Heeft wel alles te maken met de achterlijkheid van de Turken mbt dit onderwerp.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, dit heeft direct te maken van de toetreding van Turkije tot de EU. Fijn dat ik het licht nu zie!
De vrijheid van menigsuiting en sexuele voorkeur heeft voor mij eveneens te maken met gedeelde europese waarden. Turkije heeft echter nog even om te komen tot de sociale samenlevingsinrichting die het land rijp maakt voor toetreding tot de EU. gezien de economische veranderingen die er al plaatsvonden en de op het oog al meer teruggetrokken rol van het leger zou ik de turken de tijd willen gunnen die hen rest om te kunnen voldoen aan de normen voor toetreding tot de EU. De commissie Eurlings was behoorlijk duidelijk. Turkije weet wat het te doen staat als het toetreding wenst tot Europa. Als Turkije in de opdracht slacht de voorwaarden tot toetreding te bewerken staat wat mij betreft niets een turkse toetreding in de weg.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:48 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Heeft wel alles te maken met de achterlijkheid van de Turken mbt dit onderwerp.
Met andere woorden.. alles met de toekomstige 'EU integratie'..![]()
Heb je wat bronnen voor je bewering dat Turkije feitelijk een islamitische staat is waar de islam het enige toegestane geloof is? Grondwettelijk gezien is dat namelijk niet mogelijk voor zover ik weet en met het leger als hoeder van de seculiere staat lijkt het me erg sterk.quote:Op zondag 19 december 2004 00:37 schreef lucida het volgende:
[..]
Het heeft nog niets aan actualiteit ingeboet - ondanks de vele mooie woorden - en dat wringt natuurlijk bij jou.
Trouwens is het jou ook opgevallen dat Erdogan, de toezegging tot een mogelijke toetreding tot de EU (in wezen een papieren tijger) in eigen land presenteert alsof hij in een klap van alle smet - die ook aan zijn handen kleeft - gezuiverd is?
Het Turkse volk onthaalt hem niet minder als een held die zojuist een grote slag heeft geslagen. Kennelijk hebben de Turken van hun eigen cultuur niet zo'n hoge dunk, want hoe anders kun je de buitenzinnige vreugde verklaren die zich van hun zo spontaan heeft meester gemaakt?
![]()
Misschien wil je zo vriendelijk zijn om te quoten waar ik dat beweer?... Dan worden de bronnen wellicht vanzelf duidelijk...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Heb je wat bronnen voor je bewering dat Turkije feitelijk een islamitische staat is waar de islam het enige toegestane geloof is? Grondwettelijk gezien is dat namelijk niet mogelijk voor zover ik weet en met het leger als hoeder van de seculiere staat lijkt het me erg sterk.
Nou, fijn is datquote:Duits kalifaat
Ingezonden
Om de Turkse kiezers gunstig te stemmen, hebben de Duitsers op verzoek van de kalief in Ankara maar de Armeense volkerenmoord uit hun schoolboeken geschrapt.
Lucas Hartong
2 februari 2005
De handtekeningen bij de Europese toetredingsonderhandelingen waren nog niet gezet of de Turkse onderhandelaars liepen tijdens de internationale receptie al te mekkeren. Zo erg dat het zelfs de meest fanatieke voorstanders van de EU-uitbreiding de wenkbrauwen deed fronsen. De Luxemburgse dignitaris sprak daarbij over de Turkse delegatie als ‘tapijtenverkopers’. Ja, Brussel had goed naar de Europese burgers geluisterd en het ongevraagde advies aangaande de afwijzing van Turkse toetreding opgevolgd. Niet dus. Waarom zouden ze immers?
Het gaat dan ook uitstekend met de democratische rechtsorde in dit gastvrije land aan de Middellandse Zee. Zo maken regering en leger zich op voor een oorlog tegen de VS-troepen in Noord-Irak. In die regio zitten Koerden en dat zijn zo ongeveer de aartsvijanden van Turkije. U moet weten dat de kalief in Ankara de alleenheerschappij wil en geen enkele tegenstand duldt.
De Koerden dreigen de stad Kirkuk democratisch – via verkiezingen – ‘in handen te krijgen’ en dat zou betekenen dat dit volk zowaar in alle rust een eigen bestaan op kan gaan bouwen. De VS willen hen daarbij best helpen, want dat betekent stabiliteit in de regio en daar is de Amerikanen veel aan gelegen. De Turkse kalief ziet het echter allemaal met lede ogen aan, want dit zou wel eens de aanzet kunnen worden tot Koerdische onafhankelijkheid – en dat kan bij Allah natuurlijk niet.
Dreigen
De opperbevelhebber van het leger, Basbug, en minister van Buitenlandse Zaken Gul waarschuwden dat zij de democratische verkiezingsuitslag in het buurland naar verwachting niet zullen erkennen. Zo zie je maar weer wat een oprechte democraten de EU heeft binnengehaald. Je moet toch van goeden liberale huize komen om democratische verkiezingen in een buurland de nek om te draaien en bovendien nog eens te dreigen met een militaire inval als de uitslag je niet zint. Veel gekker kan het niet worden. Kunnen we dat soort gedrag straks ook zien jegens bijvoorbeeld Griekenland of, om maar eens een ander land te noemen, Cyprus, als de uitslag van een democratisch proces de kalief niet zint?
Het Duitse persbureau DPA meldt tegelijkertijd dat het Turkse consulaat in Berlijn ervoor gezorgd heeft dat iedere verwijzing naar de genocide op de Armeniërs uit schoolboeken is verwijderd. De deelstaat Brandenburg heeft de ‘aanwijzing’ van de Turkse diplomatieke dienst opgevolgd, nadat er een dringend telefoontje naar premier Matthias Platzeck was gegaan.
De kalief had gebruld vanuit Ankara. Formeel gesproken had de premier er alleen moeite mee dat de historisch vastgestelde genocide ‘in één zin werd beschreven’, maar hij deelde tegelijkertijd mee dat de geschiedenisboeken in zijn deelstaat de enige waren waarin überhaupt een vermelding voorkwam omtrent de volkerenmoord. Alle andere Duitse schoolboeken laten die geheel buiten beschouwing.
Dictatoriaal gedrag
De geschiedschrijvers zijn het er grotendeels over eens dat in de jaren 1915 en 1916 rond de 600.000 tot 1,5 miljoen Armeniërs werden omgebracht onder de Ottomaanse Turken. De Turkse regering ontkent de genocide nog steeds met kracht. Het bevalt de kalief niet dat hij wordt tegengesproken in zijn grote rijk. Saillant detail is dat premier Platzeck lid is van Gerhard Schroeders sociaal-democraten (SPD), en die partij is groot voorstander van de Turkse toetreding tot de EU. De reden daarvoor zal niet verbazen.
De bijna twee miljoen in Duitsland woonachtige Turken stemmen praktisch allemaal op de SPD bij de verkiezingen. Wiens stem men wil, diens woord men spreekt, zo luidt een oud politiek adagium. De christen-democratische partij (CDU) daarentegen is woedend over het dictatoriale gedrag van ’s kaliefs mannen in Duitsland, evenals de voorzitter van de Armeense Beweging, Schavarsh Ovassapian.
Zijn commentaar in Die Welt: ‘Het is griezelig als Ankara kan dicteren wat er in Duitse schoolboeken komt te staan.’
Kun je nagaan waartoe de Turken in staat zijn als ze straks een hele rits stoelen bezet houden in Brussel. De kalief zal spreken vanuit Ankara en wee degene die niet luistert naar zijn gebulder. Dan staat het leger klaar.
Wat dacht je anders van een horde barbaren? Dat ze ooit doorkrijgen wat democratie nu eigenlijk is?quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:46 schreef milagro het volgende:
van de gestopte roker, ingezonden column
[..]
Nou, fijn is dat
Ik verwacht het niet. Via een hereniging met Europa zullen de oude byzantijnse of oost-romeinse beschavingswortels weer aan de oppervlakte komen. De europese volken, waaronder de Turken, zullen voortgaan op deze wortels en elkaar vinden in de doctrine dat de goden worden onderworpen aan de grondwet. Zo wordt gegarandeerd dat wetticisten de koran en de bijbel niet ten eigen bate van de eigen machtsaspiraties kunnen inzetten. Zo wordt tegengegaan dat de verleidingen van de sjeitan en de mammon een meerderheid van ingezetenen in de greep krijgt en vruchten van verderf, angst, haat, doodslag, moord en geldzucht zullen opbloeien in het verenigde Europa. De wegen van Allah gaan nu eenmaal niet slechts over platgetreden paden.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:42 schreef ClioSporT het volgende:
Binnenkort nemen we heel de eu over![]()
Huil maar lekker verder.![]()
Goed gezien.. we worden gewoon voor de gek gehouden door die gereformeerde moslimlovers uit Den Haag.quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:30 schreef Elgigante het volgende:
Nederland heeft zich internationaal belachelijk gemaakt door het voortouw te nemen om de onderhandelingen met Turkije te beginnen, aangezien het een 'modern en seculier land' is.
Nu er om uitlevering gevraagd wordt van een PKK-kopstuk, ene Kezbir, is Turkije ineens een middeleeuws land dat ze niet op hun woord (Turkije: Nee, hoor we zullen haar niet martelen) geloven.
quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:17 schreef ClioSporT het volgende:
Machtig om die koos so pissed te zien terwijl hij maanden terug nog zo stoer deed en alles nog "goed" zag komen.
Zodra de rest van de EU garanties van Turkije krijgt, zwart op wit, waaruit zou blijken dat bij een overtreding van die garanties Turkijes toetreding weer 10 jaar in de kast beland, heb ik er weinig moeite mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:22 schreef Landmass het volgende:
deel 14 al weer. Ik vroeg me af of jullie er al uit waren.
Geen probleem dan, want de onderhandelingen kunnen afgebroken worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zodra de rest van de EU garanties van Turkije krijgt, zwart op wit, waaruit zou blijken dat bij een overtreding van die garanties Turkijes toetreding weer 10 jaar in de kast beland, heb ik er weinig moeite mee.
Er wordt alleen gedacht dat Turkije een land van melk en honing is, negatieve zaken worden stelselmatig genegeerd. Men maakt weer dezelfde fouten als men met het integratievraagstuk heeft gedaan in Nederland.
Ja, das op dit moment net zo'n schijnafspraak als het beboeten van landen die het begrotingstekort niet onder de 3% houden.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen probleem dan, want de onderhandelingen kunnen afgebroken worden.
Definitief ? of moet er daarvoor wat veranderen aan het 'democratisch 'gehalte van de EU.. te beginnen met een NEE tegen een slechte EU grondwet ...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen probleem dan, want de onderhandelingen kunnen afgebroken worden.
EU en Democratiequote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:59 schreef Koos Voos het volgende:
Definitief ? of moet er daarvoor wat veranderen aan het 'democratisch 'gehalte van de EU.. te beginnen met een NEE tegen een slechte EU grondwet ...
Dat lijkt mij logisch: ongeacht of ze er nou bij moeten, horen of komen, je laat geen lidstaten toetreden om ze uit te buiten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:58 schreef Elgigante het volgende:
Ik snap ook de hele EU niet, zij zitten in een uitstekende uitganspositie en kunnen Turkije uitknijpen zoveel als ze willen als het gaat om toezeggingen, toch wordt dit onbegrijpelijkerwijs niet gedaan.
Tuurlijk wel, Turkije wil graag bij de EU horen, dus zullen ze zich aan de voorwaarden moeten houden die de EU stelt, deze zijn niet onderhandelbaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch: ongeacht of ze er nou bij moeten, horen of komen, je laat geen lidstaten toetreden om ze uit te buiten.
Ja, vandaar dat ze al jaren aan het lijntje worden gehouden.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:27 schreef Elgigante het volgende:
De Eu heeft Turkije namelijk niet nodig, andersom wél.
Er zijn inderdaad mensen die vinden: Hoe meer zielen hoe meer vreugde, ik ben niet één van hen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:45 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat ze al jaren aan het lijntje worden gehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |