abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24064152
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Leer eerst eens spellen met lettergrepen.
Ik zou zeggen bezoek die link effe. Dan zie je dat ik een copy paste heb gedaan.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 19:41:36 #52
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24064189
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:40 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

Ik zou zeggen bezoek die link effe. Dan zie je dat ik een copy paste heb gedaan.
In Nederland spreken we Nederlands, zeg het voort!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24064190
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat zei jij.
Niet dat het een paar rotte appels zijn, wel dat ze Turkse dorpen aanvielen.. (turkse onschuldige burgers vermoordden)
Hersey vatan icin.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 19:42:56 #54
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24064228
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:41 schreef KoMuTaN het volgende:

[..]

Niet dat het een paar rotte appels zijn, wel dat ze Turkse dorpen aanvielen.. (turkse onschuldige burgers vermoordden)
Ja, ALLE Armeniers he?
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:43:12 #55
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24064231
quote:
(turkse onschuldige burgers vermoordden)
En dat rechtvaardigt volkerenmoord?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24064257
quote:

[..]

Wanneer deden ze dat ook alweer?
pi_24064259
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

9/11 ook .
haha inderdaad, dan zijn de Amerikanen de ware terroristen en was de actie van die 'moslims' een anti-terroristische actie..
Hersey vatan icin.
pi_24064302
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt volkerenmoord?
welke volkerenmoord?
Hersey vatan icin.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:46:11 #59
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24064311
Ik zie het probleem van die erkenning niet zo. Echte nationalisten zijn mans genoeg om fouten uit het verleden te erkennen.
pi_24064362
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:45 schreef KoMuTaN het volgende:

[..]

welke volkerenmoord?
Die sinds 1910 bij de bijeenkomsten van het ''Comite van Unie en Vooruitgang'' werd besproken.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 19:49:03 #61
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24064387
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:45 schreef KoMuTaN het volgende:

[..]

welke volkerenmoord?
Wat betekenen die onderschriften van jou?
pi_24064393
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:46 schreef PJORourke het volgende:
Ik zie het probleem van die erkenning niet zo. Echte nationalisten zijn mans genoeg om fouten uit het verleden te erkennen.
Kan wel, maar dan moeten er daadwerkelijk fouten zijn begaan in het verleden om het te erkennen.
Hersey vatan icin.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:50:27 #63
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24064423
En wat er op Cyprus geflikt is met de Grieken is ook niet kosher...moord, verkrachting, deportatie.... Niet dat die Grieken zo lief waren, maar toch.
pi_24064461
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wanneer deden ze dat ook alweer?
Nou de aanvallen op Turkse dorpen vonden met name plaats tijdens de eerste wereldoorlog...

maar dat zou jij toch moeten weten?
Hersey vatan icin.
pi_24064467
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat betekenen die onderschriften van jou?
Hersey vatan icin = Alles voor de natie. Desnoods liegen dat het gedrukt staat.
pi_24064497
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:51 schreef KoMuTaN het volgende:

[..]
Nou de aanvallen op Turkse dorpen vonden met name plaats tijdens de eerste wereldoorlog...
Kun je iets meer in detail treden? In welke jaren?
quote:
maar dat zou jij toch moeten weten?
Kun je ook gewoon de vraag beantwoorden zodat de rest er ook iets aan heeft?
pi_24064507
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:50 schreef PJORourke het volgende:
En wat er op Cyprus geflikt is met de Grieken is ook niet kosher...moord, verkrachting, deportatie.... Niet dat die Grieken zo lief waren, maar toch.
Ohw.. de Turken zijn zeker weer de boosdoeners...
Hersey vatan icin.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 19:54:16 #68
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24064514
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hersey vatan icin = Alles voor de natie. Desnoods liegen dat het gedrukt staat.
Werkelijk?
pi_24064534
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Werkelijk?
Nou ja, dat ''desnoods liegen'' is de vrije interpretatie van sommigen. Het betekent gewoon ''alles voor de natie''.
pi_24064549
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:53 schreef KoMuTaN het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze toch nooit?
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 19:57:13 #71
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24064591
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nou ja, dat ''desnoods liegen'' is de vrije interpretatie van sommigen. Het betekent gewoon ''alles voor de natie''.
Het is dan toch best triest. We hebben dus met een nationalist te maken? Het heeft dan weinig zin om daar discussie over genocide mee te voeren.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:57:26 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24064600
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:53 schreef KoMuTaN het volgende:
Invasie, landjepik, boevenstaatje oprichten... you bet.

Dat het voor 1974 daar koek en ei was wil ik overigens niet zeggen, maar de turkse reactie was buitenproportioneel.
pi_24064720
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het is dan toch best triest. We hebben dus met een nationalist te maken? Het heeft dan weinig zin om daar discussie over genocide mee te voeren.
hmm ik ben dus een nationalist he.. misschien heb ik gewoon liefde voor Turkije?
Hersey vatan icin.
pi_24064759
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:01 schreef KoMuTaN het volgende:

[..]

misschien heb ik gewoon liefde voor Turkije?
Daar is niets mis mee. Het wordt pas bedenkelijk als mensen die de genocide erkennen, niet als echte vaderlander worden beschouwd.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 20:03:29 #76
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24064765
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:01 schreef KoMuTaN het volgende:

[..]

hmm ik ben dus een nationalist he.. misschien heb ik gewoon liefde voor Turkije?
Prima, ten koste van de waarheid. Kniesoor die daar op let.
pi_24064854
Gasten, respect voor jullie, maar ik moet er nu vandoor. Doei.
Hersey vatan icin.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 20:11:18 #78
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24064971
Mazzel!
pi_24065075
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat moet ik onderbouwen? Als er mensen om hun afkomst en etniciteit worden vermoord is het genocide. Het staat vast dat dat gebeurd is.
Je kan moeilijk chinezen gaan vermoorden als de armenen de vijand zijn.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:16:49 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24065106
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:15 schreef ClioSporT het volgende:
Je kan moeilijk chinezen gaan vermoorden als de armenen de vijand zijn. je in Anatolie zit.
pi_24065115
quote:
Niet dat die Grieken zo lief waren, maar toch.
Ja maar toch, Turkije Turkije Turkije
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_24065135
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]
Triest dat je niet begrijpt wat ik bedoel, maar goed dat had ik ook niet echt verwacht
pi_24065274
quote:
Nee, precies, die Grieken waren ook niet zo lief. Die Grieken waren namelijk begonnen met het verdrijven van de Turkse Cyprioten nadat ze een staatgreep hadden gepleegd tegen de regering Makarios. Als er één voorbeeld is van een conflict waarin er geen onschuldige partij is, dan is het Cyprus wel.

Turkije was trouwens gerechtigd om te interveniëren op grond van het Cyprusverdrag. Wat Turkije niet mocht doen was het bevorderen van de oprichting van een Turks-Cypriotische staat. Waarvan nu ook blijkt dat ze zichzelf behoorlijk in de eigen vingers hebben gesneden.
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:28:12 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24065378
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:23 schreef HiZ het volgende:
Nee, precies, die Grieken waren ook niet zo lief. Die Grieken waren namelijk begonnen met het verdrijven van de Turkse Cyprioten nadat ze een staatgreep hadden gepleegd tegen de regering Makarios. Als er één voorbeeld is van een conflict waarin er geen onschuldige partij is, dan is het Cyprus wel.

Turkije was trouwens gerechtigd om te interveniëren op grond van het Cyprusverdrag. Wat Turkije niet mocht doen was het bevorderen van de oprichting van een Turks-Cypriotische staat. Waarvan nu ook blijkt dat ze zichzelf behoorlijk in de eigen vingers hebben gesneden.
Een staatsgreep die na vijf dagen al weer inelkaar zakte. Er dreigde enosis maar er was, zo ver ik weet, niet begonnen aan verdrijvingen. Makarios kwam weer terug als president. De groene lijn in Lefkosia was al eerder door de Britten voor 1960 ingesteld.

En vergeet de verdrijvingen en de oorlogsmisdaden door de Turken niet, na dat ze in de buurt van Kirenia voet aan wal zetten.
pi_24066440
Ik was in die periode in de regio en ik weet met zekerheid dat er wel degelijk een poging tot verdrijving is geweest. Er zijn ook turks-cypriotische burgers vermoord. De Turken hebben daar niet buitensporig op gereageerd, maar op een manier die logisch leek, maar in werkelijkheid leidde tot de huidige situatie waar alles heel moeilijk oplosbaar is geworden. Door de Turkse strategie is Cyprus 'gedeeld' geraakt. Die strategie nu zomaar tot 'oorlogsmisdaad' te bestempelen is mij wat te makkelijk. Het scheiden der vechtende partijen was namelijk het directe effect van die strategie.
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:17:26 #86
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24066657
Voor wat het waard is (voor mij niks), is de hele actie door de VN veroordeeld. De Republiek Cyprus werd vervolgens erkend. De Turken hadden na een aantal dagen weer kunnen vertrekken, dan had niemand ze veel kwalijk kunnen nemen. Maar ze zijn gebleven en hebben die vreselijke Denktas als marionet neergezet. Niet iemand waarmee je een vredesregeling kan bereiken. Tja, dan is het hek wel van de dam.
pi_24066721
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:17 schreef PJORourke het volgende:
De Turken hadden na een aantal dagen weer kunnen vertrekken, dan had niemand ze veel kwalijk kunnen nemen.
Zodat de grieken weer vrolijk verder konden gaan..
pi_24067384
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:13 schreef dekrakeling het volgende:
Goede zet van Balkenende.
Turkije kan nu zelfs zelf eisen gaan stellen aan het onderhandelingsproces. Dat bijna drie kwart van de europese inwoners tegen een mogelijke toetreding is gaat volledig aan deze knuppel voorbij. Binnenkort in dit theater: inflatie, islamitische normen en nog meer geweldige culturele verrrijkkingen.
Toetreding van Turkije tot de EU dient te worden afgewezen, niet omdat Turken allemaal moslims zouden zijn, maar omdat mensenrechten nog steeds worden geschonden, vrouwen nog steeds worden onderdrukt, vrijheid van godsdienst en geloof niet aanwezig zijn, andersgelovigen worden achtergesteld, geïntimideerd en zelfs vervolgd, minderheidsgroepen nog steeds niet worden erkend (denk aan de strijd der Koerden), etc. etc. etc...

En hoezeer weldenkende politici, vanwege hun eigen (verborgen) agenda hier omheen draaien de feiten - in tegenstelling tot diezelfde weldenkende politici - liegen er bepaald niet om!...

* Enkele andere overwegingen die tegen een toetreding van Turkije tot de EU pleiten:

- Zo is de Turkse regering er niet in geslaagd het geweld tegen vrouwen, dat in Turkije aanzienlijk meer voorkomt dan in veel andere delen van de wereld, in te dammen.“Geweld tegen vrouwen wordt op grote schaal getolereerd en zelfs goedgekeurd door gemeenschapsleiders en tot in de hoogste kringen van de regering en het gerecht”, luidt het volgens een recent mensenrechtenrapport.

- Zo blijft de Turkse overheid de moord op 1,5 miljoen Armeniërs en zo’n 500.000 Assyrische christenen tijdens de Eerste Wereldoorlog doodzwijgen. Alleen al het noemen ervan wordt strafrechtelijk vervolgd.

- Zogeheten EU-harmoniseringswetten van de Turkse overheid, met daarin neergelegd regelgeving ten behoeve van de godsdienstvrijheid, hebben tot nu toe niet geleid tot een verbetering van de omstandigheden waarin christenen verkeren.

- Zo kent Turkije nog steeds discriminerende en beperkende maatregelen t.a.v. de christenen, wanneer het de toegang betreft tot alle beroepen, hogere maatschappelijke posities, de rechterlijke macht, het militaire apparaat etc.

- Zo houdt Turkije nog steeds een deel van Cyprus bezet, en zijn alle Griekse inwoners daaruit systematisch verdreven.

- Zo zijn in Turkije zelf politieke moorden nog steeds schering en inslag.

- Zo zal, als Turkije toetreedt, de inburgering een nog groter probleem worden. De commissie-Blok heeft onlangs importhuwelijken als voornaamste obstakel voor inburgering aangeduid. Na toetreding van Turkije zullen er geen beperkingen meer kunnen worden opgelegd.

- Zo is een heikel punt, dat vaak over het hoofd wordt gezien, de godsdienstvrijheid. Officieel is de Turkse republiek een seculiere staat, maar in werkelijkheid staan de gebeds­huizen onder toezicht van de staat en is de Islam de enig toegestane godsdienst.

- Zo zal de toetreding van Turkije tot de E.U. een ongekende uitbreiding van de drugshandel op het strategisch gelegen Turkije tot gevolg hebben. Dat komt met name omdat de grenzen van Turkije moeilijk zijn te bewaken en Turkije voldoende gebieden kent waar de regering niet voldoende gezag heeft.

Zo kan er nog een hele waslijst aan misstanden worden opgesomd. Voor sommigen staat de toetreding van Turkije tot de E.U. gelijk aan het binnenhalen van het paard van Troje. Voor mij is het huidige Turkije nog altijd één grote grijze wolf in (islamitische) schaapskleren. Ik ben het dan ook zeer met politici als Wilders eens die zich met hand en tand verzetten tegen een toetreding van Turkije.

Een ander punt van kritiek dat zwaar weegt is het stelselmatig ontbreken van een nationaal debat/referendum over de uitbreiding van de Europese Unie met een land als Turkije, dat terwijl mag worden aangenomen dat deze uitbreiding Nederland alleen al op jaarbasis zo'n 2 miljard euro extra zal gaan kosten.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24069260
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:41 schreef lucida het volgende:

[..]

Voel jij je ff stoer zeg
pi_24069875
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 22:55 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Voel jij je ff stoer zeg
Want?...
het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 18 december 2004 @ 23:22:43 #91
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24069880
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:19 schreef ClioSporT het volgende:
Zodat de grieken weer vrolijk verder konden gaan..
Die VN-macht die er nu ook al zit om dat boevenstaatje van de geciviliseerde wereld te scheiden had dan voor nuttigere dingen ingezet kunnen worden. Waar een wil is, is een weg. Die wil was er duidelijk niet.

Men heeft gekozen voor de route van bantustans en de facto annexatie.
pi_24069999
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:22 schreef lucida het volgende:

[..]

Want?...
hij bedoeld je zonnebril smillie. dat is het enige dat hij kan zeggen want je post klopt gewoon als een bus! maar dat wil hij niet zien dus daar gaat hij niet inhoudelijk op in.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24070322
Hoofdletters, punten en komma's. Een zin beginnen met "maar".

Inhoudelijk genoeg?

Je wordt echt eentonig lucida. Stuur anders dat word documentje per mail naar ons, dan verwijs je er de volgende keer gewoon naar.
pi_24070985
Herhaling is cruciaal voor propaganda
pi_24071715
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:42 schreef ClioSporT het volgende:
Hoofdletters, punten en komma's. Een zin beginnen met "maar".

Inhoudelijk genoeg?

Je wordt echt eentonig lucida. Stuur anders dat word documentje per mail naar ons, dan verwijs je er de volgende keer gewoon naar.
Het heeft nog niets aan actualiteit ingeboet - ondanks de vele mooie woorden - en dat wringt natuurlijk bij jou.

Trouwens is het jou ook opgevallen dat Erdogan, de toezegging tot een mogelijke toetreding tot de EU (in wezen een papieren tijger) in eigen land presenteert alsof hij in een klap van alle smet - die ook aan zijn handen kleeft - gezuiverd is?

Het Turkse volk onthaalt hem niet minder als een held die zojuist een grote slag heeft geslagen. Kennelijk hebben de Turken van hun eigen cultuur niet zo'n hoge dunk, want hoe anders kun je de buitenzinnige vreugde verklaren die zich van hun zo spontaan heeft meester gemaakt?
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24076062
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Herhaling is cruciaal voor propaganda
Kennelijk.
pi_24076066
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:37 schreef lucida het volgende:

[..]

Het heeft nog niets aan actualiteit ingeboet - ondanks de vele mooie woorden - en dat wringt natuurlijk bij jou.

Trouwens is het jou ook opgevallen dat Erdogan, de toezegging tot een mogelijke toetreding tot de EU (in wezen een papieren tijger) in eigen land presenteert alsof hij in een klap van alle smet - die ook aan zijn handen kleeft - gezuiverd is?

Het Turkse volk onthaalt hem niet minder als een held die zojuist een grote slag heeft geslagen. Kennelijk hebben de Turken van hun eigen cultuur niet zo'n hoge dunk, want hoe anders kun je de buitenzinnige vreugde verklaren die zich van hun zo spontaan heeft meester gemaakt?
Wat is er raar aan dat wanneer iets dat door 75% van de bevolking als positief wordt ervaren, namelijk niet meer als het loopjongetje van de EU te worden behandeld (NAVO, douane-unie) maar als volwaardig partner ook gevierd wordt? Ik hoor niet bij de groep mensen die zeggen dat Turkije 41 jaar heeft moeten wachten. Daarvoor heeft Turkije zelf veel te weinig gedaan om lid te worden. Maar het is ronduit hypocriet hoe hetzelfde volk wel goed genoeg werd geacht om te sterven voor de EU maar niet goed genoeg om erbij te horen.

Jouw diarree van 'argumenten' tegen lidmaatschap van Turkije slaat ook totaal nergens op, omdat Turkije afgelopen weekeinde geen lid is geworden, maar een toezegging tot besprekingen heeft gekregen. Met als doel dus juist om het type zaken dat jij hier aanvoert iedere keer aan te pakken zodat de lidstaat Turkije deze gebreken niet meer vertoont. Als we aan iedere kandidaat hadden gevraagd zichzelf op EU niveau te brengen vóór we begonnen met de besprekingen dat had 1/ 3 van de huidige lidstaten waarschijnlijk nu nog geen lid kunnen zijn. Het zijn juist de besprekingen die de democratisering en het versterken van de rechtstaat bevorderen.

Jouw argumenten zijn typisch voor iemand die volledig niet begrijpt waarom het 'toetredingsbesprekingen' heet en niet 'toetredingsonderhandelingen'.
  zondag 19 december 2004 @ 07:13:19 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24076071
Even een stelling erin gooien: Iedereen die de macht van de EU over de verschillende natie-staten wil verkleinen stemt toe met de toetreding van Turkije.
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 10:25:37 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24076507
quote:
Op zondag 19 december 2004 07:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Even een stelling erin gooien: Iedereen die de macht van de EU over de verschillende natie-staten wil verkleinen stemt toe met de toetreding van Turkije.
Daar heb je geen Turkije voor nodig, sterker nog, daarmee verklein je zelfs de kansen op succes. Ook Duitsland en Frankrijk en de UK zullen proberen om de macht te behouden en de invloed groot te houden. Dat wil Erdogan ook als je al ziet hoe die zich nu gedraagt.
pi_24078582
Ik denk dat de UK best wel wat macht willen verliezen op voorwaarde dat Duitsland en Frankrijk ook relatief evenveel macht verliezen. Het is toch duidelijk dat ze niet blij zijn met de macht die het Frans-Duitse blok momenteel heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')