abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:58:47 #151
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_24384547
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Van wie bén jij eigenlijk een kloon, ?

.
Of ik ben gewoon helemaal geen kloon.
Hup, aan het werk!
pi_24384581
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:58 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Of ik ben gewoon helemaal geen kloon.
Nee, en ik wel, namelijk van Sidekick...
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:01:09 #153
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_24384594
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, en ik wel, namelijk van Sidekick...
Ik dus niet.
Hup, aan het werk!
pi_24395228
Nou, net terug uit Istanbul hoor. Ze hadden in tegenstelling tot wat de schreeuwers hier vreesden gewoon weer feestverlichting op Istiklal en het vuurwerk is ook in Istanbul alleen maar niet doorgegaan in verband met die tsunami in Zuidoost Azie. De YTL invoering was een beetje saai. Het omwisselen gaat een stuk geleidelijker dan wij indertijd hadden met de gulden/euro. Oftewel, je krijgt bijna overal waar je met je splinternieuwe YTL betaalt gewoon nog altijd miljoenen terug. Het is wel een stuk simpeler dan wij toendertijd hadden met de euro.
pi_24404873
Het heeft weinig zin om te blijven roepen dat:
* Turkije niet Europees is.
* Turlijke een Islamitisch land is

De onderhandelingen zijn al jaren gelden begonnen en men wist dat de kans dat Turkije opeens naast Oostenrijk komt te liggen en de Turken opeens massaal hun godsdienst opgeven, vrij nihil is.

De discussie moet gaan over:
* De mensenrechten
* Economie
* Rol van het leger
* Cyprus

En wat mij vooral zorgen baart, is dat "de" Turken nogal nationalistisch ingesteld zijn.
Ze hebben nu al een grote mond, laat staan als ze straks lid zijn.
pi_24407639
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 03:17 schreef Billenknijper het volgende:
Het heeft weinig zin om te blijven roepen dat:
* Turkije niet Europees is.
* Turlijke een Islamitisch land is

De onderhandelingen zijn al jaren gelden begonnen en men wist dat de kans dat Turkije opeens naast Oostenrijk komt te liggen en de Turken opeens massaal hun godsdienst opgeven, vrij nihil is.

De discussie moet gaan over:
* De mensenrechten
* Economie
* Rol van het leger
* Cyprus

En wat mij vooral zorgen baart, is dat "de" Turken nogal nationalistisch ingesteld zijn.
Ze hebben nu al een grote mond, laat staan als ze straks lid zijn.
Juist, dit zijn de punten die aangepakt moeten worden.

t.a.v. mensenrechten; er zijn al verbeteringen waar te nemen, volgens A.I. doet Turkije het niet echt slechter dan landen als Spanje, maar 'het niet slechter doen dan Spanje' is volgens mij niet een doel dat hoog genoeg is gesteld voor een land dat een serieus probleem had met het respecteren van mensenrechten. Overigens is de regeringsleider van het moment een van de slachtoffers van dat gebrek aan respect geweest, dus ik heb er goede hoop op dat hij er alles wat er in zijn macht ligt aan zal doen om de mensenrechtensituatie te verbeteren.

t.a.v. economie; daar zijn de Turken al keihard aan het saneren geweest. De corrupte bankensector is op de schop genomen, staatsbedrijven worden geprivatiseerd, de groei is hoog en de inflatie is inmiddels voor 2004 berekend op minder dan 10%. Een feit dat gepaard ging met de invoering van een nieuwe valuta, die ongeveer ¤0,52 waard is, in plaats van een bedrag dat 1.000.000 keer zo laag.

t.a.v. rol van het leger; zonder meer moet de rol van het leger worden teruggedrongen. Dat is een lastig proces, zeker gelet op de historische rol van het leger en de weerstand die er in de legertop bestaat tegen het beperken van hun macht. Staat tegenover dat het in wel meer ex-dictaturen 'afgerekend' is met het leger.

t.a.v. Cyprus; Cyprus is volgens mij een silly probleem. Het feit dat er nog altijd geen oplossing is, kun je zeker niet alleen wijten aan de Turken. Er had al een accoord kunnen zijn als de Cypriotische regering niet na het verlaten van de onderhandelingstafel had besloten dat ze eigenlijk toch geen zin hadden in het nakomen van hun woord.

Het nationalisme van de Turken is overigens flinterdun.
pi_24410394
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het perfecte lid om de EU wat militairisme en Caesaro-Papo-fascisme te leren.
pi_24488328
quote:
739 tt-TV1 739 zo 09 jan 17:13:35

nieuws

ILGA WIL RECHTEN VOOR TURKSE HOLEBI'S

De internationale holebikoepel ILGA
wil dat de Europese Unie aandacht heeft
voor holebirechten bij de gesprekken
over de toetreding van Turkije.

ILGA hoopt dat de onderhandelingen tot
meer rechten voor holebi's in Turkije
zullen leiden.

Er is momenteel geen wet die holebi's
beschermt tegen discriminatie.

Turkije is ook het enige NAVO-land
dat holebi's niet toelaat tot het
leger, omdat homoseksualiteit als
psychische ziekte beschouwd wordt.
(zie ook: http://www.ilga.org/news_results.asp?FileCategory=1&ZoneID=4&FileID=426 )
pi_24499015
quote:
Er is in tegenstelling tot de rest van Europa in Turkije ook nooit een wet geweest die homosexualiteit strafbaar stelde.
pi_24548024
Hey Guys,

Ik moet op school (6vwo) een betoog houden voor NL over Turkije in de EU. Heeft iemand toevallig nog handige sites waar uitgebreid en duidelijk uitgelegd wordt wat er tegen en voor de uitbreiding is? Of anders (een stuk) van een betoog? Sowieso ook nog deelvragen voor Maatschappijleer (vakken combineren: ) :
Wat zijn de gevolgen van de toetreding van Turkije in Economisch opzicht?
Wat is het toetredingsbeleid van de EU en hoe zit dat bij Turkije, en wat zijn de politieke gevolgen bij toetreding?

Merci
pi_24550437
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 15:20 schreef Mr.View het volgende:
Hey Guys,

Ik moet op school (6vwo) een betoog houden voor NL over Turkije in de EU. Heeft iemand toevallig nog handige sites waar uitgebreid en duidelijk uitgelegd wordt wat er tegen en voor de uitbreiding is? Of anders (een stuk) van een betoog? Sowieso ook nog deelvragen voor Maatschappijleer (vakken combineren: ) :
Wat is het toetredingsbeleid van de EU en hoe zit dat bij Turkije, en wat zijn de politieke gevolgen bij toetreding?

Merci
de nadelen zijn enorm. voordelen zijn er eigenlijk (nog) niet dat KAN eventueel komen maar dan hebben we er zoveel geld ingepompt dat we daar vele generaties voor moeten bloeden voor we ook maar iets aan hebben. overduidelijk dat het alleen daarom al een enorm slecht plan is. enkele puntjes op een rij:

• toetreding tot de EU is onwenselijk omdat het 99,8% moslims zijn.
  • verder valt het op dat erdogan (zo heet hij geloof ik) nu al een grote bek heeft, en niet tevreden is met de 1,05 MILJARD euro die ze krijgen in 3 jaar tijd.
  • migratie huwelijken zijn dan helemaal niet meer aan te pakken waardoor veel turken hun vrouw uit turkije halen omdat die nooit van integratie heeft gehoord.
  • alle mensen met een goede baan en opleiding zullen in turkije blijven, maar de armen en ongeschoolde (waar we er al zat van hebben) die willen hier wel heenkomen omdat het financieel beter is voor ze. en dat is nu eenmaal makkelijker als europeaan dan als iemand van buiten de EU
  • het ligt turkije niet in europa (ja 3% ofzo)
  • het is een heel groot land, en daardoor zal het een veels te grote vinger in de pap krijgen!
  • het sluit europa aan op het middenoosten, nee dat is fijn
  • de overgrote meerderheid van het nederlandse maar ook europese volk wil turkije er ABSOLUUT niet in hebben

dus ik snap echt niet dat de europese regeringen hun stinkende best doen om ze erin te loodsen tegen de wil van het vollk & ondanks de vele nadelen die nooit gecompenseerd zullen worden met de voordelen (als die er al zijn)

maar er is zat gepost in al die delen ook links. dus kijk ze even door en bekijk de linkjes. ben je trouwens voor of tegen toetreding ?
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_24551575
    quote:
    Op donderdag 13 januari 2005 19:05 schreef GewoneMan het volgende:
    Even een woordenboek gebruiken om het woord 'economisch' op te zoeken voor je weer eens een Nieuw Rechts verhaal kopieëert de volgende keer?
    pi_24551661
    quote:
    Op donderdag 13 januari 2005 21:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Even een woordenboek gebruiken om het woord 'economisch' op te zoeken voor je weer eens een Nieuw Rechts verhaal kopieëert de volgende keer?
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
      donderdag 13 januari 2005 @ 22:55:41 #165
    111811 Risale-i_Nur
    anti-Islam == extreem-rechts
    pi_24553183
    quote:
    Op donderdag 13 januari 2005 15:20 schreef Mr.View het volgende:
    Hey Guys,

Merci
    Goede zet. Kom op Fok vragen naar info over Turkije in de EU

Google is your friend. Doe zelf eens wat moeite. Je zit in 6VWO, niet 4VMBO.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 09:20:39 #166
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_24558181
    quote:
    Op donderdag 13 januari 2005 18:01 schreef HiZ het volgende:
    www.eu.int
    Je kunt ook even bellen met Camiel Eurlings. Als je hier niks mee kunt zou ik geen universitaire studie overwegen.

Ik kan je aanraden om ook geluid van Frits Bolkestein eens tot je te nemen zoals hij dat verwoordt in:
    De grenzen van Europa. Uitgeverij Lannoo Warnsveld. 2004 ISBN: 90 209 5526 8

Daarna kun je je een eigen mening gaan vormen op basis van toekenning van geldigheidswaarden aan door jou doorgelezen argumenten.
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 09:34:22 #167
    111811 Risale-i_Nur
    pi_24558325
    Ja, ga vooral geluiden van anti-Turkisten tot je nemen, om daarna je eigen mening te vormen.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 10:00:13 #168
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_24558675
    quote:
    Op vrijdag 14 januari 2005 09:34 schreef Risale-i_Nur het volgende:
    Ja, ga vooral geluiden van anti-Turkisten tot je nemen, om daarna je eigen mening te vormen.
    Wellicht kun je eerst de gelinkte koppelingen doorlezen voordat je een wel erg subjectieve indruk achterlaat. Alsa je zowel voor- als tegengeluiden leest moet het toch mogelijk zijn om je een eigen mening te vormen op basis van gevoerde argumentatie waaraan je zelf een geldigheidswaarde verleent. Het lezen van diverse standpunten voorkomt ook dat je je vooral door sentimenten laat leiden bij een kritische beoordeling van kosten en baten voor diverse actoren van een eventuele turkse toetreding tot de EU.
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 10:25:12 #169
    111811 Risale-i_Nur
    pi_24559021
    quote:
    Op vrijdag 14 januari 2005 10:00 schreef sjun het volgende:

[..]

Wellicht kun je eerst de gelinkte koppelingen doorlezen voordat je een wel erg subjectieve indruk achterlaat. Alsa je zowel voor- als tegengeluiden leest moet het toch mogelijk zijn om je een eigen mening te vormen op basis van gevoerde argumentatie waaraan je zelf een geldigheidswaarde verleent. Het lezen van diverse standpunten voorkomt ook dat je je vooral door sentimenten laat leiden bij een kritische beoordeling van kosten en baten voor diverse actoren van een eventuele turkse toetreding tot de EU.
    Excuses. Ik ben te voorbarig geweest.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 12:30:58 #170
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_24561498
    quote:
    Op zaterdag 25 december 2004 21:09 schreef cappp het volgende:
    Ik snap die problemen niet rond de toelating van Turkije niet. We laten 10 ex-oostblok landjes bij de EU die ons klauwen met geld kosten, waarom doen we dan moeilijk over Turkije? Liever Turkije dan al die kleine kutlandjes...
    Omdat Turkije een stuk armer is. Niet in europa licht etc etc
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 12:53:27 #171
    111811 Risale-i_Nur
    pi_24561970
    Turkije is nu al rijker dan Griekenland was bij toetreding. Kan dus geen reden zijn.
    pi_24562939
    "Google is your friend. Doe zelf eens wat moeite. Je zit in 6VWO, niet 4VMBO"

Denk je nou echt dat ik alleen dankzij Fok in 6ath gekomen ben? Right..vermoeden bestaat dat ik zelf ook al wel wat research gedaan heb.

Gewone man, om ff op je vraag te reageren: Zelf sta ik niet echt positief of negatief tegenover de toetreding van Turkije, alleen ik vind het te vroeg. Principieel ben ik er echter niet tegen, hoewel er natuurlijk wel enig onderscheid gemaakt kan worden in de culturen van Europa en Turkije. Ik vind dat Turkije de laatste jaren veel progressie heeft vertoond, alleen zijn er nog meer dan voldoende punten die jullie aandragen zoals economie, mensenrechten en dergelijke die verbetering behoeven. Je kunt stellen dat de uiteindelijke toetreding pas in 2015 ofzo is, maar dan nog vind ik het te vroeg.

Sjun: ik heb dus al enige voordrachten gelezen die Frits Bolkestein gegeven heeft, maar dat rapport van Camiel Eurlings had ik de tijd nog niet voor genomen om het door te speuren. Toch bedankt voor de tips die je me gegeven hebt.
    Dat geldt ook voor de reacties van de rest...

Saluti
    pi_24806032

Turkse Mister Gay Duitsland

Istanbul - Suat Bahceci vindt het nog steeds moeilijk om 'er' in het bijzijn van zijn familie over te praten. ,,Zij zullen het nooit begrijpen,'' zegt hij. Suat, geboren en getogen in Duitsland, is een Turkse moslim én homoseksueel. Jarenlang wist hij zijn seksuele geaardheid geheim te houden. Maar omdat hij het liegen spuugzat was, besloot Suat dit jaar om uit de kast te komen.

En hoe. De 19-jarige student deed mee aan de Mister Gay verkiezing in Duitsland, werd eerste en poseerde vervolgens in Duitse én Turkse kranten. Zijn 'coming out' zorgde voor grote beroering onder de Turken. Thuis, in Duitsland, brak de hel los. Een dag na zijn verkiezing tot Mister Gay vertrok Suat met zijn wedstrijdgenoten naar Mannheim. Hij durfde niet naar zijn huis in Frankfurt, en zette ook zijn gsm uit.

De volgende morgen had hij 54 gemiste oproepen. ,,Ik dacht, wat heb ik in godsnaam gedaan,'' zegt Suat nu. Maar hij staat nog steeds achter zijn stap. ,,Ik ben sterk genoeg om af te maken waaraan ik ben begonnen. Ik kon niet langer met het geheim leven, ik wilde gelukkig zijn.''

Kennissen, elders in Duitsland, reisden honderden kilometers om een familiebijeenkomst in Frankfurt bij te wonen en hun bezorgdheid te uiten over Suat. ,,Ik zag hoe mijn moeder alles over zich heen kreeg. Ze huilde dagenlang, ik huilde met haar mee.'' Inmiddels praten zijn moeder en zus nauwelijks nog met hem. ,,Het geroddel maakt ze kapot.''

Ook in Turkije brak de hel los. De telefoon bij de 'viezerik' Suat thuis stond roodgloeiend. Nu nog steeds wordt hij gebeld door ooms en neven, die op hem inpraten en hem willen laten geloven dat hij 'in de war is'. ,,Ze zeggen dat ik de familie aan de schandpaal heb genageld. Maar dit is geen spelletje voor mij! Ik voel me aangetrokken tot jongens sinds ik 11 ben, en op mijn 16e had ik mijn eerste bed-ervaring met een jongen. Pas daarna durfde ik het voor mijzelf toe te geven.''

In Turkije gaan de mensen er net iets gemakkelijker mee om, vindt Suat. De sociale controle is er niet zo verstikkend als in Duitsland, waar de eerste generatie Turken doodsbang is dat hun kinderen 'van het juiste pad afwijken'. Volgens Suat komt dat, omdat de migranten zijn blijven hangen in de ouderwetse normen en waarden die ooit golden in Turkije, dat echter allang niet meer zo is als zij het lang geleden achterlieten.

Hel

Volgens Suat groeien Turken op in een omgeving waarin homo's standaard ibne, *******, worden genoemd. ,,Wanneer we twee kussende mannen zagen op televisie, schakelden mijn ouders meteen over naar een andere zender en zeiden 'Moge god ze redden.''

In de koran staat echter niks afkeurends over homoseksualiteit, stelt Suat. Hij is moslim en gelooft in een hel en een hemel. ,,Alleen Allah bepaalt waar ik terechtkom. Misschien wel in de hel, maar niet omdat ik homo ben.''

Zijn vrienden zijn er trots op dat hij, een Turk, vijftig Duitse homo's wist te verslaan en de titel Mister Gay in de wacht sleepte. Over enkele maanden vertegenwoordigt Suat Duitsland op de Mister Universe Gay Contest in Amerika. Van zijn familie verwacht hij geen steun. Wat hem blij maakt zijn de honderden mails van andere Turkse homoseksuele jongens, die hem om raad vragen. ,,Het zijn er zoveel, dat had ik nooit verwacht.''

In Istanbul, waar een grote gayscene bestaat, krijgt Suat veel steun. ,,Die gozer heeft lef,'' zegt Mehmet, een verzorgde, knappe man van 37, die er uitziet als 27, econoom is en jarenlang in Engeland heeft gewoond. ,,Ik ben het met Suat eens dat Turkije erg tolerant is ten opzichte van homo's. Tenminste, zolang ze er niet mee te koop lopen.'' Mehmet zit samen met zijn vrienden in een homobar in Beyoglu. Homoseksuele Turken kunnen hier ongestoord zitten, tenzij travestieten en transseksuelen de rust verstoren, meent Mehmet.

Hypocriet

De mannen in de bar zien er goed uit: stijlvol, strak gekleed en gebruind. ,,Op straat pik je ze er zo uit. Niemand zegt er wat van, want Turken willen 'het niet weten'. Op een dag zat ik met wat vrienden in een homobar, toen de politie binnenstormde en iedereen opdroeg in de rij te gaan staan. Ze waren op zoek naar een homo die een travestiet had neergestoken. 'Wie van jullie is homo?', vroeg de agent.'' Mehmet lacht. ,,Iedereen zweeg natuurlijk.''

Mehmet ziet dagelijks hoeveel Turkse mannen die zeggen heteroseksueel te zijn, homobars afstruinen voor seks met prostituerende travestieten. ,,Hypocriet, maar velen van hen denken echt dat ze straight zijn, omdat ze hét niet hebben uitgesproken.'' Mehmet hoopt dat ook in Turkije ooit een Mister Gay verkiezing wordt gehouden. ,,Of ik eraan zou meedoen? Daar moet ik nog eens goed over nadenken. Ja, toch?''
    Bron: Rotterdams Dagblad
    pi_24808416
    Ja en ??

Jij gaat meedoen bij een eventuele verkiezing in Turkije ???
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_24816392
    quote:
    Op vrijdag 28 januari 2005 22:33 schreef Koos Voos het volgende:
    -knip-
    Ja, dit heeft direct te maken van de toetreding van Turkije tot de EU. Fijn dat ik het licht nu zie!
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')