De VS leeft ook niet meer in de jaren vijftig. Er is veel veranderd in de afgelopen jaren, zeker de afgelopen tien jaar.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Open cultuur? Wahaha, moet jij maar eens naar bijv Amerika gaan en dan kijken hoe open die cultuur is. Als je daar tegen je Conservatief Christelijke papa zegt dat je met een neger gaat trouwen, heb je een groot probleem. Of als ik tegen die gast van het leger van de heer zeg "ik ben een moslim".. dan wordt ik afgeschote.
Zo gek is die vergelijking niet. Hamas is bijvoorbeeld naar de achterban toe een soort fonds, afgezien dat Hamas een geweldadige politieke organisatie is en niet zo zeer een islamitische. De Hezbollah is echter wél een streng-islamitische groepering die niet onder de NSDAP scoort qua geweldadigheid en opzet.quote:Op maandag 20 december 2004 11:41 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
moslimextremisme kent een sterk sociale basis ....... grappenmaker
![]()
Het is fascisme en dus uiterst rechts a.u.b.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:05 schreef Akkersloot het volgende:
Islamisme is extreem-rechts. En islam is extreem-rechts. Dat is mijn mening.
En nu de beargumentering?quote:
Hij vraagt om beargumentering, zonder argumenten is het inderdaad getroll.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:18 schreef lionsguy18 het volgende:
Roepen dat het getroll is zonder bron is ook geen argument.
Neem nu een koranvers als "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden". Volgens veel moslims en een enkele islamofiel is dat gewoon zelfverdediging.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:01 schreef Dildo het volgende:
[Islamisme is extreem-rechts. En islam is extreem-rechts. Dat is mijn mening.]
Bron?
Moslims vergelijken met Joden is not done. Moslims zijn immers aanhangers van een bepaalde ideologie (als noemen veel het een "religie"). Terwijl joden in eens niet hoeft te slaan op mensen met een bepaalde religie. Want niet alle Joden zijn immers gelovig.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:03 schreef Dildo het volgende:
[het is fascisme en dus rechts]
En nu de beargumentering?
Ik kan ook wel roepen "Joden zijn uitzuigers" of "Christenen zijn pedofielen", maar zonder enige beargumentering is dit niets anders dan getroll. Net zoals nu bij jou dus.
Hoe kun je het anders opvatten dan? Er wordt toch duidelijk gesproken van "bestrijd hen die jou bestrijden". Moet dan echt alles voor je worden uitgetekend en uitgelegd aan de hand van Jip en Janneke taal?quote:Op woensdag 22 december 2004 19:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Neem nu een koranvers als "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden". Volgens veel moslims en een enkele islamofiel is dat gewoon zelfverdediging.
Als je jood bent, behoor je tot het jodendom. Dat is nog altijd een erkende religie. Vanwaar eigelijk je voorliefde voor joden? Je geeft wel altijd af op christenen en vooral moslims, maar joden genieten bescherming van jou. Als extremistische atheist is dat behoorlijk schijnheilig. Hou je er soms een geheime agenda op na?quote:Op woensdag 22 december 2004 19:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Moslims vergelijken met Joden is not done. Moslims zijn immers aanhangers van een bepaalde ideologie (als noemen veel het een "religie"). Terwijl joden in eens niet hoeft te slaan op mensen met een bepaalde religie. Want niet alle Joden zijn immers gelovig.
Hij refereerde aan dat wij, in het beschaafde westen, dus niet mensen zoals jij, die uit achterlopende gebieden komen, het wat cru vinden iemand's leven te nemen louter om wat iemand zegt.quote:Op donderdag 23 december 2004 09:57 schreef Dildo het volgende:
Moet dan echt alles voor je worden uitgetekend en uitgelegd aan de hand van Jip en Janneke taal?
Ik ben in het beschaafde westen geboren en getogen. Dat is dus niet dat achterlopende gebied waar jij naar refereert. Wie heeft overigens gezegd dat het normaal is om iemand's leven te namen louter om wat iemand zegt? Dat maak jij er weer van. Je ziet spoken en spoken bestaan niet.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij refereerde aan dat wij, in het beschaafde westen, dus niet mensen zoals jij, die uit achterlopende gebieden komen, het wat cru vinden iemand's leven te nemen louter om wat iemand zegt.
Ik heb niet de intentie om 'mensen' als jij te begrijpen.quote:Maar dat snap jij idd niet, nee
Op een minderwaardig getroll ga ik niet in. Ik ben niet zo simpel als jij om me te verlagen tot dergelijke methodes.quote:Daar ben je niet goed genoeg voor toegerust.
We vermoedden al zoiets.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:47 schreef Dildo het volgende:
Ik heb niet de intentie om 'mensen' als jij te begrijpen.
Ik heb niet het idee dat jij ook maar enig idee hebt van wat er in de wereld speelt buiten jouw computerkamertje, laat staan dat je iets kunt vermoeden.quote:
Dit is meer een gevoelsmatige overweging die rationeel niet overeind kan worden gehouden.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Moslims vergelijken met Joden is not done.
Akkersloot, ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat dit vergelijk mank gaat.quote:maar Moslims zijn immers aanhangers van een bepaalde ideologie (als noemen veel het een "religie"). Terwijl joden in eens niet hoeft te slaan op mensen met een bepaalde religie. Want niet alle Joden zijn immers gelovig.
Het christendom en het jodendom zijn beide ook religies op die op een slavenmoraal zijn gefundeerd. Ondanks mijn persoonlijke afkeer jegens elke monotheïstische wereldgodsdienst, zie ik geen verschil tussen het islamdom enerzijds, en het joden- en christendom anderzijds.[quote]quote:De islam is gesticht door een slavenhandelaar. Lijkt mij behoorlijk rechts.
Nee, moslim ben je alleen maar als je gelooft dat Mohammed een boodschapper van God was. De term Jood kan slaan op mensen die joodsgelovig zijn én mensen van Joodse afkomst.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:59 schreef lucida het volgende:
Akkersloot, ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat dit vergelijk mank gaat.
Niet elke moslim is een gelovige islamiet, en niet elke gelovige jood een zionist...
No shit.... Je zou het niet zeggen {:quote:Op donderdag 23 december 2004 11:47 schreef Dildo het volgende:
[..]
Ik ben in het beschaafde westen geboren en getogen. Dat is dus niet dat achterlopende gebied waar jij naar refereert.
Dat dacht ik uit het volgende op te maken:quote:Wie heeft overigens gezegd dat het normaal is om iemand's leven te namen louter om wat iemand zegt? Dat maak jij er weer van.
Waarop jij antwoord:quote:Neem nu een koranvers als "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden". Volgens veel moslims en een enkele islamofiel is dat gewoon zelfverdediging.
Dus als ik de pedo-profeet bestrijd, door em bv te beledigen, mag een moslim mij doden, omdat het volgens jou zelfverdediging is?quote:Hoe kun je het anders opvatten dan? Er wordt toch duidelijk gesproken van "bestrijd hen die jou bestrijden".
Hoe weet je dat dan? Er zijn zat sprookjes boeken waar er honderuit over verteld wordtquote:Je ziet spoken en spoken bestaan niet.
Ik hoef die intentie niet te hebben.quote:Ik heb niet de intentie om 'mensen' als jij te begrijpen.
Volgens mij is het 'het getrol'.quote:Op een minderwaardig getroll ga ik niet in. Ik ben niet zo simpel als jij om me te verlagen tot dergelijke methodes.
Ik hoorde laatst dat piraten uit het Caribisch gebied als eerste een soort sociale voorzieningen hadden ingesteld voor invalide geraakte collega's.quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Compleet is die vergelijking als je ook weet dat Adolf Hitler de eerste was die geld uitkeerde aan gewonde soldaten die niet meer konden vechten. Echter, een zelfmoordenaar leeft na zijn aanval niet meer (DUH!) dus krijgt zijn familie die uitkering.
M'n 'computerkamertje'quote:Op donderdag 23 december 2004 11:58 schreef Dildo het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat jij ook maar enig idee hebt van wat er in de wereld speelt buiten jouw computerkamertje, laat staan dat je iets kunt vermoeden.
Verdediging is enkel op basis van gelijkwaardigheid. Als iemand jou beledigt of uitscheld, doe je dat oko bij hem. Als iemand jou wil doden, dan doodt jij hem eerst. Moe ik het ik nog voor je uittekenen?quote:Op donderdag 23 december 2004 12:44 schreef ExTec het volgende:
Dus als ik de profeet bestrijd, door em bv te beledigen, mag een moslim mij doden, omdat het volgens jou zelfverdediging is?
Voor persoonlijke uitlatingen mag je me mailen.quote:hoop gezever
Wat is je meeladres?quote:Op donderdag 23 december 2004 13:36 schreef Dildo het volgende:
Voor persoonlijke uitlatingen mag je me mailen.
Eh, ja?quote:Op donderdag 23 december 2004 13:36 schreef Dildo het volgende:
[..]
Verdediging is enkel op basis van gelijkwaardigheid. Als iemand jou beledigt of uitscheld, doe je dat oko bij hem. Als iemand jou wil doden, dan doodt jij hem eerst. Moe ik het ik nog voor je uittekenen?
Reken er niet op.quote:Voor persoonlijke uitlatingen mag je me mailen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |