Meer dan 99,99 % van de plant en diersoorten is uitgestorven, en dat waren ze al voor dat de mens op aarde rondliep. De wereld is een constante verandering..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
De heerschappij van de technologie en de economie hebben geleid tot een wereld waar steeds meer dieren- en plantensoorten uitsterven, waareen steeds grotere polarisatie tussen arm en rijk voor komt, en die steeds meer vervuild is geraakt.
De opvatting 'niet zeiken, doorwerken, alleen wat je ziet telt', de gezonde westerse no-nonsense carriere-attitude, heeft tot de huidige ellende geleid, en misschien is het wel eens tijd om dingen op een andere manier te benaderen.
Ik kan het zo niet vinden, wordt vervolgd.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Yearzero trouwens nog een bron voor zijn uiting dat levensmiddelen tegenwoordig minder voedingswaarden hebben?
Dezelfde grote geesten die ons de EU en UMTS door dequote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer dan 99,99 % van de plant en diersoorten is uitgestorven, en dat waren ze al voor dat de mens op aarde rondliep. De wereld is een constante verandering..
En als er iets voor veel verdriet, moord en doodslag heeft gezorgt dan waren het wel grote geesten die het beste met ons voorhadden.
Toch is het zo, mischien zou je je wat beter in de materie moeten inlezen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:51 schreef Darksoulz het volgende:
ik vind 99,99% wel een ontzettend overdreven hoog percentage van uitsterving Pietverdriet. Dat zou betekenen dat ik geen enkel dier meer zou zien, wat natuurlijk niet het geval is.
Mensen vergeten in harmonie met de natuur te leven. Ik vraag me af of we het nog wel zouden kunnen. Het zal in ieder geval een heel leerproces zijn voor de meesten.
zou je dit alles in het kort kunnen toelichten?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch is het zo, mischien zou je je wat beter in de materie moeten inlezen.
Ik heb er het een en ander over gelezen, en kan zeggen dat in "de wetenschappelijke wereld" voorzover het bestaat Chi niet is aangetoond.Dwz peer-review, onderzoeken die herhaalbaar zijn etc. Wel eens gehoord van een master die ze kankercellen lieten bewerken, kijken of het er minder werden e.d. (was niet het geval) Je blijft verder altijd steken op een aantal jammere feiten; de energie moet van een meester komen, waar het zelfs al zou het aantoonbaar zijn weer allemaal afhangt van de stemming van de dag( concentratie ed.) zodat je moeilijk verschillende controlegroepen hebt. Verder beinvloeden de metingen de resultaten blabla.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef yearzero het volgende:
@ someone.
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken naar Chi geweest. Genoeg zelfs.
Wij westerlingen zijn hier de ongelovigen hoor. In China is Chi een feit en in
veel andere oosterse landen ook.
Als je kijkt naar alle planten en diersoorten die er op aarde geleefd hebben, dan zal je zien de ze vrijwel allemaal zijn uitgestorven.quote:Op zondag 30 januari 2005 03:46 schreef Choices het volgende:
[..]
zou je dit alles in het kort kunnen toelichten?
Klopt.quote:Op zondag 30 januari 2005 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle planten en diersoorten die er op aarde geleefd hebben, dan zal je zien de ze vrijwel allemaal zijn uitgestorven.
Surequote:Op zondag 30 januari 2005 09:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens leven we nu ook in een tijdperk waarin in een heel erg snel tempo diersoorten uitsterven (drie keer raden waardoor dat komt). Ik heb recent zelfs ergens gelezen dat het waarschijnlijk zelfs in een tempo gebeurt dat nog niet eerder is voorgekomen.
We dwalen af, maar men is het er niet over eens dat het door een meteoorinslag komt.quote:Op zondag 30 januari 2005 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure
De inslag van die reueze meteoor waardoor de dino´s uitstierven was een lachertje ivm de mensheid.
En vanuit de kwantumwereld komen steeds meer berichtenquote:Op zondag 30 januari 2005 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
We dwalen af, maar men is het er niet over eens dat het door een meteoorinslag komt.
Behalve dat uitsterven van de dino's zijn er nog een paar gevallen waar in een vrij korte periode grootschalig uitsterven voorkomt en op dit moment is er dus weer zo'n situatie.
Bij het uitsterven van de dino's bleven er trouwens ook heel veel soorten leven (insecten, zoogdieren, planten, vissen.
pepe, verklaringen zijn makkelijk te bedenken, maar de juiste, daar is niemand nog achter. Verwar niet 'een' verklaring met 'de' verklaring.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:22 schreef -Pepe- het volgende:
Het bestaan van radio-actief materiaal, en het hele proces is uit ten treure uitgewerkt en aangetoond. Je kunt niet dat ene tijdpunt over dat ene sample herhalen, maar alles volgt dezelfde wetten, en ook na verloop van tijd veranderen deze niet. Dit in tegenstelling tot het energie-verhaal.
Ik heb ook nergens gezegd dat het onzin is, alleen dat het niet wetenschappelijk aangetoond is, misschien wel niet aan te tonen is. Je kunt vinden dat wetenschap blind is, maar dan heb je het hele principe niet door. Het doel is om stapsgewijs meer te leren, niet in 1 keer een totaalbeeld van het universum te geven zoals het is. Daarmee staat dus de chi-kung leer/boedisme dus wel gelijk aan religie.
Oosterse geneeskunde zoals acupunctuur: er zijn ook andere verklaringen waarom dit zou kunnen werken. Nl endorfinen die vrijkomen, zenuwen die gestimueerd worden met gevoelsprikkels zodat pijn minder doorkomt en meer.
Van quantum-evolutie? heb ik nog nooit gehoord..Over het uitsterven van dino's denkt men dat als het niet de meteroriet-inslag geweest is, het misschien enorme vulkanische activiteit in siberie is geweest. Evt hebben deze events nog wat met elkaar te maken.
Dat is inderdaad de vraag, toch is het goed om het te blijven proberen. Als we elkaar en onze omgeving blijven uitbuiten, dan verkleinen we uiteindelijk onze overlevingskansen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En de mens is altijd al egoistisch en moordlustig geweest, welke versie van het ontstaan je ook bekijkt. Mijn inziens is dat evolutionair ingeprent, en ik vraag me ook zeer zeker af of we dit wel kunnen veranderen....
Aangezien het einddoel van chi kung verlichting is denk ik wel dat je magquote:Op zondag 30 januari 2005 19:33 schreef -Pepe- het volgende:
Zoals ik al zei. Ik zeg niet dat het onzin is, absoluut niet. Ik geef (lees goed) ook andere verklaringen, misschien beter begrijpbaar vanuit wetenschappelijk perspectief. Ik zeg absoluut niet 'de' verklaring te geven.
Chi Kung is de al-omvattende term waar boedhisme, kung fu, Tai chi, acupunctuur en nog veel meer uit voortgekomen is.
De reden waarom ik de term religie gebruik is de volgende. Je kunt het op verschillende manieren bekijken. Op een bepaalde manier kun je zeggen dat boedhisme een levensstijl is. Je zou zelfs kunnen zeggen dat iedereen boedhist is, of ie nou wil of niet.
Op een andere manier van bekijken zijn er wel degelijk leren binnen boedhisme die stellen dat het leven zo en zo in elkaar zit. Een perfecte verklaring geven van hoe alles in elkaar zit. DAT vind ik een kenmerk van een religie.
kenmerk 2: Het beginsel wat je bij 'traditionele' religies ziet (ik bedoel vooral christendom, islam) is het 'als...dan' principe. Als je nu niet gelooft dan kom je in de hel. Als je mij niet volgt...
Je kunt zeggen dat boedhisme dit niet kent, echter soms zie ik het wel terug bij mensen die ik ken en dit of iets vergelijkbaars aanhangen. Het is echter een stuk subtieler. Als je niet volgt..dan wordt je nooit verlicht, zul je nooit De waarheid kennen, blijf je steken in ontwikkeling, zul je nog 1000 levens als imperfecte brulaap leiden.
Niet zo'n moeite mee hoor.quote:Op zondag 30 januari 2005 14:42 schreef yearzero het volgende:
En zoek eens wat verder voor te zeggen dat chi onzin is en niet bewezen. Dan ontken je namelijk de hele oosterse geneeskunde.
Inderdaad. Jij gelooft in al die mooie fabeltjes, mag van mij. Maar laat ons dan ook lekker die UMTS masten neerzetten.quote:Op maandag 31 januari 2005 07:51 schreef yearzero het volgende:
Maar als je het niet wilt weten, dan kun je gewoon verder gaan met
je leven. Vrije wil is het basiselement van deze aarde. Maar dat is jouw
keuze. Wat is daar mis mee?
Inderdaad vrije wil, zo omschreef de rechter het:quote:Op maandag 31 januari 2005 15:19 schreef Morkje het volgende:
[..]
Inderdaad. Jij gelooft in al die mooie fabeltjes, mag van mij. Maar laat ons dan ook lekker die UMTS masten neerzetten.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar toch een goed voorbeeld.....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:57 schreef yearzero het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, wordt vervolgd.
Kan niet elke website en onderzoek onthouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |