd erna niet hebben overleefd en heeft de natuur voor deze weg gekozen... Pijnlijk maar liever zo dan wanneer de band met t kind sterker en tastbaarder is...
jij moet Dingen die je nooit meer wilt horen eens doorlezenquote:Op dinsdag 21 december 2004 10:49 schreef Chillbeer het volgende:
Sterkte! VInd dit echt erg voor je! Blijkbaar zou t kind de geboorte of de tijd erna niet hebben overleefd en heeft de natuur voor deze weg gekozen... Pijnlijk maar liever zo dan wanneer de band met t kind sterker en tastbaarder is...
Hopelijk overkomt mij dit nooit!! :|
Dank je voor de reactie ben er te kapot van om hem een veeg uit de pan te geven. Want om een zwangersschap op deze manier te laten eindigen (uit een IVF poging of niet) is gewoon verschrikkelijk. En een kind verliezen geboren of ongeboren wens je niemand toe.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij moet Dingen die je nooit meer wilt horen eens doorlezen![]()
ik neem aan dat je t goed bedoelt, maar als je dit tegen mij gezegd zou hebben had je nu ruzie met me gehad.
De tip die ik van de verloskundige kreeg wat betreft het inlichten van de familie. Ik kreeg het advies dit zo snel mogelijk te doen, omdat je er nu middenin zit. Ik zag er erg tegenop om het pas te vertellen als de miskraam doorzette. Nu kan je het met elkaar verwerken zeg maar.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Omdat het bij ons onstaan was uit een IVF poging (met het hele circus er rondom heen) wisten de ouders, goede vrienden en directe collega's dat we zwanger waren. Die moeten dus nu allemaal het slechte nieuws gaan brengen. Net nu we van plannen waren de rest van de familie het met kerst te vertelen.
Misschien kun je iemand die dichtbij je staat (een goede vriend, je moeder of je broer ofzo) vragen die taak op zich te nemen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Omdat het bij ons onstaan was uit een IVF poging (met het hele circus er rondom heen) wisten de ouders, goede vrienden en directe collega's dat we zwanger waren. Die moeten dus nu allemaal het slechte nieuws gaan brengen.
Ik heb na mijn miskraam mijn beste vriendin gebeld en die gevraagd de (weinige) anderen die van onze zwangerschap op de hoogte waren in te lichten over de afloop. Ik kon het niet aan dat zelf tien keer te moeten vertellen, we waren juist zo blij geweest.quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Omdat het bij ons onstaan was uit een IVF poging (met het hele circus er rondom heen) wisten de ouders, goede vrienden en directe collega's dat we zwanger waren. Die moeten dus nu allemaal het slechte nieuws gaan brengen.
Hou dan gewoon je mond dicht ofzoquote:Op dinsdag 21 december 2004 10:49 schreef Chillbeer het volgende:
Sterkte! VInd dit echt erg voor je! Blijkbaar zou t kind de geboorte of de tijd erna niet hebben overleefd en heeft de natuur voor deze weg gekozen... Pijnlijk maar liever zo dan wanneer de band met t kind sterker en tastbaarder is...
Hopelijk overkomt mij dit nooit!! :|
@ Katinka ben je met de poging bezig? In welke fase zit je?quote:Op donderdag 23 december 2004 17:44 schreef katinka het volgende:
Martijn! Ik wens jullie veel kracht in deze moeilijke tijd...
ik heb zelfs net pas de moed kunnen verzamelen om je bericht te lezen (ben ook een IVF-er)...
Gaat, naar omstandigheden het is nu vooral afwachten wat er komen gaat en wanneer het los komt en of het uitzich zelf los komt.quote:Op donderdag 23 december 2004 22:35 schreef phileine het volgende:
hoe is het nu bij jullie martijn?
Ja, maar we zullen eerst nog door de fase van het afscheid (Mijn vrouw is nog steeds aan het vloeien (sinds maandag) nemen moeten.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:36 schreef Richard_ het volgende:
Sterkte Martijn Ik zou zeggen probeer uit te zien naar de volgende poging en niet te veel hier bij stil te staan.Dit ging bij mij het beste
Ja, want voor de vrouw is het misschien nog wel zwaarder als voor de man want de vrouw voelt het echt ook zich weg vloeien.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:38 schreef Anitra het volgende:
Heel veel sterkte en zoals je bij Djeez al zei, neem idd de tijd om het te verwerken. Want juist het goed verwerken is belangrijk. En het steunen van je vrouw is idd ook heel belangrijk.
Normaliter is dat wel zo inderdaad. Daarom kom ik mezelf nu ook zo erg tegen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:41 schreef dutchie het volgende:
Annemiek, ik zie net je signature dus dat met die positiviteit zit wel snor.
Dat zal helaas pas na een open hart operatie zijn.......quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:04 schreef Jambo het volgende:
Jeetje, dat zal wel een flinke teleurstelling zijn. Veel sterkte en hopelijk komt er gauw een tijd dat een zwangerschap wel verantwoord zal zijn.
Dank je shredder!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 02:15 schreef shredder het volgende:
Martijn, ik lees dit topic nu pas aangezien ik je vaker bij CUL zie. Maar ik wil jou en je vrouw Annemiek nog een goede gezondheid toewensen en sterkte wensen met je verlies. Een IVF behandeling kan later nog wel, maar ik hoop dat de operatie slaagt, indien er een nodig blijkt te zijn. Niets is belangrijker dan je eigen gezondheid!
Bij mij is het vruchtje afgestoten omdat mijn hart het nu niet aan kan. Normaliter is het wel zo dat de natuur jezelf beschermd tegen een gehandicapt kindje. Dat kan bij mij ook wel zo zijn. Maar mijn cardioloog sluit het niet uit dat het dus echt wel samen hangt met mijn hartkwaal, deze miskraam.quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Anderzijds is het wel de natuur die een vruchtje doet afstoten, dus ergens maar goed dan,
toch idem heel veel sterkte en hoop op nieuw geluk!
Dingen die je nooit meer wilt horenquote:Op vrijdag 29 april 2005 22:07 schreef phileine het volgende:
kan iemand even dat topic met die opmerkingen die je nooit meer wil horen opzoeken?
Als je dit topic een klein beetje gelezen hebt, heb je vast wel door dat dat bij Annemiek niet het geval is. Zij moet namelijk eerst aan haar hart worden geopereerd; van een snelle nieuwe zwangerschap is dus helemaal geen sprake!quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:00 schreef zhe-devilll het volgende:
maar het schijnt, doordat er dan nog veel hormonen in het vrouwelijke lichaam blijven, na een miskraam, dat je na een miskraam toch ook weer sneller zwanger kunt worden.
Hoi Ingrid, dank voor je reactie.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik lees het nu pas. Wat schrikken zeg!
Heel veel sterkte met je gezondheid!
Met mij gaat het goed. Ik had 31 dec een miskraam gehad. En ik ben nu weer zwanger, morgen 10 weken. Dus dat is toch nog snel weer gelukt.quote:Op zondag 1 mei 2005 09:37 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Hoi Ingrid, dank voor je reactie.
Hoe is het nu met jou? Meen me te herinneren dat wij in dezelfde periode onze miskraam hadden.
Meid, van HARTE GEFELICITEERD met je nieuwe zwangerschap!quote:Op zondag 1 mei 2005 18:51 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Met mij gaat het goed. Ik had 31 dec een miskraam gehad. En ik ben nu weer zwanger, morgen 10 weken. Dus dat is toch nog snel weer gelukt.
Hoe voel je je nu?
Dank je!quote:Op maandag 2 mei 2005 17:09 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Meid, van HARTE GEFELICITEERD met je nieuwe zwangerschap!
Ik wou dat ik ook al zo ver was. Maar mijn hartje zegt dat ik eerst effe iets anders moet.
Voel me verder wel goed. Ben wel vrij snel moe, maar verder weinig klachten.
En jij? Misselijk??? Was ik wel hoor. Echt iedere dag boven de pot.
Geniet ervan! Ook al zal je denk nog best wel bang zijn na die miskraam, kan ik me zo voorstellen.
@Ingrid 19 hoe gaat het nu? Wij mogen binnenkort naar het ziekenhuis voor de open hart operatie en daarna kunnen we weer aan kinderen gaan denken.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:30 schreef Ingrid19 het volgende:
Dank je!Ik ben af en toe misselijk en sneller moe dan anders. Maar verder op het moment nergens last van. Ik geniet er zeker van. We hebben een kloppend hartje op de echo gezien. Soms ben ik nog wel bang, maar ik probeer positief te denken.
Met mij gaat het goed, dank je!quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
@Ingrid 19 hoe gaat het nu? Wij mogen binnenkort naar het ziekenhuis voor de open hart operatie en daarna kunnen we weer aan kinderen gaan denken.
Maar er ligt er nog eentje in de vriezer op ons te wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |