Of het daarwerkelijk bewezen is, kun je zeker nog over discusïeren, allerlei onderzoeken lopen nog en een goed wetenschappelijk onderzoek moet altijd minstens 1x herhaald wordenquote:Op maandag 20 december 2004 14:18 schreef yearzero het volgende:
Of :
Einstein:
"Als iemand de oplossing voor een probleem niet kan vinden moet
men eerst van bewustzijn veranderen"
Mijns inziens is dat hier ook het geval.
Mensen moeten eens eerst nadenken of iets goed voor ze is
voor ze zich er vol overgave instorten. UMTS / GSM in de huidige
vorm is wel degelijk gevaarlijk.
Deze kennis ligt al lang bij de wetenschappers alleen deze worden
monddood gemaakt door de industrie die er miljarden ingestoken heeft.
Tsja, als het inderdaad niet gevaarlijk/schadelijk is, dan zou onnodige angst veel geld gaan kosten, wat onnodig is...quote:Zo arrogant en zelfvoldaan als zij zich nu opstellen spreekt boekdelen. (Zembla,16dec,21:10).
Alleen de reactie van die topman van Telfort al......
"Wij hebben een overeenkomst met de regering gesloten dat burgers zich
niet zullen gaan bemoeien met de uitrol en anders hadden we UMTS niet uitgerold. Want
zo moeizaam als dat is gegaan met GSM willen we niet nog een keer."
Tsja, welkom in de moderne maatschappij.quote:Ziet nu niemand, behalve een paar wakkere mensen, dat er hier iets heel
erg vreemds aan de hand is. Onze recht van inspraak is verkocht door onze
regering zonder dat wij er ook maar iets over te zeggen hebben. Is dat
vrijheid? Nee, dat is mensen belazeren.
Ah, het eerst "wetenschappelijke" argument... Welk lichaamsdeel "trilt"dan op 2100 Mhz?quote:Maar goed, we zullen de komende jaren wel de prijs betalen van deze
erg domme en grove misstap. Tientallen miljarden aan gezondheidszorg.
De frequenties van GSM en UMTS zijn dezelfde als die van bepaalde lichaamsdelen.
Want elk voorwerp heeft zijn eigen unieke frequentie, zo is deze wereld opgebouwd.
En nu gaan wij met digitale, gepuste straling mensen, dieren etc. onderwerpen
aan een ruis die natuurlijke frequenties overlapt. Het lichaam absorbeerd deze straling en
daardoor zal de celdeling die normaal met een sinus (natuurlijke)
golf werkt worden verstoord door de pulsen.
Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat radiostraling in die frequentiebanden kanker veroorzaakt.quote:Het is werkelijk ongelooflijk dat wij onze eigen blauwdruk:
- Frequenties van het lichaam
- DNA
zo aan het verkankeren zijn.
Ach, dat is 1 visie, denk zelf dat het wel los zal lopen, zelfs als het inderdaad schadelijk blijkt te zijn (wat ik niet denk)quote:Dit zal een mutatie van het menselijk lichaam tot gevolg hebben die z'n weerga niet
kent. Geen enkel mens kan zich zo snel aanpassen als nu nodig is omdat in een
paar jaar (2005-2007) 50000 masten erbij geplaatst worden. Doordat het
lichaam van een hoop mensen al behoorlijk verzwakt is door andere factoren
(weinig voedingsstoffen meer in eten, giffen in eten, E-stoffen etc..)
zullen de zwakste als eerst last krijgen.
Deze strijd is echter een onbegonnen strijd omdat mensen liever geloven wat
makkelijk is... "Het is NIET schadelijk", dan eens de kennis van duizenden jaren
van het menselijk lichaam bekijken en daar een conclusie uit trekken.
Deze maatschappij gaat af op wat hem toekomst, namelijk een halvering van de
wereldbevolking. Misschien dat we dan eens na gaan denken of we echt
bewegende plaatjes op een mobiel nodig hebben tegen elke prijs.......
Het spijt me, dat ik je niks kan uitleggen waar jij je niet vanquote:Op maandag 20 december 2004 14:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of het daarwerkelijk bewezen is, kun je zeker nog over discusïeren, allerlei onderzoeken lopen nog en een goed wetenschappelijk onderzoek moet altijd minstens 1x herhaald worden
[..]
Tsja, als het inderdaad niet gevaarlijk/schadelijk is, dan zou onnodige angst veel geld gaan kosten, wat onnodig is...
[..]
Tsja, welkom in de moderne maatschappij.
Je kunt ook op Groenland gaan wonen. De consument wil dit nu eenamaal en zal het krijgen. Dat jij r niet mee eens bent en het niet wil is helaas onderhevig aan het recht van de meerderheid...
[..]
Ah, het eerst "wetenschappelijke" argument... Welk lichaamsdeel "trilt"dan op 2100 Mhz?
Verlos me uit deze onwetendheid
[..]
Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat radiostraling in die frequentiebanden kanker veroorzaakt.
[..]
Ach, dat is 1 visie, denk zelf dat het wel los zal lopen, zelfs als het inderdaad schadelijk blijkt te zijn (wat ik niet denk)
En ik vraag me af hoe een duizend jaar oude kennisbron ons wat kan leren over de invloed van radiostralen, maar goed, dat ga jij ons vast vertellen, gezien je post, die bol staat van jouw kennis...
Toch weer jammer dat je weer dezelfgde drogredenen aanvoert om maar niet met harde bewijzen aan te komen.quote:Op maandag 20 december 2004 15:51 schreef yearzero het volgende:
[..]
Het spijt me, dat ik je niks kan uitleggen waar jij je niet van
bewust bent. Misschien is het een idee om eerst dat
eens onder de loep te nemen voor je accupuntuur
gaat afkraken,
Mischien is het een idee om onderstaand boek eens lezen.
Erg "wetenschappelijk" geschreven, dus je kunt het wel
op prijs stellen denk ik. Van een quantumfysicus notabene
A. Goswami
Het visionaire venster
Hardcover | 284 Pagina's | Uitgeverij Ankh-Hermes | 2002
ISBN: 9020282662
-------------------------------
Of deze. Over nulpunt energie. Wie kan dat aantonen?
Tesla wist al dat het bestaat, maar kon het niet aantonen.
Lynne MacTaggart
Het Veld
Paperback | 299 Pagina's | Uitgeverij Ankh-Hermes | 2004
ISBN: 9020283391
--------------------------------
Denk jij echt dat je met wetenschap de sleutel tot alle
antwoorden hebt? Want dan kun je je borst natmaken
de komende jaren. Onze geest is baas over materie
en niet andersom.
Maar goed, ik ga je geen bewijzen aanslepen, dat heett
geen zin. Probeer jij eerst je blik maar eens te verruimen.
Succes
Haal je hier niet resonantiefrequentie (geluid) and elektromagnetisme door elkaar?quote:Op maandag 20 december 2004 14:18 schreef yearzero het volgende:
De frequenties van GSM en UMTS zijn dezelfde als die van bepaalde lichaamsdelen.
Want elk voorwerp heeft zijn eigen unieke frequentie, zo is deze wereld opgebouwd.
Je verbindt verregaande conclusies aan een aantal welvaartskwalen, waarvan de oorzaak nog niet helemaal vaststaat. Mensen worden in onze samenleving overigens wel steeds ouder.quote:Het is werkelijk ongelooflijk dat wij onze eigen blauwdruk:
- Frequenties van het lichaam
- DNA
zo aan het verkankeren zijn.
Dit zal een mutatie van het menselijk lichaam tot gevolg hebben die z'n weerga niet
Ik heb een flink gelikte vodafone telefoon.quote:Op maandag 20 december 2004 12:20 schreef depax het volgende:
round 1:
Stop UMTS!
Ok round 2 starts.
FiGHT!
@EK
die kaart klopt als een bus heb hem vergeleken met de interne hier en met de dekkingskaart die jij ook kan zien op de vodafone site staat namelijk dus dat er in lemmer geen dekking is dus ook geen antenne
http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html#
kom niet met de onzin van das allemaal gelogen want waarom verkoopt vodafone er dan niks bij mensen of krijgen we mensen aan de telefoon met klachten dat ze geen bereik hebben.
Alles werkt op een frequentie, resonantie betekent letterlijk trilling.quote:Op maandag 20 december 2004 17:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Haal je hier niet resonantiefrequentie (geluid) and elektromagnetisme door elkaar?
[..]
Je verbindt verregaande conclusies aan een aantal welvaartskwalen, waarvan de oorzaak nog niet helemaal vaststaat. Mensen worden in onze samenleving overigens wel steeds ouder.
Voor een deel ben ik het met je eens: Wat in de voedselindustrie gebeurt is soms niet erg fraai. Ook heb ik weleens een artikel gelezen over mensen die gezondheidsproblemen kregen omdat ze in de buurt van een omroepzender woonden. Dat kwam echter niet door de frequentie, maar door de veldsterkte.
In dat geval zal de overheid vast niet van plan zijn om de 6 miljoen + de schadeclaims terug te betalen hoor. Brinkhorst zal in dat geval openlijk de problemen op het bordje van de schimmige wolk dat 'markt' heet proberen te schuiven. Ongeacht het resultaat van dat Zwitserse onderzoek.quote:Op maandag 20 december 2004 18:22 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Exact, 6 miljard is belangrijker als mensen.
Onze eigen KPN heeft voor 15 miljard, samen met een andere telecomprovider die licenties gekocht.
De andere provider haakte toen af, en KPN draaide volledig voor de kosten op.. en kreeg een flinke klap op de beurs.
Ik snap het wel, en we zullen dan maar moeten afwachten op de zwitsers.
Ja, dat is waar topic 1 om gestart was, niet om UMTS masten weg te halen, maar om te zorgen dat men richtlijnen heeft in de sterkte die gebruikt wordt.quote:Op maandag 20 december 2004 18:26 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
In dat geval zal de overheid vast niet van plan zijn om de 6 miljoen + de schadeclaims terug te betalen hoor. Brinkhorst zal in dat geval openlijk de problemen op het bordje van de schimmige wolk dat 'markt' heet proberen te schuiven. Ongeacht het resultaat van dat Zwitserse onderzoek.
Als je bedenkt dat UMTS volslagen overbodig is, ik bedoel, beeldjes uitwisselen op een telefoon. Wie gaat er nou in zijn telefoon kijken als je ook wat wil kunnen horen?
Een detail was ik nog vergeten. De onwetendheid en de stugheid van de Nederlandse pioniers op dit gebied, rekenen 4 v spanning voor hun masten, terwijl bewezen is dat 1v ruim voldoende is om elke telefoon goed te laten functioneren..
kom eens met een bron. volgens mij is dit populistische prietpraat zonder enige grond. je wilt dus serieus melden dat wij lichaamsdelen hebben die een "frequentie" van 900, 1800 of 2500 hz hebben?quote:Op maandag 20 december 2004 14:18 schreef yearzero het volgende:
Of : De frequenties van GSM en UMTS zijn dezelfde als die van bepaalde lichaamsdelen.
zoals gezegd: onzin. je hele frequentie verhaal is helemaal nergens op gebaseerd. wat een digitale frequentie is, is me al helemaal een raadsel.quote:En nu gaan wij met digitale, gepuste straling mensen, dieren etc. onderwerpen
aan een ruis die natuurlijke frequenties overlapt.
heb je eigenlijk wel enig idee waar je over praat? een celdeling die met een sinusgolf werkt..pulsen die dat onderbreken.. straling die op frequenties werkt.. je gooit wat natuurkundige termen in een hoge hoed, schud er wat mee en maakt een paar leuke zinnen, maar iemand die ook maar IETS weet van natuurkunde, biochemie e.d. prikt hier meteen doorheen.quote:Het lichaam absorbeerd deze straling en
daardoor zal de celdeling die normaal met een sinus (natuurlijke)
golf werkt worden verstoord door de pulsen.
leuk, een berg vage theorieen, wat doemscenario's en de rest van de wereld is naief. laat eerst maar eens wat aannemelijke data zien, lullen we dan verderquote:Dit zal een mutatie van het menselijk lichaam tot gevolg hebben die z'n weerga niet
Deze strijd is echter een onbegonnen strijd omdat mensen liever geloven wat
makkelijk is... "Het is NIET schadelijk", dan eens de kennis van duizenden jaren
van het menselijk lichaam bekijken en daar een conclusie uit trekken.
Deze maatschappij gaat af op wat hem toekomst, namelijk een halvering van de
wereldbevolking. Misschien dat we dan eens na gaan denken of we echt
bewegende plaatjes op een mobiel nodig hebben tegen elke prijs.......
Ah zo, ik las in dat topic inderdaad al de ingekopte brinkhorstargumenten. Ik zal eens aan de oppositiepartijen een mailtje sturen of hier een kamerdebat voor geplanned staat en zo nee, of ze dat als de sodemieterij kunnen doenquote:Op maandag 20 december 2004 18:34 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Ja, dat is waar topic 1 om gestart was, niet om UMTS masten weg te halen, maar om te zorgen dat men richtlijnen heeft in de sterkte die gebruikt wordt.
Als wordt aangetoont dat het niet echt schadelijk is op een lager niveau, why the hell zenden ze dan op veel te hoge sterkte.![]()
- Natuurlijk betekent resonantie trilling. Maar wat voor trilling? Of een trilling van wat? Tennisballen? Electriciteit? Geluid? Licht? ... Wezenlijk verschillende dingen.quote:Op maandag 20 december 2004 18:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Alles werkt op een frequentie, resonantie betekent letterlijk trilling.
En de mensen hier sterven gemiddeld 5 jaar eerder dan in Japan.
Absoluut waar, multinationals gaan over lijken. Alleen als de effecten zo dramatisch zijn als door sommigen hier wordt voorgesteld, dan zouden ze zo door hun klantenbestand heen zijn.quote:Exact, 6 miljard is belangrijker als mensen
Je gaf hem ook niet echt de kans.. Hij kon toch niet weten dat je het over acupunctuur hebt?quote:Op maandag 20 december 2004 15:51 schreef yearzero het volgende:
[..]
Het spijt me, dat ik je niks kan uitleggen waar jij je niet van
gaat afkraken,
Je weet dat ze in japan ook GSM's hebben en al sinds 2001 UMTS??quote:Op maandag 20 december 2004 18:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/
eerlijk gezegd had ik wel het vermoeden dat hij die kant op zou gaan met zijn trillingen, echter dat is niet het punt. Hij zegt dat UMTS precies dezelfde frequentie heeft als die natuurlijke trilling..quote:Op maandag 20 december 2004 19:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je gaf hem ook niet echt de kans.. Hij kon toch niet weten dat je het over acupunctuur hebt?
Kan me niet hetinneren dat ik acupunctuur heb afgekraaktquote:Het spijt me, dat ik je niks kan uitleggen waar jij je niet van
gaat afkraken,
quote:Op dinsdag 21 december 2004 08:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je weet dat ze in japan ook GSM's hebben en al sinds 2001 UMTS??
Lijkt me een niet ter zake coend punt dat de levenverwachting daar hoger is, dat ligt i.,i.g. niet aan UMTS
---- knip ---------quote:Op dinsdag 21 december 2004 08:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
eerlijk gezegd had ik wel het vermoeden dat hij die kant op zou gaan met zijn trillingen, echter dat is niet het punt. Hij zegt dat UMTS precies dezelfde frequentie heeft als die natuurlijke trilling..
En dat heeft dan weer niets met acupunctuur te maken..... Maar goed, dat wil hij niet zeggen want ik ben niet voldoende... hoe zei hij dat ook al weer? Niet voldoende bewust van dingen.
[..]
Kan me niet hetinneren dat ik acupunctuur heb afgekraakt
Terwijl in Japan derde generatie mobile (een iets ander protocol maar verder net UMTS) telecom al een tijd live is. Iedereen zit daar te internetten op zijn mobieltje in de trein. In Japan werkt men inmiddels aan de opvolger van UMTS 4 G.,quote:Op maandag 20 december 2004 18:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Alles werkt op een frequentie, resonantie betekent letterlijk trilling.
http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/
okquote:Op dinsdag 21 december 2004 09:45 schreef Alcyone het volgende:
Mobieltje beschadigt DNA in laboratoriumcondities
Jep, en Clorix dood het aidsvirus in laboratorium condities..quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:45 schreef Alcyone het volgende:
Mobieltje beschadigt DNA in laboratoriumcondities
ik denk dat de link eerder bedoeld was als antwoord op mijn stellige '' het is onzin dat bladiebla', verder blijkt weldegelijk uit het onderzoek dat levende cellen niet in staat bleken de opgetreden schade niet te herstellen, dat is een definitie van mutageen, benzeen doet dit bijvoorbeeld ook in deze conditiesquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en Clorix dood het aidsvirus in laboratorium condities..
Dat, vind ik ontzettend flauwe reactie. Niet op mij, maar op het onderwerp. Het is net alsof je zelf in UMTS hebt geinvesteerd.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en Clorix dood het aidsvirus in laboratorium condities..
Weet je hoeveel carcinogenen er in koffie zitten?quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:01 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
ik denk dat de link eerder bedoeld was als antwoord op mijn stellige '' het is onzin dat bladiebla', verder blijkt weldegelijk uit het onderzoek dat levende cellen niet in staat bleken de opgetreden schade niet te herstellen, dat is een definitie van mutageen, benzeen doet dit bijvoorbeeld ook in deze condities
Nee, dat is geen flauwe opmerking, Ik wil daarmee zeggen dat je niet direct zie je nu wel moet gaan lopen roepen op basis van een in vitro studie. Het zegt namelijk erg weinig.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:05 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Dat, vind ik ontzettend flauwe reactie. Niet op mij, maar op het onderwerp. Het is net alsof je zelf in UMTS hebt geinvesteerd.
Het slaat ook als een tank op een varken, want als je Chlorix in een lichaam pompt gaat het lichaam ook kapot.
Ik lees regelmatig met interesse ook jouw posts, maar met deze ben je hard gezakt in m'n achting. Goed gedaan.
Mja dat is wel weer waar. Ik begreep je toon niet sorry.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is geen flauwe opmerking, Ik wil daarmee zeggen dat je niet direct zie je nu wel moet gaan lopen roepen op basis van een in vitro studie. Het zegt namelijk erg weinig.
Dat je lichaam kapot gaat van chlorix weet ik, en dat is nu juist het punt. Iets in een reageerbuis zegt nog niets over hoe het in het lichaam doet.
Hypothese 1: het oscillatie/resonantiemodelquote:Op dinsdag 21 december 2004 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jammer, ik had graag geweten hoe je dat precies bedoelde met die trillingen...
oeps daar ga je weer:quote:Op woensdag 22 december 2004 13:38 schreef yearzero het volgende:
[..]
Hypothese 1: het oscillatie/resonantiemodel
Hypothese 2: het polarisatie-model
Oftewel,
de straling beinvloed de natuurlijke frequenties van het lichaam.
Hoe je dit kunt bewijzen is me een raadsel. Het is gewoon zo
en het zou gezonder zijn voor ons mensen als we dit eens aan zouden nemen
in plaats van ontkennen.
quote:As mentioned above our results of reversibility are not new for us. We have observed reversibility effects even under exposure of neurones to SMF in the range of high intensity applied magnetic fields of 0.26T -0.57 T . Our conclusion is that the applied magnetic fields, in our experimental conditions, do not induce structural alterations in neurons but rather phisiological modifications which, in terms of the experiments time duration, are reversible.
Aan jou de eer dan.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
oeps daar ga je weer:
hy·po·the·se (de ~ (v.), ~n/~s)
1 aangenomen veronderstelling => vooronderstelling
2 wetenschappelijke, te falsifiëren stelling
Met andere woorden, het is een theorie, welke niet bewezen is, anders was het geen hypothese...
Nee waar het om gaat is dat jij een theorie,hypothese aanneemt als waarheid. En juist omdat de wetenschap dat niet doet (zij daagt zichzelf uit en controleerd zichzelf), zijn er grote wetenschappelijke sprongen gemaakt.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:27 schreef yearzero het volgende:
[..]
Aan jou de eer dan.
Regels zijn gemaakt door mensen. Net als wetenschap. Ik heb het over
iets universeels dat wij niet zo maar kunnen verklaren. Er zijn er genoeg
die het geprobeerd hebben. Waarom denk je anders dat grote wetenschappelijke
ontdekkingen het vaak geen 100 jaar uithouden en dat ze een onderdeel van iets
groters blijken te zijn.
Mensen die zeiden dat de aarde rond is werden ooit ook uitgejouwd en verketterd,
waarom? Omdat men niet verder kon kijjken dan het einde van de platte aarde.
Hetzelfde geld voor jou. Jij denkt dat je met 3D wetenschap dingen kunt bewijzen
die daarbuiten vallen.
Succes
Wow! Dat is een uitgebreid antwoordquote:
Mag ik vragen waarom je elke keer zo agressief reageert en op de man speelt? Het is net een discussie met een religieus persoon over het bestaan van god. Je neemt een theorie van één persoon als waarheid aan, terwijl dat nooit en te nimmer is onderzocht. Je bent echt een verschrikkelijk kortzichtig persoon.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:27 schreef yearzero het volgende:
Aan jou de eer dan.
[...]
Mensen die zeiden dat de aarde rond is werden ooit ook uitgejouwd en verketterd,
Hetzelfde geld voor jou. Jij denkt dat je met 3D wetenschap dingen kunt bewijzen
die daarbuiten vallen.
Succes
Sorry, niet de bedoeling. Ik probeer alleen je ogen te openen.quote:Op woensdag 22 december 2004 18:41 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je elke keer zo agressief reageert en op de man speelt? Het is net een discussie met een religieus persoon over het bestaan van god. Je neemt een theorie van één persoon als waarheid aan, terwijl dat nooit en te nimmer is onderzocht. Je bent echt een verschrikkelijk kortzichtig persoon.
Amen, my brother.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:27 schreef yearzero het volgende:
[..]
Aan jou de eer dan.
Regels zijn gemaakt door mensen. Net als wetenschap. Ik heb het over
iets universeels dat wij niet zo maar kunnen verklaren. Er zijn er genoeg
die het geprobeerd hebben. Waarom denk je anders dat grote wetenschappelijke
ontdekkingen het vaak geen 100 jaar uithouden en dat ze een onderdeel van iets
groters blijken te zijn.
die daarbuiten vallen.
Succes
2- Het is ook niet zo dat de GSM straling altijd voor die effecten zorgt. Het is niet duidelijk geworden welk principe hier aan ter grondslag ligt, en verder studie is daarvoor nodigquote:However, no clear-cut and unequivocal effects of ELF-EMF on DNA synthesis, cell cycle, cell differentiation, cell proliferation and apoptosis were found.[...]
From a scientific point of view, it has to be stated very clearly that the REFLEX data do not prove a causal link between EMF exposure and any adverse health effects.
3- De gebruikte vermogens zijn over het algemeen hoger dan de gemiddlede GSM. Ze hebben de proeven gedaan vanaf SAR waarden 0.3 en hoger. Mijn telefoon heeft een SAR waarde van 0.297. Het zou naief zijn om te denken dat 0.03 onder de bekeken waarde geen effect heeft, maar vast staat wel volgens het onderzoek dat er een relatie bestaat tussen de hoogte van de SAR waarde en het effect. De genoemde effecten zijn derhalve dus erger dan je mag verwachten van een gemiddelde GSM..quote:Surprisingly this genotoxic effect was only observed when cells were exposed to intermittent ELF-EMF, but not to continuous exposure. [...]
The effect also differed among the other types of cells examined. In particular, lymphocytes from adult donors were not responsive.[...]
The genotoxic and phenotypic effects, which have been reported within REFLEX, clearly
require further studies.
Al met al een goed wetenschappelijk onderzoek met mogelijk ver strekkende conclusies, echter, zoals zij zelf ook al aangeven, verdere studie is nodig om het echte lichamelijke effect te bepalen.quote:There was a strong positive correlation between both the intensity and duration of exposure to ELF-EMF and the increase in single and double strand DNA breaks and micronuclei frequencies.
Mja dat zie ik voor me gevoel steeds vaker tegenwoordig. Statistische onderzoeken. Dit zegt zeker wel iets maar toont ook altijd aan hoe weinig we eigenlijk begrijpen en hoe moeilijk het is om de werking van de mens te zien. Soort van chaos. Ik las bv laatst dat als je stroom op bepaalde punten van je voorhoofd zet dat je geheugen met 20% kan verbeteren. Dit zal best zo kunnen wezen en ze zullen prima kunnen uitrekenen hoe groot de kans op een bepaalde statistische fout in die proef is maar ergens laat het zien dat we er blijkbaar weinig van begrijpen. Als ze nu zouden zeggen: Hej die cellen werken zo en DUS zou dit betekenen dat stroom op je voorhoofd moet werken dan zou het anders liggen en begrijp je daadwerkelijk hoe het werkt en is die stroomproef meer een controle.quote:Op vrijdag 24 december 2004 09:36 schreef The_stranger het volgende:
Al met al een goed wetenschappelijk onderzoek met mogelijk ver strekkende conclusies, echter, zoals zij zelf ook al aangeven, verdere studie is nodig om het echte lichamelijke effect te bepalen.
en zoals veel van de plannen van de SP wordt ook deze waarschijnlijk genegeerd....quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:42 schreef yearzero het volgende:
--knip--
Dat het alles met elkaar te maken heeft snapt de huidige wetenschap niet.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:32 schreef Bboy het volgende:
@yearzero :
Dit forum interesseerd mij omdat ik zelf ten dele met mobiele toepassingen heb te maken. Wil overigens niet zeggen dat ik veel verstand heb van UMTS. Als ik je posts zo lees dan heb je het voornamelijk over de frequentie van UMTS en de frequentie van diverse organisme en dat deze op bepaalde punten hetzelfde zouden zijn. Ik krijg uit je posts ook het beeld dat alles wat straling is per definitie slecht is.
Ik weet dat binnen de telecom wereld zowel nij fabrikanten als bij de operators uitingen worden gedaan ten aanzien van de gonzheid en straling. Er zijn diverse onderzoeken waar gekeken wordt naar de effecten van straling en gezondheid. Ook fabrikanten testen hierop.
De effecten van de stralingen zijn niet per definitie altijd aanwezig. Er zijn meerdere factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Denk bijvoorbeeld aan sterkte. Als je dag in dag uit bij zo'n mast staat dan loop je inderdaad wat risico.
Ik vindt het dan ook te krap door de bocht dat de helft van de wereld bevolking sterft door dat we zonodig meer informatie ether in moeten sturen. Ik denk wel dat er meer onderzoek naar gedaan met worden. Daarmee weiger ik je posts dan ook als absolute waarheid aan te nemen, daar dit niet wil zeggen dat je informatie helemaal niet waar is.
Daarnaast erger ik me een beetje aan het feit dat je er A) accupunctuur bij haalt en B) Kirilian fotografie. Wat biede weinig met straling te maken hebben, maar meer met lichaams en etherische energieen. Helemaal kirilian fotografie is niks meer en niks minder dan je aura fotograferen (= etherische energie).
De golf-deeltjes dualiteit van alles wordt vrij goed beschreven door natuurkundige wetten hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:08 schreef yearzero het volgende:
In de kwantum mechanica is inmiddels al aangetoond dat onze wereld niet
aan elkaar hangt van natuurkundige wetten, maar dat er heel andere zaken
spelen die de wereld sturen. zaken zoals superpositie (het op twee plaatsen
tegelijk zijn van een electron in een atoom) bestaan niet volgens onze wetenschap.
Verder kan een electron kan zich van baan naar baan verplaatsen zonder
door het tussenliggende gedeelte te reizen. Waar blijft de electron?
Er zit geen tijd tussen de verplaatsing, het is dan dus op 2 plaatsen tegelijk.
Probleem.....
Als je het niet kan zien, en niet kan meten, dan is het er niet. Als je wel kan aantonen dat chi bestaat: ga maar naar de Nobelprijs commissie en claim je prijs.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:08 schreef yearzero het volgende:
[..]
Dat het alles met elkaar te maken heeft snapt de huidige wetenschap niet.
Juist ons energetisch systeem kunnen we niet zien en wordt beinvloed door
de straling. Chi zie je niet, maar het is er wel. En dat probeer ik met acupunctuur duidelijk
te maken. Juist de chi, die van levensbelang is voor een mens, die tasten we als
eerste aan en dat materialiseert zich.
Lees je eens in, voordat je onzin gaat uitkramen. Superpositie betekent dat de kansdichtheid van een elektron wordt beschreven door meerdere golffuncties. Dat heeft niets te maken met het op 2 plaatsen tegelijk zijn van een elektron. Een elektron kan zich van baan naar baan verplaatsen, en kan zich niet in een tussenliggende baan bevinden, omdat het quantummechanica is. Jeweetwel, met discrete energieniveaus, waardoor dat soort dingen dus niet kunnen. Als je de quantummechanica wilt begrijpen moet je wel doorhebben dat het een soort veredelde kansberekening is, omdat we niet 1 elektron kunnen volgens, maar alleen heel veel metingen kunnen doen, en daar een kansdichtheid uit kunnen bepalen.quote:In de kwantum mechanica is inmiddels al aangetoond dat onze wereld niet
aan elkaar hangt van natuurkundige wetten, maar dat er heel andere zaken
spelen die de wereld sturen. zaken zoals superpositie (het op twee plaatsen
tegelijk zijn van een electron in een atoom) bestaan niet volgens onze wetenschap.
Verder kan een electron kan zich van baan naar baan verplaatsen zonder
door het tussenliggende gedeelte te reizen. Waar blijft de electron?
Er zit geen tijd tussen de verplaatsing, het is dan dus op 2 plaatsen tegelijk.
Probleem.....
quote:De kwantumwetenschap heeft de door ons op
een voetstuk geplaatste, materieel realistische manier van denken, inmiddels
al in de hoek gedreven. Daarom is het zaak om eens heel eerlijk te worden
tegen onszelf.
Dus als 1 zender niet gevaarlijk is, dan zijn 8 zenders dat zeker wel?quote:Het energetische niveau kunnen we NOG niet onderzoeken op een wetenschappelijke
manier. En juist daar gaan we nu de fout in.
Het gaat inderdaad om de hoeveelheid straling, maar zeg nu zelf de masten
worden totaal volgehangen dezer dagen. +8 zenders per mast/plek is
echt geen uitzondering meer.
Wij creeren (worden ons bewust) van zaken waar we ons op focussen.
--- deel uit : Amit Goswami, het visionaire venster ------
Waarom quote je nou gewoon een stuk quantummechanica?quote:Niels bohr:
"Kwantumobjecten zijn transcedente golven in potentie, maar bij waarneming
vervallen ze tot gelokaliseerde deeltjes."
"een golf kan op twee plaatsen tegelijk zijn. Als we een electron
de kans geven door een scherm met twee spleten te gaan, zullen
ze zich als mogelijkheidsgolven door beide spleten verplaatsen
en daardoor twee golven-in-mogelijkheid creeren. Dan zullen
de beide golven zich recombineren en op elkaar inwerken. (interferentie)
Door de beide golven op een fluoriserend scherm achter het scherm met
de twee spleten te detecteren, kunnen we het effect van splitsing en
interferentie waarnemen.
Electrongolven zijn mogelijkheidsgolven en waarschijnlijkheidsgolven.
Dat is niet vreemd, dat is een logisch gevolgd van de golf / deeltje dualiteit van het elektron.quote:Als we het verval waar willen nemen door welke spleet het electron werkelijk
gaat dan komen we tot een vreemde conclusie :
"Deze poging leidt tot verval van de electron tot een deeltje bij de spleten, zodat
het daar aankomt waar wij het zouden verwachten."
Je komt niet in science als je onderzoek niet gefalsificeerd kan worden. Dus dit is alleen van toepassing bij c-wetenschappers die willen aantonen dat UMTS schadelijk is.quote:"UMTS is WEL schadelijk en NIET schadelijk."
====================================
Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Beide zijn te bewijzen, dat ligt aan waar de
wetenschapper zich van bewust is.
Wil een wetenschapper A bewijzen, dan bewijst hij A
Focust hij zich op B, dan bewijst hij B
So much voor wetenschap.
Begin bij jezelf zou ik zeggen. Ga op een vlot zitten midden op de grote oceaan, zonder telefoon en computer. Toch wel handig dat we keuzes kunnen maken die eigenlijk niet alleen maar positief zijn voor onze gezondheid, is het niet?quote:Wil je het echte antwoord, dan kijk je naar het uitgangspunt van de
ontwikkelde techniek. En dat ligt niet bij gezondheid.
Zal er dus iets vormgegeven zijn dat goed is voor gezondheid ... "NEE"
We creeren waarvan we ons bewust zijn. En gezondheid was niet het
insteekpunt bij UMTS. Een kind kan dit snappen.
Mijn eindconclusie hierin is dus:
"Willen wij mensen de wereld veranderen, dan gaan we nu nog de menselijke
gezondheid op nr 1 zetten bij elke uitvinding die we doen. Helaas leven we
nu in een tijd van markteconomie waarin er weinig tot geen interesse voor
menselijke waarden zijn. En door dit te zaaien oogsten we nu UMTS. We
doen het daarom onszelf ook aan. Wij hebben gewoon verkeerde prioriteiten
en denken oppermachtig te zijn."
.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:34 schreef Morkje het volgende:
[..]
Als je het niet kan zien, en niet kan meten, dan is het er niet. Als je wel kan aantonen dat chi bestaat: ga maar naar de Nobelprijs commissie en claim je prijs.
[..]
Lees je eens in, voordat je onzin gaat uitkramen. Superpositie betekent dat de kansdichtheid van een elektron wordt beschreven door meerdere golffuncties. Dat heeft niets te maken met het op 2 plaatsen tegelijk zijn van een elektron. Een elektron kan zich van baan naar baan verplaatsen, en kan zich niet in een tussenliggende baan bevinden, omdat het quantummechanica is. Jeweetwel, met discrete energieniveaus, waardoor dat soort dingen dus niet kunnen. Als je de quantummechanica wilt begrijpen moet je wel doorhebben dat het een soort veredelde kansberekening is, omdat we niet 1 elektron kunnen volgens, maar alleen heel veel metingen kunnen doen, en daar een kansdichtheid uit kunnen bepalen.
[..]
De quantummechanica heeft nog niets gedaan om de rest van ons "weten" te beinvloeden. Ja, er is een kans dat een glas water ineens door de tafel heentunnelt, maar om dan maar gelijk te zeggen dat een glas water niet op tafel blijft staan is natuurlijk onzin.
[..]
Dus als 1 zender niet gevaarlijk is, dan zijn 8 zenders dat zeker wel?
[..]
Waarom quote je nou gewoon een stuk quantummechanica?
[..]
Dat is niet vreemd, dat is een logisch gevolgd van de golf / deeltje dualiteit van het elektron.
[..]
Je komt niet in science als je onderzoek niet gefalsificeerd kan worden. Dus dit is alleen van toepassing bij c-wetenschappers die willen aantonen dat UMTS schadelijk is.
[..]
Begin bij jezelf zou ik zeggen. Ga op een vlot zitten midden op de grote oceaan, zonder telefoon en computer. Toch wel handig dat we keuzes kunnen maken die eigenlijk niet alleen maar positief zijn voor onze gezondheid, is het niet?
Je hebt het over veldsterkten en geeft vervolgens intensiteiten.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:02 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Baubiologische Richtwerte
In Duitsland hebben zogenaamde BauBiologen zelf onderzoek gedaan naar straling en hebben ze uitgezocht bij welke veldsterkten geen meetbare biologische effecten meer optreden en vanaf welke veldsterkte deze effecten wel optreden. Lees en huiver:
Voor hoogfrequente elektromagnetische velden wordt geadviseerd:
Gepulst: Blootstellingslimiet: 0,1 uW/m2
Ongepulst: Blootstellingslimiet: 1 uW/m2
Bron: Atkins & de Paula; Physical Chemistry, pagina 291 tm 409. (en voor superpositie: pagina 315)quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Je bent 1 en al onzin, zonder maar 1 bron.
quote:C- wetenschappers, zijn de personen die nu nog durven beweren dat UMTS niet slecht is.
Als je dan toch zo met onderzoeken loopt te smijten, post dan ook een keer de echte conclusie, zoals die in het onderzoek geschreven staan, in plaats van de verzonnen "je weet wel wat dit inhoudt" verhaaltjes van de anti-UMTS-sites waar je het vandaan haalt.quote:In Zweden hebben onderzoekers ook een 10-jarig onderzoek gedaan en daaruit blijkt dat mensen die regelmatig telefoneren 3,9x vaker tumoren op de hoorzenuw in het oor krijgen dan mensen die niet of nauwelijks mobiel bellen. doc.php/UMTS%20in%20de%20media/76
Tevens zijn er inmiddels ruim duizend (huis)artsen, medisch specialisten en professoren die allen menen dat deze zendmasten zeer veel ziektes veroorzaken en dat mensen daardoor veel vaker kanker krijgen op jongere leeftijd. Zelfs hersenbloedingen en hartinfarcten worden nu bij jongeren geconstateerd.
Zie doc.php/Onderzoeken/88
En dan zijn er in 2004 ook al ruim honderd kinderartsen die ook van de politiek maatregelen eisen: Ook zij zien dat kinderen veel en veel vaker ziek worden, en dat het vaak ook ernstige ziektes betreft.
doc.php/Onderzoeken/89
Ja, ik heb een eigen perceptie.quote:Op zondag 9 januari 2005 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
EK, hoe zit dat nu met die UMTS masten op je dorp? Heb je daar nu al bewijs van?
Ik wil ook geen punt maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:53 schreef Morkje het volgende:
jaaah! een onderzoek waaruit blijkt dat een paar mensen overgevoelig zijn voor EM straling (net zoals er mensen overgevoelig zijn voor rook, huismijt, noten, avocado's en allerlei andere dingen). En een artikel over een stel amateurpolitici die geen UMTS mast bovenop een kinderdagverblijf willen hebben, omdat die mast ook 200 meter verderop zou kunnen staan. Misschien moet je er zelf eens over nadenken, YZ. Want je maakt geen punt.
terwijl je daarna zegt:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:12 schreef yearzero het volgende:
[..]
Het is namelijk al LANG bekend dat de straling van GSM en UMTS schadelijk
is, er wordt alleen niks mee gedaan. Te grote belangen....
Wacht maar af. Binnen 5 jaar komen er MEGA claims.
En dit keer kunnen we niet zeggen "Wij wisten van niks"
Dat we misschien die techniek niet moeten implementeren voordat alle gevolgen duidelijk zijn, is een discussie punt, maar ga niet verkondigen dat we allang weten dat het schadelijk is en dat er vanwege economische redenen dat gevaar genegeerd wordt.quote:Wij weten nog veel te weinig van electromagnetische straling
in combinatie met het menselijk lichaam, dus laten we er
verrre van blijven. Dit gaat geheid problemen opleveren.
Iedereen wordt bestraald. Das waar. Maar uit het onderzoek dat JIJ aanhaalt blijkt dat maar 3 procent van de bevolking daar last van heeft, en dat het ook best een imaginaire ziekte zou kunnen zijn ("condition of the mind").quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:12 schreef yearzero het volgende:
[..]
Ik wil ook geen punt maken.
Stel jij jezelf eens de vraag of beeldjes op je mobiel het waard zijn dat
16 miljoen Nederlanders bestraald worden........
Het is namelijk al LANG bekend dat de straling van GSM en UMTS schadelijk
is, er wordt alleen niks mee gedaan. Te grote belangen....
Wacht maar af. Binnen 5 jaar komen er MEGA claims.
En dit keer kunnen we niet zeggen "Wij wisten van niks"
En voor de mensen die nog steeds denken, het loopt wel los...
Wij weten nog veel te weinig van electromagnetische straling
in combinatie met het menselijk lichaam, dus laten we er
verrre van blijven. Dit gaat geheid problemen opleveren.
In India is men wel slim genoeg het probleem onder ogen te zien
en een oplossing te zoeken. Hier steekt men de kop in het zand.
Bravo Nederland.... carte blance tot 2007, 50000 masten erbij.
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:02 schreef Wackyduck het volgende:
yearzero, vind je dat elke vorm van EM-straling verboden moet worden?
doet me ineens denken aan hoogspanningsmastenquote:Wij weten nog veel te weinig van electromagnetische straling
in combinatie met het menselijk lichaam
Laten we beginnen met het verbieden van computers voor mensen die er geen nuttige dingen mee doen. Scheelt al de helft van de EM straling.quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:58 schreef yearzero het volgende:
Nee, dat is onhaalbaar.
Maar wel een betere regelgeving.
En laten we onderkennen dat het probleem er wel degelijk is.
Nu doen we net of er niks aan de hand is. De bewijzen en aanwijzingen stapelen zich
op. Het zou DOM zijn ermee door te gaan (plaatsen masten). Beter is alternatieven
te gaan zoeken, zoals in India.
EM straling is niet helemaal uit te bannen. Wel kunnen we een voorbeeld nemen
aan Nieuw Zeeland bijvoorbeeld. Waarom hebben ze daar die regelgeving?
Zulke lage normen, omdat het onzin is?
Mensen toch. Laten we eens ons hoofd uit het zand halen.
De normen in Nederland dienen de industrie en niet de mens en helaas
is het met heel veel dingen zo.
[..]
En dan het verbieden van televisiekijken voor mensen die alleen maar rotzooi kijken, dat scheeld nog eens de helft.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:39 schreef Morkje het volgende:
[..]
Laten we beginnen met het verbieden van computers voor mensen die er geen nuttige dingen mee doen. Scheelt al de helft van de EM straling.
Verscheidene woordvoerders draaiden die stelling gisteravond in de drukbevolkte raadzaal om. Zo lang onzeker is dat umts-antennes geen kwaad kunnen, moet je ze ook niet plaatsen, zeker niet in woonwijken en al helemaal niet op dertig meter afstand van een kinderdagverblijf, zoals in Getsewoud-Zuid aan de orde is. Oftewel:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:53 schreef Morkje het volgende:
jaaah! een onderzoek waaruit blijkt dat een paar mensen overgevoelig zijn voor EM straling (net zoals er mensen overgevoelig zijn voor rook, huismijt, noten, avocado's en allerlei andere dingen). En een artikel over een stel amateurpolitici die geen UMTS mast bovenop een kinderdagverblijf willen hebben, omdat die mast ook 200 meter verderop zou kunnen staan. Misschien moet je er zelf eens over nadenken, YZ. Want je maakt geen punt.
Klopt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:53 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Verscheidene woordvoerders draaiden die stelling gisteravond in de drukbevolkte raadzaal om. Zo lang onzeker is dat umts-antennes geen kwaad kunnen, moet je ze ook niet plaatsen, zeker niet in woonwijken en al helemaal niet op dertig meter afstand van een kinderdagverblijf, zoals in Getsewoud-Zuid aan de orde is. Oftewel:
,,Bij twijfel niet inhalen'', zoals een wijkvertegenwoordiger zei.
Wim Koevoet vrijdag 21 januari 2005
Dat was het punt van yearzero denkik.
Er zit wel een gedachte achter het limiteren van de dosering van vitaminepreparaten (Bovendien is dat niet in het belang van de bedrijven die die pillen maken)quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:40 schreef yearzero het volgende:
[..]
Klopt.
Eerst zekerheid, dan pas spelen met technieken.
Testen doe je in het lab, niet op burgers.
Mij gaat het vooral om de denkwijze die heel erg verkeerd is
naar mijn mening. De multinationals de regels laten bepalen
en denken dat het wel losloopt. Kijk eens naar software patenten
daar gebeurd een soort gelijk iets. Kijk eens naar de ban op alle
soorten vitaminen (hooggedoseerd) die de EU in 2005 wil doorvoeren.
Ook een soortgelijk iets.
UMTS is pas het topje van de ijsberg. Er is zoveel in onze wereld
dat kapot gemaakt dreigt te worden doordat bedrijven het in de
regeringen voor het zeggen krijgen.
- farmaceutische industrie
- telecom
- software
- etc.
De lijst is ontzettend lang en heeft maar 1 bron.
Het weggeven van macht van de regering / burger naar bedrijven.
Markteconomie, zonder gevoel is wat ons parten speelt.
Daar ligt mijn punt. We gaan een heel erg zware tijden krijgen
als we nu dit soort zaken niet een halt toeroepen.
UMTS stoppen is het recht terug in handen krijgen. Bij de burger,
waar het hoort. En daar gaat deze discussie om.
De telecombedrijven hebben carte- blanche gekregen en dat is
misschien nog wel schadelijker dan de straling. Want.....
welke sector is de volgende die carte-blanche krijgt?
Als ik het goed onthouden heb is er een SuperString theorie, die nooit bewezen zou kunnen worden. De wetenschap zal vroeg of laat stuiten op een limiet van wat het kan meten. (weet voor de rest er vrij weinig van af, dus als ik fout zit, shoot mequote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:34 schreef Morkje het volgende:
[..]
Als je het niet kan zien, en niet kan meten, dan is het er niet. Als je wel kan aantonen dat chi bestaat: ga maar naar de Nobelprijs commissie en claim je prijs.
Met meten bedoelde ik niet letterlijk meten. Dat Chi zou ook iets moeten doen (wat, dat weet ik niet). Je zou dus een test kunnen maken om te kijken of die dingen die "chi" doet ook echt significant zijn. Net zoiets als paranormale dingen. Kan je niet meten, ok, maar je kan er wel testen mee doen. En daaruit blijkt keer op keer dat het meer geluk dan een gave is.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:30 schreef Choices het volgende:
[..]
Als ik het goed onthouden heb is er een SuperString theorie, die nooit bewezen zou kunnen worden. De wetenschap zal vroeg of laat stuiten op een limiet van wat het kan meten. (weet voor de rest er vrij weinig van af, dus als ik fout zit, shoot me).
Wetenschap is niet heilig, en heeft zijn limieten. Omdat het slechts meet wat er in de fysieke wereld aanwezig is, maar niet wat er niet aanwezig is. Hoe kan het ook, want het is er niet, en toch bestaat de fysieke wereld uit zaken die er zijn, en niet zijn. Uit het onstoffelijke en het stoffelijke, immers, zonder stoffelijke, was er geen onstoffelijke, en visa versa.
En 3maal raden wat wel kan oppikken wat er niet is; onze geest. Wij bezitten het instrument al. Niet dat ik wetenschap als zinloos wil verklaren, echt niet. Maar ooit, stuit het tegen een limiet aan van het onmeetbare. En voor de laatste keer dat ik gekeken heb in het woordenboek, impliceert onmeetbaar niet niet bestaand. Ik snap heus wel dat het voor de wetenschap wel zo geld, maar dat is ook meteen waarom het zn limieten zal tegenkomen.
Niet alles is te zien, niet alles is te meten, en toch Is alles er, zelfs hetgeen dat er niet is..
Immers; alles impliceert ook niets.
Klopt idd. Die dingen zijn te klein zodat je ze alleen op papier kunt bewijzen (wiskundig). Als je er een voorspelling mee kunt doen, bv een deeltje voorspellen dat nooit gemeten is, dan kun je wel toetsen of de voorspelling klopt waarmee je de theorie aannemelijk maakt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:30 schreef Choices het volgende:
Als ik het goed onthouden heb is er een SuperString theorie, die nooit bewezen zou kunnen worden. De wetenschap zal vroeg of laat stuiten op een limiet van wat het kan meten. (weet voor de rest er vrij weinig van af, dus als ik fout zit, shoot me).
Limiteren van vitamine preparaten is opgezet door de lobby van de farmaceutischequote:Op donderdag 27 januari 2005 10:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zit wel een gedachte achter het limiteren van de dosering van vitaminepreparaten (Bovendien is dat niet in het belang van de bedrijven die die pillen maken)
Verder ben ik het helemaal met je eens. De markt kent geen normen en waarden en we gaan idd. zware tijden tegemoet. De volgende sector is de energievoorziening en daarna is de volkshuisvesting aan de beurt.
Bron?quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:53 schreef yearzero het volgende:
Het wordt straks nog moeilijker om in de EU per dag voldoende
voedingswaarden binnen te krijgen. In ons voedsel zit namelijk ook steeds minder.
Inderdaad, geef ik je volledig gelijk in! Er is tot nu toe geen enkele test die overtuigend bewijs vormde voor het bestaan van chi.. althans niet een die de wetenschap volledig op zn kop zette naar mijn idee.. Wie weet komt ie nog, wie weet ook niet. Afhankelijk wie er zin in heeft dit alles te bewijzenquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:52 schreef Morkje het volgende:
[..]
Met meten bedoelde ik niet letterlijk meten. Dat Chi zou ook iets moeten doen (wat, dat weet ik niet). Je zou dus een test kunnen maken om te kijken of die dingen die "chi" doet ook echt significant zijn. Net zoiets als paranormale dingen. Kan je niet meten, ok, maar je kan er wel testen mee doen. En daaruit blijkt keer op keer dat het meer geluk dan een gave is.
Ik weet niet of dat helemaal en in alle gevallen waar is. Ik weet wel dat grote overdoseringen van vitamines kunnen leiden tot vitaminevergiftiging. Als je toch per sé een grote dosis in één keer binnen wil krijgen, dan kun je ook een heleboel pillen in één keer nemen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:53 schreef yearzero het volgende:
[..]
Limiteren van vitamine preparaten is opgezet door de lobby van de farmaceutische
industrie. Deze krijgt steeds meer "concurrentie" van het alternatieve circuit.
http://www.alliance-natural-health.org/index.cfm?action=home
Daar doelde ik op. Het wordt straks nog moeilijker om in de EU per dag voldoende
voedingswaarden binnen te krijgen. In ons voedsel zit namelijk ook steeds minder.
De heerschappij van de technologie en de economie hebben geleid tot een wereld waar steeds meer dieren- en plantensoorten uitsterven, waareen steeds grotere polarisatie tussen arm en rijk voor komt, en die steeds meer vervuild is geraakt.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Yearzero zou de geschiedenis van de 20ste eeuw eens moeten doorlezen om te kijken hoe goed dit soort idealisten het doen als ze aan de macht komen.
Tuurlijk, de periode 500 - 1500, de periode waar technologie hoofdzakelijk bestond uit het opensnijden van een kip om te kijken wat de toekomst bracht en het verdrinken van vrouwen om te zien of het heksen waren, was een paradijs om in te wonen. Het wordt niet voor niets the dark ages genoemd in het engels... Ook daarvoor was het niet bepaald een tijdperk om je lekker in uit te leven. Vanaf de eerste dagen in hun grot, waren mensen al bezig om anderen te verdrijven omdat hun grot beter in de zon lag..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
De heerschappij van de technologie en de economie hebben geleid tot een wereld waar steeds meer dieren- en plantensoorten uitsterven, waareen steeds grotere polarisatie tussen arm en rijk voor komt, en die steeds meer vervuild is geraakt.
De opvatting 'niet zeiken, doorwerken, alleen wat je ziet telt', de gezonde westerse no-nonsense carriere-attitude, heeft tot de huidige ellende geleid, en misschien is het wel eens tijd om dingen op een andere manier te benaderen.
We leven in het waterman tijdperk, dus technologie verminderen zal moeilijkquote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tuurlijk, de periode 500 - 1500, de periode waar technologie hoofdzakelijk bestond uit het opensnijden van een kip om te kijken wat de toekomst bracht en het verdrinken van vrouwen om te zien of het heksen waren, was een paradijs om in te wonen. Het wordt niet voor niets the dark ages genoemd in het engels... Ook daarvoor was het niet bepaald een tijdperk om je lekker in uit te leven. Vanaf de eerste dagen in hun grot, waren mensen al bezig om anderen te verdrijven omdat hun grot beter in de zon lag..
Natuurlijk brengt technologie een aantal niet gewenste neveneffecten, maar dezelfde technologie kan het (mogelijk) ook weer opruimen.
Kijk eens naar de alternatieve brandstof voorzieningen. 50 jaar geleden was de technologie nog lang niet zover en nu werken laptops op methanolcellen, auto's op waterstof en vliegtuigen op zonne-energie. Veel problemen zijn ontstaan omdat de mens zich niet bewust was van de impact die men had, en toen met zich dat wel bewust werd, dusdanig aan het luxe leventje was gewend, dat men niet meer terug wilde en in veel gevallen, niet meer terug kon.
En de mens is altijd al egoistisch en moordlustig geweest, welke versie van het ontstaan je ook bekijkt. Mijn inziens is dat evolutionair ingeprent, en ik vraag me ook zeer zeker af of we dit wel kunnen veranderen....
Meer dan 99,99 % van de plant en diersoorten is uitgestorven, en dat waren ze al voor dat de mens op aarde rondliep. De wereld is een constante verandering..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
De heerschappij van de technologie en de economie hebben geleid tot een wereld waar steeds meer dieren- en plantensoorten uitsterven, waareen steeds grotere polarisatie tussen arm en rijk voor komt, en die steeds meer vervuild is geraakt.
De opvatting 'niet zeiken, doorwerken, alleen wat je ziet telt', de gezonde westerse no-nonsense carriere-attitude, heeft tot de huidige ellende geleid, en misschien is het wel eens tijd om dingen op een andere manier te benaderen.
Ik kan het zo niet vinden, wordt vervolgd.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Yearzero trouwens nog een bron voor zijn uiting dat levensmiddelen tegenwoordig minder voedingswaarden hebben?
Dezelfde grote geesten die ons de EU en UMTS door dequote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer dan 99,99 % van de plant en diersoorten is uitgestorven, en dat waren ze al voor dat de mens op aarde rondliep. De wereld is een constante verandering..
En als er iets voor veel verdriet, moord en doodslag heeft gezorgt dan waren het wel grote geesten die het beste met ons voorhadden.
Toch is het zo, mischien zou je je wat beter in de materie moeten inlezen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:51 schreef Darksoulz het volgende:
ik vind 99,99% wel een ontzettend overdreven hoog percentage van uitsterving Pietverdriet. Dat zou betekenen dat ik geen enkel dier meer zou zien, wat natuurlijk niet het geval is.
Mensen vergeten in harmonie met de natuur te leven. Ik vraag me af of we het nog wel zouden kunnen. Het zal in ieder geval een heel leerproces zijn voor de meesten.
zou je dit alles in het kort kunnen toelichten?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch is het zo, mischien zou je je wat beter in de materie moeten inlezen.
Ik heb er het een en ander over gelezen, en kan zeggen dat in "de wetenschappelijke wereld" voorzover het bestaat Chi niet is aangetoond.Dwz peer-review, onderzoeken die herhaalbaar zijn etc. Wel eens gehoord van een master die ze kankercellen lieten bewerken, kijken of het er minder werden e.d. (was niet het geval) Je blijft verder altijd steken op een aantal jammere feiten; de energie moet van een meester komen, waar het zelfs al zou het aantoonbaar zijn weer allemaal afhangt van de stemming van de dag( concentratie ed.) zodat je moeilijk verschillende controlegroepen hebt. Verder beinvloeden de metingen de resultaten blabla.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef yearzero het volgende:
@ someone.
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken naar Chi geweest. Genoeg zelfs.
Wij westerlingen zijn hier de ongelovigen hoor. In China is Chi een feit en in
veel andere oosterse landen ook.
Als je kijkt naar alle planten en diersoorten die er op aarde geleefd hebben, dan zal je zien de ze vrijwel allemaal zijn uitgestorven.quote:Op zondag 30 januari 2005 03:46 schreef Choices het volgende:
[..]
zou je dit alles in het kort kunnen toelichten?
Klopt.quote:Op zondag 30 januari 2005 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle planten en diersoorten die er op aarde geleefd hebben, dan zal je zien de ze vrijwel allemaal zijn uitgestorven.
Surequote:Op zondag 30 januari 2005 09:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens leven we nu ook in een tijdperk waarin in een heel erg snel tempo diersoorten uitsterven (drie keer raden waardoor dat komt). Ik heb recent zelfs ergens gelezen dat het waarschijnlijk zelfs in een tempo gebeurt dat nog niet eerder is voorgekomen.
We dwalen af, maar men is het er niet over eens dat het door een meteoorinslag komt.quote:Op zondag 30 januari 2005 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure
De inslag van die reueze meteoor waardoor de dino´s uitstierven was een lachertje ivm de mensheid.
En vanuit de kwantumwereld komen steeds meer berichtenquote:Op zondag 30 januari 2005 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
We dwalen af, maar men is het er niet over eens dat het door een meteoorinslag komt.
Behalve dat uitsterven van de dino's zijn er nog een paar gevallen waar in een vrij korte periode grootschalig uitsterven voorkomt en op dit moment is er dus weer zo'n situatie.
Bij het uitsterven van de dino's bleven er trouwens ook heel veel soorten leven (insecten, zoogdieren, planten, vissen.
pepe, verklaringen zijn makkelijk te bedenken, maar de juiste, daar is niemand nog achter. Verwar niet 'een' verklaring met 'de' verklaring.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:22 schreef -Pepe- het volgende:
Het bestaan van radio-actief materiaal, en het hele proces is uit ten treure uitgewerkt en aangetoond. Je kunt niet dat ene tijdpunt over dat ene sample herhalen, maar alles volgt dezelfde wetten, en ook na verloop van tijd veranderen deze niet. Dit in tegenstelling tot het energie-verhaal.
Ik heb ook nergens gezegd dat het onzin is, alleen dat het niet wetenschappelijk aangetoond is, misschien wel niet aan te tonen is. Je kunt vinden dat wetenschap blind is, maar dan heb je het hele principe niet door. Het doel is om stapsgewijs meer te leren, niet in 1 keer een totaalbeeld van het universum te geven zoals het is. Daarmee staat dus de chi-kung leer/boedisme dus wel gelijk aan religie.
Oosterse geneeskunde zoals acupunctuur: er zijn ook andere verklaringen waarom dit zou kunnen werken. Nl endorfinen die vrijkomen, zenuwen die gestimueerd worden met gevoelsprikkels zodat pijn minder doorkomt en meer.
Van quantum-evolutie? heb ik nog nooit gehoord..Over het uitsterven van dino's denkt men dat als het niet de meteroriet-inslag geweest is, het misschien enorme vulkanische activiteit in siberie is geweest. Evt hebben deze events nog wat met elkaar te maken.
Dat is inderdaad de vraag, toch is het goed om het te blijven proberen. Als we elkaar en onze omgeving blijven uitbuiten, dan verkleinen we uiteindelijk onze overlevingskansen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En de mens is altijd al egoistisch en moordlustig geweest, welke versie van het ontstaan je ook bekijkt. Mijn inziens is dat evolutionair ingeprent, en ik vraag me ook zeer zeker af of we dit wel kunnen veranderen....
Aangezien het einddoel van chi kung verlichting is denk ik wel dat je magquote:Op zondag 30 januari 2005 19:33 schreef -Pepe- het volgende:
Zoals ik al zei. Ik zeg niet dat het onzin is, absoluut niet. Ik geef (lees goed) ook andere verklaringen, misschien beter begrijpbaar vanuit wetenschappelijk perspectief. Ik zeg absoluut niet 'de' verklaring te geven.
Chi Kung is de al-omvattende term waar boedhisme, kung fu, Tai chi, acupunctuur en nog veel meer uit voortgekomen is.
De reden waarom ik de term religie gebruik is de volgende. Je kunt het op verschillende manieren bekijken. Op een bepaalde manier kun je zeggen dat boedhisme een levensstijl is. Je zou zelfs kunnen zeggen dat iedereen boedhist is, of ie nou wil of niet.
Op een andere manier van bekijken zijn er wel degelijk leren binnen boedhisme die stellen dat het leven zo en zo in elkaar zit. Een perfecte verklaring geven van hoe alles in elkaar zit. DAT vind ik een kenmerk van een religie.
kenmerk 2: Het beginsel wat je bij 'traditionele' religies ziet (ik bedoel vooral christendom, islam) is het 'als...dan' principe. Als je nu niet gelooft dan kom je in de hel. Als je mij niet volgt...
Je kunt zeggen dat boedhisme dit niet kent, echter soms zie ik het wel terug bij mensen die ik ken en dit of iets vergelijkbaars aanhangen. Het is echter een stuk subtieler. Als je niet volgt..dan wordt je nooit verlicht, zul je nooit De waarheid kennen, blijf je steken in ontwikkeling, zul je nog 1000 levens als imperfecte brulaap leiden.
Niet zo'n moeite mee hoor.quote:Op zondag 30 januari 2005 14:42 schreef yearzero het volgende:
En zoek eens wat verder voor te zeggen dat chi onzin is en niet bewezen. Dan ontken je namelijk de hele oosterse geneeskunde.
Inderdaad. Jij gelooft in al die mooie fabeltjes, mag van mij. Maar laat ons dan ook lekker die UMTS masten neerzetten.quote:Op maandag 31 januari 2005 07:51 schreef yearzero het volgende:
Maar als je het niet wilt weten, dan kun je gewoon verder gaan met
je leven. Vrije wil is het basiselement van deze aarde. Maar dat is jouw
keuze. Wat is daar mis mee?
Inderdaad vrije wil, zo omschreef de rechter het:quote:Op maandag 31 januari 2005 15:19 schreef Morkje het volgende:
[..]
Inderdaad. Jij gelooft in al die mooie fabeltjes, mag van mij. Maar laat ons dan ook lekker die UMTS masten neerzetten.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar toch een goed voorbeeld.....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:57 schreef yearzero het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, wordt vervolgd.
Kan niet elke website en onderzoek onthouden.
Specialist waarom?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:38 schreef yearzero het volgende:
En wil je mijn woord niet geloven,
lees dan maar eens de boeken van deze schrijver.
Gerrit Teule.
http://home.planet.nl/~teuleger/
Specialist op het gebied van deze stralingsvraagstukken.
Sure, helemaal, net zoals Ds Mulder alles weet van house muziek, hij heeft immers een studie van gemaakt en een boek over geschreven.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:15 schreef livEliveD het volgende:
Mja hij zal ongetwijfeld meer van het onderwerp weten dan wij dat doen
Ach er is nog een hoop onduidelijk. Is het schadelijk of niet? De laatste conclusie die ik las was dat we er 'voorzichtig' mee moeten wezen. Als er nu iemand komt die zich erin heeft verdiept en zegt dat het gevaarlijk is dan zie ik geen reden om dat aan de kant te schuiven. Je kunt het allicht meenemen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Sure, helemaal, net zoals Ds Mulder alles weet van house muziek, hij heeft immers een studie van gemaakt en een boek over geschreven.
Ben je India vergeten?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure, helemaal, net zoals Ds Mulder alles weet van house muziek, hij heeft immers een studie van gemaakt en een boek over geschreven.
Anders kijk je even waar je je onzin vandaan haalt. Indiadaily is misschien nog wel betrouwbaar. Maar die Sonia Chopra, Special Correspondent schrijft echt een heleboel onzin voor die krant. Iemand die claimt zeker te weten waar Osama Bin Laden uithangt kan ik niet serieus nemen. (en waar jij "miljoenen aan overheidsgeld" vandaan haalt is me een raadsel.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:48 schreef yearzero het volgende:
[..]
Ben je India vergeten?
http://www.indiadaily.com/editorial/01-14b-05.asp
Daar krijgen onderzoekers, vanuit de regering, de opdracht om een andere techniek te
ontwikkelen. Miljoenen aan overheidsgelden voor onderzoek.
Zou dat nou echt voor niets zijn?
Vergeet niet dat men in India nog iets meer van die onzin van energiesystemen
in en rond het menselijk lichaam weet.
Ik denk dat ik maar eens contact ga zoeken met iemand daar. Misschien
dat die een licht op deze zaak kan werpen.
Ik blijf zeggen. De straling waaraan we worden blootgesteld elke dag
is momenteel volksziekte #1 zonder dat we het weten.
Dan zou Bush net zo onbetrouwbaar zijn en toch heeft hij een half land achterquote:Op zondag 6 februari 2005 20:47 schreef Morkje het volgende:
[..]
Anders kijk je even waar je je onzin vandaan haalt. Indiadaily is misschien nog wel betrouwbaar. Maar die Sonia Chopra, Special Correspondent schrijft echt een heleboel onzin voor die krant. Iemand die claimt zeker te weten waar Osama Bin Laden uithangt kan ik niet serieus nemen. (en waar jij "miljoenen aan overheidsgeld" vandaan haalt is me een raadsel.
En dat er allemaal onderzoeken zijn die aantonen dat mensen die rond elektriciteits / zendmasten wonen vaker kanker krijgen: ik las er laatst iets over: tot 1970 of 1980 ofzo zaten die dingen vol met PCB's (als isolator). Geen wonder dat je dan kanker krijgt. En het produceren van die stoffen is toen binnen een paar jaar verboden. Waarom gebeurt dat dan niet met UMTS? Idd, er is gewoon niet genoeg bewijs. Maarja, die tegenstanders van UMTS die kijken niet verder dan hun neus lang is, nemen maar gewoon aan dat EM straling de boosdoener is, en kijken totaal niet naar de feiten (namelijk dat er PCB's in zaten, en dat je van PCB's kanker krijgt).
Ik ben niet degene die na onvoldoende bewijs van onschadelijkheid 50000 masten laatquote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:00 schreef Morkje het volgende:
Je boet te veel geloofwaardigheid in door heel hard "acupunctuur" te roepen (want dat is niet bewezen). Je boet te veel geloofwaardigheid in door een docente natuur- en scheikunde er bij te halen als expert. (vooral als ze het gaat hebben over biologie).
Probeer het nog maar een keer, en nu met betrouwbare bronnen er bij. Ik heb bij jou het gevoel dat je de klepel wel hebt horen luiden, maar dat je geen enkel idee hebt waar die klok ook maar eventueel zou kunnen staan.
---------------------------------------------------------------------------quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:44 schreef yearzero het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die na onvoldoende bewijs van onschadelijkheid 50000 masten laat
plaatsen. Dus die klok en die klepel? Geen idee Morkje. Ik plaats berichten met mogelijke
puzzelstukjes. Jullie zijn de wetenschappers toch?
Voor mij is dit van belang omdat m'n toekomst in de informatica ligt en ik in toenemende
mate te maken krijg met ontwikkeling van software voor mobiele apparatuur. Dan wil ik wel eerst
zeker weten of ik mijn moeite en talent niet steek in zaken die mensenlevens kunnen kosten.
Maatschappelijke verantwoording voor je daden noem je dat geloof ik. Een eigenschap die weinig technische mensen gegeven is.
Wat ik probeerde te doen met deze post is de oorzaak van de ellende
verder uitfilteren. Van UMTS naar de hoogte van de frequenties. Dat zou betekenen
dat het wijzigen van de frequenties genoeg is om de problemen op te lossen.
Maar goed, het moet allemaal eerst wetenschappelijk bewezen zijn....
Een gezonde discussie over mogelijke oorzaken lijkt me meer op de
plaats. Dit raakt namelijk iedereen op deze aarde. Lijkt me dat ook
andere mensen dan alleen wetenschappers hun zegje mogen doen.
En wat te denken van de Apollo vluchten naar de maan, nog verder verwijderd van het aardse magnetisme en geen klachten, afgezien de "standaard" klachten van ruimteziekte, die na een vrij korte periode weer verdewijen, nadat men gewend is geraakt aan het ontbreken van zwaartekracht. (en de daarmee veroorzaakte orientatie)quote:Op donderdag 17 februari 2005 10:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Mijn god, wat een lap tekst :|
Ik heb het een stukje gelezen.. Komt het wel uit een betrouwbare bron? Ik heb nog nooit gehoord van dat magnetisme verhaal en de Mir. Maar ja, ik volg het nieuws ook niet altijd..
Die waren dan ook in een goeie week weer terug op aarde, als ik me niet vergis. De Russen konden zo een half jaar in die Mir blijven.quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:43 schreef The_stranger het volgende:
En wat te denken van de Apollo vluchten naar de maan, nog verder verwijderd van het aardse magnetisme en geen klachten, afgezien de "standaard" klachten van ruimteziekte, die na een vrij korte periode weer verdewijen, nadat men gewend is geraakt aan het ontbreken van zwaartekracht. (en de daarmee veroorzaakte orientatie)
bronquote:Er lijkt een kans te bestaan dat enthousiaste mobiele bellers na een jaar of vijf een iets grotere risico lopen op oorkanker en hersentumoren.
http://www.medischforum.nl/onderwerp/199quote:AMSTERDAM - Radiogolven van mobiele telefoons beschadigen cellen en het menselijk dna, dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Europese Unie, zo schrijft de BBC. De studie heeft echter nog geen bewijs dat het gebruik van een gsm schadelijke gevolgen heeft voor de gezondheid.
In een laboratorium werden menselijke cellen blootgesteld aan een radiostraling via de meetmethode SAR (Specific Absorption Rate) van 0,3 tot 2,0 Watt per kilo. De straling uit een mobiele telefoon bevindt zich tussen de 0,5 en 1,0 Watt per kilo.
SAR staat voor het tempo waarin de elektromagnetische straling per massa-eenheid van het biologisch weefsel wordt geabsorbeerd.
Het Reflex-onderzoek wordt gefinancieerd door de EU. De wetenschappers zeggen dat meer onderzoek nodig is om het effect van gsm-straling op het menselijk lichaam te meten.
die volgens de theorieën die ik ken, nog veel erger is dan een mobieltje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |